![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Книжкові видання та компакт-диски ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Журнали та продовжувані видання ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Автореферати дисертацій ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Реферативна база даних ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Наукова періодика України ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Тематичний навігатор ![](/irbis_nbuv/images/db_navy.gif) Авторитетний файл імен осіб
![Mozilla Firefox](../../ico/mf.png) |
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Терепищий С$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Терепищий С. О. Роль глобального та локального у структурі процесу глобалізації [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. - 2014. - № 3. - С. 22-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdakkkm_2014_3_7
| 2. |
Терепищий С. О. Провідні вектори інтернаціональних змін в структурі сучасного університету: опозиція культури та виробництва [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2014. - Вип. 91. - С. 319-323. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2014_91_77
| 3. |
Терепищий С. О. Проблема трансформації сучасного університету в контексті експансії освітнього простору [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 92. - С. 273-277. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_92_68
| 4. |
Терепищий С. О. Національна держава та освітні реформи в контексті глобалізаційних викликів [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 93. - С. 283-288. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_93_72
| 5. |
Терепищий С. Освітні послуги в контексті головних глобалізаційних тенденцій [Електронний ресурс] / С. Терепищий // Українознавчий альманах. - 2014. - Вип. 17. - С. 159-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2014_17_47
| 6. |
Терепищий С. О. Діалектика регіоналізації та глобалізації в сфері сучасної вищої освіти [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 94. - С. 289-293. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_94_73
| 7. |
Терепищий С. О. Явище футурології в контексті проблем соціальної філософії [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 98. - С. 252-256. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_98_69
| 8. |
Терепищий С. О. Освітні ландшафти аграрного суспільства: зародження фундаментальних філософських протиріч [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 102. - С. 359-363. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_102_95
| 9. |
Терепищий С. Ціннісні орієнтири стандартизації вищої освіти України [Електронний ресурс] / С. Терепищий // Вища освіта України. - 2011. - № 2. - С. 33-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_2_8 Визначено ціннісні орієнтири стандартизації вищої освіти України. Відзначено, що актуалізація тенденції дослідження та практичного впровадження стандартизації зумовлена процесами соціокультурної трансформації у напрямі глобалізації та інформатизації, а також потребою створення єдиного європейського освітнього простору. Констатовано, що онтологічні, аксіологічні та антропологічні засади, які репрезентують інтенцію (направленість) трансляції ідей філософії освіти в освітню діяльність, дають можливість визначити характерні риси концептуального вибору стандартизації освіти, які поєднують в собі досвід рефлексії минулого, плюральну діяльність сьогодення й антиципацію (передбачення) майбутнього. Зазначено, що ентропія системи освіти під тиском загрози знищення може набути якісний розвиток.Определены ценностные ориентиры стандартизации высшего образования Украины. Отмечено, что актуализация тенденции исследования и практического внедрения стандартизации обусловлена процессами социокультурной трансформации в направлении глобализации и информатизации, а также необходимостью создания единого европейского образовательного пространства. Констатовано, что онтологические, аксиологические и антропологические принципы, которые представляют интенцию (направленность) трансляции идей философии образования в образовательную деятельность, дают возможность определить характерные черты концептуального выбора стандартизации образования, совмещающие в себе опыт рефлексии прошлого, плюралистическую деятельность настоящего и антиципацию (предсказание) будущего. Отмечено, что энтропия системы образования под давлением угрозы уничтожения может приобрести качественное развитие.The article focuses on the definition of moral values standards of higher education in Ukraine in the troubled field of philosophy of education.
| 10. |
Терепищий С. О. Сучасні теорії та моделі прийняття рішень в освітній політиці [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 96. - С. 334-339. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_96_86
| 11. |
Терепищий С. О. Критика концепції "суспільства знань" в контексті проблем інформаційної епохи [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 97. - С. 192-196. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_97_49
| 12. |
Терепищий С. О. Ідентичність сучасних освітніх ландшафтів в контексті проблем інтернаціоналізації [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2016. - Вип. 105. - С. 219-223. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2016_105_59
| 13. |
Терепищий С. О. Ідеали глобальної та локальної ідентичності у сфері вищої освіти [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Актуальні проблеми філософії та соціології. - 2015. - Вип. 3. - С. 166-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aprfc_2015_3_33
| 14. |
Терепищий С. Причини та витоки глобалізації освітнього ландшафту [Електронний ресурс] / С. Терепищий // Вища освіта України. - 2016. - № 1. - С. 22-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_1_6 Сконцентровано увагу на причинах впливу глобалізації на освітній ландшафт. Проаналізовано його наслідки для системи освіти України. Продемонстровано головні причини домінування США в світовій освітній конкуренції. Розглянуто становлення уніфікаційних тенденцій в руслі переходу освіти зі сфери культурного надбання до системи економічного виробництва. Указано головні причини здобуття США одного з перших місць на арені глобальних ВНЗ. Зазначено, що завдяки саме цьому успіху тренд "американізації" та прагматизації вищої освіти набув масового розповсюдженя, що переорієнтувало цілі вищої освіти на нові стандарти. Окреслено перспективи розвитку вищої освіти в Україні в контексті проведення реформ в змістовій та оцінній складовій вищої освіти.Сконцентрировано внимание на причинах влияния глобализации на образовательный ландшафт. Проанализированы его последствия для системы образования Украины. Продемонстрированы главные причины доминирования США в мировой образовательной конкуренции. Рассмотрено становление унификационных тенденций в русле перехода просвещения из сферы культурного наследия в систему экономического производства. Указаны причины того, почему США занимает одно из первых мест на арене глобальных ВУЗ. Отмечено, что благодаря именно этому успеху тренд "американизации" и прагматизации высшего образования приобрел массовый распространенный характер, что переориентировало цели высшего образования на новые стандарты. Определены перспективы развития высшего образования в Украине в контексте проведения реформ в содержательной и оценочной составляющей высшего образования.The article is devoted to the scientific analysis of the causes and origins of globalization in higher education. In cinsidering establishment of the unification trends on the world stage of educational services, the author reveals the historical pattern of educationalmovement from the field of cultural heritage to the field economic production. In view of these results, the study demonstrates the potentially high proability of Ukraine to take part the strugge for the top position in the educational system of competition.
| 15. |
Терепищий С. Проблема універсальної картини світу в структурі розуміння сучасної людини [Електронний ресурс] / С. Терепищий // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 19-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_5 Проаналізовано смисловий зв’язок між глобалізмом і логоцентризмом західної культури. Зазначено, що універсальний погляд на світ у сучасному розумінні – це своєрідна екстраполяція домінуючої форми мислення (у цьому випадку „західної” форми мислення) на загальну дійсність. Продемонстровано деструктивні аспекти універсального погляду на світову дійсність. Виявлено, що логічно-історичні витоки глобальної картини світу були пов’язані з логоцентризмом європейського мислення, започаткованого ще за часів античності. З’ясовано, що онтологічно-смислові причини утворення універсального бачення людського суспільства ґрунтуються у зведенні сучасною людиною буття світу до уявлення про світ, що призводить до втрати „таємниці” незнання. Базуючись на теоретичних дослідженнях Р. Робенртсона, вказано на поверхову сутність глокалізації, яка була описана як явище імплементації глобального в локальне та навпаки, де „глобальне” є лиш квінтесенцією цінностей неолібералізму та продуктів і досі домінуючої західної культури. Охарактеризовано фундаментальні ознаки глобалізації, що формують спосіб мислення сучасного „космополіта”: становлення глобальних ЗМІ; вестернізація; міграція ліберального капіталізму, кожна з яких є методологічним та аксіологічним каркасом „глобального” знання про людство. Констатовано, що глобалізація світу – це водночас глобалізація поглядів. Завдання людства, у ці складні для нашого розуміння часи, сприймати „Чужого” та „Іншого” в їх автентичності та самобутності, не зводячи їх до часткових проявів ілюзорної „глобальної” культури.Проанализирована смысловая связь между глобализмом и логоцентризмом западной культуры. Отмечено, что универсальный взгляд на мир в современном понимании – это своеобразная экстраполяция доминирующей формы мышления (в данном случае "западной" формы мышления) на общую действительность. Продемонстрированы деструктивные аспекты универсального взгляда на мировую действительность. Выявлено, что логически-исторические истоки глобального картины мира были связаны с логоцентризмом европейского мышления, которое ведет свое начало еще со времен античности. Выяснено, что онтологически смысловые причины образования универсального видения человеческого общества основываются в возведении современным человеком бытия мира к представлению о мире, что приводит к потере "тайны" незнания. Основываясь на теоретических исследованиях Р. Робенртсона, указано на поверхносную сущность глокализации, которая была описана как явление имплементации глобального в локальное и наоборот, где "глобальное" является лишь квинтэссенцией ценностей неолиберализма и продуктов до сих пор доминирующей западной культуры. Охарактеризованы фундаментальные признаки глобализации, формирующие образ мышления современного "космополита": становление мировых СМИ, вестернизация, миграция либерального капитализма, каждая из которых является методологическим и аксиологических каркасом "глобального" знания о человечестве. Констатировано, что глобализация мира - это одновременно глобализация взглядов. Задача человечества в эти сложные для нашего понимания времена воспринимать "Чужого" и "Другого" в их подлинности и самобытности, не сводя их к частичным проявлениям иллюзорной "глобальной" культуры.Analyzed the semantic link between globalism and logocentrism of Western culture. It is noted that a universal view of the world in the modern sense - a kind of extrapolation of the dominant forms of thinking (in this case, the "Western" forms of thought) for a total reality. It demonstrated the destructive aspects of the universal view of the world reality. It was revealed that logical and historical origins of the global picture of the world were related to logocentrism European thinking, which dates back from the time of antiquity. It was found that the ontological sense reasons for the formation of the universal vision of human society based in the construction of a modern human being of the world to the concept of the world, which leads to a loss of the "mystery" of ignorance. Based on theoretical studies R. Robenrtsona, indicated on superficial is essence of globalization, which has been described as a phenomenon of the implementation of a global to local and vice versa, where the "global" is only the quintessence of the values of neo-liberalism and the product is still the dominant Western culture. Characterized by fundamental features of globalization that shape the modern way of thinking, "cosmopolitan": becoming the world's media, Westernization, migration of liberal capitalism, each of which is methodological and axiological framework of "global" knowledge about humanity. It was stated that the globalization of the world - is at the same time, globalization views. The task of humanity in these difficult times for our understanding of perceived "Alien" and "others" in their authenticity and identity, not reducing them to a partial manifestation of the illusory "global" culture.
