Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Дмитришин Просторова модель уніфікації та$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Дмитришин Л. І. Просторова модель уніфікації та конкуренції в регіональному туристичному секторі [Електронний ресурс] / Л. І. Дмитришин, Т. Д. Павлюк // Проблеми економіки. - 2014. - № 3. - С. 335-340. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2014_3_46 Показано, що врахування інформаційної взаємодії регіональних туристичних суб'єктів у поєднанні з їх внутрішнім потенціалом є на даний час особливо актуальними і становить науковий інтерес в аспекті моделювання такого роду взаємозв'язків з метою формування конкурентоспроможності як самих туристичних суб'єктів, так і всієї регіональної туристичної системи. Мета статті - побудова моделі просторової конкуренції з урахуванням взаємодії між туристичними суб'єктами у формі обміну інформацією через співпрацю, спільну діяльність та спільне виробництво. З огляду на джерело зміни рівня конкуренції, її чинники згруповано у вигляді внутрішніх та зовнішніх важелів. Узагальненою мірою ефективності використання комплексу внутрішніх чинників є потенціал розвитку регіональних туристичних суб'єктів, який, у свою чергу, розглядається як результуючий внутрішній важіль обраної цінової політики таких суб'єктів. Мірою ефективності зовнішніх чинників є рівень інформаційної взаємодії суб'єктів зовнішнього середовища. В даному дослідженні пропонується доповнити модель просторової конкуренції Хотеллінга, яка вже включає до себе відцентрову силу (цінову конкуренцію), ще й доцентровими силами (зовнішніми чинниками). Показано, що рівноважні ціни і місця розташування туристичних суб'єктів визначаються уніфікацією та конкуренцією. Зокрема, рівновага може бути досягнута в широкому діапазоні від мінімальної до максимальної диференціації залежно від відносної сили зовнішнього ефекту (уніфікації) в порівнянні з внутрішнім ефектом (ціновою конкуренцією). Встановлено, що умова мінімальної диференціації виконується, якщо співпраця (тобто, доцентрова сила) стає переважаючим чинником.
|
|
|