Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Сова С$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Уманов М. И. Исследования напряженно-деформированного состояния пути со скреплением КПП [Електронний ресурс] / М. И. Уманов, В. В. Ковалев, С. Н. Сова // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2003. - Вип. 2. - С. 101-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2003_2_26
| 2. |
Яворовський О. П. Характеристика важкості та напруженості праці при виконанні складальноклепальних робіт на авіаційних підприємствах [Електронний ресурс] / О. П. Яворовський, В. М. Шевцова, С. Г. Сова // Український журнал з проблем медицини праці. - 2013. - № 3. - С. 25-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ujpmp_2013_3_4 Мета дослідження - підвищення ефективності профілактики впливу шкідливих факторів трудового процесу на складальників-клепальників та слюсарів-складальників авіаційних підприємств на основі поглибленого вивчення психофізіологічних особливостей праці на робочих місцях працівників цих професій та подальшого комплексного застосування результатів у системі профілактичних заходів. Тематичні дослідження проведено на підприємстві з будівництва літаків - Державне підприємство "Антонов" та на підприємстві з ремонту літальних апаратів - Державне підприємство "Завод 410 цивільної авіації". Вивчення показників фізичного та нервово-емоційного навантаження на робочих місцях складальників-клепальників та слюсарів-складальників проведено згідно з вимогами чинної нормативно-методичної документації МОЗ України, оцінка тяжкості та напруженості праці - відповідно до критеріїв ГН 3.3.5-3.3.8; 6.6.1-083-2001 "Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу". Встановлено, що тяжкість трудового процесу в цих професіях за сумою показників (фізичне статичне навантаження, перебування в незручній або вимушеній робочій позі) та напруженість праці за показниками, які мають найвищий ступінь (тривалість зосередженого спостереження; ризик для власного життя у зв'язку з роботою на висоті), відповідають класу 3.2 (тяжка, напружена праця 2 ступеня). Висновки: тяжкість і напруженість трудового процесу є одними із провідних шкідливих виробничих факторів на робочих місцях складальників-клепальників і слюсарів-складальників авіапідприємств. Для покращання умов праці та збереження здоров'я складальників-клепальників і слюсарів-складальників авіаційних підприємств запропоновано удосконалити технологію та покращити організацію праці під час виконання складально-клепальних робіт.
| 3. |
Рыбкин В. В. Результаты исследований по установлению условий обращения электровоза ДС3-001 на сети железных дорог [Електронний ресурс] / В. В. Рыбкин, А. П. Татуревич, С. Н. Сова // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2005. - Вип. 8. - С. 166-169. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2005_8_35
| 4. |
Ткачишин В. С. Застосування комбінованого хондропротектора "Артритозамін" в лікуванні неврологічних проявів остеохондрозу хребта [Електронний ресурс] / В. С. Ткачишин, С. Г. Сова // Фітотерапія. - 2012. - № 2. - С. 47-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fch_2012_2_12 Зазначено, що у 15-ти пацієнтів, хворих на остеохондроз попереково-крижового відділу хребта з тривалістю захворювання понад п'ять років, вивчено вплив комбінованого хондропротектора артритозамін, що застосовувався в комплексних схемах лікування. У хворих після проведення курсу лікування достовірно знижувалася інтенсивність больового синдрому, зменшувалися симптоми натягу, спостерігалася регрегія неврологічних проявів і зменшення рефлекторного сколіозу. У хворих з вертеброгенною неврологічною симптоматикою із залученням до терапевтичної схеми препарату артритозамін поліпшує гемодинаміку в поперековому відділі хребта. Одержані результати дозволяють рекомендувати комбінований хондропротектор Артритозамін у схемах комплексного лікування та профілактики різноманітних проявів остеохондрозу хребта. Отмечено, что в 15-ти пациентов, больных остеохондрозом пояснично-крестцового отдела позвоночника с длительностью заболевания более пяти лет, изучено влияние комбинированного хондропротектора артритозамин, применявшегося в комплексных схемах лечения. У больных после проведения курса лечения достоверно снижалась интенсивность болевого синдрома, уменьшались симптомы натяжения, наблюдалась регрегия неврологических проявлений и уменьшение рефлекторного сколиоза. У больных с вертеброгенной неврологической симптоматикой с привлечением к терапевтические схемы препарата артритозамин улучшалась гемодинамика в поясничном отделе позвоночника. Полученные результаты позволяют рекомендовать комбинированный хондропротектор Артритозамин в схемах комплексного лечения и профилактики различных проявлений остеохондроза позвоночника.
| 5. |
Яворовський О. П. Професійні захворювання: порівняльні аспекти Української та Шведської систем діагностики, профілактики та компенсації непацездатності [Електронний ресурс] / О. П. Яворовський, І. О. Парпалєй, С. Г. Сова // Журнал Національної академії медичних наук України. - 2014. - т. 20, № 2. - С. 212-219. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/jnamnu_2014_20_2_11
| 6. |
Сова С. Г. Некоронарогенная кардиомиопатия у рабочих виброшумовых профессий [Електронний ресурс] / С. Г. Сова, Е. О. Лебедева // Серце і судини. - 2014. - № 3. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sis_2014_3_9 Цель работы - провести диагностику некоронарогенного дистрофического процесса в миокарде рабочих авиапредприятий, подвергающихся длительному комбинированному воздействию локальной импульсной вибрации и производственного шума. В клиниках профессиональных заболеваний Национального медицинского университета имени A. A. Богомольца и ГУ "Национальный институт сердечно-сосудистой хирургии им. H. М. Амосова НАМН Украины" в период 2010 - 2013 гг. при помощи метода коронаровентрикулографии (КВГ) обследовано 130 лиц с кардиалгическим синдромом. Основную группу (87 лиц) составили рабочие авиапредприятий, подвергающиеся в процессе работы длительному комбинированному воздействию локальной импульсной вибрации и производственного шума. В контрольную группу вошли 43 пациента, сопоставимые с основной группой по возрасту и соотношению полов, которые не подвергаются действию указанного фактора. Помимо КВГ, всем пациентам проведено углубленное кардиологическое и общеклиническое обследование. В основной группе признаки гемодинамически значимого атеросклеротического процесса выявлены у 24,1 % лиц, в группе контроля количество таких пациентов составило 23,6 %. Средняя величина стеноза по данным КВГ в основной группе составила (<$E41,8~symbol С~6,7>) %, в группе контроля - (<$E44,4~symbol С~7,2) %. Среди типов коронарного кровообращения (КК) в обеих группах сравнения преобладал правый тип, который составил 60,9 и 55,8 % соответственно. Левый тип КК в основной группе выявлен у 23,0 %, а в группе контроля - у 32,6 % обследованных. Реже всего встречался сбалансированный тип КК: 16,1 % в основной группе и 14,0 % в контрольной. По влиянию основных модифицируемых факторов сердечно-сосудистого риска на развитие атеросклеротического процесса в коронарных сосудах статистически значимых отличий между группами сравнения не обнаружено. Среди обследованных лиц без КВГ-признаков поражения коронарных сосудов при помощи метода векторэхокардиографии показано преобладание дистрофического процесса в сердечной мышце у рабочих вибро-шумовых профессий. Выводы: у обследованных лиц основной и контрольной групп значимых отличий по частоте и степени развития атеросклеротического процесса в стенке коронарных артерий не обнаружено. Причиной кардиалгического синдрома у лиц основной группы может быть некоронарогенный дистрофический процесс, развивающийся в миокарде рабочих вследствие длительного комбинированного влияния локальной вибрации и производственного шума.
| 7. |
Сова С. Г. Целесообразность нейропротекции при артериальной гипертензии [Електронний ресурс] / С. Г. Сова // Міжнародний неврологічний журнал. - 2015. - № 1. - С. 57-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mnzh_2015_1_10 Рассмотрена проблема артериальной гипертензии, в частности гипертензивных кризов, также влияние фармакологических средств нейропротекторного действия на течение и прогноз артериальной гипертензии. Представлены данные исследования терапевтических возможностей коррекции кризового течения артериальной гипертензии при помощи нейропротекторного препарата полимодального действия Кавинтон (винпоцетин). Сделан вывод о целесообразности применения Кавинтона в качестве средства, потенцирующего и пролонгирующего действие гипотензивной терапии у больных с артериальной гипертензией.
| 8. |
Сова С. Г. До питання вдосконалення гігієнічного нормування імпульсної локальної вібрації у виробничому середовищі [Електронний ресурс] / С. Г. Сова // Медичні перспективи. - 2015. - Т. 20, № 1. - С. 116-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mp_2015_20_1_21 Проанализированы отличия отечественной и европейской методологии гигиенического нормирования локальной импульсной вибрации. С этой целью при помощи виброметра Октава-101-У проведены гигиенические исследования параметров импульсной локальной вибрации в механосборочных цехах Государственного предприятия "Антонов" и Государственного предприятия "Завод 410 гражданской авиации" согласно методике, изложенной в ДСН 3.3.6.039-99 "Державні санітарні норми виробничої загальної та локальної вібрації". Установлено, что уровни импульсной локальной вибрации на рабочих местах сборщиков-клепальщиков и слесарей-сборщиков не превышают нормативов отечественных санитарных норм и, в то же время, в десятки раз превышают предельные уровни воздействия европейской системы стандартов "Health and Sufety Executive" (HSE). Выявленные расхождения между отечественной и европейской системой нормирования и оценки вредного воздействия локальной вибрации способны объяснить развитие ранних клинических синдромов у рабочих виброопасных профессий авиапредприятий, что актуализирует приведение украинских гигиенических нормативов к европейским стандартам.
| 9. |
Сова С. Г. Вегетодистрофічна кардіоміопатія, спричинена комбінованою дією локальної вібрації та виробничого шуму [Електронний ресурс] / С. Г. Сова, О. М. Трембовецька // Український журнал з проблем медицини праці. - 2014. - № 4. - С. 28-37. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ujpmp_2014_4_5
| 10. |
Сова С. Г. Гігієнічна оцінка імпульсної локальної вібрації та супутніх фізичних факторів виробничого середовища на робочих місцях збиральників- клепальників і слюсарів-складальників авіаційних підприємств (до проблеми гігієнічного нормування [Електронний ресурс] / С. Г. Сова, О. П. Яворовський, Г. А. Шкурко // Довкілля та здоров'я. - 2014. - № 2. - С. 30-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/dtz_2014_2_7 Проведено гігієнічне дослідження параметрів виробничого середовища у механоскладальних цехах Державного підприємства "Антонов" і Державного підприємства "Завод 410 цивільної авіації". Основними несприятливими факторами виробничого середовища у механоскладальних цехах авіапідприємств є імпульсна локальна вібрація а також середньо- та високочастотний шум. Параметри імпульсної локальної вібрації не перевищують допустимі рівні чинних в Україні Державних санітарних норм 3.3.6.039-99 і в той же час значно (в десятки разів) перевищують допустимі рівні впливу європейських нормативів HSE, що пояснює наявність у робітників вібронебеспечних професій клінічних симптомів віброгенної патології, а також більш високий рівень захворюваності на цю патологію в странах Європейського Союзу.Проведено гигиеническое исследование параметров производственной среды в механосборочных цехах Государственного предприятия "Антонов" и Государственного предприятия "Завод 410 гражданской авиации". Основными неблагоприятными факторами производственной среды в механосборочных цехах авиапредприятий являются импульсная локальная вибрация, а также средне- и высокочастотный шум. Параметры импульсной локальной вибрации не превышают предельно допустимые уровни действующих в Украине Государственных санитарных норм 3.3.6.039-99 и в то же время значительно (в десятки раз) превышают предельные уровни воздействия европейских нормативов HSE, что объясняет наличие у рабочих виброопасных профессий клинических симптомов виброгенной патологии, а также более высокий уровень заболеваемости этой патологией в странах Европейского Союза.
| 11. |
Парпалей И. А. Нарушения периферической иннервации и регуляции вегетативных функций, вызванные профессиональным воздействием виброшумового фактора [Електронний ресурс] / И. А. Парпалей, С. Г. Сова, Т. Е. Сомова // Нейрофизиология. - 2014. - Т. 46, № 6. - С. 542-550. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NFL_2014_46_6_6 Изучены изменения характеристик иннервации верхней конечности и особенности показателей регуляции сердечно-сосудистой системы у 53-х рабочих-мужчин (клепальщиков и слесарей), длительное время подвергавшихся воздействию локальной вибрации шума в ходе их профессиональной деятельности. Установлено, что средние по групп пороги вибрационной чувствительности пальца рабочей руки на различных частотах; таких обследованных существенно превышали (P << 0,001) как нормативные значения, так и соответствующие величины в группе контроля, причем негативные сдвиги нарастали с увеличением профессионального стажа. Средняя скорость проведения волны возбуждения по мышечным волокнам n. medianus и ulnaris рабочей руки в основной группе была снижена по сравнению с аналогичным показателем в группе контроля пример но на 9 % (P << 0,05), а проведение по сенсорным волокнам, иннервирующим соответствующие участки кисти, замедлено более чем на 20 % (P << 0,05). Резидуальная латентность при генерации М-ответов мышц кисти в основной группе была в среднем на 6 % больше, чем в группе контроля (P << 0,05). Средний латентный период вызванного кожного симпатического потенциала в условиях стимуляции пальца контралатеральной руки и отведения от ладонной и тыльной поверхностей кисти рабочей руки также достоверно (P << 0,05) превышал аналогичное значение контроля. Результаты 5-ти стандартных клинических кардиоваскулярных тестов (изменение систолического артериального давления в ортостатической пробе, изменение диастолического давления при создании изометрического усилия мышцами кисти, определение отношения длительности кардиоинтервалов 30/15 в ортостатической пробе и коэффициентов длительности этих интервалов в пробах Вальсальвы и с глубоким дыханием) показали, что патологические и пограничные значения данных индексов в указанных пробах в основной группе встречались у 60,3, 32,0, 26,0, 36,0 и 34,0 % обследованных; в контрольной группе аналогичные случаи были скорее исключением. Таким образом, длительное воздействие интенсивного виброшумового фактора, связанного с профессиональной деятельностью, приводит к формированию демиелинизирующей полиневропатии в нервах верхней конечности с вовлечением в патологический процесс терминалей моторных аксонов и симпатических постганглионарных волокон. Отклонения показателей кардиоваскулярных тестов свидетельствуют о нарушениях периферических и, возможно, центральных механизмов вегетативной регуляции функций сердечно-сосудистой системы у значительной части обследованных основной группы, что приводит к развитию синдрома прогрессирующей вегетативной недостаточности с превалированием недостаточности симпатических механизмов.
| 12. |
Белов В. В. Аминирование моноэфиров 1,2-диолов пиперидином на катализаторах, приготовленных с использованием алюминатов кальция [Електронний ресурс] / В. В. Белов, В. И. Марков, С. Б. Сова, В. А. Герасименко, Е. З. Голосман, А. И. Нечуговский // Вопросы химии и химической технологии. - 2018. - № 1. - С. 4-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchem_2018_1_3
| 13. |
Сова С. Г. Хвороби цивілізації: печінка і поліморбідний метаболічний континуум [Електронний ресурс] / С. Г. Сова // Український терапевтичний журнал. - 2018. - № 2. - С. 91-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UTJ_2018_2_16
| 14. |
Сова С. Г. Фізіолого-гігієнічна оцінка праці складальників-клепальників і слюсарів-складальників на сучасних авіапідприємствах [Електронний ресурс] / С. Г. Сова // Актуальні проблеми сучасної медицини. - 2014. - Т. 14, Вип. 4. - С. 96-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsm_2014_14_4_28
| 15. |
Сова С. Г. Звивистість коронарних артерій у робітників вібро-шумових професій та її роль в ішемічному пошкодженні міокарда [Електронний ресурс] / С. Г. Сова, Е. О. Лебедєва // Лікарська справа. - 2013. - № 5. - С. 121-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/LiSp_2013_5_25
| 16. |
Сова С. Г. Ефективність нейрометаболічної терапії в профілактиці артеріальної гіпертензії у робітників вібро-шумових професій авіапідприємств [Електронний ресурс] / С. Г. Сова // ScienceRise. Medical science. - 2015. - № 4(4). - С. 96-104. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_4(4)__17
| 17. |
Кельріх М. Б. Теоретичні аспекти визначення залишкового ресурсу вагона-цистерни длянебезпечних вантажів [Електронний ресурс] / М. Б. Кельріх, О. В. Фомін, П. М. Прокопенко, С. С. Сова // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2020. - № 5. - С. 5-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSUNU_2020_5_3
| 18. |
Фомін О. В. Особливості визначення залишкового ресурсу вагоповірочних вагонів з терміном служби, який перевищує призначений [Електронний ресурс] / О. В. Фомін, П. М. Прокопенко, М. І. Горбунов, С. С. Сова // Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій. Серія : Транспортні системи і технології. - 2019. - Вип. 34. - С. 95-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpdetut_tsit_2019_34_10
| 19. |
Фомин А. В. Способ оценки показателей качества движения легковесных пустых вагонов [Електронний ресурс] / А. В. Фомин, П. Н. Прокопенко, Н. И. Горбунов, С. С. Сова // Збірник наукових праць Державного університету інфраструктури та технологій. Серія : Транспортні системи і технології. - 2020. - Вип. 35. - С. 44-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpdetut_tsit_2020_35_7
| 20. |
Фомін О. В. Визначення навантаженості несучої конструкції вагона-хопера з двотрубною хребтовою балкою та композитними складовими [Електронний ресурс] / О. В. Фомін, А. О. Ловська, С. С. Сова, А. С. Литвиненко. // Наукові вісті Далівського університету. - 2022. - № 23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvdu_2022_23_17 Наведені результати визначення навантаженості несучої конструкції вагона-цистерни з пружньо-фрикційною хребтовою балкою. Дослідження проведені стосовно вагона-цистерни моделі 15-1443-06, призначеного для перевезення світлих нафтопродуктів. Для визначення динамічної навантаженості несучої конструкції вагона-цистерни сформовано математичну модель, яка враховує його переміщення при коливаннях підскакування. Зв'язок несучої конструкції з ходовими частинами описувався як послідовне пружне з'єднання. Вагон-цистерна при цьому розглядається як система з трьох твердих тіл - несучої конструкції та двох візків моделі 18-100 з ресорними комплектами, які мають жорсткість та коефіцієнт відносного тертя. Розв'язок системи диференціальних рівнянь руху вагона-цистерни здійснений за методом Рунге-Кутта при початкових умовах рівних нулю. Встановлено, що максимальне вертикальне прискорення, яке діє в центрі мас несучої конструкції вагона-цистерни при русі у порожньому стані складає близько 1,72 м/с<^>2 (0,17g), що майже на 20 % нижче за прискорення в типовій конструкції. Розраховано основні показники міцності несучої конструкції вагона-цистерни. При цьому застосований метод скінченних елементів, який реалізовано в програмному комплексі SolidWorks Simulation (CosmosWorks). В якості скінченних елементів використовувалися просторові ізопараметричні тетраедри. Розрахунок здійснений в квазістатиці. Встановлено, що максимальні еквівалентні напруження виникають у зоні розміщення люка-лаза та складають 173,7 МПа, що на 13 % нижче, ніж у типовій конструкції. Проведені дослідження сприятимуть створенню напрацювань щодо проектування інноваційних конструкцій залізничних транспортних засобів з покращеними техніко-економічними характеристиками, а також підвищенню ефективності експлуатації залізничного транспорту.
| | |
|
|