РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
А.С.Макаренко в Інтернеті та сугестія
Пошуковий запит: (<.>I=Ж14603<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 344
Представлено документи з 1 до 20
...

Гончаренко, І. Д.

А.С.Макаренко в Інтернеті та сугестія

Загл., сост. каталогизатором:

А.С.Макаренко в Интернете и суггестия


Проаналізовано сайт Фрібурзького університету (Швейцарія), присвячений А.С.Макаренку, визначено його структуру, детально розглянуто розділ "Його педагогіка". Описано педагогічний, політичний, філософський, колективний проекти А.С.Макаренка, а також його проект людини.


Проанализирован сайт Фрибургского университета (Швейцария), посвященный А.С.Макаренко, определена его структура, детально рассмотрен раздел "Его педагогика". Описаны педагогический, политический, философский, коллективный проекты А.С.Макаренка, а также его проект человека.


Do they know A.Makarenko pedagogics in Europe and America? Did A.Makarenko use suggestological influence on pupils? The offerd article deals with these and other questions.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналіз словотвору економічної термінології німецької мови

Онищенко, А. М.

Аналіз словотвору економічної термінології німецької мови

Загл., сост. каталогизатором:

Анализ словообразования экономической терминологии немецкого языка


Обгрунтовано необхідність системного дослідження проблем виникнення, розвитку, модифікації, засвоєння та моделювання наукових знань на рівні термінологічного простору. Розглянуто шляхи виникнення та розвиток словотвору німецької економічної лексики й охарактеризовано стурктуру термінів і термінології. Розглянуто засоби утворення науково-економічних термінів і проаналізовано їх словниковий склад. Проведено порівняльне дослідження походження економічної термінології в німецькій та українській мовах.


Обоснована необходимость системного исследования проблем возникновения, развития, модификации, усвоения и моделирования научных знаний на уровне терминологического пространства. Рассмотрены пути возникновения и развитие словообразования немецкой экономической лексики, охарактеризована структура терминов и терминологии. Приведены способы формирования научно-экономических терминов и проанализирован их словарный состав. Проведен сравнительный анализ происхождения экономической терминологии в немецком и украинском языках.


The questions of word-formation of the German economic vocatbulary, structure of terms and terminologies, are examined. The methods of forming of economic terms are indicated, the analysis of dictionary composition of terminology is conducted. The comparative analysis of economic terminologe German and Ukrainian is conducted.



НАДХОДЖЕННЯ:
Апеляційний складник мовної компетенції українця

Скаб, М.

Апеляційний складник мовної компетенції українця


Висвітлено проблему формування належної мовної компетенції сучасних українців. Акцентовано увагу на важливості проведення систематичної роботи з формування та розвитку апеляційного складника мовної компетенції сучасних українців. Визначено напрямки роботи, спрямованої на опанування українських граматичних форм апеляції (зверненої форми). Доведено актуальність подальших наукових досліджень у цій галузі.


Освещена проблема формирования надлежащей языковой компетенции современных украинцев. Акцентировано внимание на важности проведения систематической работы по формированию и развитию апелляционного компонента языковой компетенции современных украинцев. Определены направления работы по овладению украинскими грамматическими формами апелляции (обращенной формы). Доказана актуальность дальнейших научных исследований в этой области.


The article deals with the problem of formation of the appropriate language competence modern украинцев. The attention is stressed on importance of carrying out of regular work on formation and development of an appeal component of the language competence modern Ukrainians. Directions of the work directed on mastering of the Ukrainian grammatical forms of the appeal (the inverted form) are determined. The urgency of the further scientific researches in this area is proved.



НАДХОДЖЕННЯ:
Асоціативний аналіз художніх творів (майстер-клас)

Сутула, О. В.

Асоціативний аналіз художніх творів (майстер-клас)

Загл., сост. каталогизатором:

Ассоциативный анализ художественных произведений (мастер-класс)


Висвітлено досвід застосування асоціативно-рефлекторної технології у навчанні та вихованні. Розглянуто прийоми асоціативного аналізу художніх творів на уроках зарубіжної літератури у молодших, середніх і старших класах. Описано три етапи проведення уроку: евокація (встановлення зв'язків), усвідомлення змісту технології, рефлексія.


Освещен опыт применения ассоциативно-рефлекторной технологии в обучении и воспитании. Рассмотрены приемы ассоциативного анализа художественных произведений на уроках зарубежной литературы в младших, средних и старших классах. Описаны три этапа проведения урока: эвокация (установление связей), осознание содержания технологии, рефлексия.


Method of using associative analysis in primary, middle, and senior foreign literature classrooms is presented.



НАДХОДЖЕННЯ:
Василь Сухомлинський і довкілля Полтавщини

Сімон, О. П.

Василь Сухомлинський і довкілля Полтавщини


Досліджено досвід використання ідей В.О. Сухомлинського в дошкільних закладах Полтавської області. Розглянуто вплив ідей видатного педагога та реалізацію конкретних методик. Наголошено на важливості впливу природи на виховання дитини.


Исследован опыт использования идей В.О. Сухомлинского в дошкольных учебных заведениях Полтавской области. Рассмотрено влияние идей выдающегося педагога и реализация конкретных методик. Подчеркнута важность влияния природы на воспитание ребенка.


The author investigated use of ideas of V.O.Suhomlinsky in preschool educational institutions of the Poltava region. It is considered influence of ideas of the outstanding teacher and realization of concrete techniques. Importance of influence of the nature on education of the child is underlined. Corresponding conclusions by results of research are made.



НАДХОДЖЕННЯ:
Вдосконалення процесу виховання культури творчості учнів засобами гончарного мистецтва

Зубань, В. М.

Вдосконалення процесу виховання культури творчості учнів засобами гончарного мистецтва


Висвітлено проблему виховання культури творчості учнів засобами народного декоративно-ужиткового мистецтва, зокрема гончарства. Зазначено шляхи удосконалення даного процесу.


Освещена проблема воспитания культуры творчества учеников средствами народного декоративно-бытового искусства, в том числе гончарства. Указаны пути усовершенствования данного процесса.


The article deals with the problem of education of culture of creativity of pupils is covered by means of national decorative - household art, including pottery. Ways of improvement of the given process are specified. Corresponding conclusions by results of research are made.



НАДХОДЖЕННЯ:
Велич краси людського серця (урок за казкою Андерсена "Снігова королева")

Ставна, С. М.

Велич краси людського серця (урок за казкою Андерсена "Снігова королева")

Загл., сост. каталогизатором:

Величие красы человеческого серца (урок по сказке Андерсена "Снежная королева")


Розглянуто методику розробки уроку зарубіжної літератури у V класі на тему: "У пошуках основ духовності, або що допомогло Герді перемогти зло". Досліджено, як нове прочитання відомої казки Г.Х.Андерсена сприяє розвитку асоціативного мислення учнів, стимулює їх прагнення до глибинного пізнання людей і власного "я", спонукає до пошуку відповідей на одвічні питання людського буття, серед яких чільне місце посідає духовність.


Изложена методическая разработка урока зарубежной литературы в V классе на тему: "В поисках духовности, или что помогло Герде победить зло". Исследовано, как новое прочтение известной сказки Г.Х.Андерсена способствует развитию ассоциативного мышления учеников, стимулирует их стремление к более глубокому познанию людей и собственного "я", побуждает к поиску ответов на вечные вопросы человеческого бытия, среди которых главное место принадлежит духовности.


Lesson plan created in Specialized School N 5 for the 5-th grade classroom attracts readers by the new view on well-known fairy-tale by Hans Christian Andersen and induces to think about internal questions of human being, and the most burning one, spirituality.



НАДХОДЖЕННЯ:
Відповідальність людини за власний вибір в умовах постійної боротьби Добра і Зла (урок у X класі за твором О.Вайльда "Портрет Доріана Грея")

Куян, Н. П.

Відповідальність людини за власний вибір в умовах постійної боротьби Добра і Зла (урок у X класі за твором О.Вайльда "Портрет Доріана Грея")

Загл., сост. каталогизатором:

Ответсвенность человека за собственный выбор в условиях постоянной борьбы Добра и Зла (урок в X классе по произведению О.Уайльда "Портрет Дориана Грея")


З метою удосконалення вміння учнів критично аналізувати художні та філософські аспекти твору на уроці проведено дослідження психології поведінки Доріана Грея, Родіона Раскольнікова, почуттів і перевтілення Пігмаліона. З'ясовано, що метод творчо-дослідницької роботи допомагає учням дійти висновку, що людина - це єдність тіла, душі та духу, а життя передбачає гармонійний розвиток фізичних, інтелектуальних, вольових, емоційних якостей людини та її особисту відповідальність за життєвий вибір. Встановлено, що використання інтерактивних технологій на уроках зарубіжної літератури сприяє розвитку в учнів уміння думати, спілкуватися, співпрацювати та моделювати.


С целью совершенствования умений учеников критически анализировать художественные и философские аспекты произведения на уроке проведено исследование психологии Дориана Грея, Родиона Раскольникова, чувств и перевоплощения Пигмалиона. Установлено, что метод творчески-исследовательской работы помогает ученикам сделать вывод, что человек - это единство тела, души и духа, а жизнь предусматривает гармоничное развитие физических, интеллектуальных, волевых, эмоциональных качеств человека и усиливает его личную ответственность за жизненный выбор. Доказано, что использование интерактивных технологий на уроке зарубежной литературы побуждает каждого ученика думать, общаться, сотрудничать, моделировать.


This lesson induces to explore psychology of Dorian Grey's, Rodion Raskolnikov's, Pygmalion's feelings ans reincarnation and leads students to the conclusion, that a person is the unity of body, soul and spirit, and life foresees harmonious development of physical, intellectual, volitional, emotional qualities of person and his/her own responsibility for the life choice. Due to the interactive technologies this lesson inspires every student to think, communicate, co-operate, design.



НАДХОДЖЕННЯ:
Віра Никанорівна Жук: талоновита дослідниця на ниві історичної науки України

Петренко, І. М.

Віра Никанорівна Жук: талоновита дослідниця на ниві історичної науки України


Висвітлено життєвий шлях і творчі наукові напрацювання В.Н. Жук - ученого-історика, архівіста, фахівця у сфері славістики, зокрема болгаристики, автора понад 400 наукових праць, кандидата історичних наук, заслуженого працівника культури України з нагоди її ювілею.


Освещен жизненный путь и творческие научные наработки В.Н.Жук - ученого-историка, архивиста, специалиста в сфере славистики, в частности болгаристики, автора свыше 400 научных трудов, кандидата исторических наук, заслуженного деятеля культуры Украины в связи с ее юбилеем.



НАДХОДЖЕННЯ:
Вплив глобалізації на формування особистості учня

Козак, І. О.

Вплив глобалізації на формування особистості учня

Загл., сост. каталогизатором:

Влияние глобализации на формирование личности ученика


Визначено сутність глобалізації, розглянуто проблеми людства, виникнення яких обумовлено впливом даного процесу. Розроблено класифікацію компонентів забруднення екологічних систем внаслідок діяльності людини, які негативно впливають на її здоров'я. Охарактеризовано стан освіти за умов глобалізації. Розкрито особливості формування особистості глобального учня, наведено перелік знань, умінь і рис характеру, якими він повинен володіти. Розглянуто вісім ключових концепцій, рузуміння яких необхідно для успішної життєдіяльності у глобальному суспільстві. Зроблено висновок, що формування глобально мислячої молоді сприяє вирішенню актуальних проблем XXI століття.


Раскрыта сущность глобализации, рассмотрены проблемы человеческого общества, возникновение которых обусловлено влиянием данного процесса. Разработана классификация компонентов загрязнения экологических систем вследствии деятельности человека, показано их негативное влияние на его здоровье. Охарактеризовано состояние образования в условиях глобализации. Раскрыты особенности формирования личности глобального ученика, приведен перечень знаний, умений и черт характера, которыми он должен быть наделен. Рассмотрены восемь ключевых концепций, понимание которых необходимо для успешной жизнедеятельности в глобальном обществе. Сделан вывод, что формирование глобально мыслящей молодежи способствует решению проблем XXI столетия.