| 16. |
Терепищий С. Класифікація освітніх ландшафтів Європи [Електронний ресурс] / С. Терепищий // Вища освіта України. - 2016. - № 2. - С. 73-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_2_13 Розглянуто питання класифікації європейської освіти в реформаційному контексті, що експліковано на соціально-філософські основи Болонської стратегії. Досліджено універсальну класифікацію у межах вищої освіти як верифікацію адміністративно-політичного простору навчальних програм і профілів, що уможливлює диверсифікацію змісту європейської освіти. Виділено стекхолддерів освіти, для яких розроблено відповідну систему класифікації: студенти, ВНЗ, бізнес і промисловість, політики, дослідники й аналітики. Виокремлено та охарактеризовано фундаментальні принципи освітньої класифікації: емпіричний характер побудови класифікацій, мультиперспективність, поліконструктивний вимір класифікацій, актуальність, описовий характер класифікацій, верифікаційний принцип архітектури класифікації, стійкість класифікаційної моделі до часових змін та просторових перетворень. Обґрунтовано тезу про можливість групування національних освітніх систем навколо однорідних кластерів, що відображають інституціональні, культурні та соціально-економічні подібності між промислово розвинутими країнами. Систематизовано ускладнення, що стосуються національно-політичних закономірностей: синхронізація класифікацій з національними системами, прозорість і орієнтація на різні групи соціальних партнерів, класифікаційне різноманіття національних систем, низька ефективність класичних систем класифікації освітніх інституцій.Рассмотрены вопросы классификации европейского образования в реформационном контексте, эксплицированным на социально-философские основы Болонской стратегии. Исследована универсальная классификация в рамках высшего образования как верификация административно-политического пространства для учебных программ и профилей, составляющих диверсификацию направлений содержания европейского образования. Выделены стекхолддеры образования, для которых разработана соответствующая система классификации: студенты, ВУЗ, бизнес и промышленность, политики, исследователи и аналитики. Выделены и охарактеризованы фундаментальные принципы образовательной классификации, в частности: эмпирический характер построения классификаций, мультиперспективность, поликонструктивное измерение классификаций, актуальность, описательный характер классификаций, верификационный принцип архитектуры классификаций, устойчивость классификационной модели к временным изменениям и пространственным преобразованиям. Обоснован тезис о возможности группирования национальных образовательных систем вокруг однородных кластеров, отражающих институциональные, культурные и социально-экономические сходства между промышленно развитыми странами. Систематизированы осложнения, касающиеся национально-политических закономерностей развития: синхронизация классификаций с национальными системами, прозрачность и ориентация на разные группы социальных партнеров, классификационное многообразие национальных систем, низкая эффективность классических систем образовательных учреждений. The question of the classification of European education in the context of the reform that explicate on sotsialnoh and philosophical foundations of the Bologna strategy. Highlight stekholddery education, which develop a classification system: students, universities, business and industry, policy researchers and analysts. Allocated and described the fundamental principles of education classification: empirical construction classifications; relevance, descriptive classifications verification principle classification architecture; stability classification model to temporal changes and spatial transformations.
| 17. |
Терепищий С. О. Освіта та зв’язок культур в контексті глобалізаційних змін освітнього ландшафту [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 101. - С. 365-369. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_101_99
| 18. |
Терепищий С. О. Тенденції розвитку освітніх ландшафтів в епоху індустріального суспільства [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Філософія. - 2015. - Вип. 45(2). - С. 139-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_filos_2015_45(2)__20
| 19. |
Терепищий С. Генезис аксіологічних полюсів ландшафту освіти: між естетизмом еллінізму та утилітаризмом сучасності [Електронний ресурс] / С. Терепищий // Релігія та соціум. - 2015. - № 4. - С. 115-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/relsoc_2015_4_19
| 20. |
Терепищий С. О. Освітній ландшафт у предметному полі філософії освіти [Електронний ресурс] / С. О. Терепищий // Освітній дискурс. Гуманітарні науки. - 2017. - Вип. 1. - С. 48-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eddcsp_2017_1_6
| | |
|
|