Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Процюк Історичне минуле у літературно-художній$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Процюк Л. Б. Історичне минуле у літературно-художній візії драматичних творів Людмили Старицької-Черняхівської [Електронний ресурс] / Л. Б. Процюк // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. - 2022. - № 17. - С. 168-175. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_sl_2022_17_18 Проаналізовано специфіку художнього переосмислення історичної тематики у драматургічній спадщині Л. Старицької-Черняхівської, простежено її теоретичні погляди на історичну драму. До уваги взято п'єси "Гетьман Дорошенко", "Іван Мазепа", "Останній сніп", "Аппій Клавдій", "Сапфо". Виявлено зв'язок теоретичних постулатів Л. Старицької-Черняхівської та їх художнього втілення у драматичних творах авторки. Доведено, що художня спадщина письменниці - непересічне явище української літератури. Л. Старицька-Черняхівська репрезентує поступ національного духа через осягнення національної історії, причому не просто запозичуючи з неї сюжетну основу, а розкриваючи її драматизм через зображення складних характерів, що визначаються й самі визначають хід націй. Указано, що у драматургії письменниці саме національна свідомість і державницькі прагнення відрізняють постаті гетьманів та їхніх прибічників на тлі загалу, наділеного етнічною та релігійною ідентичністю, а відтак, аморфного політично та позбавленого твердих моральних критеріїв. Зазначено, що Л. Старицька-Черняхівська майстерно та доречно організовує композицію своїх історичних драм. Зроблено висновок, що Л. Старицька-Черняхівська своїми драматичними творами шукала основ для історичного оптимізму у складну суспільно-політичну добу, сучасницею якої була, а сама драматургія письменниці часто виконувала просвітницьку та пропагандистську роль, була спрямована на зростання національної самосвідомості та повернення українському народові історичної пам'яті.
|
|
|