Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Рева О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 93
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Рева О. М. Модель проблемної ситуації в системах управління повітряним рухом [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Г. М. Селезньов // Авиационно-космическая техника и технология. - 2008. - № 6. - С. 30-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2008_6_6 Враховуючи вплив людського чинника на безпеку польотів під час управління повітряним рухом, запропоновано розглядати авіадиспетчера як центральну ланку контуру управління. Спираючись на такий підхід, адаптовано модель SHEL, що рекомендується міжнародною організацією цивільної авіації ІСАО для виявлення потенційних небезпек в авіаційних системах, та проведено системний аналіз нестиковок елементів контуру управління повітряним рухом. Зроблено формальний опис ризику ситуацій, коли проявляються нестиковки блоків моделі SHEL. Оскільки професійну діяльність авіадиспетчера розглянуто як безперервний ланцюг рішень, що виробляються та реалізуються в явних та неявних формах за умов дії ризику стохастичного і нестохастичного характеру, то запропоновано модель проблемної ситуації, що враховує: множину стратегій авіадиспетчера; множину значень визначених і невизначених факторів; множину результатів діяльності; множину числових значень наслідків діяльності; множину показників і критеріїв ефективності; інформацію про відношення авіадиспетчера до стохастичного ризику, а також модель його переваг.
| 2. |
Рева О. М. Пріоритети інвесторів на множині чинників, що впливають на прийняття рішень [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Л. М. Амірсеідова // Управління проектами, системний аналіз і логістика. Технічна серія. - 2012. - Вип. 9. - С. 353-360. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Upsal_2012_9_87
| 3. |
Черенько С. О. Застосування лейкоцитарного імуномодулятора при мультирезистентних формах туберкульозу легень [Електронний ресурс] / С. О. Черенько, О. А. Рева, О. М. Рекалова, Н. І. Кібізова, С. Г. Ясир, Ю. О. Матвієнко // Астма та алергія. - 2013. - № 3. - С. 13-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/astm_2013_3_3
| 4. |
Рева О. М. Принципи ергономічної декомпозиції в організації тренажерної підготовки пілотів [Електронний ресурс] / О. М. Рева, О. М. Дмітрієв, В. А. Шульгін, В. О. Липчанський // Авиационно-космическая техника и технология. - 2012. - № 1. - С. 46–51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2012_1_10 На підставі пведеного аналізу статистики авіаційних подій стверджено, що забезпечення належного рівня безпеки польотів за різноманітних відмов авіаційної техніки суттєво залежить від вміння льотного складу діяти в особливих випадках польоту. Відповідні навички формуються, головним чином, під час тренажерної підготовки, яка є невід'ємною складовою системи професійної підготовки пілотів. Враховуючи недоліки сучасної організації тренажерної підготовки, розроблено моделі її аналізу та синтезу на основі принципів вертикальної та горизонтальної декомпозиції. Запропоновано змістову модель тренажерної підготовки, яка орієнтується на рекомендації ICAO, JAА, FAА та Державної авіаційної адміністрації України.
| 5. |
Рева О. М. Алгоритмизація процедури визначення ставлення авіаційного оператора до ризику [Електронний ресурс] / О. М. Рева, С. І. Корж, П. Ш. Мухтаров, С. В. Недбай // Авиационно-космическая техника и технология. - 2012. - № 1. - С. 109–114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2012_1_19 Розглядаючи діяльність авіаційних операторів як безперервний ланцюг рішень, що виробляються і реалізовуються за умов ризику, запропоновано дослідити відповідні процеси за допомогою оціночної функції корисності-безпеки, яку можна побудувати на множині умов вирішення професійних задач за обмеженим числом точок і визначити основну домінанту діяльності, а саме схильність, несхильність, байдужість до ризику. Надано алгоритми формалізації відповідних процесів як для випадку незмінності, так і змінності ставлення до ризику на континуумі характеристик проблемної ситуації.
| 6. |
Рева О. М. Медіана кемені як групова система переваг авіадиспетчерів на множині характерних помилок [Електронний ресурс] / О. М. Рева, В. В. Камишин, Ш. Ш. Насіров // Авиационно-космическая техника и технология. - 2012. - № 4. - С. 106–115. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2012_4_20 Зазначено, що врахувавши сучасні концепції ІСАО щодо контролю чинників загроз і помилок, а також світову і регіональну статистику авіаційних пригод у ході обслуговування повітряного руху, розроблено перелік з n = 21 характерних помилок авіадиспетчерів, який на теперішній час найбільш повно і всебічно описує порушення інтерфейсу компонентів "людина - процедури (правила)" моделі SHEL, що рекомендується для визначення впливу людського чиннику на безпеку авіаційних систем. За допомогою попарного порівняння і такого способу виявлення систем переваг, як частина сумарної інтенсивності, встановлено індивідуальні ранжирування m = 65 авіадиспетчерів азербайджанської аеронавігаційної системи AZANS. Вперше для формування групової системи переваг застосовано так звану медіану Кемені, яка узагальнює індивідуальні думки авіадиспетчерів з мінімізацією їх відхилень. Встановлено проактивний характер опитування: особи, які пройшли тестування до початку тренажерної підготовки, допустили під час тренувань на 34 % менше помилок, ніж інші респонденти.
| 7. |
Рева О. М. Оцінка структурної ефективності служби руху (на прикладі красноярського центра обслуговування повітряного руху) [Електронний ресурс] / О. М. Рева, В. І. Вдовиченко, І. М. Устименко // Авиационно-космическая техника и технология. - 2012. - № 10. - С. 176–186. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2012_10_34 Орієнтуючись на ознаки так званої безпечної організації, що були сформульовані ІКАО як узагальнення досвіду ефективного і безпечного функціонування провідних авіакомпаній світу, та враховуючи вплив людського чинника на ефективність цього функціонування, адаптований математичний апарат теорії графів для проактивного дослідження досконалості офіційних авіаційних структур шляхом визначення коефіцієнтів і показників зв'язності, структурної надмірності, момента групи, рівномірності розподілу зв'язків, структурної компактності, діаметра структури, ступеня централізації, переферійності вузлів та графа у цілому тощо. Практичне застосування зазначених методів проілюстровано на дослідженні офіційної структури функціональної організації служби руху Красноярського центру обслуговування повітряного руху. Побудована формальна модель-граф, що сумісна з цілями організації і характеристиками навколишнього середовища і відображає існуючу взаємодію її складових елементів з урахуванням відповідного ступеня складності, стандартизованих процедур і централізованого прийняття рішень.
| 8. |
Рева О. М. Нечітка модель номінальної зарплати науково-педагогічних працівників [Електронний ресурс] / О. М. Рева, І. М. Суворова // Економіка та управління підприємствами машинобудівної галузі. - 2009. - № 2. - С. 13–24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eupmg_2009_2_4 Сформовано функцію належності лінгвістичної змінної "рівень номінальної зарплати", терм-множина якої утворюється п'ятьма термами: дуже низький, низький, середній (як у більшості), високий і дуже високий. Опитування 400 викладачів різних вищих навчальних закладів виявило, що жодний з респондентів не вважає свою зарплату "дуже високою". Використовуючи "матрицю підказок" і дані опитування, побудовано функції належності термів досліджуваної лінгвістичної змінної, аналіз яких дозволив встановити обгрунтовані інтервали кількісно-якісних характеристик заробітної плати викладачів.
| 9. |
Рева О. М. Фрейми інтелектуальної системи аналізу помилок авіадиспетчерів [Електронний ресурс] / О. М. Рева, А. М. Невиніцин, Ш. Ш. Насіров, В. А. Шульгін, Ю. Ю. Бірюков // Авиационно-космическая техника и технология. - 2011. - № 6. - С. 102–110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2011_6_18 Враховуючи систематичний і сталий вплив людського чиннику на безпеку польотів, а також недоліки сучасних методів і технологій розслідування авіаційних пригод, виниклих внаслідок помилкових дій авіадиспетчерів під час безпосереднього управління повітряним рухом, розроблено методологію здійснення відповідного аналізу за допомогою фреймів, як обов'язкової складової інтелектуальної системи підтримки рішень. Відповідний модуль у вигляді програмного продукту доведений до практичної реалізації у тренажерному центрі обслуговування повітряного руху, що дозволило здійснювати повний і всебічний аналіз помилкових дій авіадиспетчерів і сприяє проактивному їх попередженню в професійній діяльності.
| 10. |
Рева О. М. Теоретична модель виявлення основної домінанти діяльності авіаційного оператора в умовах ризику [Електронний ресурс] / О. М. Рева, П. Ш. Мухтаров, С. В. Недбай, С. І. Корж // Авиационно-космическая техника и технология. - 2011. - № 9. - С. 177–183. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2011_9_34 Враховуючи вплив пілотів і авіадиспетчерів як "операторів переднього краю" на безпеку функціонування складної поліергатичної системи керування екіпаж - повітряне судно - середовище - орган управління повітряним рухом, запропоновано оцінювати їх професійну діяльність з урахуванням основної психологічної домінанти, яка визначає ставлення до ризику, а саме схильність, несхильність і байдужість до нього. Поняття корисності розглянуто з позицій безпеки польотів і поширено на процеси прийняття рішень авіаційним оператором за умов ризику. Обгрунтовано і розроблено теоретичну модель оціннної функції корисності-безпеки авіаційного оператора. Розглядаючи професійну діяльність пілотів і авіадиспетчерів як безперервний ланцюг рішень, доведено можливість виявлення основної домінанти діяльності на множині умов і наслідків діяльності.
| 11. |
Рева О. М. Чинники ризику в організації пошуково-рятувальних робіт [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Я. С. Мандрик // Авиационно-космическая техника и технология. - 2009. - № 1. - С. 97–102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2009_1_18 Враховуючи перманентне зростання геополітичної привабливості території України для спрямлення маршрутів міжнародних повітряних трас та відповідну статистику залучення сил Єдиної державної системи проведення авіаційних робіт з пошуку і рятування, розглянуто питання забезпечення безпеки польотів у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Спираючись на принципи системного аналізу, визначено 7 чинників ризику під час їх проведення та розглянуто їх конкретний зміст і складові. Запропоновано схему впливу чинників ризику на діяльність рятівника. Чинники ризику поєднано у групи ризиків (організаційний, психологічний, ситуаційний ризик, економічний, юридично-правовий).
| 12. |
Медведенко О. М. Вплив емоційного досвіду пілотів на експлуатацію повітряних суден в екстремальних умовах [Електронний ресурс] / О. М. Медведенко, М. Ф. Михайлік, О. М. Рева // Авиационно-космическая техника и технология. - 2009. - № 2. - С. 91–96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2009_2_18 Враховуючи вплив людського чинника на безпеку функціонування авіаційних ергатичних систем, особливо під час прийняття рішень за екстремальних умов експлуатації повітряних суден, проведено системний аналіз діяльності пілотів у понад 10 000 особливих ситуаціях польоту. Диференційовано та визначено страти (досвід взаємодії, когнітивний, вольовий досвід, моторний та біологічний досвід), що відповідають багаторівневій ієрархічній структурі практичного емоційного досвіду пілотів. Встановлено вплив страт на успішність долання особливої ситуації польоту.
| 13. |
Рева О. М. Проблеми формування у пілота навичок долання наслідків відмов авіаційної техніки в режимі синхронного генератора [Електронний ресурс] / О. М. Рева, С. О. Дмітрієв, О. М. Дмітрієв // Авиационно-космическая техника и технология. - 2009. - № 2. - С. 97–102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2009_2_19 Спираючись на статистику авіаційних подій, визначено перманентно стабільний вплив людського чинника на безпеку польотів, а також гостру потребу світової цивільної авіації у висококваліфікованих льотних кадрах. Виявлено недоліки діючих керівних документів з льотної експлуатації повітряних суден та підготовки пілотів до дій в аварійних ситуаціях, які не передбачають тренування за умов виникнення комплексних відмов авіаційної техніки. Зазначено, що професійна підготовка льотного складу саме в таких ситуаціях сприятиме формуванню інтегративних знань, вмінь та навичок, що дозволять пілотам працювати в режимі синхронного генератора і усувати будь-які негативні впливи на систему екіпаж - повітряне судно. Умовами формування комплексних відмов встановлено природно-логічний розвиток аварійної ситуації, а також психофізіологічні можливості пілотів щодо подолання наслідків відмов.
| 14. |
Рева О. М. Характеристика ергатичної системи "інструктор – авіаційний тренажер – льотний екіпаж" [Електронний ресурс] / О. М. Рева, О. М. Дмітрієв, О. М. Медведенко, О. Я. Било // Авиационно-космическая техника и технология. - 2009. - № 7. - С. 175–181. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2009_7_37
| 15. |
Рева О. М. Алгоритмізация процедури агрегування нечітких оцінок точності пілотування на льотних тренажерах [Електронний ресурс] / О. М. Рева, С. О. Дмітрієв, В. А. Шульгін, О. М. Дмітрієв, С. В. Недбай // Авиационно-космическая техника и технология. - 2010. - № 1. - С. 86–91. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2010_1_14
| 16. |
Рева О. М. Формалізація процесів функціонування системи "екіпаж – повітряне судно" методами теорії графів [Електронний ресурс] / О. М. Рева, О. М. Дмітрієв // Авиационно-космическая техника и технология. - 2010. - № 7. - С. 119–123. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2010_7_25
| 17. |
Рева О. М. Проактивна модель комплектування диспетчерської зміни за показниками безпомилковості, своєчасності і взаємозамінності [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Ю. Ю. Бірюков, В. А. Шульгін, С. І. Корж // Авиационно-космическая техника и технология. - 2010. - № 8. - С. 89–94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2010_8_20
| 18. |
Рева О. М. Розробка методичного забезпечення процедур діагностики і корекції небезпечних стратегій прийняття рішень авіадиспетчерами [Електронний ресурс] / О. М. Рева, Б. М. Мирзоев, Ш. Ш. Насіров, П. Ш. Мухтаров // Науковий вісник Херсонської державної морської академії. - 2013. - № 1. - С. 90-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdmi_2013_1_14 Враховуючи вплив людського чинника на безпеку польотів під час управління повітряним рухом, уперше розроблено новий діагностичний і корекційний механізм проактивного дослідження небезпечних стратегій поведінки оперативного, мислення та прийняття рішень. Професійні ситуативні вправи, що для цього розроблені, не мають правильних відповідей, що сприятиме щирості відповідей авіадиспетчерів. Таким чином виявлену структуру переваг запропоновано аналізувати разом з результатами психологічної діагностики небезпечних властивостей.
| 19. |
Рева О. М. Методи теорії графів у структурно-функціональному аналізі організації діяльності диспетчерської зміни, як невеликої групи авіаційних операторів [Електронний ресурс] / О. М. Рева, А. М. Невиніцин, Ю. Ю. Бірюков, Н. А. Савонина // Науковий вісник Херсонської державної морської академії. - 2013. - № 1. - С. 267-275. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdmi_2013_1_38 Офіційну структуру диспетчерської зміни надано у вигляді графа, вершини якого уявляються як окремі авіадиспетчери на визначених диспетчерських пунктах, а ребра - функціональні зв'язки між ними. Маючи мінімальну апріорну інформацію у вигляді наявності зв'язків між елементами, що утворюють структуру диспетчерської зміни, за визначеними показниками встановлено, що вона є зв'язаною і має максимальну надійність. Діаметр структури дорівнює двум крокам-ребрам між максимально віддаленими елементами. Обчислено показники керованості групою, рівномірності розподілу зв'язків, структурної компактності, ступеня централізації та показники периферійності вузлів та графа в цілому.
| 20. |
Сафронова Л. А. Гено- та фенотипічна характеристика штамів бацил - компонентів препарату ендоспорин [Електронний ресурс] / Л. А. Сафронова, Л. Б. Зелена, В. В. Клочко, Л. В. Авдєєва, О. М. Рева, В. С. Підгорський // Мікробіологічний журнал. - 2012. - Т. 74, № 5. - С. 55-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/MicroBiol_2012_74_5_10
| | |
|
|