РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Критерії музично-виконавського професіоналізму
Пошуковий запит: (<.>I=Ж68937:Мист.<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 206
Представлено документи з 1 до 20
...

Перепелиця, О. О.

Критерії музично-виконавського професіоналізму


Досліджено критерії музично-виконавського професіоналізму з огляду на можливість інтерпретації емоційно-образних, стильових і життєвих контекстів у процесі виконавства музики, а також здатності до створення змістотворчих моделей інтерпретування. Поряд з традиційними засобами музично-виконавського професіоналізму розглянуто відтворення енергетично-емоційного контексту твору. Охарактеризовано особливості цього параметру та визначено його необхідність для формування виконавських засобів виразності. Доведено, що без енергетично-емоційного контексту засоби виразності носять позаособистий характер і не можуть відтворювати художню сутність твору, а можуть позначити тільки його репродуктивний зліпок.



НАДХОДЖЕННЯ:
Поезія І. Франка "Червона калино, чого в лузі гнешся?" в хоровій версії М. Ластовецького: особливості прочитання

Бермес, І. Л.

Поезія І. Франка "Червона калино, чого в лузі гнешся?" в хоровій версії М. Ластовецького: особливості прочитання


Розкрито зміст поезії І. Франка "Червона калино, чого в лузі гнешся?" та особливості її музичного втілення в оригінальному творі М. Ластовецького для мішаного хору. Охарактеризовано засоби музичної виразності: гармонію, мелодику, ритм, динаміку, темп; музичну форму.



НАДХОДЖЕННЯ:
Жанр обробки народної пісні у творчості Миколи Колесси

Зінків, І. Я.

Жанр обробки народної пісні у творчості Миколи Колесси


Вивчено жанр обробки народної пісні у творчості М. Колесси. Проаналізовано обробки лемківських народних пісень композитора, створених у 1933 р. Розглянуто їх поетику та музичну стилістику. Відзначено зв'язок обробок з нефольклорними та неокласичними тенденціями музичного мистецтва перших десятиліть XX ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ігор Кушплер. Творча постать оперного співака крізь призму сценічних виступів та рецензій

Жишкович, М. А.

Ігор Кушплер. Творча постать оперного співака крізь призму сценічних виступів та рецензій


Розкрито виконавську діяльність народного артиста України, провідного соліста Львівського оперного театру І. Кушплера. На базі зібраного матеріалу про сценічні виступи, низки рецензій, відгуків, інтерв'ю з партнерами по сцені, режисерами, диригентами здійснено хронографічну систематизацію творчого шляху співака.



НАДХОДЖЕННЯ:
Сучасне музичне аматорство та комп'ютерні технології

Тучинська, Т. І.

Сучасне музичне аматорство та комп'ютерні технології


Розглянуто феномен музичного аматорства за умов сучасної культури та вплив комп'ютерних технологій на особливості художнього мислення композиторів-аматорів. Надано визначення поняття "музичне аматорство", визначено 2 типи музичного аматорства; розглянуто комп'ютерні технології, що сприяють розвитку композиторської аматорської творчості. Запропоновано аналіз деяких аматорських композицій.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театралізація - основна складова музики К. С. Цепколенко для дітей

Перепелиця, М. Ю.

Театралізація - основна складова музики К. С. Цепколенко для дітей


Досліджено проблему театральності в музиці К. С. Цепколенко для дітей як одну з визначальних рис художньої реальності композитора. Розглянуто специфіку театральності, яка стає потужним каналом прояву творчої індивідуальності в жанрі дитячої музики. Охарактеризовано основні принципи музичного розвитку дитини за умов театралізації процесу навчання.



НАДХОДЖЕННЯ:
Забутий Олександр Бережницький

Горак, Я. Р.

Забутий Олександр Бережницький


На підставі матеріалів родинного архіву вперше надано життєопис О. Бережницького (1879 - 1916) - юриста за освітою, музично-громадського діяча, скрипаля, педагога, музичного критика. Висвітлено участь митця у "Бояні", у заснуванні та перших роках діяльності "Союзу співацьких і музичних товариств", Вищого музичного інституту, у заснуванні та редагуванні "Артистичного вістника". Розглянуто його діяльність як музичного критика.



НАДХОДЖЕННЯ:
Методичні аспекти сучасного джазового гітарного виконавства

Мошак, Є. Г.

Методичні аспекти сучасного джазового гітарного виконавства


Досліджено питання формування виконавської майстерності та професійної культури джазового гітариста. Позначено спеціальні методичні аспекти сучасного джазового гітарного виконавства, які сприяють комплексному формуванню виконавської культури: теоретичні уявлення про стиль, розвиток "інтонаційного словника" та техніки імпровізації, розвиток "музичного інтелекту".



НАДХОДЖЕННЯ:
Збірник "Гаївки" Володимира Гнатюка - перше монографічне видання в Україні

Смоляк, О. С.

Збірник "Гаївки" Володимира Гнатюка - перше монографічне видання в Україні


Розглянуто історію підготовки та видання монографічного збірника "Гаївки" В. Гнатюка. Звернено увагу на новаторські підходи вченого до упорядкування та систематизації пісенного матеріалу в збірнику та виокремлення його з-поміж багатьох інших аналогічних видань. Проаналізовано "Мелодії гаївок" О. Роздольського - Ф. Колесси як складової вищезазначеного видання з урахуванням структурного підходу до їх систематизації.



НАДХОДЖЕННЯ:
Принцип "баритонізації" басового голосу в партіях опер XIX сторіччя

Хе Цзяньхуй

Принцип "баритонізації" басового голосу в партіях опер XIX сторіччя


Узагальнено відомості про парадигматику виразових засобів високого ("баритонового") баса в XIX ст. і подальшого його трактування у цьому аспекті. Такого роду спостереження зроблено на прикладі низьких голосів в операх Вольфгана Амадея Моцарта крізь призму концепції "баритонізації" чоловічого голосу в епоху Дж. Россіні та в основному Дж. Верді.



НАДХОДЖЕННЯ:
Міф-ритуал у формуванні колективних музичних актів як джерело хорового гетерофонного співу

Мірзоян, К. О.

Міф-ритуал у формуванні колективних музичних актів як джерело хорового гетерофонного співу


Простежено міфологемні важелі, що властиві музично-хоровій творчості, на прикладі всеохоплюючого та фахового (шкільного) принципів творення та з виходом їх на українські культурні традиції. Міфологічне тло мислення авторів висвітлено в "двоїстості-множинності" альтернативних смислів, вкладених у виразовість мелодично-хорових побудов.



НАДХОДЖЕННЯ:
Музикологічна діяльність Влодзімєжа Позьняка та Станіслава Голяховського в контексті музичного життя Польщі першої половини XX століття

Гиса, О. А.

Музикологічна діяльність Влодзімєжа Позьняка та Станіслава Голяховського в контексті музичного життя Польщі першої половини XX століття


Висвітлено життєвий і творчий шлях відомих польських музикологів і публіцистів В. Позьняка та С. Голяховського крізь призму музичного життя Польщі першої половини XX ст. Проаналізовано науково-публіцистичну діяльність доктора філософії (спеціальність "Музикознавство") В. Позьняка та магістра філософії (спеціальність "Музикознавство") С. Голяховського.



НАДХОДЖЕННЯ:
Універсалізм музичного професіоналізму в ХХ сторіччі й діяльність Юна Ісанга

Батанов, В. Ю.

Універсалізм музичного професіоналізму в ХХ сторіччі й діяльність Юна Ісанга


Виявлено специфіку професійного універсалізму музиканта з Кореї І. Юна, для якого фаховий статус сформувався на стику політичної роботи та музичних занять як таких. Політична idea fixe І. Юна - об'єднання Північної та Південної Кореї під егідою інтернаціоналізму - надихнула його на створення першого в історії високохудожнього симбіозу європейського та східного музичного театру.



НАДХОДЖЕННЯ:
Трансформація пісенних жанрів родинно-обрядового фольклору у бандурній творчості

Дуда, Л. І.

Трансформація пісенних жанрів родинно-обрядового фольклору у бандурній творчості


Розглянуто пісенні жанри родинно-обрядового фольклору, зокрема визначено їх місце та ступінь трансформації у бандурному мистецтві другої половини XX - початку XXI ст. Запропоновано аналіз вокально-інструментальних та інструментальних обробок та авторських творів з фольклорною родинно-обрядовою основою або рисами спорідненої тематики в сучасному бандурному репертуарі.



НАДХОДЖЕННЯ:
Важливість імпровізованої ляльки для майбутнього актора-лялькаря

Сільченко, Т. І.

Важливість імпровізованої ляльки для майбутнього актора-лялькаря


Розглянуто специфічність навчання студента-лялькаря. Через аналіз різновидів імпровізованої ляльки доведено, що саме курс імпровізованої ляльки допомагає студентові зробити плавний перехід від руки до ляльки. Досліджено, що цей курс є важливою передумовою для роботи з театральною лялькою та створення акторського образу майбутнього актора-лялькаря.



НАДХОДЖЕННЯ:
Особливості символічної образності масового театру доби Просвітництва

Крипчук, М. В.

Особливості символічної образності масового театру доби Просвітництва


Досліджено значення масових театралізованих свят періоду Великої французької буржуазної революції доби Просвітництва. Розглянуто особливості створення символічної образності в революційних святах означеного періоду. Показано зв'язок нової символіки з епохою античності. Охарактеризовано основні засоби виразності, які використовуються у ході створення художньої образності під час проведення головних масових театралізованих свят.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театральна діяльність осередку товариства "Просвіта" села Біла Тернопільського повіту у першій третині XX століття

Смоляк, П. О.

Театральна діяльність осередку товариства "Просвіта" села Біла Тернопільського повіту у першій третині XX століття


Розглянуто діяльність аматорського театрального гуртка осередку товариства "Просвіта" с. Біла Тернопільського повіту у першій третині XX ст. Звернено увагу на роль керівників місцевої філії "Просвіти" та їх ставлення до культурно-мистецького життя села. Показано репертуар колективу на різних етапах розвитку, охарактеризовано роботу режисерів гуртка та ставлення сільської громади до театральних постановок аматорів.



НАДХОДЖЕННЯ:
Здобутки китайських співаків у Міжнародному конкурсі оперних співаків ВВС в Кардиффі "Кардиффські голоси" або "Співак світу"

Сун Яньінь

Здобутки китайських співаків у Міжнародному конкурсі оперних співаків ВВС в Кардиффі "Кардиффські голоси" або "Співак світу"


Досліджено участь і перемоги китайських співаків в одному з найпрестижніших змагань європейського рівня - у Міжнародному конкурсі оперних співаків ВВВ у м. Кардифф (Уельс, Великобританія). Розглянуто репертуар та охарактеризовано значення перемог співаків з Китаю у розвитку китайської національної вокальної школи та її місці у світовій музичній культурі.



НАДХОДЖЕННЯ:
"Досвід грунтовної скрипкової школи" Леопольда Моцарта у дзеркалі епохи Просвітництва

Величко, О. Б.

"Досвід грунтовної скрипкової школи" Леопольда Моцарта у дзеркалі епохи Просвітництва


Досліджено працю Л. Моцарта "Досвід грунтовної скрипкової школи" крізь призму епохи Просвітництва. Розглянуто естетичні засади просвітницького руху в різних європейських країнах. Охарактеризовано вплив методичної праці Л. Моцарта на розвиток музичної педагогіки та інструментознавства того часу.



НАДХОДЖЕННЯ:
Збірник Йосифа Роздольського-Станіслава Людкевича "Галицько-руські народні мелодії" та його оцінка українськими вченими

Смоляк, О. С.

Збірник Йосифа Роздольського-Станіслава Людкевича "Галицько-руські народні мелодії" та його оцінка українськими вченими


Розглянуто новаторські принципи, застосовані Й. Роздольським і С. Людкевичем у процесі систематизації та транскрибування збірника "Галицько-руські народні мелодії". Розглянуто способи транскрипції пісенного матеріалу, використані С. Людкевичем у збірнику "Галицько-руські народні мелодії". Надано матеріал щодо оцінки українських і зарубіжних учених-фольклористів, який був опублікований після виходу збірника.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського