Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (6)Автореферати дисертацій (3)Реферативна база даних (30)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Дорошенко Я$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Дорошенко Я. В. 
Проблеми і перспективи спорудження підводних газонафтопроводів [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, Ю. І. Дорошенко, Т. П. Шиян. // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. - 2012. - № 2. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvif_2012_2_33
Наведено переваги і недоліки існуючих способів прокладання глибоководних ділянок шельфових трубопроводів (вільне занурення з транспортуванням довгомірних ділянок трубопроводу (довжиною до 10 км) на плаву до місця укладання, S- та J-укладання). Для прокладання шельфових трубопроводів Чорним і Азовським морями, де рух морського транспорту є достатньо інтенсивним, запропоновано спосіб О-укладання. Обгрунтовано доцільність встановлення камер запускання засобів очищення і діагностування шельфових трубопроводів на морських платформах. Здійснено аналіз технологій спорудження трубопроводів, які можуть бути застосовані для прокладання трубопроводів в місцях перетинання з береговою лінією морів, визначено переваги і недоліки кожної з них, виділено основні критерії і фактори, які треба враховувати під час їх вибору. Наведено сферу застосування, перспективи та переваги технологій мікротунелювання, похило-скерованого буріння, які застосовуються для спорудження підводних переходів газонафтопроводів. Встановлено, які ускладнення виникнуть під час розширення сфери їх застосування, та запропоновано конструктивні рішення, які дозволяють усунути ці ускладнення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 247.844 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Дорошенко Я. В. 
Сучасні технології обслуговування, ремонту та реконструкції підводних газонафтопроводів [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, Т. І. Марко, С. І. Тихонов // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. - 2014. - № 1. - С. 118-130 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvif_2014_1_16
Наведено тренди сьогодення з технічного обслуговування, ремонту та реконструкції підводних переходів газонафтопроводів через природні і штучні водойми, шельфових та морських газонафтопроводів. Розглянуто сучасні методи виявлення розмитих ділянок підводних газонафтопроводів, технології ремонту ізоляційного покриття під водою, новітні ізоляційні матеріали для підводного ізолювання трубопроводів. Проаналізовано інноваційні технології підсипання і закріплення розмитих, недостатньо заглиблених ділянок підводних трубопроводів та виділено найефективніші з них. Розглянуто інноваційні технології, які можуть бути застосовані для ремонту дефектів стінки труби прибережних та руслових ділянок підводних газонафтопроводів. Це система Aqua-Barrier, яка виконує роль портативної тимчасової дамби, що слугує для вивільнення робочого простору незначної площі від води і дає змогу осушити ділянку глибиною до 1,8 м, шахтні колодязі та кесони, в яких заварюють корозійні дефекти, установлюють муфти, замінюють дефектні ділянки газонафтопроводів, герметизуючи і наповнюючі металеві муфти, композитні муфти, піднімання трубопроводу над поверхнею води, протягування в дефектний трубопровід трубопроводу меншого діаметра (спосіб "труба в трубі"). Запропоновано технологію внутрішньотрубного ремонту важкодоступних ділянок підводних трубопроводів, підводних переходів газонафтопроводів, прокладених способом похило-скерованого буріння, мікротунелювання. Визначено випадки, коли доцільно застосовувати ту чи іншу технологію ремонту, наведено їх конструктивні особливості, переваги і недоліки та запропоновано конструктивні рішення для подолання ускладнень, які можуть виникнути під час їх застосування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.841 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Воловецький В. Б. 
Аналіз причин зниження гідравлічної ефективності міжпромислових газопроводів та вибір способів її підвищення [Електронний ресурс] / В. Б. Воловецький, О. М. Щирба, О. Ю. Витязь, Я. В. Дорошенко // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2013. - № 3. - С. 147-155. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2013_3_17
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.007 Mb    Зміст випуску     Цитування
4.

Воловецький В. Б. 
Оптимізація роботи свердловин Наріжнянського та Юліївського НГКР [Електронний ресурс] / В. Б. Воловецький, О. М. Щирба, В. В. Величко, О. Ю. Витязь, Я. В. Дорошенко // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2013. - № 4. - С. 127-136 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2013_4_16
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.054 Mb    Зміст випуску     Цитування
5.

Дорошенко Я. В. 
Дослідження впливу руху поршня на надійність балкового переходу, прокладеного за схемою пружновикривленого трубопроводу [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, Ю. І. Дорошенко // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2011. - № 3. - С. 49-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2011_3_9
Наведено методику розрахунку впливу інерційної відцентрової сили, обумовленої рухом поршня надземним балковим переходом, прокладеним за схемою пружновикривленого трубопроводу, на стрілку прогину трубопроводу. Встановлено, що температура довкілля є основним чинником, який впливає на надійність надземного балкового переходу, прокладеного за схемою пружновикривленого трубопроводу. Визначено температуру довкілля, перевищення якої може призвести до перевищення стрілки прогину трубопроводу (під час руху поршня переходом) значення максимальної розрахункової стрілки прогину трубопроводу і до зміщення трубопроводу з вільнорухомої опори.
Попередній перегляд:   Завантажити - 181.943 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Марко Т. І. 
Ерозійне зношування фасонних елементів газопроводів [Електронний ресурс] / Т. І. Марко, Я. В. Дорошенко // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2014. - № 4. - С. 153-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2014_4_19
Розглянуто конструкції елементів газотранспортної системи, де відбувається складний рух газового потоку, зміна напряму потоку, ерозійне зношування стінки труби. Встановлено, де вздовж лінійної частини газопроводів розміщуються такі елементи. Здійснено аналіз складу та фізичних властивостей накопичень, які знаходяться у внутрішній порожнині газопроводів. Встановлено, що малов'язкі накопичення, продукти корозії внутрішньої стінки труби знаходяться в порожнині газопроводів на значній віддалі від компресорних станцій, а, отже, ерозійне зношування фасонних елементів, які містяться в обв'язці компресорної станції на виході є не таким інтенсивним як на вході в компресорну станцію. Високов'язкі застигаючі накопичення у внутрішній порожнині газопроводів знаходяться у малорухомому вигляді і на величину ерозійного зношування фасонних елементів газопроводів практично не впливають. Розглянуто механізм ерозії фасонних елементів лінійної частини газопроводів, методології вивчення та прогнозування ерозії. Встановлено, що основними параметрами, які впливають на величину ерозійного зношування, є розмір частинок, які знаходяться у внутрішній порожнині газопроводів, їх форма, властивості, швидкість, кут удару. Побудовано схеми руху твердих частинок фасонними елементами лінійної частини газопроводів та визначено місця, де відбувається найінтенсивніше їх зіткнення з стінкою трубопроводу. Розроблено методику розрахунку швидкості ерозії відводів газопроводів та наведено заходи, які нададуть змогу зменшити швидкість ерозійного зношування фасонних елементів лінійної частини газопроводів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 458.463 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Тихонов С. І. 
Технології внутрішньотрубного обстеження та ремонту важкодоступних ділянок газонафтопроводів [Електронний ресурс] / С. І. Тихонов, Я. В. Дорошенко, К. А. Поляруш // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. - 2015. - № 1. - С. 83-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvif_2015_1_11
Обгрунтовано доцільність застосування внутрішньотрубних засобів для обстеження та ремонту важкодоступних ділянок газонафтопроводів, прокладених під водою на значних глибинах, в важкодоступній болотистій, гірській місцевості та споруджених способом похило-скерованого буріння. Здійснено характеристику дефектів, які виникають під час спорудження та експлуатації трубопроводів. Встановлено, які види дефектів можливі на важкодоступних ділянках газонафтопроводів. Наведено тренди сьогодення з внутрішньотрубного обстеження та ремонту важкодоступних ділянок газонафтопроводів. Проаналізовано технічні можливості засобів внутрішньотрубного обстеження (інтелектуальних поршнів, кроулерів), встановлено їх переваги та недоліки. Класифіковано та здійснено аналіз існуючих методів внутрішньотрубного ремонту, включаючи пакери, лайнери (С, U - лайнери, примус лайнери, лайнери панчохи), наплавлення (роботизованими апаратами, ручним дуговим зварюванням), металеві вставки (труба в трубі, внутрішньотрубні муфти), виділено особливості, переваги та недоліки кожного з них, зроблено висновки про придатність того чи іншого методу для ремонту різних дефектних ділянок газонафтопроводів. Наведено пріоритети розвитку внутрішньотрубних технологій ремонту важкодоступних ділянок газонафтопроводів. Встановлено, що найуніверсальнішими та найекономічнішими технологіями внутрішньотрубного ремонту є внутрішньотрубні роботи - сучасний світовий тренд в ремонті трубопроводів. Наведено конструктивні частини внутрішньотрубних роботів, види їх шасі, їх переваги та недоліки, виділено найперспективніші з них для вирішення задач ремонту важкодоступних ділянок магістральних газонафтопроводів різних діаметрів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 754.542 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Дорошенко Я. В. 
Дослідження динаміки руху багатофазних потоків фасонними елементами обв’язки компресорної станції магістрального газопроводу [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, Т. І. Марко, Ю. І. Дорошенко // International scientific journal. - 2016. - № 7. - С. 68-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnj_2016_7_18
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.095 Mb    Зміст випуску     Цитування
9.

Поляруш К. А. 
Сучасні технології безтраншейного ремонту теплогазових мереж [Електронний ресурс] / К. А. Поляруш, Я. В. Дорошенко, С. І. Тихонов, А. Р. Бабій // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2016. - № 1. - С. 41-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2016_1_7
Обгрунтовано доцільність розроблення рекомендацій з вибору сучасних технологій безтраншейного ремонту трубопроводів теплогазових мереж, мереж водопостачання, водовідведення міст України, доцільність розроблення нормативно-технічної бази, проведення експертиз, наукового опрацювання, підготовки висококваліфікованих працівників, випробування та масштабного впровадження в Україні безтраншейних технологій ремонту трубопроводів міст, що надасть змогу забезпечити їх необхідну надійність і експлуатаційну довговічність. Розглянуто порядок підготовки трубопроводів теплогазових мереж до безтраншейного ремонту (очищення, контроль якості очищення та геометрії внутрішньої порожнини трубопроводів). Наведено тренди сьогодення з безтраншейного ремонту теплогазових мереж різними матеріалами. Проаналізовано технічні можливості сучасних безтраншейних технологій і встановлено їх придатність для ремонту трубопроводів теплогазових мереж міст України. Класифіковано та здійснено аналіз існуючих в світі методів безтраншейного ремонту теплогазових мереж, включаючи лайнери (методи "труба в трубі", "U-лайнер", "Swigeling", протягування полімерної труби з руйнуванням дефектного трубопроводу, "Прімус Лайн", "панчоха"), нанесення цементно-піщаного або цементно-полімерного покриття на внутрішню поверхню дефектного сталевого трубопроводу. Виділено можливості, особливості, діапазон технічних параметрів, переваги та недоліки кожного з них, зроблено висновки про придатність того чи іншого методу для ремонту різних дефектних ділянок трубопроводів теплогазових мереж. Наведено чинники, які треба враховувати під час прийняття рішення про ремонт теплогазових мереж безтраншейними технологіями.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.506 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Дорошенко Я. В. 
Дослідження динаміки руху газу фасонними елементами обв'язки компресорної станції [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, Т. І. Марко, Ю. І. Дорошенко // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. - 2016. - № 1. - С. 57-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvif_2016_1_8
Здійснено 3D моделювання обв'язки компресорної станції і її фасонних елементів (відводів, трійників), де відбувається складний рух газового потоку, зміна напряму потоку, ерозійне зношування стінки труби. На основі програмних комплексів ANSYS Fluent, ANSYS CFX розроблено методику моделювання динаміки руху газу фасонними елементами обв'язки компресорної станції. Математична модель базується на розв'язанні рівнянь Нав'є-Стокса і перенесення енергії, замкнених двопараметричною k-e моделлю турбулентності Лаундера-Шарма з застосуванням пристінної функції з відповідними початковими і граничними умовами. Досліджено структуру потоку у відводах та трійниках обв'язки компресорної станції. У трійниках моделювання виконувалось для різних схем руху газу (газ рухається магістраллю трійника і з магістралі направляється у відвід трійника; газ рухається відводом трійника і з нього спрямовується у магістраль трійника, в якій частина газового потоку перетікає в одну з сторін магістралі, а друга - в іншу; газ рухається відводом трійника і з нього спрямовується у одну з сторін магістралі трійника). Результати моделювання були візуалізовані в постпроцесорах програмних комплексів побудовою ліній течії, полів модуля швидкостей та тиску на контурах і в повздовжніх і поперечних перерізах, заливки модуля швидкостей та тиску в внутрішній порожнині фасонних елементів. Визначались точні значення швидкості, тиску в різних точках внутрішньої порожнини фасонних елементів. Виявлено місця виникнення конфузорних та дифузорних ефектів, вихрів, реверсного руху газу, "застійного склепіння", відривання потоку газу від стінки досліджуваних фасонних елементів, місця можливих зіткнень частинок, які переносяться потоком, з стінкою фасонних елементів. Такі результати відкривають можливості для повного і всебічного дослідження ерозійного зношування, напружено-деформованого стану фасонних елементів обв'язки компресорної станції і прилеглих до них ділянок трубопроводу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 693.062 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Дорошенко Я. В. 
Експериментальні дослідження ерозійного зношування фасонних елементів трубопроводів [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, В. Б. Запухляк, Т. І. Марко, Р. Б. Стасюк // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2017. - № 1. - С. 66-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2017_1_9
Розроблено і побудовано багатофункціональний експериментальний стенд-макет лінійної частини газопроводу для комплексних досліджень руху двофазних потоків прозорими фасонними елементами трубопроводів, руху внутрішньотрубних засобів трубопроводами, ефективності очищення трубопроводів різними способами. Наведена принципова схема експериментального стенду, описана методика експериментальних досліджень ерозійного зношування фасонних елементів (відводів, трійників) трубопроводів. Місця інтенсивного ерозійного зношування відводів, трійників виявлялись експериментальним шляхом та комп'ютерним моделюванням багатофазних потоків в програмному комплексі ANSYS Fluent R17.0 Academic. Для трійників дослідження виконувались для різних схем руху потоку (потік рухається магістраллю трійника і з магістралі частина потоку перетікає у відвід трійника; потік рухається магістраллю трійника із магістралі направляється у відвід трійника; потік рухається відводом трійника і з нього спрямовується у одну з сторін магістралі трійника). Для експериментального виявлення місць ерозійного зношування фасонних елементів трубопроводів їх внутрішня поверхня фарбувалась трьома шарами червоної фарби. Місце інтенсивного ерозійного зношування прозорих фасонних елементів трубопроводів визначалось шляхом виявленням місць їх внутрішньої поверхні з видаленою двофазним потоком фарбою. Результати комп'ютерного моделювання були візуалізовані в постпроцесорі програмного комплексу побудовою полів швидкості ерозійного зношування на контурах фасонних елементів. Отримані результати є корисними для фахівців, які займаються обстеженням магістральних газопроводів.Розроблено і побудовано багатофункціональний експериментальний стенд-макет лінійної частини газопроводу для комплексних досліджень руху двофазних потоків прозорими фасонними елементами трубопроводів, руху внутрішньотрубних засобів трубопроводами, ефективності очищення трубопроводів різними способами. Наведена принципова схема експериментального стенду, описана методика експериментальних досліджень ерозійного зношування фасонних елементів (відводів, трійників) трубопроводів. Місця інтенсивного ерозійного зношування відводів, трійників виявлялись експериментальним шляхом та комп'ютерним моделюванням багатофазних потоків в програмному комплексі ANSYS Fluent R17.0 Academic. Для трійників дослідження виконувались для різних схем руху потоку (потік рухається магістраллю трійника і з магістралі частина потоку перетікає у відвід трійника; потік рухається магістраллю трійника із магістралі направляється у відвід трійника; потік рухається відводом трійника і з нього спрямовується у одну з сторін магістралі трійника). Для експериментального виявлення місць ерозійного зношування фасонних елементів трубопроводів їх внутрішня поверхня фарбувалась трьома шарами червоної фарби. Місце інтенсивного ерозійного зношування прозорих фасонних елементів трубопроводів визначалось шляхом виявленням місць їх внутрішньої поверхні з видаленою двофазним потоком фарбою. Результати комп'ютерного моделювання були візуалізовані в постпроцесорі програмного комплексу побудовою полів швидкості ерозійного зношування на контурах фасонних елементів. Отримані результати є корисними для фахівців, які займаються обстеженням магістральних газопроводів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 455.57 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Дорошенко Я. В. 
Розроблення технології безтраншейної реконструкції трубопровідних комунікацій очисним поршнем [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, К. А. Поляруш, В. Б. Запухляк // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2018. - № 3. - С. 12-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2018_3_3
Обгрунтовано доцільність реконструкції трубопровідних комунікацій українських міст безтраншейними технологіями. Описано технологію безтраншейної реконструкції протягуванням поліетиленової труби меншого діаметра у зношений сталевий трубопровід - метод "труба в трубі". Наведено переваги цього методу. Здійснено аналіз можливостей існуючих тягових засобів для виконання таких робіт. Розроблено технологію безтраншейної реконструкції трубопровідних комунікацій протягуванням нового поліетиленового трубопроводу в зношений сталевий очисним поршнем. До очисного поршня штангою кріпиться ділянка нового поліетиленового трубопроводу. Поршень рухається під тиском повітря, яке подається в запоршневий простір компресором. Міжтрубний простір в робочому котловані герметизується ущільнювальною системою, яка хомутом або фланцем кріпиться до зношеного сталевого трубопроводу. Виконано математичне моделювання процесу протягуванням трубопроводу очисним поршнем. Отримано залежності для розрахунку сил опору, які діють на рухому систему, а саме, сили механічного тертя манжет поршня до стінок сталевого трубопроводу, сили тертя поліетиленової труби до сталевої, сили тертя поліетиленової труби в манжетах ущільнювальної системи. Отримано залежності, які дають змогу розрахувати необхідний тиску в запоршневому просторі, щоб поршень протягнув новий поліетиленовий трубопровід усією довжиною реконструйованого горизонтального чи похилого зношеного сталевого трубопроводу. За розрахунковим тиском в запоршневому просторі підбирають обладнання для виконання робіт.
Попередній перегляд:   Завантажити - 463.264 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Дорошенко Я. В. 
Моделювання витікань газу з газопроводів в аварійних ситуаціях [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2020. - № 3. - С. 22-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2020_3_5
У розвиток теорії течії газу в газопроводах досліджено практичні питання експлуатації газотранспортної системи. Досліджувані в роботі витікання газу з газопроводів можуть виникати у разі аварійних розривів стінки трубопроводу, а також в штатних ситуаціях, зокрема, під час продування і спорожнення ділянок газопроводу високого тиску. У досліджені використані як рівняння збереження маси і зміни кількості руху, так і рівняння енергії, показано термодинамічні перетворення, що відбуваються з газом. У розрахунках визначаються розподіл швидкості, тиску та температури газу, і на цій основі виявляються нові, раніше невідомі ефекти, а також перевіряються і уточнюються відомі результати і існуючі методи розрахунку. Газова динаміка розвивалася, звичайно, і для вирішення проблем проектування і експлуатації трубопроводів. Експлуатація газотранспортних систем пов'язана з безліччю технологічних режимів, коли "спрощені припущення" суперечать дійсності і не дозволяють виявити важливі для практики ефекти. Найпростіші оцінки показують, що в газопроводах існують течії, що характеризуються великими швидкостями, за яких сили інерції досить істотні, а температура газу внаслідок стиснення і розширення потоку змінюється на десятки градусів. Перш за все, це відноситься до процесів, що виникають у разі витікання газу через отвори при розривах газопроводу, а також до технологічних операцій, пов'язаних з частковим перепуском газу або його скиданням в атмосферу. Досліджено саме такі явища. Зокрема проведено моделювання процесу витікання газу через дефект певного діаметра в тілі магістрального газопроводу, досліджено вплив зміни діаметра дефекту і відстані до місцявитоку від аід початку перегону між компресорними станціями, на значення тиску та температури в кінці перегону.
Попередній перегляд:   Завантажити - 382.728 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Дорошенко Я. В. 
Розроблення технології ремонту фасонних елементів трубопровідних систем у важкодоступних місцях [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко // Нафтогазова енергетика. - 2020. - № 1. - С. 36-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nge_2020_1_5
Запропоновано ремонт ерозійно чи корозійно зношених відводів трубопровідних систем у важкодоступних місцях виконувати безтраншейним способом протягування поршнем рукава чи гнучкої композитної труби. Можливість реалізації такої ідеї підтверджено теоретичними та експериментальними дослідженнями. Виконано математичне моделювання процесу протягування поршнем рукава трубопроводом, який містить дефектний відвід. Виведено формули для визначення усіх сил опору, які діють на рухому систему, визначено закономірності зміни тиску на виході компресора під час виконання таких робіт. Розроблено методику розрахунку сили тертя між рукавом і внутрішньою стінкою трубопроводу в місці відводу, зумовленої притисканням рукава через зміну напрямку протягування. Визначено залежність необхідного тиску для протягування поршнем рукава тільки дефектним відводом від кута вигину відводу. Розробленої побудовано експериментальну установку для дослідження динаміки протягування поршнем рукава. У результаті виконання експериментальних випробувань, встановлено, що поршнем можливо протягнути рукав трубопроводом, який містить дефектний відвід. Експериментально визначено сили опору, які діють на рухому систему, закономірності зміни тиску на початку трубопроводу в часі під час протягування поршнем рукава. Експериментальні результати порівняно з результатами теоретичних розрахунків та підтверджено достовірність теоретично виведених залежностей. Розроблено техніку та технології ремонту дефектних відводів трубопроводів у важкодоступних місцях протягуванням поршнем рукава чи гнучкої композитної труби. Поршень рухається під тиском повітря, яке подається в запоршневий простір компресором. Барабан з намотаним рукавом чи гнучкою композитною трубою поміщається у циліндричну герметичну камеру. Для поміщення гнучкої композитної змотаної в бухту труби у циліндричну герметичну камеру розроблено спеціальний підтримуючий пристрій.
Попередній перегляд:   Завантажити - 809.469 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
15.

Дорошенко Я. В. 
Дослідження впливу геометричних параметрів відводів газопроводів на внутрішньотрубні ерозійні процеси [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2020. - № 1. - С. 7-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2020_1_2
Досліджено вплив діаметра, кута вигину та радіуса вигину відводів газопроводів на місцезнаходження та величину їх ерозійного зношування. Дослідження виконано CFD (Computational Fluid Dynamics) моделюванням зі застосуванням Лагранжевого підходу (модель DPM (Discrete Phase Model)) у програмному комплексі ANSYS Fluent R19.2 Academic. Математична модель руху суцільної фази базується на розв'язанні системи рівнянь Нав'є-Стокса, нерозривності замкнених двопараметричною k-<$E epsilon> моделлю турбулентності з відповідними початковими та граничними умовами. Траєкторії руху дисперсних фаз відстежувалися шляхом інтеграції рівняння сил, які діють на частинки. Моделювання ерозійного зношування відводів газопроводів виконувалось iз застосуванням рівняння Фінні. Дослідження виконані для п'яти різних зовнішніх діаметрів відводів газопроводу (89 мм, 219 мм, 530 мм, 1020 мм та 1420 мм). Кути вигину відводів складали 30, 45, 60 та 90<$E symbol Р>, а радіуси вигину DN, 1,5 DN, 2 DN, 2,5 DN та 3,5 DN. Суцільною фазою вибирався природний газ, дисперсною - пісок. Витрата дисперсної фази, швидкість руху дисперсної і суцільної фази на вході у відвід та тиск на виході кожного з модельованих відводів приймались однаковими. Результати моделювання були візуалізовані в постпроцесорі ANSYS Fluent побудовою полів швидкості ерозійного зношування на контурах відводів газопроводів. З візуалізованих результатів визначено, що найбільший вплив на місцезнаходження ерозійного зношування відводів газопроводів чинить радіус вигину відводу, а на величину ерозійного зношування - діаметр відводу. Встановлено вплив геометричних параметрів відводів на місцезнаходження поля їх максимального ерозійного зношування. Побудовано графічні залежності максимальної швидкості ерозійного зношування відводів газопроводів від їх геометричних параметрів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 841.717 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
16.

Дорошенко Я. В. 
Експериментальні дослідження динаміки безтраншейної реконструкції трубопровідних комунікацій технологією "тяговий поршень” [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, К. А. Поляруш, В. Б. Запухляк // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2019. - № 1. - С. 25-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2019_1_4
Описано технологію безтраншейної реконструкції трубопровідних комунікацій "Тяговий поршень", яка полягає в протягуванні поршнем нового поліетиленового трубопроводу в зношений сталевий. Поршень рухається під тиском повітря, яке подається в запоршневий простір компресором. Міжтрубний простір в робочому котловані герметизується ущільнювальною системою. Розроблено і побудовано експериментальний стенд для визначення сил опору, які діють на рухому систему під час реконструкції трубопровідних комунікацій технологією "Тяговий поршень", наведено його принципову схему. Експериментально визначено зусилля, яке необхідне для протягування одного погонного метра поліетиленового трубопроводу зношеним сталевим трубопроводом, силу тертя манжет поршня до стінок зношеного сталевого трубопроводу та силу тертя поліетиленової труби в манжетах ущільнювальної системи. Визначено суму експериментально визначених сил опору, які діють на рухому систему під час протягування поршнем нового поліетиленового трубопроводу в зношений сталевий. Розроблено і побудовано експериментальну установку для дослідження динаміки протягування поршнем нового поліетиленового трубопроводу в зношений сталевий. Виконавши експериментальні випробування, встановлено, що розроблена технологія "Тяговий поршень" може застосовуватись для реконструкції трубопровідних комунікацій. Експериментальні дослідження виконувались для різних нахилів зношеного сталевого трубопроводу до горизонту, різних витрат повітря, різних зовнішніх діаметрів поліетиленових труб. Експериментально визначено закономірності зміни тиску повітря на початку трубопроводу в часі під час руху поршня сталевою трубою та протягування поршнем поліетиленової труби зношеною сталевою. Досліджено залежність швидкості протягування від об'ємної витрати повітря та від довжини протягнутої ділянки. Виконавши експериментальні випробування, встановлено, що розроблена технологія "Тяговий поршень" може застосовуватись для реконструкції трубопровідних комунікацій.
Попередній перегляд:   Завантажити - 551.664 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Дорошенко Я. В. 
Сучасні технології будівництва промислових газонафтопроводів [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, В. А. Кучерявий, Н. М. Андріїшин, С. М. Стецюк, Ю. М. Левкович // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2019. - № 3. - С. 19-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2019_3_3
Проаналізовано зарубіжний досвід будівництва промислових трубопроводів із гнучких композитних труб для транспортування вуглеводнів. Обгрунтовано доцільність застосування таких труб у газонафтовому комплексі України. Описано конструкції гнучких композитних труб, дана коротка характеристика матеріалів, з яких вони виготовляються, розглянуто їх переваги над сталевими. Наведено найбільших виробників гнучких композитних труб та технічні характеристики їх продукції. Розглянуто схеми та способи прокладання гнучких композитних трубопроводів. Описано технологію підготовки гнучких композитних труб до транспортування та наведено засоби, які застосовують для виконання вантажно-розвантажувальних, транспортних робіт. Описано вимоги, які встановлюються до розроблення траншей, призначених для прокладання одно- і багатониткових гнучких композитних трубопроводів. Наведено технології та засоби, які застосовуються для розмотування гнучких композитних труб із барабанів й бухт перед їх укладанням. Проаналізовано методи з'єднання гнучких композитних труб між собою та з технологічним обладнанням, сталевими трубами, фонтанною арматурою. Розглянуто конструкції накидних кінцевих, міжтрубних та спеціальних фітингів та описано технологію їх встановлення. Наведено способи, технології та вимоги до укладання гнучких композитних трубопроводів у траншею, наземного їх прокладання та покладання в місці виходу гнучкої композитної труби на поверхню землі з метою кріплення до сталевого трубопроводу, технологічного обладнання тощо. Встановлено особливості прокладання гнучких композитних трубопроводів через автомобільні дороги, водні перешкоди і болота як траншейними, так і безтраншейними технологіями, особливості безтраншейної реконструкції гнучкими композитними трубами дефектних, зношених сталевих трубопроводів, особливості очищення внутрішньої порожнини гнучких композитних трубопроводів та їх випробування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 844.178 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Дорошенко Я. В. 
Дослідження складу трубопровідних газорідинних потоків та впливу наявних у них шкідливих домішок на режими перекачування, енерговитрати на транспортування [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко, О. М. Карпаш, Б. Н. Гожаєв // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2019. - № 4. - С. 35-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rrngr_2019_4_5
На основі аналізу складу газорідинних потоків трубопроводів різного призначення (магістральних, промислових і міжпромислових газопроводів, нафтопроводів, теплопроводів, водопроводів) встановлено, щоу внутрішній порожнині практично усіх ненових металевих трубопроводів, не залежно від їх призначення, містяться різноманітні шкідливі домішки. У більшості випадків у трубопроводах має місце складна багатокомпонентна суміш шкідливих домішок різного походження: газовий конденсат, вода, мастило, продукти внутрішньотрубної корозії, будівельне сміття, винесені з свердловини частинки порід, окалина, яка відшарувалась від труб, парафіни, різні мінеральні солі, відклади шламу, пісок, грунт, біоплівка тощо. Описано види і властивості характерних шкідливих домішок, виявлених у внутрішній порожнині металевих трубопроводів різного призначення, визначено причини їх наявності у трубопровідних газорідинних потоках. Залежно від призначення трубопроводу шкідливі домішки можуть накопичуватись у його внутрішній порожнині, відкладатись на внутрішніх стінках або рухатись у потоці транспортованого продукту. Розглянуто параметри, які чинять істотний вплив на процеси накопичення у внутрішній порожнині трубопроводів різного призначення та відкладення на внутрішніх стінках трубопроводів різноманітних шкідливих домішок і наведено можливі місця їх накопичень або відкладань. Виконано аналіз негативних наслідків, які відбуваються у разі накопичень або відкладань шкідливих домішок у внутрішній порожнині трубопроводів, їх руху трубопроводом і ударяння до стінок фасонних елементів (відводів, трійників, перехідників тощо). Наведено основні критерії, за якими оцінюється гідравлічний стан забруднених шкідливими домішками трубопроводів, від значення яких залежать енерговитрати на транспортування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 487.262 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Дорошенко Я. В. 
Дослідження впливу параметрів двофазних потоків на ерозійне зношування відводів газопроводів [Електронний ресурс] / Я. В. Дорошенко // Комунальне господарство міст. Серія : Технічні науки та архітектура. - 2020. - Т. 1. - С. 240-247. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kgm_tech_2020_1_39
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.293 Mb    Зміст випуску     Цитування
20.

Запухляк В. Б. 
Аналіз напружено-деформованого стану трубопроводів під час підсаджування [Електронний ресурс] / В. Б. Запухляк, Ю. Г. Мельниченко, В. Я. Грудз, Л. Я. Побережний, Я. В. Дорошенко // Нафтогазова енергетика. - 2020. - № 2. - С. 56-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nge_2020_2_7
Останнім часом виникла необхідність у проведенні робіт із заглиблення трубопроводу (підсаджування) на окремих ділянках, де була виявлена невідповідність глибини його залягання проєкту та відповідним нормам. Тобто, трубопроводи під час експлуатації можуть бути частково розкриті внаслідок ерозії грунтів, а також вони мають властивість втрачати стійкість під дією різних факторів (тиск, температура, водонасиченість грунту та ін.) і підніматись вгору (випинатися чи спливати). Також відомими є факти прокладання трубопроводів не на проєктні позначки через "низьку культуру" ведення будівництва, тобто, коли трубопровід на окремих ділянках укладався в траншею, глибина якої не відповідала проєкту. Подальша експлуатація таких трубопроводів загрожує виходом трубопроводу на поверхню й механічним пошкодженням ізоляції та тіла труби. З метою забезпечення надійної роботи такого трубопроводу підняті ділянки необхідно опустити на проєктні позначки. Для цього необхідно розробити техніку та технологію виконання відповідних ремонтних робіт. Розглянуто два варіанти підсаджування трубопроводів: опускання під власною вагою без підтримування та опускання з утримуванням трубопроводу підтримуючою машиною. Для обидвох методів підсаджування проведено моделювання напружено-деформованого стану трубопроводу під час опускання його на проєктну позначку на створеній математичній моделі. Наведено алгоритм розрахунку геометричних параметрів виконання робіт, визначено напружений стан та проведено перевірку міцності трубопроводу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.214 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського