Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Головко Формування природничо-наукової компетентності учнів$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Головко Н. Ю. Формування природничо-наукової компетентності учнів шляхом використання ситуаційних задач з фізики [Електронний ресурс] / Н. Ю. Головко, І. В. Коробова // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 2. - С. 31-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_2_7 STEM-освіта безпосередньо пов'язана з наукою, технікою, технологіями, інженерно-орієнтованою діяльністю людини. В Україні відчувається особливо високий попит на фахівців цих галузей. Впровадження STEM-навчання передбачає розробку інноваційних методів і прийомів, що допоможуть розвинути в учнів науково-технічні навички, творчі здібності, поєднати навчання з життям. Одним із відомих методів контекстного навчання є метод ситуаційних вправ. Його застосування у навчанні фізики надає можливість формувати природничо-наукову компетентність (ПНК) учнів на засадах принципу зв'язку навчання з життям. Це надасть можливість випускнику зробити свідомий вибір майбутньої професії технічного спрямування, що є актуальним. Мета дослідження - обгрунтування доцільності та доведення ефективності формування ПНК учнів засобами ситуаційного навчання фізики. Під час дослідження використано такі методи: теоретичні - аналіз, синтез, порівняння; емпіричні - спостереження, бесіда, тестування; математична обробка результатів дослідження проводилася з використанням статистичного критерію Розенбаума (Q-критерію). Розглянуто типи ситуаційних задач, наведено їх приклади. Аналіз динаміки рівня успішності та мотивації учнів показав доцільність використання системи ситуаційних задач для формування НПК школярів. Зроблено висновки, що ситуаційні задачі є корисним навчальним ресурсом. Розв'язування задач, пов'язаних із реальними життєвими ситуаціями, допомагає учню уявити фізичну ситуацію, переконатися, що вона є життєво важливою, актуальною та потребує вирішення; для її вирішення потрібні теоретичні знання з фізики. Систематичне застосування ситуаційних задач із фізики сприяє формуванню НПК учнів; забезпечує внутрішню мотивацію учнів до вивчення фізики; робить фізичне знання особистісно значущим; орієнтує учнів на свідоме обрання майбутньої професії інженерно-технічного напрямку.
|
|
|