Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Linda Cultural diffusion in the$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Linda S. Cultural Diffusion in the Architecture of the Ancient World (On the Example of the Cult of Isis in the 3rd Century BC – 2nd Century AD) [Електронний ресурс] / S. Linda // Architectural studies. - 2022. - Vol. 8, Num. 1. - С. 51-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/arcs_2022_8_1_8 Практика запозичення та змішування архітектурних форм і змістів із різних культурних середовищ бере свій початок ще в архітектурі стародавнього світу та є актуальною до цього часу. Тому з'ясування її витоків, механізмів і причин розвитку представляється важливим питанням теорії та історії архітектури. Мета роботи - введення у науковий обіг поняття "культурної дифузії", як методичного прийому змішування архітектурних форм із різних мистецьких середовищ, що сприяє напрацювання якісно нових вирішень, які формують нові архітектурні образи та синтезують нові змісти; обгрунтувати явища культурної дифузії як першого та необхідного етапу наступних процесів розвитку архітектурного формо- та змістоутворення - етапу свідомого та обгрунтованого вибору архітектурного прототипу для нового проектування. Основним матеріалом об'єкти, пов'язані з культом Ізіди - одним із найбільш розповсюджених релігійних культів в архітектурі стародавнього світу, що належав до греко-римської цивілізації. З аспекту методики стаття спирається на аналізі та систематизації наукових публікацій, присвячених архітектурним об'єктам, пов'язаних із культом Ізіди, а також на результатах візуальних спостережень (описах і порівняльному аналізі). На прикладі архітектурних об'єктів, пов'язаних із культом Ізіди, показано, що в архітектурі Стародавнього світу були сформовані різні методичні підходи в архітектурному формоутворенні: як автономних процесів у різних культурах, так і "змішаних", які залучали можливості та засоби різних культурних середовищ, що відкривало безмежні перспективи для розвитку як архітектурної форми, так і архітектурних змістів.
|
|
|