Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Колкутіна Комунікативні стратегії Дмитра Донцова$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Колкутіна В. В. Комунікативні стратегії Дмитра Донцова [Електронний ресурс] / В. В. Колкутіна // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. - 2020. - № 1. - С. 42-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drsk_2020_1_8 Досліджено комунікативну стратегію Дмитра Донцова з урахуванням іманентних для його мислення націософських та герменевтичних ідей. На матеріалі літературно-критичних есей публіциста з'ясовано, що комунікативна стратегія Д. Донцова за змістом - націософсько-цілісна, це національно-екзистенціальний феномен в історії українського літературознавства XX ст. Комунікативні процеси, що відбиті в текстах есей "Криза нашої літератури", "Наше літературне гетто", формуються в єдиній комунікативній парадигмі та включають подію, комунікативну ситуацію, інтонаційну тональність, аксіологічний авторський коментар, особливий, націоцентрично-герменевтичний спосіб зображення комунікативної ситуації. Націоналістична інтерпретація мислителя за суттю своєю націософська (націологічна), але водночас і літературознавча з типовим для такого виду досвідів переважанням когерентно-смислового рівня пізнання й оцінки над формально-естетичним. Унаслідок пізнання відбувається перекодування ідеї з мови мистецтва на мову націософії в пошуках націософського еквівалента літературного феномена. Найчастіше в основі цього еквівалента лежать дві інтенції: пошук, захист та утвердження власної національної ідентичності та культурно-політична реалізація національної ідеї. Водночас відбувається оцінка естетичного рівня того чи іншого літературного феномена. Виділено та обгрунтовано такі характеристики літературно-критичного тексту: текст як висловлення, що сприймає, вільно інтерпретує, концептуально трансформує інформацію, вибудовуючи нові смисли завдяки цікавим діалогічним моделям, риторичним запитанням, заздалегідь спланованій лінії мовленнєвої поведінки публіциста, дискусійності, полемічності, скерованості на читача, який обов'язково передбачається, уникнення будь-якої однобічності розповіді або двозначності сприймання, відкритості та зрозумілості.
|
|
|