РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
A holistic territorial approach to the social security system reformation and the social complex reorganization in the Western region
Пошуковий запит: (<.>I=Ж25775<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 427
Представлено документи з 1 до 20
...

Ilyash, O. I.

A holistic territorial approach to the social security system reformation and the social complex reorganization in the Western region


In the research, the destructive changes in the development of socio-cultural and social complexes and in the functioning of the infrastructure of the system of social services and social security are identified; the measures aimed at ensuring the development of the social infrastructure of the western region of Ukraine are stated. The critical factors of fixing low living standards of the population, which impede the acceleration of regional development, are established. The causes of passivity and financial inability of existing social policy in the territory of the western region of Ukraine are determined. The necessity and the importance of the usage of a holistic territorial approach to the reformation of social security system and the reorganization of social complex in order to ensure the priorities of balanced development of the western region are proved. The priority directions and means to activate the influence of social policy on the ensuring of the priorities of balanced development of the western region and on the growth of regional economy have to become the implementation of a holistic territorial approach to the reformation of social security system and to the reorganization of social complex. In addition, the primary goals have to be the realization of the spatial strategy of regional labor market development from short and long-term prospects and the strengthening of the influence of an educational component on the formation of high quality labor potential and the scientific maintenance in the sphere of balanced regional development. The outlook concerning further researches within this area is the identification of priority goals of social policy, which will take into account the development of social complex as well as the system of social security of the western region at a separate stage of their strategic development and identification of means that ensure their achievement.



НАДХОДЖЕННЯ:
Anti-Ukrainian disruptive propaganda under the auspices of the Moscow patriarchate

Ozhevan, M.

Anti-Ukrainian disruptive propaganda under the auspices of the Moscow patriarchate


In this article is analyzed the destructive and disruptive propaganda against Ukrainian statehood in context of activity the Russian Orthodox Church in Ukraine directed for legitimisation of aggressive actions of RF against Ukraine a nation-state.



НАДХОДЖЕННЯ:
Deliberative component of stable sustaining of Ukraine's political system

Kornievskyi, O.

Deliberative component of stable sustaining of Ukraine's political system = Деліберативний компонент стабільного управління політичної системи України


Розглянуто гіпотезу, згідно з якою в умовах інформаційного суспільства постає проблема національної стійкості, чия політична складова передбачає стабільну ліберальну демократію. У цьому контексті проаналізовано ідеологеми деліберативної демократії як процесуально-орієнтовану варіацію концепції ліберальної демократії, яка розвивається в умовах політичної нестабільності транзитних держав, у т. ч. й України. Шляхом екстраполяції теоретичної моделі деліберативної демократії на сучасні українські реалії аргументовано, що держава та політична система України навіть в умовах кризи (зовнішньої агресії) мають орієнтуватись на деліберативний дискурс із суспільством та максимальну відкритість в обговоренні державної політики. Це пояснюється передусім тим, що партійна система, парламент та уряд потребують громадської підтримки. Доведено наявність своєрідного практичного потенціалу деліберації щодо майже всіх складників політики в контексті забезпечення стійкості останньої. Однак специфіка української деліберативної політики багато в чому визначається контекстними, структурними та функціональними впливами. Зроблено висновок про те, що процедурно орієнтованою парадигмою забезпечення політичної стабільності є розгляд дискусійних питань та прийняття найбільш оптимальних політичних рішень з урахуванням преференцій, зумовлених суспільною думкою. При цьому враховано, що деліберативну основу політичної стабільності складає суспільна думка, яка формується відповідно до процедур аргументаційно-раціонального, а не емоційно-популістського публічного дискурсу та ставить за мету досягнення максимального ступеня консенсусу в процесах розроблення та прийняття політичних рішень.



НАДХОДЖЕННЯ:
Dialog of culture as a defining principle of consolidation of Ukrainian society

Stepyko, K.

Dialog of culture as a defining principle of consolidation of Ukrainian society


Розглянуто консолідацію українського суспільства як результат внутрішньокультурного діалогу, поширення комунікативних практик, толерантності та взаєморозуміння громадян. Хоча діалогічність та толерантність завжди були прикметними рисами української культури, що визначалося впливом множини культурно-цивілізаційних і геополітичних впливів, сучасна українська культура має ще значний консолідаційний потенціал. Утвердження діалогічності культури є актуальним та важливим вектором розвитку гуманітарної політики української держави, забезпечення її самобутності та безпеки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Directions to ensure the implementation of the state policy reforms in the social sphere

Iliash, O.

Directions to ensure the implementation of the state policy reforms in the social sphere


Reveals critical socio-economic factors that influence a low level of the implementation of reforms and transformations in the social sphere and reduce the indirect effects of economic cooperation in the sphere of social protection of employees, migration and development of social infrastructure. The necessity to develop the directions of cooperation in the sphere of employment, social policy and equal opportunities for the population in order to confront social challenges and improve the quality of life, which is caused by a number of quantitative and qualitative changes, is substantiated. It is proved that solving the problem of the selection of skilled personnel in the Ukrainian labour market would help to improve employment opportunities for the Ukrainian workforce, including labour migrants and internally displaced people. The reforms of state policy in the social sphere should be primarily aimed at solving the social problem of late payment of salaries, the problem of widespread use of shadow pay schemes, which negatively affect the efficiency of management and social protection of workers. The means of expanding cooperation that are aimed at improving the quality of life, confronting social challenges and realizing equal opportunities of the Ukrainian population, are suggested. The priority directions and means of intensifying the implementation of reforms and transformations in the social sphere are singled out. The proposed measures will promote the efficient implementation of the Conception on social policy of Ukraine until 2023 and the Strategy of overcoming poverty for the period up to 2020, help to maintain effective employment of the population and reduce the number of compulsory redundant workers, ensure efficient cooperation in the sphere of the social policy and equal opportunities for the population within the framework for the implementation of the economic component of the association agreement.



НАДХОДЖЕННЯ:
Economic security of enterprise: genesis, system, performance and value

Lyashenko, O.

Economic security of enterprise: genesis, system, performance and value


The author's position is as follows: the economic security of the enterprise is the result of controlled processes of achieving management objectives of economic security, providing entry into a certain extent of its economic freedom within existing objective and subjective limitations. The principal position in the assessment of economic security is to identify not only quantitative traits degree of economic freedom defined by the results of the calculation values of the degree of economic freedom, but also the qualitative features of such measures. Until now, the world science has not found units of economic security. The author managed to partially overcome this problem. Purpose. The emergence of new skilled knowledge related to the formation of multidisciplinary system management paradigm of economic security, should be at the intersection of different fields, forming a coherent picture of the patterns and relationships of the management processes in the system of economic security, which conditions of functioning have significant objective and subjective limitations. Conceptualizing Security as a form of entity, based on the postulates of the theory of a gradual process, possible to explain the genesis of the economic security of the enterprise and to clarify the definition of "economic security of the enterprise," which, in contrast to the most common understanding of how security against threats interpreted as a result ofcontrolled processes to achieve management objectives of the economic security of the company that provides entry of its economic freedom into certain extent within existing objective and subjective limitations. Conclusions. given that the main purpose of system of the economic security of the enterprise is to achieve its economic freedom, the work has been suggested: the economic enterprise management security is a specific object that belongs to a partially controlled class. Results verify this hypothesis, the requirement for precise manageability term of economic security of enterprise, living conditions and establish its extent.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ethno-confessional features of Ukraine's integration into humanitarian space of the United Europe

Zdioruk, S.

Ethno-confessional features of Ukraine's integration into humanitarian space of the United Europe


The article highlights research and legislative activity that helps solve the problem of civilized coexistence of citizens of Ukraine. The author analyses main types of state-church relations as exemplified by specific European states. Most attention is paid to specific ethnic-religious religion and to repair relations with relevant national churches. The article suggests some high priority measures aimed on creation of conditions for realization of integrative opportunities of religious factors.



НАДХОДЖЕННЯ:
Government websites as a tool to establish two-way symmetrical communication with citizens

Dzhyga, T.

Government websites as a tool to establish two-way symmetrical communication with citizens = Веб-сайти органів державної влади як інструмент двосторонньої симетричної комунікації з громадськістю


Розглянуто питання використання онлайн інструментарію органів державної влади для здійснення двосторонньої симетричної комунікації з громадськістю. Проведено контент-аналіз веб-сайтів центральних органів виконавчої влади України. Встановлено, що на веб-сайтах органів влади наявні інтерактивні інструменти, що дозволяє здійснювати діалогічну комунікацію з громадськістю; вони мають окремі характеристики, що визначають зручність і простоту їх використання. Утім, органи влади не використовують повною мірою потенціал своїх веб-сайтів для здійснення двосторонньої симметричної комунікації із громадськістю.



НАДХОДЖЕННЯ:
Humanitarian prerequisites of the emergence of separatist movements in independent Ukraine

Lytvynenko, K.

Humanitarian prerequisites of the emergence of separatist movements in independent Ukraine


The intensification of separatist movements in the East and South of Ukraine in 2014 has led to the extremely negative consequences for the state, such as loss of the effective state control over some large parts of the territory, destabilization of the Ukrainian society, social and economic crisis, and others. An effective response to separatist movements is impossible without understanding of the nature of separatism and separatist movements, the reasons for their emergence and development, which makes them prioritized objects for the scientific study. In this article, the purpose of which was to identify prerequisites of the emergence of separatist movements in independent Ukraine, we consider the internal and external factors that hindered the establishment of indivisible national humanitarian space, led to creation of artificial social and cultural boundaries within the state and spreading of anti-Ukrainian sentiments within its society. The most significant of them are the weakness and inconsistency of national humanitarian policy which resulted in the fragmentation of the humanitarian space, absence of concrete steps aimed at overcoming the negative remnants of the Soviet era in the field of culture, education, national mentality, lack of an adequate response to the humanitarian impact, which was carried out by pro-Russian forces and the Russian Federation that, as a result, has created the grounds for the intensification of separatist movements in Ukraine.



НАДХОДЖЕННЯ:
Hungarian exogenous influence on the separatism movement in Transcarpathian region

Ryabinin, Ye.

Hungarian exogenous influence on the separatism movement in Transcarpathian region = Угорський екзогенний вплив на сеператистський рух у Закарпатті


На основі попереднього аналізу проблеми екзогенного впливу країн на посилення сепаратистських процесів в Україні висловлюється думка про те, що етносепаратистські конфлікти мають не лише внутрішні причини для ескалації, а й часто зовнішній вплив, який чинять головні актори міжнародних відносин, вирішуючи свої геополітичні завдання, або країни, що межують з Україною. Класифіковано екзогенні чинники впливу, які найчастіше використовуються основними та впливовими акторами міжнародних відносин для посилення своїх позицій у регіоні або в будь-якій державі. Проаналізовано такі складові угорського екзогенного впливу на Україну, як культурна, освітня, політична, дипломатична. Угорщина послідовно та наполегливо намагається захищати права й інтереси українських угорців, але з кожним роком вона робить це дедалі більш усупереч інтересам і територіальній цілісності України. Відносини між двома країнами погіршилися після заяв політичних та громадських діячів Угорщини щодо ухваленого Україною Закону "Про освіту" у вересні 2017 р. Зроблено наголос на тому, що з цього часу відносини між двома державами лише погіршуються. Це може бути доведено кроками, які Угорщина робить на міжнародній арені, а саме: блокування саміту Україна - НАТО наприкінці 2017 р. Крім того, угорські посадовці зробили заяву, що блокуватимуть всі українські ініціативи в контексті європейської та євроатлантичної інтеграції. Через це політична ситуація в Закарпатті погіршується, що може призвести до міжетнічних сутичок. Зроблено висновок про те, що культурна складова екзогенного впливу посилює чинник ідентичності й може слугувати елементом "м'якої" сили та каталізації етносепаратистського конфлікту в країні.



НАДХОДЖЕННЯ:
Innovative-technological transformations of the global economy: conclusion for Ukraine

Olijnyk, D.

Innovative-technological transformations of the global economy: conclusion for Ukraine = Інноваційно-технологічні трансформації глобальної економіки: висновки для України


На прикладі цифрової трансформації світової економіки розглянуто застосування інноваційної технологічної бази, яка в умовах інформаційного суспільства вимагає принципово нового розуміння та нових підходів до оцифрування базових галузей промисловості. Трансформація глобальної економіки розглядається як потужний імпульс змін у вітчизняній економіці й одночасно як вагомий фактор невизначеності та невпевненості, оскільки стираються національні та територіальні межі руху товарів, капіталів та робочої сили, прискорюється трансформація ринкових структур. Такий підхід дозволяє здійснювати моніторинг існуючих практик та аналіз інноваційно-технологічних перетворень світової економіки з урахуванням інтеграційного вектора зовнішньої політики України у європейський політичний, економічний і правовий простір. У цьому контексті проаналізовано реалізацію процесів, які зосереджуються на галузевій ініціативі Європейської Комісії щодо Єдиного цифрового ринку з оцифрування промисловості. Запропоновано орієнтуватись на створення інноваційних технологічних платформ, що сприяють поєднанню підприємств з університетами, науково-дослідними організаціями, інвесторами, регулюючими органами, а також інститутами громадянського суспільства у процесі визначення пріоритетів і стратегій у широкому діапазоні технологічних сфер. Така позиція зумовлена передусім тим, що досягнення конкурентоспроможності на національному та регіональному рівнях вимагає концентрації значного обсягу науково-технічного потенціалу та фінансових ресурсів для реалізації середньо- і довгострокових цілей для інноваційно-технологічної трансформації економіки та суспільства. Доведено, що для реалізації масштабних глобальних перетворень в Україні є потреба у створенні та формуванні екосистеми інновацій - технологічних інноваційних центрів, які претендують на роль нових лідерів технологічної індустрії шляхом екстраполяції сучасної, зорієнтованої на зростання, моделі інноваційного розвитку ЄС на сучасні українські реалії. Цей підхід вимагає насамперед концентрації значної кількості науково-технічного потенціалу та фінансових ресурсів для реалізації середньо- та довгострокових цілей інноваційно-технологічних перетворень економіки та суспільства. Зроблено висновок про те, що процедурно орієнтовною парадигмою забезпечення інноваційно-технологічної трансформації для України є розуміння та розгляд дискусійних питань щодо важливості цифрової трансформації глобальної економіки, які покликані сприяти формуванню нових підходів до ефективнішого використання наявних ресурсів та технологій для інноваційних перетворень вітчизняного транспорту, охорони здоров'я, освіти та промислового Інтернету речей, енергетики, промисловості, аграрного комплексу, громадської безпеки тощо. Висвітлені окремі питання формування нових підходів до цифрових комунікаційних систем, які об'єднують елементи ІТ-інфраструктури, та аргументовано потребу в адаптації вітчизняного законодавства до ключових міжнародних стандартів у цифровій сфері. Значення у вітчизняній галузі електрозв'язку для інноваційно-технологічної трансформації в Україні має створення інфокомунікаційної основи переходу до цифрової економіки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Money-credit instruments for the provision of financial security of Ukraine

Voloshyn, V.

Money-credit instruments for the provision of financial security of Ukraine = Грошовo-кредитні інструменти для зміцнення фінансової безпеки України


В умовах ризиків дестабілізації фінансово-економічної ситуації в Україні внаслідок воєнних дій постають нові виклики щодо інтенсивного освоєння нових підходів стосовно державного управління грошово-кредитною сферою, виклики щодо застосування на практиці механізмів та інструментів стимулювання розвитку грошового обігу і кредитних відносин як передумови забезпечення фінансової безпеки держави. Мета роботи - аналіз функціонування вітчизняної грошово-кредитної сфери, визначення пріоритетних напрямів удосконалення грошово-кредитної політики в системі зміцнення фінансової безпеки України, а також розроблення стратегічних підходів та інструментів розвитку грошового обігу й кредитних відносин як передумови забезпечення фінансової безпеки держави. Встановлено, що найбільш істотними викликами для фінансової безпеки держави, які зумовлені недоліками функціонування вітчизняної грошово-кредитної сфери, на сьогодні є: нестабільність національної грошової одиниці та волатильні темпи інфляції; незбалансована структура грошової пропозиції; критично високий рівень монетизації національної економіки та значна частка готівки у структурі грошової маси; зростання рівня доларизації грошового обігу; неефективний трансмісійний механізм грошово-кредитної політики; висока вартість банківського кредитування; повільна динаміка залучених банками депозитів, скорочення кредитного портфеля банків та погіршення його якості; високий рівень доларизації кредитів і депозитів банків. Зважаючи на визначені виклики, обгрунтовано пріоритетні напрями вдосконалення грошово-кредитної політики в системі зміцнення фінансової безпеки України, серед них: розвиток вторинного ринку цінних паперів; удосконалення внутрішньої боргової політики держави; збільшення пропозиції довгострокових кредитних та інвестиційних ресурсів; розвиток альтернативних до банківських механізмів накопичення та заощадження коштів громадянами; удосконалення страхування життя та колективного інвестування; підвищення ефективності державного регулювання фінансових інститутів. Для досягнення зазначених пріоритетів у статті обгрунтовано грошово-кредитні інструменти.



НАДХОДЖЕННЯ:
Priorities and tools of the state regional policy of import substitution in the market of Ukraine's consumer goods

Vasyltsiv, T.

Priorities and tools of the state regional policy of import substitution in the market of Ukraine's consumer goods


The authors prove a high level of import dependence of the internal market of the regions of Ukraine and the existing trends for its strengthening. In the articles the regions of Ukraine are differentiated with respect to their import-dependence, in particular in terms of the share of import in domestic consumption. The authors specify the goals of the state regional policy of import substitution in the context of ensuring the necessary structural changes in the ratio of domestic and imported goods consumption by strengthening the competitiveness of the trademarks of local brands, improving the qualitative characteristics of the functioning and development of the intra-regional consumer market and the transition of local producers to the implementation of export-oriented strategy. In accordance with this goal, the priorities of the state regional policy of import substitution have been determined. The authors elaborate the tools of the regional policy of import substitution that concerns reducing the share (dependence) of import of consumer goods, reducing the level of monopolization of commodity markets and their segments, creation of a fair and equal competitive environment in the spheres of production and goods turnover. Recommendations on reducing the shadow sector, developing a balanced space-species network of trade facilities and strengthening its role in the processes of import substitution at the regional level are also proposed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Realization of institutional mechanisms of providing innovative security in Ukraine

Vasyltsiv, T.

Realization of institutional mechanisms of providing innovative security in Ukraine


The relevance of the improvement of institutional mechanisms of providing an innovative security in Ukraine is caused by the lack or low level of effectiveness of some important institutions of the innovative security system. The porpose of the article is an improvement of theoretical, methodological and applied principles of formation and implementation institutional mechanisms to provide innovative security in Ukraine. In the research, the conceptual features of innovative security in the system of economic security are summarized. The institutional mechanisms and instruments of governance by the innovative security are developed. An innovative activity of subjects of the real economy sector and the level of innovation security in Ukraine is evaluated. The strategic priorities of reforming and the directions of implementation of institutional mechanisms of state innovative security system are substantiated. The institutional-legal and institutional-economic mechanisms of providing the state innovative security are determined. The development of institutional infrastructure of integration of research and innovative activity in the context of formation and implementation of institutional-organizational mechanism to provide state innovative security is substantiated.



НАДХОДЖЕННЯ:
The "hybrid warfare" ontology

Horbulin, V.

The "hybrid warfare" ontology


The hybrid war as a form of Russia's aggressive solution to its geopolitical issues continues developing in every possible way, becomes more and more sophisticated and spreads out to the new battlegrounds. Nowadays we are witnessing at least three ongoing large-scale "hybrid" operations, each of which represents different possible types of "hybrid wars" activities: traditional military operation in Syria (Turkey), nonmilitary activity in the EU and the mix of all three types in Ukraine. The background, threats and possible consequences of every war line are given. It is shown that Ukraine's conflict is neither the beginning nor the finishing part and belongs to the much larger Russia's plan on the worldwide "hybrid warfare" operation.



НАДХОДЖЕННЯ:
The semiotic evolution of the signs "war" and "peace" in Ukraine: 2014 - 2016

Zahorodskiy, A.

The semiotic evolution of the signs "war" and "peace" in Ukraine: 2014 - 2016


The article centers around semiotic approach to the issue of the perception of "oppositional symbols" of war and peace over 2014 - 2016 in Ukraine. The main findings are as follows. Over 2 years, Ukrainians began to associate the "war" with the "problem" as well as with fears and incomprehension rather than with victory, during this period, the concept of "peace" was localized within Donbas and within the talks in Minsk and dropped out of the discourse in the context of "peace in Ukraine" or "peace in Europe". Basically, the media linked the concept of war with victims and statistics. The media did not unite "fight against corruption" with "war" / "winning the war" / "achieving peace". "Peace" in the media is part of some situational diplomatic negotiations. The study of "war" and "peace" in focus groups showed that the key connotation of "war" and "peace" is with the words "nothing clear", "uncertainty", "fatigue". The sender of the message and the transmitter of the message (the media) rarely relate their sign system with a system of their audience. Blurring the connotations of "war" and "peace" by the media during the 2014 - 2016 did not contribute to the consolidation of Ukrainian society, but consolidation is possible, if the government's communication will introduce a new series of semiotic symbols. According to the author, the problem could be solved by means of elaborating and increasing the complexity of the appropriate codes. Recommendations on increasing the complexity codes are proposed by the author.



НАДХОДЖЕННЯ:
Western political thought on the Russia-Ukraine crisis and Russian aggression against Ukraine

Kuzio, T.

Western political thought on the Russia-Ukraine crisis and Russian aggression against Ukraine


Western scholars and experts write about the Ukraine-Russia crisis Russia's military aggression against Ukraine from five different angles. These can be divided into Russia apologists, geopolitics, Russian empire building, nature of Vladimir Putin's regime and national identity. Of these five, the first should be prioritised in counter-information campaigns. The second, third and fourth are important tools of analysis and Ukraine can cooperate with scholars and experts in these fields. Surprisingly, the smallest attention has been upon national identity which in my view is the best explanation of the crisis and war. The second, third and fourth explanations can be viewed as an outgrowth of national identity. The war would end if Putin and other Russian leaders decided they henceforth accepted Ukrainians were not a branch of the "Russian people" (that is, a separate nation) and Ukraine was a sovereign country with the right to decide its own geopolitical destiny.



НАДХОДЖЕННЯ:
Євроінтеграційні наміри України в контексті активізації економічних, соціальних та екологічних процесів

Олійник, Д. І.

Євроінтеграційні наміри України в контексті активізації економічних, соціальних та екологічних процесів


Обгрунтовано необхідність вироблення єдиної державної енергетичної політики, спрямованої на скорочення викидів парникових газів, впровадження відновлюваних джерел енергії, покращення енергоефективності та напрацювання її нового формату. Зазначено, що особлива увага повинна бути приділена забезпеченню скоординованого підходу всіх учасників енергетичного ринку до побудови нового дизайну інфраструктури електроенергетики на основі реалізації єдиної науково обгрунтованої, системної та програмно і законодавчо підкріпленої державної політики. Зроблено висновок про необхідність системних рішень щодо формування нової моделі загальноєвропейської електромережі як найважливішої складової європейської інтелектуальної енергетичної мережі щодо обміну потужністю.



НАДХОДЖЕННЯ:
Європейські правила пробації та реформування кримінально-виконавчої системи в Україні

Сьомін, С. В.

Європейські правила пробації та реформування кримінально-виконавчої системи в Україні


Проаналізовано стан та основні проблеми державної кримінально-виконавчої служби України. Розглянуто Європейські правила пробації в контексті модернізації української пенітенціарної системи, демократизації роботи з ув'язненими та підвищення ефективності профілактично-превентивної роботи.



НАДХОДЖЕННЯ:
Європейські чинники формування технологічної платформи інтелектуальних енергетичних мереж

Олійник, Д. І.

Європейські чинники формування технологічної платформи інтелектуальних енергетичних мереж


Проаналізовано еволюцію виникнення розуміння європейської технологічної платформи Smart Grid у відповідь на природні, технологічні та геополітичні зміни. Стверджено необхідність побудови інноваційної моделі економічного та технологічного розвитку майбутнього України на основі формування технологічної платформи інтелектуальних мереж. На прикладі аналізу сучасних тенденцій реформування європейської системи енергозабезпечення та українських реалій в енергетичній сфері доведено, що міжнародні стандарти покликані сприяти в забезпеченні виконання зобов'язань у процесі реалізації глобальної відповідальності, а також передбачити значну частину технічних деталей і вимог, необхідних для прийняття політичних рішень. Зроблено висновок про необхідність створення Національного технічного комітету "Управління енергією", сформульовано мету й першочергові заходи та шляхи залучення інвестиційних ресурсів.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського