РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Досвід упровадження системи управління якістю в післядипломну педагогічну освіту
Пошуковий запит: (<.>I=Ж14603<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 344
Представлено документи з 1 до 20
...

Зелюк, В. В.

Досвід упровадження системи управління якістю в післядипломну педагогічну освіту

Загл., сост. каталогизатором:

Опыт внедрения системы управления качеством в последипломноем педагогическое образование

Загл., сост. каталогизатором:

Experience of implementation of the quality management system into in-service pedagogical education


Охарактеризовано етапи розробки і упровадження сучасної системи управління якістю ISO 9001:2009 у Полтавському ОІППО для досягнення необхідного рівня ефективної моделі управління, яка дає змогу досягти прозорості та легкості у керівництві навчальним закладом і підвищити ефективність роботи працівників усіх рівнів. Висвітлено структурні блоки стандарту, які оптимізують навчальний процес, науково-методичну, організаційну системи діяльності даного навчального закладу. Підсумовано ефективність упровадження системи управління якістю управління згідно з вимогами ISO 9001 як інноваційної моделі управління, яка дає змогу оперативно реагувати на зміни ринкового середовища і своєчасно впроваджувати коригувальні заходи.


Охарактеризованы этапы разработки и внедрения современной системы управления качеством ISO 9001:2009 в Полтавском ОИППО для достижения необходимой эффективной модели управления, которая позволяет достичь прозрачности и легкости в управлении учебным заведением и повысить эффективность работы сотрудников всех уровней. Освещены структурные блоки стандарта, оптимизирующие учебный процесс, научно-методическая, организационная системы деятельности данного учебного заведения. Констатирована эффективность внедрения системы менеджмента качества управления согласно требованиям ISO 9001 как инновационной модели управления, которая позволяет оперативно реагировать на изменения рыночной среды и своевременно внедрять корректирующие мероприятия.


The article reveals the stages of the development and introduction of modern quality management ISO 9001:2009 in INSET-Poltava to achieve the required level of the effective management model that enables to achieve transparency and manageability of educational institutions and to improve the efficiency of employees at all levels.



НАДХОДЖЕННЯ:
Досвід формування здоров'язбережувального середовища у Полтавській ЗОШ № 11

Беседа, Н. А.

Досвід формування здоров'язбережувального середовища у Полтавській ЗОШ № 11

Загл., сост. каталогизатором:

Опыт формирования здоровьесохраняющей среды в Полтавской общеобразовательной школе № 11

Загл., сост. каталогизатором:

Experience of forming of health-saving environment at Poltava general school № 11


Обгрунтовано значущість здоров'язбереження учнів у сучасній ЗОШ. Проаналізовано головні напрями і форми методичної роботи з підготовки вчителів Полтавської ЗОШ № 11 до застосування здоров'язбережувальних технологій. Охарактеризовано ефективні підходи до формування у школярів здоров'язбережувальних компетентностей.


Обоснована значимость сохранения здоровья учеников в современной общеобразовательной школе (ООШ). Проанализированы главные направления и формы методической работы по подготовке учителей Полтавской ООШ № 11 к применению сохраняющих здоровье учеников технологий. Охарактеризованы эффективные подходы к формированию у школьников сохраняющих здоровье компетентностей.


Meaningfulness of maintenance of health of students is Reasonable at modern general school. Main directions and forms of methodical work are analyzed on preparation of teachers of Poltava general school № 11 to application of saving health students oftechnologies. The effective going is described near forming for the schoolchildren of saving the health of competence.



НАДХОДЖЕННЯ:
Виставкова діяльність освітян Полтавщини

Кіптілий, І. О.

Виставкова діяльність освітян Полтавщини

Загл., сост. каталогизатором:

Выставочная деятельность педагогов Полтавщины

Загл., сост. каталогизатором:

Exhibition activity of Poltava region education


Визначено роль виставкової діяльності у розвитку інноваційних освітніх процесів та впровадженні передового педагогічного досвіду. Зроблено огляд участі освітян Полтавщини у Другій Міжнародній виставці "Сучасні навчальні заклади-2011". Особливу увагу приділено висвітленню досвіду кращих навчальних закладів Полтавщини за такими тематичними номінаціями: упровадження у навчально-виховний процес середнього освітнього закладу інноваційних педагогічних технологій; модернізація дошкільних навчальних закладів; діяльність ОІППО з удосконалення педагогічної майстерності вчителя.


Определена роль выставочной деятельности в развитии инновационных образовательных процессов и внедрении передового педагогического опыта. Сделан обзор участия педагогов Полтавского региона во Второй Международной выставке "Современные учебные заведения-2011". Особое внимание уделено освещению опыта лучших учебных заведений Полтавского региона по следующим тематическим номинациям: внедрение в учебно-воспитательный процесс среднего образовательного учреждения инновационных педагогических технологий; модернизация дошкольных учебных заведений; деятельность ОИППО по совершенствованию педагогического мастерства учителя.


Paper describes the role of exhibition activity in the fostering of innovative educational processes and implementing best teaching practices. An overview of the participation of teachers from Poltava region in the Second International Exhibition "Modern educational institutions-2011" is given.



НАДХОДЖЕННЯ:
Бедность молодежи в Украине. Полевое исследование в детском доме Харькова

Лобнер, Н.

Бедность молодежи в Украине. Полевое исследование в детском доме Харькова

Загл., сост. каталогизатором:

Poverty of young people is in Ukraine. Field research in child's house of Kharkov


Представлены результаты полевого исследования, проведенного в одном из негосударственных детских домов Центром этики и исследований бедности университета г. Зальцбург с целью изучения вопроса о том, как представители украинской молодежи, вынужденные жить в детском доме, воспринимают собственную ситуацию (субъективную бедность) и пытаются участвовать в экономической, политической, общественной и культурной жизни. Дано определение бедности молодежи, сформулированы факторы успеха политики борьбы с бедностью.


Представлено результати польового дослідження, проведеного в одному з недержавних дитячих будинків Центром етики і досліджень бідності університету м. Зальцбурга з метою вивчення питання про те, як представники української молоді, які вимушені жити в дитячому будинку, сприймають власну ситуацію (суб'єктивну бідність) і намагаються брати участь в економічному, політичному, суспільному та культурному житті. Дано визначення бідності молоді, сформульовано чинники успіху політики боротьби з бідністю.


It's considered the results of the field research, conducted in one of non-state child's houses by Center of ethics and researches of poverty of university of city of Zal'cburga with the purpose of study of question about that, how the representativesof the Ukrainian young people, forced to live in child's house, perceive an own situation (subjective poverty) and try to participate in economic, political are presented. Determination of poverty of young people is given, the factors of success of policy of fight are formulated against poverty.



НАДХОДЖЕННЯ:
Бремя нормы

Шкода, В. В.

Бремя нормы

Загл., сост. каталогизатором:

The burden of norms


Предложена для дискуссии тема отношения индивида и социального порядка. Теоретическое развитие темы "нормы" ведется параллельно с анализом трех ситуаций девиантного поведения, описанных в русской классической литературе. Сделана попытка проанализировать, определить степень сопротивления социализации, почувствовать огромную тяжесть "нормы" и цену нравственной автономии. Сформулирована экзистенциальная задача индивида: подтвердить и отстоять свою уникальность, заданную уже на уровне природного бытия и в общественной жизни. Триада условий "уединение" - "спонтанные действия" - "разнообразие" - таков путь решения экзистенциальной задачи каждого индивида. Утверждается, что сопротивление индивида социализирующим усилиям - это зов природы, а на рефлексивном уровне - жажда подлинности. Рассмотрены уединение, социальная самоизоляция как избегание норм, безразличие к игре, называемой общением. Отмечено неприятие общественными институтами этих поведенческих, "девиантных", с точки зрения общества, состояний, амбивалентный характер феномена одиночества, который в современном обществе технологического и социального порядка имеет тенденцию к накоплению деструктива.


Запропоновано для дискусії тему відносин індивіда та соціального порядку. Теоретичний розвиток теми "норми" ведеться паралельно з аналізом трьох ситуацій девіантної поведінки, описаних в класичній російській літературі. Зроблено спробу проаналізувати, визначити ступінь опору соціалізації, відчути величезну тяжкість "норми" і ціну моральної автономії. Сформульовано екзистенційне завдання індивіда: підтвердити і відстояти свою унікальність, задану вже на рівні природного буття і в суспільному житті. Тріада умов "усамітнення" - "спонтанні дії" - "різноманітність" - такий шлях вирішення екзистенційного завдання кожного індивіда. Стверджується, що опір індивіда соціалізованим зусиллям - це поклик природи, а на рефлексивному рівні - прагнення автентичності. Розглянуто усамітнення, соціальну самоізоляцію, як уникнення норм, байдужість до гри, званої спілкуванням. Відзначено неприйняття громадськими інститутами цих поведінкових, "девіантних", з точки зору суспільства, станів, амбівалентний характер феномену самотності, який в сучасному суспільстві технологічного та соціального порядку має тенденцію до накопичення деструктиву.


In the article theme of tense relationships between individual and social order is discussed. Attention of author is concentrated on what could be tentative determine as resistance to socialization. Existential task of individual is formulated, that is to confirm and defend his/her uniqueness, already given on level of natural life and in social life, too. Individual's resistance to the efforts to socialize is the call of nature or, on the reflective level is the thirst of authenticity. Theoretical development of theme is given simultaneously with the analysis of three situations from world of fiction.



НАДХОДЖЕННЯ:
Как 16-летний дизайнер из Германии нарисовал себе карьеру

Татьянкина, Е.

Как 16-летний дизайнер из Германии нарисовал себе карьеру

Загл., сост. каталогизатором:

As a 16-years-old designer from Germany drew itself a career


Раскрыта формула успеха 16-летнего художника М. Довженко, который стал востребованным дизайнером Германии. Информация будет полезной для организации процесса эстетического образования в украинских школах.


Розкрита формула успіху 16-річного художника М. Довженко, який став затребуваним дизайнером Німеччини. Інформація буде корисною для організації процесу естетичної освіти в українських школах.


It's considered the formula of success of 16-years-old artist M. Dovzhenko, which became the claimed designer of Germany. Information will be useful to organization of process of aesthetic education in Ukrainian schools.



НАДХОДЖЕННЯ:
Літопис освіти Полтавщини

Дудка, Л. Г.

Літопис освіти Полтавщини

Загл., сост. каталогизатором:

Летопись образования Полтавщины

Загл., сост. каталогизатором:

Chronicle of Poltava Region Education


Представлено до розгляду монографію "Історія Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М. В. Остроградського", яка охоплює різні напрямки діяльності інституту, пріоритетними серед яких є: розвиток краєзнавства, організація навчальних процесів на курсах підвищення кваліфікації, підготовка матеріалів для дистанційної форми навчання, моніторингове дослідження якості знань учнів, формування професійної компетентності педагогів на основі активних форм роботи. Висвітлено історію розвитку ВНЗ від становлення до сучасності, в роботі якого поєднуються педагогічні традиції та ідеї новаторства. Відзначено актуальність даного видання для дослідження історії освіти Полтавського краю, стратегії розвитку закладу.


Представлена на рассмотрение монография "История Полтавского областного института последипломного педагогического образования имени М. В. Остроградского", которая охватывает различные направления деятельности института, приоритетными среди которых названы: развитие краеведения, организация учебных процессов на курсах повышения квалификации, подготовка материалов для дистанционной формы обучения, мониторинговое исследование качества знаний учащихся, формирование профессиональной компетентности педагогов на основе активных форм работы. Отражена история развития ВУЗ от становления до современности, в работе которого сочетаются педагогические традиции и идеи новаторства. Отмечена актуальность появления данного издания для исследования истории образования Полтавского края, стратегии развития института.


The article contains thoughts about the "History of the M. V. Ostrogradski Poltava Regional In-Service Teachers Training Institute". This detailed monograph covers various professional areas of institute activities, the history of institute from its foundation till the present days.



НАДХОДЖЕННЯ:
Значення гуманітарних знань у системі сучасної освіти в Україні

Кравченко, П. А.

Значення гуманітарних знань у системі сучасної освіти в Україні

Загл., сост. каталогизатором:

Значение гуманитарных знаний в системе современного образования в Украине

Загл., сост. каталогизатором:

The value of human knowledge in the system of modern education in Ukraine


Розглянуто актуальні проблеми розвитку українського суспільства, які досягли антагоністичного характеру: соціальні, морально-етичні, правові. Досліджено процес дегуманітаризації вищої освіти в Україні, зроблено історичний екскурс в еволюцію даного феномену. Відзначено роль кафедр філософії, суспільних наук у розвитку теоретично-концептуального мислення, становленні моральних, етичних, естетичних цінностей особистості. Акцентовано увагу на визначальній ролі гуманітарної освіти як головного чинника у процесі розбудови громадянського суспільства в Україні. Висловлено припущення, що цей процес може перетворитися із формального в реальний, призвівши до формування технократичного мислення у молоді, а у майбутньому - до автократизму, тоталітаризму, антидемократичного способу життя та вульгаризації національних цінностей, що носитиме деструктивний характер для становлення України як дійсно європейської держави.


Рассмотрены актуальные проблемы развития украинского общества: социальные, морально-этические, правовые. Исследован процесс дегуманитаризации высшего образования в Украине, сделан исторический экскурс в эволюцию данного феномена. Отмечена роль кафедр философии, общественных наук в развитии теоретико-концептуального мышления, становлении нравственных, этических, эстетических ценностей. Акцентировано внимание на определяющей роли гуманитарного образования как главного фактора в процессе развития гражданского общества в Украине. Высказано предположение, что этот процесс может превратиться из формального в реальный, приведя к формированию технократического мышления у молодежи, а в будущем - к автократизму, тоталитаризму, антидемократическому образу жизни и вульгаризации национальных ценностей, будет носить деструктивный характер для становления Украины как действительно европейского государства.


The process of dehumanization of higher education in Ukraine is researched in this paper. Author suggests that this process can turn from the formal to the real. This process could lead to the formation of technocratic thinking in young people, and inthe future to Caesarism, totalitarianism, anti-democratic way of life and the vulgarization of national values.



НАДХОДЖЕННЯ:
Економіка школи і шкільний бюджет у сучасних умовах

Шукевич, Ю. В.

Економіка школи і шкільний бюджет у сучасних умовах

Загл., сост. каталогизатором:

Экономикаашколыаиашкольныйабюджетавасовременныхаусловиях

Загл., сост. каталогизатором:

Economy of school and school budget in modern terms


Розглянуто актуальні питання формування шкільного бюджету в сучасних реаліях обмеженого фінансування, недосконалості нормативно-правової бази, протиріч щодо бюджетних призначень у системі управління загальною середньою освітою. Представлено спробу класифікації шкіл за ознаками фінансово-економічної діяльності, визначено юридичний статус шкіл із централізованим бюджетом, виокремлено соціальні послуги, що їх надає шкільна освіта. Запропоновано рекомендації керівникам шкіл для організації бухгалтерського обліку.


Рассмотрены актуальные вопросы формирования школьного бюджета в современных реалиях ограниченного финансирования, несовершенства нормативно-правовой базы, противоречий относительно бюджетных назначений в системе управления общим средним образованием. Представлена попытка классификации школ по признакам финансово-экономической деятельности, определен юридический статус школ с централизованным бюджетом, выделены социальные услуги, которые предоставляет школьное образование. Предложены рекомендации руководителям школ для организации бухгалтерского учета.


Pressing questions of forming of school budget are considered in modern realities of the limited financing, imperfection of normatively-legal base, contradictions of the relatively budgetary setting in control system by universal middle education. Theattempt of classification of schools is presented on the signs of financical-ekonomic activity; legal status of schools is certain with the centralized budget, a social service that is given by are distinguished. Recommending the leaders of schools is offered for organization of record-keeping.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ефективність системи освіти. Принцип когерентності

Гірний, О. І.

Ефективність системи освіти. Принцип когерентності

Загл., сост. каталогизатором:

Эффективность системы образования.аПринцип когерентности

Загл., сост. каталогизатором:

The effectiveness of the education system.аThe principle of coherence


Порушено проблему ефективності системи освіти з точки зору ступеня "когерентності" (узгодженості) її змісту із змістом позаформальної (неформальної та інформальної) освіти, яка досі залишається практично не дослідженою. Цю проблему розглянуто у контексті концепції "реально-ідеального простору освітнього спілкування", сформульованої російським філософом Ф. Михайловим, а також усвідомленого в 1960-х рр. феномена "прихованої програми". У якості методологічного підходу дані концепції в зарубіжній (російській і польській) науці розвиваються у відношенні до освітнього середовища школи, не виходячи за межі системи формальної освіти. Ширше застосування цих концепцій - до освітнього простору країни загалом, що охоплює систему формальної та позаформальної (інформальної та неформальної) освіти - дозволяє показати низку причин втрати системою освіти в Україні своєї ефективності у період суспільно-політичної трансформації.


Обговорена проблема эффективности системы образования с точки зрения степени "когерентности" (согласованности) его содержания с содержанием неформального и информального образования, которая до сих пор остается практически не исследованной. Эта проблема рассмотрена в контексте концепции "реально-идеального пространства образовательного общения", сформулированной русским философом Ф. Михайловым, а также осознанного в 1960-х гг. феномена "скрытой программы". В качестве методологического подхода эти концепции в зарубежной (российской и польской) науке развиваются в отношении образовательной среды школы, не выходя за пределы системы формального образования. Широкое применение этих концепций - до образовательного пространства страны вцелом, охватывающее систему формального, информального и неформального образования - позволяет показать ряд причин потери системой образования в Украине своей эффективности в период общественно-политической трансформации.


Negotiated the problem of effectiveness of the education system in terms of the degree of "coherence" (consistency) of its contents with the contents of non-formal and informal education, which remains virtually unexplored. This issue is discussed in the context of the concept of real-ideal space of educational communication, stated Russian philosopher Felix Mikhailov, and conscious in the 60s of last century, the phenomenon of "hidden agenda". As a methodological approach, these concepts in a foreign (Russian and Polish) science developed in the educational environment of the school, not going outside the formal education system. Broad application of these concepts - to the educational environment in the country as a whole, covering the formal, informal and non-formal education - can show a number of reasons for the loss of the education system in Ukraine, its effectiveness during the socio-political transformation.



НАДХОДЖЕННЯ:
Атестація педагогічних працівників і розвиток професійної майстерності

Павленко, В. І.

Атестація педагогічних працівників і розвиток професійної майстерності

Загл., сост. каталогизатором:

Аттестация педагогических работников и развитие профессионального мастерства

Загл., сост. каталогизатором:

Attestation of pedagogical workers and development of professional trade


Висвітлено організацію роботи адміністрацій навчальних закладів у період атестації педагогічних працівників.


Отражена организация работы администраций учебных заведений в период аттестации педагогических работников.


Organization of work of administrations of educational establishments is Reflected in the period of attestation of pedagogical workers.



НАДХОДЖЕННЯ:
ХХ століття у свідомості поляків і українців - діалог концепцій історичної освіти

Дудка, Л. Г.

ХХ століття у свідомості поляків і українців - діалог концепцій історичної освіти

Загл., сост. каталогизатором:

ХХ века в сознании поляков и украинских - диалог концепций исторического образованияа

Загл., сост. каталогизатором:

of the twentieth century in the minds of Poles and Ukrainian - dialogue concepts of historical educationа


Описаны впечатления от научно-образовательной конференции "ХХ век в сознании поляков и украинцев. События-символы в польских и украинских концепциях исторического образования", в ходе которой учителя истории и обществоведения из Польши и Украины имели возможность поднять проблемные научно-исторические вопросы польско-украинских и украинско-польских отношений, обсудить методику преподавания общей истории.


Describe the experience of scientific and educational conference, "The twentieth century in the minds of Poles and Ukrainian. The events of the symbols of Polish and Ukrainian historical conceptions of education" in which history and civics teacher from Poland and Ukraine had the opportunity to touch the problem of scientific and historical issues of the Polishа-Ukrainian and Ukrainian-Polish relations, to discuss methods of teaching general history.



НАДХОДЖЕННЯ:
"Це село зорею засвітилося" (щодо місця народження Г. С. Сковороди)

Булда, М. І.

"Це село зорею засвітилося" (щодо місця народження Г. С. Сковороди)

Загл., сост. каталогизатором:

Это село зарею засветилосьЕ (о месте рождения Г.аС.аСковороды)

Загл., сост. каталогизатором:

This Village Began to Shine Е (concerning the place of H.аSkovoroda birh)


Досліджено питання щодо місця народження Г. С. Сковороди. Заперечено версію, що Г. С. Сковорода народився у с. Харсіки нині Лохвицького району Полтавської області. Стверджено, що в рік народження Г. С. Сковороди населеного пункту з назвою "Харсіки" не було, він виник дещо пізніше, а місце, де стояв дім його батьків, було складовою частиною села Чорнухи, також якщо б Григорій народився в Харсіках, то його б хрестили у місцевій церкві, а не в Чорнухах. Зазначено, що на місці, де, за переказами, народився Г. Сковорода, меморіальну плиту поклали його вдячні сучасні односельці-харсічани. Реконструйовано генеалогічну гілку сковородинівського роду.


Исследован вопрос относительно места рождения Г. С. Сковороды. Опровергнута версия, что Г. С. Сковорода родился в с. Харсики ныне Лохвицкого района Потавской области. Утверждается, что в год рождения Г. С. Сковороды населенного пункта с названием "Харсики" не было, он возник несколько позже, а место, где стоял дом его родителей, было частью села Чернухи, также если бы Григор ий родился в Харсиках, то его крестили бы в местной церкви, а не в Чернухах. Отмечено, что на месте, где, по пересказам, родился Г.С. Сковорода мемориальную плиту положили его благодарные односельчане-харсичане. Реконструировано генеалогическое древо сковородинского рода.


The point concerning the place of H. Skovoroda birth is investigated, genealogical tree of H. Skovoroda family is reconstructed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Формування патріотизму, свідомої громадянської позиції та зміцнення моральності учнівської молоді: досвід і проблеми

Зелюк, В.

Формування патріотизму, свідомої громадянської позиції та зміцнення моральності учнівської молоді: досвід і проблеми

Загл., сост. каталогизатором:

Формирование патриотизма, сознательной гражданской позиции и укрепления нравственности учащейся молодежи: опыт и проблемы

Загл., сост. каталогизатором:

Formation of patriotism and conscious citizenship and strengthen morals students: experience and problems


В аспекті становлення патріотизму, національної самосвідомості юних громадян представлено методичну роботу у школах Полтавщини, її досягнення та визначено проблеми. Висвітлено участь шкільництва Полтавщини у міжнародних проектах, наведено статистику державних відзнак учителів області. Описано виховні системи успішних навчальних закладів, заходи з відродження народних традицій, проведення семінарів-тренінгів для вчителів тощо. Наголошено на ролі мовної культури, сприяти якій мав би документ на рівні МОН України про дотримання єдиного мовного режиму в ЗНЗ, який допоміг би чіткіше вирішувати це питання в школі. Описано роль у системі патріотичного виховання бібліотек області. Зазначено, що розвитку у дітей мислення, зв'язного мовлення, інтересу до знань тощо сприяє курс "Християнська етика в українській культурі", під впливом якого у дітей знижується рівень агресивності та ворожості, покращується характер і поведінка, ставлення до ровесників, батьків, старших.


В аспекте становления патриотизма, национального самосознания юных граждан представлены методическая работа в школах Полтавской области, ее достижения и определены проблемы. Освещено участие общеобразовательных учебных заведений (ОУЗ) этого региона в международных проектах, приведена статистика государственных отличий учителей области. Описаны воспитательные системы успешных учебных заведений, мероприятия по возрождению народных традиций, проведение семинаров-тренингов для учителей. Акцентовано внимание на роли языковой культуры, способствовать которой мог бы документ на уровне МОН Украины о соблюдении единого языкового режима в ОУЗ, который помог бы четко решать этот вопрос в школе. Описаны роль в системе патриотического воспитания библиотек области. Указано, что развитию у детей мышления, связной речи, интереса к знаниям способствует курс "Христианская этика в украинской культуре", под влиянием которого у детей также снижается уровень агрессивности и враждебности, улучшается характер и поведение, отношение к ровесникам, родителям, старшим.


In the aspect of the formation of patriotism and national consciousness of young people represented by the methodical work in the schools of Poltava region, its achievements and identify problems. Are illuminated, the participation of secondary schools (PSS) of Poltava region in international projects, given the statistics of state differences in teachers' area, described the educational system of successful schools, activities for the revival of folk traditions. Emphasis on the role of language culture, which could contribute to the document at the level of Ministry of Education and Science of Ukraine on the implementation of a single language regime in the PSS, which has helped to clearly address this issue in the school. Describe the role in the patriotic education of the libraries. It is indicated that the development of children's thinking, connected speech, interest in knowledge, etc. contributes to the course "Christian Ethics in Ukrainian culture, influenced by the children also reduces the level of aggressiveness and hostility, improving the character and behavior, attitude to peers, parents, seniors.



НАДХОДЖЕННЯ:
Формування лідерської компетентності для життя в інноваційному суспільстві

Бикова, Н. О.

Формування лідерської компетентності для життя в інноваційному суспільстві

Загл., сост. каталогизатором:

Формирование лидерской компетентности для жизни в инновационном обществе

Загл., сост. каталогизатором:

Forming of Leadership Competency for Life in Innovational Society


Висвітлено досвід програмно-цільового підходу до управління розвитком професійно орієнтованого навчального закладу - Кременчуцького ліцею № 11, формування лідерської компетентності учнів для життя в інноваційному суспільстві. Наведено теоретичні основи і положення завдань розробки, апробації і здійснення моделі навчально-виховного процесу профільної та професійно-орієнтованої освіти; висвітлено досягнення ліцею у спільному українсько-нідерландському проекті; започаткування науково-практичного семінару учителів ліцею; перспективи розвитку на 2010 - 2012 рр. Проаналізовано і охарактеризовано модель підготовки компетентного випускника, яка перемогла у Всеукраїнському конкурсі підготовки компетентного випускника ЗНЗ; модель формування лідерської компетентності учнів ліцею, виховну роботу в ліцеї, організаційну структуру наукового товариства учнів "Пошук" та показники результатів участі ліцею в етапах конкурсу захисту робіт учнів-членів МАН і олімпіад, напрями діяльності НТУ "Пошук", структуру благодійного фонду "Ліцей".


Изложен опыт программно-целевого подхода к управлению развитием профессионально ориентированным учебным заведением - Кременчугским лицеем № 11. Лицей считает своей миссией формирование лидерской компетентности учеников для жизни в инновационном обществе. Четко представлен процесс декомпозиции цели, что позволяет отследить реализацию стратегии лицея: миссия - генеральная цель - задачи - деятельность - результаты.


The experience of usage of programme and target oriented approach in management of the vocational oriented school, Kremenchuk school N 11 is given. School's missions is in the development of leadership competencies of students, living in the innovation society. Process of goal decomposition, which allows to track the implementation of Lyceum strategy, mission - general purpose - objectives - tasks - specific activities - results is clearly represented.



НАДХОДЖЕННЯ:
Формування особистісних цінностей як складових образу "Я" вихованця в процесі розв'язання соціально-моральних задач

Бех, І. Д.

Формування особистісних цінностей як складових образу "Я" вихованця в процесі розв'язання соціально-моральних задач

Загл., сост. каталогизатором:

Формирование личностных ценностей как составляющих образа лЯ» воспитанника в процессе решения социально-моральных задач

Загл., сост. каталогизатором:

Forming principles of personalities values of pupils


Висвітлено засади формування особистісних цінностей вихованців як засіб профілактики негативних явищ у молодіжному середовищі, дитячої бездоглядності. Основну увагу акцентовано на організації виховної роботи, спрямованої на формування та розвиток образу "Я". Висвітлено типологію основних якостей особистості, виховну взаємодію вихованця та педагога. Визнано виховну взаємодію, за якої спричинена у вихованця під впливом педагога моральна спонука втілюється у відповідному вчинку. Орієнтуючись на синтез моральної свідомості, самосвідомості й емоційно-вольової сфери особистості, висвітлено основні напрями виховної системи педагога, яка має охоплювати важливу в розривальному плані здатність людини змінюватися під впливом того, як її сприймають інші.


Рассмотрены основы формирования личностных ценностей воспитанников как средство профилактики отрицательных явлений в молодежной среде и детской безпризорности. Основное внимание сосредоточено на организации воспитательной работы, направленной на формирование и развитие образа "Я". Освещена типология основных качеств личности, воспитательное взаимодействие воспитателя и воспитанника.


It is outlined of forming principles of personalities values of pupils as mean of prophylaxis of the negative phenomena in a youth environment, childТs neglect.



НАДХОДЖЕННЯ:
Эротология классной комнаты

Плахотник, О.

Эротология классной комнаты

Загл., сост. каталогизатором:

Erotologiya classroom


The problem of the place, role, mechanisms, and the latent potential of eros in education. We analyze the phenomenon of education through the prism of the concept of seduction or seduction. Presented an educational model in which teachers work with the audience is built on the principle: a prelude, growth, culmination, denouement, and that leads to a qualitatively new integration into the experience. A parallel between the process of teaching and the process of seduction. Accentuated that the student-teacher ratio in the ideal - a relationship, filled with erotic, amorous feelings and love experiences between student and teacher can acquire an erotic coloration varying degrees of severity.



НАДХОДЖЕННЯ:
Як розробити гарний план дій школи

Міох, Р.

Як розробити гарний план дій школи

Загл., сост. каталогизатором:

Как разработать хороший план действий школы

Загл., сост. каталогизатором:

How to Develop a Good Plan of Action the School


Описано шлях покращення шкільної освіти за допомогою ефективного інструменту - складання плану дій (ПД). Обговорено основні елементи покращення, функції ПД з управління школою і педагогічним колективом у процесі вдосконалення шкільництва, елементи ПД, використання ПД, важливість спільного регулярного підсумовування у процесі виконання плану з метою визначення прогресу. Висвітлено принципи покрокового ПД за принципом SMART ("переклад" задекларованих цілей на мову конкретних дій), визначення учасників плану, часової діаграми, підтримки впровадження, оцінювання виконання ПД.


Описан путь улучшения школьного образования посредством эффективного инструмента - составления плана действий (ПД). Обсуждены основные элементы улучшения, функции ПД по управлению школой и педагогическим коллективом в процессе совершенствования школ, элементы ПД, использование ПД, важность совместного регулярного суммирования в процессе выполнения плана с целью определения прогресса. Освещены принципы пошагового плана по принципу SMART ("перевод" задекларированных целей на язык конкретных действий), определение участников ПД, временной диаграммы, поддержки внедрения, оценивания исполнения ПД.


Describes a way to improve school education through an effective tool - a Plan of Action (PA). Discussed key elements to improve the functions of PA school management and teaching staff in the process of improving schools, components of the PA, the use of PA, the importance of sharing the regular summation in the process of implementing a plan to measure progress. Principles are illuminated, step by step plan on the basis of SMART ("translate" of a declared goals into concrete action), the definitionof members of the PA, timing diagram, support the implementation, evaluation of performance PA.



НАДХОДЖЕННЯ:
Шляхи розвитку емоційного інтелекту педагогічних працівників

Новак, О. О.

Шляхи розвитку емоційного інтелекту педагогічних працівників

Загл., сост. каталогизатором:

Пути развития эмоционального интеллекта педагогических работников

Загл., сост. каталогизатором:

Ways of developing emotional intelligence of teachers


Досліджено основні концептуальні підходи до вивчення поняття "емоційний інтелект" та інструментальні засоби його вимірювання. Простежено роль емоцій у процесі міжособистісної взаємодії. Відзначено, що точне визначення емоцій є передумовою для управління ними. Наведено дані експериментального дослідження особливостей розвитку емоційного інтелекту у педагогічних працівників, які свідчать про пряму залежність здатності ідентифікувати власні емоції та переживання від стажу педагогічної роботи. Визначено способи управління емоціями, а саме: контроль інтенсивності емоцій і управління їх екстенсивною складовою - емоціогенними ситуаціями. Враховано ефективність застосування способу зменшення значущості емоцій, що здійснюється шляхом переоцінки ситуації або зниження значущості самої події. Встановлено, що пріоритетним напрямом розвитку емоційного інтелекту у педагогічних працівників є підвищення рівня їх здатності до емоційної саморегуляції. Зроблено висновок, що для кількісної оцінки рівня розвитку емоційного інтелекту можна використовувати методику Н. Холла "Емоційний інтелект" з урахуванням її доопрацювання.


Исследованы основные концептуальные подходы к изучению понятия "эмоциональный интеллект" и инструментальные средства его измерения. Прослежена роль эмоций в процессе межличностного взаимодействия. Отмечено, что точное определение эмоций является предпосылкой для управления ими. Представлены данные экспериментального исследования особенностей развития эмоционального интеллекта у педагогов, которые свидетельствуют о прямой зависимости способности идентифицировать собственные эмоции и переживания от стажа педагогической работы. Определены способы управления эмоциями, а именно: контроль интенсивности эмоций и управления их экстенсивной составляющей - эмоциогенными ситуациями. Учтены эффективность применения способа уменьшения значимости эмоций, что осуществляется путем переоценки ситуации или снижения значимости самого события. Установлено, что приоритетным направлением развития эмоционального интеллекта у педагогов является повышение уровня их способности к эмоциональной саморегуляции. Сделан вывод, что для количественной оценки уровня развития эмоционального интеллекта можно использовать методику Н. Холла "Эмоциональный интеллект" с учетом ее доработки.


Studied the basic conceptual approaches to studying the concept of "emotional intelligence" and the tools to measure it. Traced the role of emotions in interpersonal interactions. It is noted that the precise definition of emotions is a prerequisite for controlling them. Data are presented experimental studies of the development of emotional intelligence for teachers, which showed a direct dependence of the ability to identify their own emotions and experiences of the seniority of the teacher. Identified ways to manage emotions, namely, control the intensity of emotions, and administration of their extensive component - responsible for generating emotions situations. Take into account the effectiveness of a way to reduce the significance of emotion that is carried out by reassessment of the situation or reduce the significance of the event. Determined that the management of emotions contribute to certain personality characteristics, such as the ability to tolerate the strong negative emotions without suppressing or distorting them, tolerant attitude to different emotional displays of others. Established that the priority in the development of emotional intelligence among educators is to increase their level of ability for emotional self-regulation. It was concluded that a quantitative assessment of the level of emotional intelligence can use a technique N. Hall, "Emotional Intelligence" with regard to its finalization.



НАДХОДЖЕННЯ:
Шкільна астрономія: відкрий для себе Всесвіт

Заєць, Ю. А.

Шкільна астрономія: відкрий для себе Всесвіт

Загл., сост. каталогизатором:

Школьная астрономия: открой для себя Вселенную

Загл., сост. каталогизатором:

School Astronomy: Discover Universe for Yourself


Розглянуто нові підходи до викладання шкільного курсу астрономії, що полягають у необхідності глибинної, філософської мотивації пізнавальної діяльності учнів; пробудження цієї мотивації чуттєвим та інтуїтивним способами за допомогою сучасних мультимедійних засобів; використання методу проектів для проведення учнями досліджень; спостереження зоряного неба; захисту учнями їх дослідницьких робіт; відродження позакласної і гурткової роботи з астрономії. Показано важливе значення астрономії для формування світогляду школярів.


Рассмотрены новые подходы к преподаванию школьного курса астрономии, заключаются в необходимости глубинной, философской мотивации познавательной деятельности учащихся; пробуждения этой мотивации чувственным и интуитивным способами с помощью современных мультимедийных средств, использование метода проектов для проведения учащимися исследований; наблюдения звездного неба; защиты учащимися их исследовательских работ; возрождение внеклассной и кружковой работы по астрономии. Показано важное значение астрономии для формирования мировоззрения школьников.


New approaches to teaching school course in astronomy is the need for deep, philosophical motivation of cognitive activity of students; awakening this sense of motivation and intuitive ways of using modern multimedia tools, the use of the projects forthe students research, observation of the starry sky; protect their students' research works; revival of extracurricular and circle work on astronomy. Showing the importance of astronomy for the formation of world-school children.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського