Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (6)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (9)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Хміль В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5
1.
 

Антропологічні виміри філософських досліджень = Anthropological measurements of philosophical research : зб. наук. пр. / Укр. держ. ун-т науки і технологій. – Дніпро: Вид-во ДНУЗТ, 2012. - Виходить двічі на рік. - ISSN 2227-7242. - ISSN 2304-9685

Додаткові відомості та надходження

2.

Хміль В. В. 
Феноменологія статі [Електронний ресурс] / В. В. Хміль // Філософія і політологія в контексті сучасної культури. - 2011. - Вип. 2. - С. 415-423. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/filipol_2011_2_56
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.932 Mb    Зміст випуску     Цитування
3.

Хміль В. В. 
Антропологічна компонента природи держави [Електронний ресурс] / В. В. Хміль, Т. В. Хміль // Антропологічні виміри філософських досліджень. - 2015. - Вип. 7. - С. 7-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Avfd_2015_7_3
Дослідження пов'язане з пошуком нових засобів та методів обгрунтування етичних моральних норм як основи для громадянського втручання в життя держави. Криза певних соціальних теорій та моделей розвитку суспільств не завжди враховує місце та роль держави в соціальних, політичних та духовних перетворень. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу певні моделі стосовно антропологічної компоненти в соціальних відносинах, що надаються певними типами державних утворень з метою знайти динамічний погляд на майбутнє людини, нові виміри її самореалізації. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про еволюцію свободи людини в різних історичних типах держав. Порівняльний аналіз розвитку держав та місця в них свободи людини надає можливість глибше усвідомити антропологічну детермінанту, яка поступово підпорядковує та бере під свій контроль державні інституції, що необхідні для гуманізації зовнішніх умов буття людини, а також виявити напрямки розбудови держави та простір для самодіяльності людини як "від чого", так і "для чого" необхідна свобода особистості. Осмислення розвитку парадигмальних систем, що засновані на моральній складовій держави, дає нову точку відліку для реформаторської діяльності, в напрямку зближення держави з загальнолюдськими цінностями. Держава, розбудовуючи себе на моральних загальнолюдських принципах, просувається до свого самознищення, як силового поля влади.
Попередній перегляд:   Завантажити - 321.408 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Хміль В. В. 
Ідея особистого самовизначення в філософії просвітництва [Електронний ресурс] / В. В. Хміль, О. М. Корх // Антропологічні виміри філософських досліджень. - 2017. - Вип. 11. - С. 127-134. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Avfd_2017_11_16
Мета роботи - визначити основні напрями та способи філософської легітимації ідеї особистого самовизначення, як фундаментальної та наскрізної ціннісної інтенції західної культури, в контексті її просвітницької парадигми. Основоположними для даного дослідження стали історичний і логічний методи, використання яких надало змогу теоретично реконструювати культурно-історичний контекст та філософсько-теоретичні засади осмислення та легітимізації ідеї особистого самовизначення як феномена західної культури доби Просвітництва. Автор при цьому спирався на власну теоретичну модель на зразок "ідеального типу" М. Вебера, створену на підставі методів узагальнення, абстрагування та ідеалізації, що дозволило представити феномен індивідуалізму в максимально узагальненому вигляді як систему ціннісних орієнтацій особистості, сутнісне ядро якої складає прагнення індивіда до збереження власної неповторності та незалежного самовизначення. У філософії Просвітництва був зроблений дуже важливий, у плані подальшого становлення ідеї особистого самовизначення, крок щодо її раціоналізації - розмежування свободи і сваволі, усвідомлення того, що необхідною умовою дійсно вільного самовизначення особи є вміння керувати власними пристрастями і будувати своє життя на раціональних засадах, здатність відмовлятися від проявів надмірного егоїзму, погоджувати власні інтереси з інтересами інших, суспільства взагалі. Всі ці ідеї знайшли своє вираження у філософсько-правовій системі лібералізму, яка, виникнувши внаслідок синтезу концепцій індивідуалізму і раціональності, і стала світоглядною основою модернізації західної цивілізації.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.091 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Хміль В. В. 
Умови історичності людини та людяності історії за ясперсом [Електронний ресурс] / В. В. Хміль, О. М. Корх // Антропологічні виміри філософських досліджень. - 2017. - Вип. 12. - С. 121-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Avfd_2017_12_14
Дослідження спрямоване на осмислення ідеї Ясперса щодо незалежного самовизначення неординарної, самобутньої особистості як головної умови людяності історії та історичності людини. Основою дослідження є ідейна спадщина Карла Ясперса, а також роботи вітчизняних та західних дослідників, осмислені з використанням історичного, логічного та компаративного принципів історико-філософського аналізу, що дозволило теоретично реконструювати культурно-історичний контекст, філософсько-теоретичні витоки та світоглядні інтенції поглядів німецького філософа. У ході аналізу показано, що у своїй концептуальній єдності головні поняття філософії Карла Ясперса спрямовані на визначення та обгрунтування головної умови історичного динамізму та гуманізму - наявності неординарної, самобутньої особистості, здатної до породження нових смислів, що згодом можуть перетворитися на універсальні цінності, які і нададуть нових імпульсів суспільству та зумовлять його подальшу гуманізацію. Аналіз показує, що основні концепти філософії Ясперса іманентно підпорядковані обгрунтуванню умов людяності історії та історичності людини. У своїй єдності вони дозволяють більш гостро та адекватно усвідомити зв'язок між динамізмом і гуманністю суспільства з наявністю в ньому неординарних особистостей, самобутніх індивідів, здатних генерувати унікальні смисли, які з часом можуть стати універсальними цінностями, що відкриють перед суспільством нові можливості розвитку. Створення й культивація умов, сприятливих для появи та існування непересічних особистостей, є основним запобіжником для численних і небезпечних викликів, що загрожують людству. І навпаки, якщо людина не матиме таких умов, вона буде схильна до будь-якого тоталітаризму, покірливого слідування за вождями до загальних нещасть та особистих злочинів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 494.47 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського