РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Іван Небожинський - керівник хорових колективів Львівщини
Пошуковий запит: (<.>I=Ж68937:Мист.<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 206
Представлено документи з 1 до 20
...

Чупашко, І.

Іван Небожинський - керівник хорових колективів Львівщини


Висвітлено творчу діяльність відомого на Львівщині та поза її межами диригента-хормейстера, багатолітнього керівника аматорських хорових колективів Івана Небожинського. Звернено увагу на основні методи роботи диригента з навчальними та аматорськими хорами, а також на вміння проводити з ними організаційно-концертну роботу. Проаналізовано репертуар, виконуваний жіночою хоровою капелою "Горлиця" Львівського обласного аптекоуправління, та участь колективу в різноманітних концертних виступах і оглядах-конкурсах художньої самодіяльності.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ігор Кушплер. Творча постать оперного співака крізь призму сценічних виступів та рецензій

Жишкович, М. А.

Ігор Кушплер. Творча постать оперного співака крізь призму сценічних виступів та рецензій


Розкрито виконавську діяльність народного артиста України, провідного соліста Львівського оперного театру І. Кушплера. На базі зібраного матеріалу про сценічні виступи, низки рецензій, відгуків, інтерв'ю з партнерами по сцені, режисерами, диригентами здійснено хронографічну систематизацію творчого шляху співака.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ігор Левенець - керівник самодіяльної народної хорової капели "Галичина" Обласного методичного центру народної творчості Тернопільщини

Смоляк, О.

Ігор Левенець - керівник самодіяльної народної хорової капели "Галичина" Обласного методичного центру народної творчості Тернопільщини


Висвітлено становлення та діяльність самодіяльної народної хорової капели "Галичина" Науково-методичного центру народної творчості Тернопільщини під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України Ігоря Левенця. Проаналізовано концертну діяльність і репертуар колективу та основні методи роботи з ним. Акцентовано увагу на участі хорової капели "Галичина" в міжнародних та всеукраїнських конкурсах і фестивалях та відзначенні її високими нагородами впродовж 1991 - 1996 рр.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інструментальний фольклор Херсонщини (з рукописів Віктора Кисіля)

Шеремет, В.

Інструментальний фольклор Херсонщини (з рукописів Віктора Кисіля)


Відображено музично-інструментальні традиції Херсонщини за матеріалами польових досліджень музикознавця-етнографа Віктора Кисіля. Проаналізовано записи фольклору в рукописах дослідника, дано характеристику віднайдених музичних інструментальних традицій, визначено практичну цінність рукописів В. Кисіля.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтеграція фольклору та джазу як одна з характерних особливостей сучасної української джазової музики

Рось, З.

Інтеграція фольклору та джазу як одна з характерних особливостей сучасної української джазової музики


Досліджено актуальну проблему національної джазології - інтеграційні процеси автентичного музичного фольклору і вітчизняного джазу. Розглянуто функціональні особливості даних напрямків української музичної культури. Охарактеризовано ознаки інтеграційних процесів та впливу народної музики на сучасне українське джазове музичне мистецтво.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтерпретація форм архетипу Переродження в українському музичному мистецтві (проекція теорії архетипів Карла Густава Юнга)

Плечелюк, Г.

Інтерпретація форм архетипу Переродження в українському музичному мистецтві (проекція теорії архетипів Карла Густава Юнга)


Розглянуто форми архетипу Переродження за К. Г. Юнгом у проекції на українське музичне мистецтво. Досліджено їх втілення на прикладі творів С. Людкевича, Б. Лятошинського, Л. Дичко, М. Скорика. Здійснено розподіл втілених у музиці форм зазначеного архетипу на рівні.



НАДХОДЖЕННЯ:
Історичний аналіз проблем вокального виховання у Львівській державній хоровій школі та народній хоровій капелі хлопчиків та чоловіків "Дударик"

Камінська, М. М.

Історичний аналіз проблем вокального виховання у Львівській державній хоровій школі та народній хоровій капелі хлопчиків та чоловіків "Дударик"


Досліджено особливості репетиційної та концертної діяльності Львівської державної хорової школи та народної хорової капели хлопчиків та чоловіків "Дударик" під керівництвом М. Кацала. Розглянуто методичні засади як виховної, так і вокально-хорової роботи в колективі. Охарактеризовано основні напрями діяльності найвідомішого дитячого хорового колективу Львова.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аматорський театральний гурток села Смиківці Тернопільського повіту в культурно-освітньому русі Галичини першої третині ХХ століття

Смоляк, П.

Аматорський театральний гурток села Смиківці Тернопільського повіту в культурно-освітньому русі Галичини першої третині ХХ століття


Проаналізовано виникнення та діяльність аматорського театрального гуртка села Смиківці Тернопільського повіту в культурно-освітньому русі Галичини першої третини ХХ століття. Звернено увагу на роль керівників місцевої філії "Просвіти" та їх ставлення до театрального гуртка села. Висвітлено соціально-політичне становище населення в цей період та його вплив на культурно-мистецьке життя краю. Показано умови праці гуртка, роботу керівників-постановників, репертуар колективу на різних етапах розвитку та його втілення на аматорській сцені.



НАДХОДЖЕННЯ:
Амплуа баритона в "Дон Жуане" Вольфганга Амадея Моцарта

Тан Чжанчен

Амплуа баритона в "Дон Жуане" Вольфганга Амадея Моцарта


Рассмотрено выразительные возможности баритона - ведущего вокального тембра в "Дон Жуане" Моцарта - сквозь призму проблемы оперного амплуа. На примере сравнительной характеристики партий Дон Жуана и Лепорелло выявлено широкие возможности данного тембра в создании сценических образов различной направленности и содержания. Исследовано вопрос эволюции оперно-сценического амплуа, в связи с индивидуальным стилем композитора, этическими установками эпохи, театральными традициями, режиссерскими решениями.



НАДХОДЖЕННЯ:
Амплуа высокого баса - баса-баритона в практике оперного пения

Хе Цзяньхуй

Амплуа высокого баса - баса-баритона в практике оперного пения


Представлено осмысление данных певческой практики тех партий, которые признаны в принадлежности певцам типа высокого баса или бас-баритона в направленности выражения на некоторое сценическое амплуа героев, заявленных в указанном тембре. В исследовании сделана систематизация сведений относительно специфики высокого баса или бас-баритонового пения, а также проанализирован певческий запас вокалистов, носителей указанного тембрального свойства в соответствующих партиях оперной классики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ансамбль цимбалістів як представник українського народного виконавства

Брухаль, І. Г.

Ансамбль цимбалістів як представник українського народного виконавства


Розглянуто зародження та функціонування традиційного ансамблевого цимбального виконавства на Україні. На прикладі ансамблю цимбалістів с. Завалів Тернопільської області, який був одним з перших ансамблів такого типу на Україні, досліджено репертуар, прийоми гри, методи навчання, типи інструмента. Проаналізовано причини виникнення та типи однорідних ансамблів цимбалістів як особливого феномена традиційної музичної культури українців.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура енергетично самодостатніх будівель

Дячок, О.

Архітектура енергетично самодостатніх будівель


Досліджено питання формування архітектури будівель з нульовим балансом, види відновлювальних джерел енергії та засоби їх використання в сучасній архітектурі. На основі сформульованих принципів запропоновано концептуальний проект житлового комплексу із трьох житлових 26-поверхових будинків у передмісті Тернополя, який споживає мінімальну кількість енергії.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архетип Мойсея у музичному дискурсі: національне в рефлексіях універсалізму Івана Франка

Драганчук, В.

Архетип Мойсея у музичному дискурсі: національне в рефлексіях універсалізму Івана Франка


Проаналізовано відображення українського національного Его у музичному дискурсі крізь призму універсалізму І. Франка. Досліджено інтерпретацію архетипу Мойсея С. Людкевичем і М. Скориком. Укладено висновки про творення універсального, "цілого чоловіка" в музичній франкіані.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архетипи ідеального довкілля в українському пейзажі ХIХ століття

Лотоцька, В.

Архетипи ідеального довкілля в українському пейзажі ХIХ століття


Розглянуто образ ідеального довкілля в українському пластичному мистецтві ХIХ ст. шляхом виокремлення та аналізу архетипових образів у творах пейзажного жанру. Охарактеризовано систему образів культурного ландшафту з точки зору відображення в них українського просторового архетипу. Встановлено, що образне втілення національної самосвідомості відіграло ключову роль у формуванні ідеального образу довкілля у пейзажних творах українських митців ХIХ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архетипи Інтернету в контенті сучасного культурного поля України

Куліш, О.

Архетипи Інтернету в контенті сучасного культурного поля України


Досліджено вітчизняну зону Інтернету за допомогою методу діалектичного аналізу веб-зображень сайтів, порівняння їх з артефактами первісної культури і прикладами древнього мистецтва. Розглянуто стан сучасного інформаційного поля українського суспільства за відбірним принципом вживаності архетипів як засобу впливу на колективне підсвідоме. Охарактеризовано проблему співвідношення фізіологічних архетипів та архетипів культурних у рефлексії динамічних змін Інтернет-ресурсів України.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архетипи веб-зображень в аспекті взаємодії суспільства і природи

Куліш, О.

Архетипи веб-зображень в аспекті взаємодії суспільства і природи


Досліджено у просторі інтернету зображення архетипів, які відносяться до сфери соціуму і природи. Комунікативну взаємодію глобальної світової мережі та інформаційного суспільства розглянуто крізь нову грань пошуку - ретроспекцію у первісну культуру. Охарактеризовано те, наскільки змінилася актуальність архетипів у хронологічній дихотомії первісної культури і постіндустріальної.



НАДХОДЖЕННЯ:
Бандура харківського типу у контексті вдосконалення конструкції інструмента

Губ'як, Д. В.

Бандура харківського типу у контексті вдосконалення конструкції інструмента


Висвітлено основні етапи процесу конструкторського вдосконалення бандури у XX ст. на прикладі новацій і досягнень видатних майстрів. Відмічено новаторські ідеї та сучасні тенденції щодо вдосконалення бандури. На прикладі бандури "Львів'янка" конструкції В. Герасименка, використовуючи фото ілюстрації з відповідними коментарями, проаналізовано конструктивні відмінності сучасної бандури київського та харківського типів. Запропоновано використовувати точні заміри та розрахунки, а також можливості сучасної обчислювальної техніки з відповідним програмним забезпеченням у подальшій експериментальній роботі над удосконаленням конструктивних та акустичних характеристик бандури, зокрема параметрів виготовлення струн.



НАДХОДЖЕННЯ:
В'язання та мереживо як техніки сучасного дизайну та мистецтва

Шнайдер, А. Б.

В'язання та мереживо як техніки сучасного дизайну та мистецтва


Розглянуто в'язання та мереживо як техніки, які широко застовуються в практиці сучасного файберарту та дизайну. Досліджено технологічні та естетичні якості цих технік, матеріали та кінцеву обробку для надання творам необхідних якостей. Охарактеризовано вплив технік в'язання та мережива на формування об'єктів об'ємно-просторового текстилю та дизайну.



НАДХОДЖЕННЯ:
Віденські газосховища ("gasometer city") як знакові об'єкти рефункціоналізації промислової архітектури

Степаненко, О.

Віденські газосховища ("gasometer city") як знакові об'єкти рефункціоналізації промислової архітектури


На прикладі реновації віденських газосховищ досліджено особливості реорганізації промислових об'єктів та розглянуто варіанти наповнення їх внутрішніх просторів новими архітектурними елементами. Виявлено композиційні прийоми організації внутрішнього простору при рефункціоналізації газосховищ з об'єктів промислового спрямування в об'єкти житлового та громадського призначення. Встановлено, що, залежно від проектної ідеї автора, ідентичне предметно-просторове середовище може бути реорганізовано різними способами.



НАДХОДЖЕННЯ:
Відображення концертної діяльності Єврейського музичного товариства у Львові (1919 - 1924) у публікаціях газети "Chwila"

Дражниця, О. Л.

Відображення концертної діяльності Єврейського музичного товариства у Львові (1919 - 1924) у публікаціях газети "Chwila"


Досліджено історію заснування та діяльності Єврейського музичного товариства у Львові. Надано хронологію та програми концертів, прізвища виконавців, залучено в науковий обіг рецензії з єврейської польськомовної газети "Chwila".



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського