Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Курган Д$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Бондаренко І. О. Вирішення задач надійності системи на основі моделювання напружено-деформаційного стану залізничної колії засобами теорії розповсюдження пружних хвиль [Електронний ресурс] / І. О. Бондаренко, Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2013. - Вип. 1. - С. 139-148. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2013_1_16 Застосовано аналітичний метод складання та розв'язання рівнянь напруженого стану елементів залізничної колії за різними методиками з огляду на питання, що можуть вирішуватися. Використано метод моделювання під час створення певної моделі залізничної колії. Рівняння, що описують напружений стан елементів залізничної колії, в первинному вигляді мають диференційні складові для врахування часу та динамічного навантаження. Але для вирішення більшості задач вони суттєво спрощуються - складні залежності замінюються емпіричними коефіцієнтами, деякими показниками просто нехтують. Показано межі застосування розрахунків, що накладають на них певні припущення. Як альтернативу наведено можливості створення моделі залізничної колії на основі теорії розповсюдження пружних хвиль. Тоді час дії напружень, задіяна маса та інші показники підпорядковані фронту розповсюдження хвиль, а рівняння рівноваги базуються на динамічному представлені теорії пружності. Обгрунтовано загальні принципи формування моделі залізничної колії на основі теорії розповсюдження пружних хвиль як альтернативи рівнянь, що мають диференційні складові для врахування часу та динамічного навантаження. Дані розробки можуть використовуватися як інструмент для вирішення задач, пов'язаних із надійністю залізничної колії.
| 2. |
Рибкін В. В. Раціоналізація перебудови кривих в плані при підвищенні швидкостей руху поїздів [Електронний ресурс] / В. В. Рибкін, М. Б. Курган, Д. М. Курган, В. І. Харлан // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2003. - Вип. 2. - С. 120-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2003_2_31
| 3. |
Зубко А. П. Аналіз можливості застосування в україні рухомого складу з примусовим нахилом кузова вагонів при організації швидкісного руху [Електронний ресурс] / А. П. Зубко, І. П. Корженевич, М. Б. Курган, Д. М. Курган // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2004. - Вип. 4. - С. 156-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2004_4_29
| 4. |
Курган М. Б. Визначення допустимої швидкості руху поїздів з примусовим нахилом кузовів вагонів в кривих ділянках колії [Електронний ресурс] / М. Б. Курган, Д. М. Курган, В. І. Харлан // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2006. - Вип. 12. - С. 47-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2006_12_12
| 5. |
Харлан В. І. Вирішення задач вибору раціональних швидкостей руху поїздів за допомогою математичного моделювання процессу експлуатації залізничної ділянки [Електронний ресурс] / В. І. Харлан, Д. М. Курган, І. О. Бондаренко // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2007. - Вип. 16. - С. 41-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2007_16_11
| 6. |
Курган М. Б. Методика визначення допустимих швидкостей руху поїздів на складних ділянках плану залізниці [Електронний ресурс] / М. Б. Курган, Д. М. Курган, Н. П. Хмелевська, С. Ю. Байдак // Наука та прогрес транспорту. - 2014. - № 2. - С. 83-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2014_2_11 Удосконалено способи визначення допустимих швидкостей руху на складних ділянках плану залізниці. Використано математичне моделювання руху потоку поїздів і на його основі здійснено прогнозування середньозваженої швидкості та підвищення зовнішньої рейки на перспективу. Проаналізовано випадки встановлення швидкостей руху в кривих ділянках колії. Параметри деяких кривих негативно впливають на комфортабельність їзди й інтенсивність розладу колії, а також на причини, що зумовлюють виникнення обмежень швидкості руху поїздів на залізницях України. Розроблено методику виконання розрахунків зі встановлення допустимих швидкостей руху поїздів і перевірено в кривих на реальних ділянках залізниць, де впроваджено прискорений рух поїздів. Розроблено пропозиції щодо автоматизації виконання розрахунків у дистанціях і службах колії з визначення допустимих швидкостей у кривих. Розроблено методику визначення допустимих швидкостей руху й підвищення зовнішньої рейки на складних ділянках плану залізниці. Запропонований підхід надає змогу одержувати раціональні рішення щодо перебудови плану з урахуванням місцевих умов. Розроблену методику визначення допустимої швидкості в кривих була реалізовано у вигляді програми DopShvid та апробовано на реальних ділянках залізниць, де впроваджено прискорений рух поїздів.
| 7. |
Харлан В. І. Вирішення задач вибору раціональних швидкостей руху поїздів за допомогою математичного моделювання процесу експлуатації залізничної ділянки [Електронний ресурс] / В. І. Харлан, Д. М. Курган, І. О. Бондаренко // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2007. - Вип. 18. - С. 71-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2007_18_17
| 8. |
Курган Д. М. Вплив стану залізничної ділянки і структури поїздопотоку на життєвий цикл колії [Електронний ресурс] / Д. М. Курган, І. О. Бондаренко // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2007. - Вип. 19. - С. 78-83. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2007_19_17
| 9. |
Корженевич І. П. Вплив підвищення швидкості руху поїздів на витрати енергоресурсів [Електронний ресурс] / І. П. Корженевич, М. Б. Курган, Ю. С. Бараш, Д. М. Курган // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2008. - Вип. 20. - С. 233-239. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2008_20_56
| 10. |
Бабенко А. І. Встановлення допустимої швидкості на складних ділянках плану залізниці з урахуванням комфортабельності їзди [Електронний ресурс] / А. І. Бабенко, Д. М. Курган, М. М. Черняков // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Сер. : Транспортні системи і технології. - 2012. - Вип. 21. - С. 9-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpdetut_tsit_2012_21_4
| 11. |
Бондаренко І. О. Стосовно питань щодо підвищення стабільності земляного полотна залізничної колії [Електронний ресурс] / І. О. Бондаренко, Д. М. Курган // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Сер. : Транспортні системи і технології. - 2012. - Вип. 21. - С. 22-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpdetut_tsit_2012_21_6
| 12. |
Курган Д. М. До вирішення задач розрахунку колії на міцність із урахуванням нерівнопружності підрейкової основи [Електронний ресурс] / Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 1. - С. 90-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_1_11 Мета роботи - одержання рішення в межах припущень та наробок зазначеного документу. Запропоновано як модель розглядати рейку як балку, яка має суцільне навантаження з таким обрисом, відповідним до значення модуля пружності, що надає еквівалентний прогин за вільного обпирання на опори. У цьому випадку нерівномірність модуля пружності враховується відповідною зміною обрису навантаження і, з деякими припущеннями, надає змогу одержати корективи для загальновідомих залежностей. Одержано метод врахування поступової зміни модуля пружності підрейкової основи введенням коригувального коефіцієнту в інженерний розрахунок колії на міцність. Розроблено розширення існуючого розрахунку колії на міцність для врахування різкої зміни модуля пружності підрейкової основи (наприклад, при переході з баластної конструкції колії на міст). Одержано характеристику зміни сил, що діють від рейки на основу, в залежності від відстані до моста на ділянці підходу з баластної конструкції колії. Одержані результати перерозподілу дії сил за різкої зміни модуля пружності підрейкової основи пояснюють утворення вертикальних нерівностей перед мостом. Удосконалено методику інженерного розрахунку колії на міцність для виконання розрахунків із урахуванням нерівнопружності підрейкової основи. Одержані результати дозволять виконувати інженерні розрахунки для оцінки міцності колії в місцях нерівнопружності, обумовленої станом колії або особливостями конструкції. Також стає можливою вирішення зворотної задачі - визначення модуля пружності підрейкової основи за результатами натурних вимірювань напружень в рейках (з урахуванням зазначених умов).
| 13. |
Курган Д. М. Bизначення динамічного навантаження від колеса на рейку для розрахунків колії на міцність в умовах високих швидкостей руху [Електронний ресурс] / Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 3. - С. 118-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_3_12
| 14. |
Курган Д. М. Адаптація енергетичного методу оцінки безпеки утримання безстикової колії за показником стискаючої сили для інженерних розрахунків [Електронний ресурс] / Д. М. Курган, Н. М. Лапшева // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. - 2013. - № 6. - С. 41-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/esbzt_2013_6_8
| 15. |
Курган Д. М. Моделювання накопичення деформацій залізничної колії на основі ентропії системи [Електронний ресурс] / Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 4. - С. 99-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_4_10 Передбачено проведення теоретичних досліджень щодо використання методів, які визначають термін експлуатації залізничної колії (ЗК) не тільки за показником загального обсягу навантаження, а й враховують його структуру та динамічні характеристики. Метою таких досліджень є створення моделі нагромадження деформацій для оцінки термінів експлуатації ЗК із урахуванням зазначених особливостей. Для моделювання процесу поступової зміни стану за час експлуатації (нагромадження деформацій) ЗК представлена як система, яка складається з множин часток різних речовин, зібраних у цільну конструкцію. Доцільно говорити не про появу деформацій якоїсь визначеної величини в певному перерізі колії, а про імовірність такої події на ділянці. Якщо оперувати вірогідністю появи відхилень, стан системи зручно характеризувати кількістю розривів умовних внутрішніх зв'язків. Однаковому стану системи можуть відповідати різні комбінації розривів. Чим більша кількість розривів, тим більша кількість варіантів змін структури системи, що відповідають її поточному стану. У разі старіння системи її ентропія постійно збільшується. Зростання ентропії виражається змінами внутрішньої енергії системи, які можна визначити, використовуючи механічну роботу сил, дія яких призводить до деформацій. Це надає змогу визначити кількісний показник розриву зв'язків у системі як наслідок виконання механічної роботи. Розроблено методику оцінювання строків життєвого циклу експлуатації ЗК із урахуванням таких факторів, як: структура поїздопотоку, конструкція верхньої будови колії, рух поїздів із високими швидкостями. Вперше для моделювання нагромадження деформацій ЗК використаний такий показник, як ентропія системи. Розгорнуті аналітичні залежності доведено до практичної методики, що надає змогу аналізувати ділянки колії із різними конструкціями або з різними умовами експлуатації за строками нагромадження деформацій.
| 16. |
Курган М. Г. Коаґулопатична кровотеча при розсіяному внутрішньосудинному зсіданні крові. Терапія гепарином і лікувальним плазмаферезом [Електронний ресурс] / М. Г. Курган, М. В. Кокоруз, Д. М. Курган, В. Л. Новак // Львівський клінічний вісник. - 2015. - № 4. - С. 34-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/lkv_2015_4_9
| 17. |
Курган Д. М. Основи математичного опису хвильової моделі поширення напружень у залізничній колії [Електронний ресурс] / Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2016. - № 5. - С. 101-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2016_5_13 В сучасних наукових дослідженнях неодноразово наводяться практичні приклади виникнення динамічних ефектів роботи залізничної колії, які виходять за межі статичних розрахункових схем. Особливої актуальності такі питання набувають на ділянках, де швидкість руху поїздів наближається до швидкостей розповсюдження хвиль у шарах підрейкової основи. Адекватним інструментом для вивчення таких питань може бути застосування хвильової теорії поширення напружень. Мета роботи - створення математичного опису основних принципів хвильової моделі поширення напружень у залізничній колії, які можуть бути використані як основа для практичних розробок відповідних розрахункових систем. Модель напружено-деформованого стану залізничної колії на основі хвильової теорії поширення напружень полягає в поєднанні рівнянь геометрії обрису частини простору системи, що залучена до взаємодії на певну мить часу, і рівнянь динамічної рівноваги її деформації. Розв'язання задачі базується на використанні законів теорії пружності. Фронт хвилі описується рівняннями еліпсоїда. Для визначення зміни в часі положення поверхні еліпсоїда застосовується векторний підхід. Рівняння геометрії руху хвилі визначають обсяги речовини шарів підрейкової основи, які беруть участь у взаємодії на певну мить. Визначення динамічної рівноваги деформованого стану простору, обмеженого фронтом хвилі, надає змогу розрахувати як самі напруження й деформації, так і їх зміну за час сприйняття навантаження. Таким чином, одержано математичні описи процесів, що мають місце при сприйнятті навантаження елементами залізничної колії за високих швидкостей руху. Набули подальшого розвитку задачі моделювання взаємодії колії та рухомого складу, зокрема, з урахуванням динамічного прогину підрейкової основи. Вперше запропоновано основи математичного опису хвильової моделі поширення напружень в залізничній колії, які можуть бути використані для виконання практичних розрахунків. Одержані дані можуть бути використані для обгрунтування конструкції колії або встановлення відповідних значень допустимих швидкостей для впровадження руху поїздів із високими швидкостями.
| 18. |
Курган М. Б. Дослідження нерівностей колії в межах залізничних переїздів [Електронний ресурс] / М. Б. Курган, Д. М. Курган, О. Ф. Лужицький // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 5. - С. 84-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_5_10 Мета роботи - оцінка процесів виникнення та розвитку нерівностей колії у зоні переїзду й виявлення факторів, що їх спричиняють. Наявність відступів у плані й профілі в межах залізничного переїзду та на підходах до нього знижують плавність їзди і комфорт пасажира. На сьогодні існують різні можливості для зйомки натурної геометрії залізничної колії. Для проведення досліджень значної кількості ділянок за тривалий термін експлуатації найбільш зручним, перш за все, враховуючи регулярність заїздів, залишається стрічка колієвимірювального вагону. Однак цей засіб спрямовано для оцінки стану залізничної колії, а не для визначення точного геометричного положення. Проведений статистичний аналіз показав стійку тенденцію накопичення нерівностей колії у зоні розташування переїзду. Як правило, рівень нерівностей у вертикальній площині зростає в 1,3 - 3,2 рази, та в 1,2 - 2,0 рази - в горизонтальній площині (у порівнянні з ділянками за межами переїзду). Під час прогину колії від дії рухомого складу в зоні переїзду залізобетонні плити працюють як ребра жорсткості, обмежуючи прогини рейкошпальної решітки. У разі розташуванні коліс візка до (або після) і в межах переїзду розрахункові модулі пружності підрейкової основи, приведені до точки контакту колеса, можуть відрізнятись до 3 разів. Набули подальший розвиток питання оцінки та дослідження розвитку нерівностей колії. Одержано статистичні дані щодо накопичення нерівностей колії у зоні переїзду. Надано аналітичні обгрунтування зміни характеристик напружено-деформаційної роботи колії в місці укладання переїзду. Одержані результати будуть корисні для проведення заходів щодо поліпшення плавності руху поїздів і підвищення рівня комфортабельності їзди.
| 19. |
Курган М. Б. Вплив нерівностей колії в межах залізничних переїздів на безпеку руху поїздів [Електронний ресурс] / М. Б. Курган, Д. М. Курган, О. Ф. Лужицький // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. - 2015. - № 9. - С. 55-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/esbzt_2015_9_7
| 20. |
Курган Д. М. Оцінка безпеки руху за умови забезпечення стійкості проти вкочування гребеня колеса на головку рейки [Електронний ресурс] / Д. М. Курган, О. В. Губар // Електромагнітна сумісність та безпека на залізничному транспорті. - 2016. - № 11. - С. 65-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/esbzt_2016_11_10
| | |
|
|