Paper embraces problems connected with globalization, state of education in the conditions of globalization. Specific features of student's personality forming in the context of globalization are found out, 8 key concepts those understanding are necessary for everyone in global society are given too.



НАДХОДЖЕННЯ:
Все починається з королівської бібліотеки: бібліотечна справа у Швеції

Сокол, С.

Все починається з королівської бібліотеки: бібліотечна справа у Швеції

Загл., сост. каталогизатором:

Все начинается с королевской библиотеки: библиотечное дело в Швеции


Розглянуто особливості організації бібліотечного обслуговування у Швеції. Визначено пріоритети державної політики у сфері бібліотечної справи, якими є виділення коштів на комплектування бібліотек, організація доступу до електронних Інтернет-ресурсів, розробка державних програм підтримки культури, читання. Висвітлено досвід діяльності книгозбірні університетського коледжу Бороса, підкреслено престижність професії бібліотекаря у Швеції.


Рассмотрены особенности организации библиотечного обслуживания в Швеции. Раскрыты приоритеты государственной политики в сфере библиотечного дела, которыми являются выделение средств на комплектование библиотек, организация доступа к электронным Интернет-ресурсам, разработка государственных программ поддержки культуры, чтения. Освещен опыт деятельности книгохранилища университетского колледжа Бороса, подчеркнута престижность профессии библиотекаря в Швеции.


This article is about organizing Librarian service in Sweden.



НАДХОДЖЕННЯ:
Генеза соціально-педагогічної системи удосконалення професійної діяльності вчителів Полтавщини (1865 - 1939 рр.)

Стадник, С. М.

Генеза соціально-педагогічної системи удосконалення професійної діяльності вчителів Полтавщини (1865 - 1939 рр.)

Загл., сост. каталогизатором:

Генезис социально-педагогической системы усовершенствования профессиональной деятельности учителей Полтавщины (1865 - 1939 гг.)


Досліджено історію започаткування та становлення соціально-педагогічної системи професійного зростання народного вчительства Полтавщини (1865 - 1939 рр.) Охарактеризовано діяльність губернських земських установ з організації мережі педагогічних курсів для вчителів Полтавської губернії (1865 - 1919 рр.). Висвітлено діяльність Педагогічного бюро (1905 - 1919 рр.) - першої науково-освітньої установи краю, організатора цілісної системи професійного та національно-патріотичного зростання вчительської спільноти регіону. Проаналізовано становлення та розвиток форм і методів системи перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 1919 - 1939 рр., що передувала створенню на Полтавщині інституту удосконалення вчителів - ІУВ (1939 р.).


Освещена история основания и становления социально-педагогической системы профессионального роста народного учительства Полтавской области (1865 - 1939 гг.). Охарактеризована деятельность губернских земских учреждений по организации сети педагогических курсов для учителей Полтавской губернии (1865 - 1919 гг.). Рассмотрена работа Педагогического бюро (1905 - 1919 гг.) - первого научно-образовательного учреждения края, организатора целостной системы профессиональной и национально-патриотической подготовки учителей в регионе. Проанализирован процесс становления и развития форм и методов системы переподготовки и повышения квалификации педагогических работников в 1919 - 1939 гг., которая предшествовала созданию в Полтавском регионе института усовершенствования учителей - ИУУ (1939 г.)


Theme of this paper is about establishment and formation of the social and pedagogical system of professional development of teachers in Poltava region (1865 - 1939). In particular it is about founding pedagogical courses by Poltava provice zemstvo in the second half of the XIX-th century; activity of the Pedagogical Bureau (1905 - 1919) that was the first regional scientific & educational institution, organizer of the integral system of mastering pedagogical art; about forms and methods of pedagogical communication development in 1919 - 1939, that preceded foundation, of the Institute of Teachers Improvement, ITI (1939).



НАДХОДЖЕННЯ:
Де ж був древній Воїнь?

Жук, В. Н.

Де ж був древній Воїнь?

Загл., сост. каталогизатором:

Где же был древний Воинь?


Проведено дослідження значної кількості історичних джерел: літописів Київської Русі, праць учених різних історичних періодів і введених у останні десятиліття в науковий обіг давньобулгарських літописів. Запропоновано нову гіпотезу про місце розташування древнього Воїня, встановлено час його заснування та викладено найдавніші відомості з історії даного міста.


Проведено исследование многочисленных исторических источников: летописей Киевской Руси, работ ученых разных исторических периодов и введенных в последние десятилетия в научное употребеление древнебулгарских летописей. Обоснована новая гипотеза о месторасположении древнего Воиня, установлено время его основания и изложены самые древние сведения из истории этого города.


On the ground of data analysis of Kievan Rus's chronicles, research works made in different historical periods, and, especially, recently put into scientific circulation Old Bulgarian chronicles, this research work gives us new assertion about situation of ancient Voin, tells us about time of its foundation and about the most ancient facts from this town.



НАДХОДЖЕННЯ:
Диявол ховається у дрібницях

Громовий, В. В.

Диявол ховається у дрібницях


Проаналізовано досвід іноземних освітніх систем. Акцентовано увагу на аспектах навчально-виховної діяльності, що є відображенням сутності процесів, які відбуваються в них. Порівняно національні системи освіти інших країн з українською.


Проанализирован опыт иностранных образовательных систем. Акцентировано внимание на мелочах учебно-воспитательной деятельности, что является отображением сущности процессов, которые происходят в них. Проведено сравнение национальных образовательных систем других стран с аспектами украинского образования.


The author analyzed experience of foreign educational systems . The attention is stressed on trifles of teaching and educational activity that is display of essence of processes, which occur in them. Comparison of national educational systems of othercountries with "trifles" of the Ukrainian education is carried out. Corresponding conclusions by results of research are made.



НАДХОДЖЕННЯ:
Діагностично-коригуюча функція оцінювання навчальних досягнень учнів

Лантух, Л. І.

Діагностично-коригуюча функція оцінювання навчальних досягнень учнів


Розглянуто підходи здійснення моніторингу якості навчально-виховного процесу за умов сучасної школи з урахуванням психологічних аспектів. Проаналізовано результати психолого-педагогічного дослідження та рекомендації щодо їх презентації.



НАДХОДЖЕННЯ:
Діти з особливими потребами в українському суспільстві: крок до реабілітації та інтеграції

Тимошенко, Н. П.

Діти з особливими потребами в українському суспільстві: крок до реабілітації та інтеграції

Загл., сост. каталогизатором:

Дети с особенными потребностями в украинском обществе: шаг к реабилитации и интеграции


Розглянуто питання інтеграції дітей з особливими потребами в загальноосвітні заклади України. Визначено переваги спеціальних навчальних закладів для таких дітей. Розкрито найголовніші аспекти поняття "особливі потреби". Проаналізовано проблему інтеграції загальноосвітньої та спеціальної шкіл у процесах навчання та виховання учнів з особливими потребами як закономірний етап розвитку системи спеціальної освіти. Проаналізовано результати педагогічного експерименту "Соціальна адаптація й інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання в ЗНЗ" у трьох навчальних закладах Полтавщини. Висвітлено досвід Полтавської спеціальної школи-інтернату для глухих дітей з інтеграції глухих у середовище ровесників, які чують.


Рассмотрен вопрос интеграции детей с особенными потребностями в общеобразовательные заведения в Украине. Определены преимущества специальных учебных заведений для таких детей. Раскрыты главные аспекты понятия "особенные потребности". Проанализирована проблема интеграции общеобразовательной и специальной школ при учебе и воспитании учеников с особенными потребностями как закономерный этап развития системы специального образования. Рассмотрены результаты педагогического эксперимента "Социальная адаптация и интеграция в общество детей с особенностями психофизического развития путем организации их учебы в общеобразовательном учебном заведении" в трех учебных заведениях Полтавской области. Освещен опыт Полтавской специальной школы-интерната для глухих детей по интеграции глухих в среду слышащих ровесников.


Problems of children with special needs in secondary education institutes in Ukraine and advantages of special education institutions for this kind of children are concidered in this article.



НАДХОДЖЕННЯ:
Древняя и вечно молодая риторика: многообразие и перспективы

Заветный, С. А.

Древняя и вечно молодая риторика: многообразие и перспективы


Розглянуто й охарактеризовано значення й функції риторики. Окреслено шляхи розвитку риторики. Проаналізовано різні форми цієї мистецької дисципліни. Зазначено, що різноманіття риторики зумовлює її перспективи. Зроблено відповідні висновки за результатами дослідження.


Рассмотрено и охарактеризовано значение и функции риторики. Определены пути развития риторики. Проанализированы разные формы этой творческой дисциплины. Указано, что многообразие риторики предопределяет ее перспективы.


The article deals with the value and functions of rhetoric. Ways of development of rhetoric are determined. Different forms of this art discipline are analyzed. It is specified, that the variety of rhetoric predetermine its prospects. Corresponding conclusions by results of research are made.



НАДХОДЖЕННЯ:
Духовний розвиток учителя-словесника в системі післядипломної педагогічної освіти

Чирка, В. В.

Духовний розвиток учителя-словесника в системі післядипломної педагогічної освіти

Загл., сост. каталогизатором:

Духовное развитие учителя-слдовесника в системе последипломного педагогического образования


Обгрунтовано необхідність духовного розвитку учнів, розкрито його пріоритетну роль у системі сучасної освіти. Визначено сутність понять "духовність", "духовне" у психологічному, філософському та релігійному аспектах. Охарактеризовано методи та прийоми роботи з розвитку духовної культури учителя зарубіжної літератури, які використовуються у період курсової перепідготовки в системі післядипломної освіти. Висвітлено позитивні здобутки впровадження нової методики навчання курсантів-словесників, в яких виявлено здатність до самоочищення, зростання рівня свідомості з егоїстичного до духовного.


Обоснована необходимость духовного развития учащихся, раскрыта его приоритетная роль в системе современного образования. Определена сущность понятий "духовность", "духовное" в психологическом, философском и религиозных аспектах. Охарактеризованы методы и приемы работы по развитию духовной культуры учителя зарубежной литературы, которые используются в период курсовой переподготовки в системе последипломного образования. Освещены позитивные достижения внедрения новой методики обучения курсантов-словесников, у которых выявлены способность к самоочищению, изменение уровня сознания с эгоистического на духовный.


The article deals with the notions "spirituality", "spiritual" from the point of view of psychology, philosophy, religion. The methods and techniques of work about spiritual development of Forign Literature teachers which are used at the refresher courses in the recertification system are considered.



НАДХОДЖЕННЯ:
Економіка освіти в контексті глобалізації

Нічуговська, Л. І.

Економіка освіти в контексті глобалізації


Висвітлено актуальні проблеми подолання відставання України від світових тенденцій економічного, суспільного розвитку. Наголошено на потребі реформування професійно-технічної освіти (ПТО). Визначено пріоритетні завдання для системи ПТО.


Освещены актуальные проблемы преодоления отставания Украины от мировых тенденций экономического, общественного развития. Акцентировано внимание на потребности реформирования профессионально-технического образования (ПТО). Определены приоритетные задачи для системы ПТО.


The article deals with the actual problems of overcoming of backlog of Ukraine from global tendencies economic, social development. The attention to requirements of reforming of vocational training is stressed. Priority tasks for system PTE are determined. Corresponding conclusions by results of research are made.



НАДХОДЖЕННЯ:
Економіка школи - пошук світла у тунелі безнадії

Шукевич, Ю. В.

Економіка школи - пошук світла у тунелі безнадії


Висвітлено проблему фінансування української шкільної освіти. Проаналізовано нормативно-правову базу фінансування шкіл. Розглянуто й охарактеризовано річний бюджет середньостатистичного загальноосвітнього навчального закладу. Досліджено конфлікт інтересів суб'єктів освітньої політики.


Освещена проблема финансирования украинского школьного образования. Проанализирована нормативно-правовая база финансирования школ. Рассмотрен и охарактеризирован годовой бюджет среднестатистического общеобразовательного учебного заведения. Исследован конфликт интересов субъектов образовательной политики.


The article deals with the problem of financing of the Ukrainian school education. The legal base of financing of schools is analysed. The annual budget of an average general educational educational institution is considered and characterized. The conflict of interests of subjects of an educational politicsis investigated.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського