РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
80-річчя Кременчуцького педагогічного училища імені А. С. Макаренка
Пошуковий запит: (<.>I=Ж14603<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 344
Представлено документи з 1 до 20
...

Стоцька, О. В.

80-річчя Кременчуцького педагогічного училища імені А. С. Макаренка


Висвітлено здобутки Кременчуцького педагогічного училища імені А. С. Макаренка (КрПУ) у підготовці майбутніх вихователів, учителів початкової школи та фізичного виховання на основі формування їх життєвих і професійних компетентностей за умов інформаційного суспільства. Підкреслено роль КрПУ у підвищенні кваліфікації педагогів спільно з Полтавським обласним інститутом підвищення педагогічної освіти (ОІППО) та розвитку обдарованої учнівської молоді Полтавщини. Відмічено створення у 2012 р. при училищі навчально-оздоровчого комплексу «Ерудит». З’ясовано, що фундамент інноваційної діяльності закладу створює сприятливі умови для самостійної роботи студентів і реалізації творчих потреб кожного учасника навчально-виховного процесу. Відмічено, що у трьох корпусах училища обладнано 55 навчальних кабінетів та гордість КрПУ – його комп’ютерна база. Зауважено, що за рівнем забезпечення комп’юторами на одного студента училище посідає одне з перших місць в Україні серед ВНЗ І - ІІ рівнів акредитації. Вказано, що бібліотечний комплекс училища, крім друкованих, має електронну базу навчальних і методичних матеріалів та видань.


Освещены достижения Кременчугского педагогического училища имени А. С. Макаренко (КрПУ) в подготовке будущих воспитателей, учителей начальной школы и физического воспитания на основе формирования их жизненных и профессиональных компетенций в условиях информационного общества. Подчеркнута роль КрПУ в повышении квалификации педагогов совместно с Полтавским областным институтом повышения педагогического образования (ОИППО) и развития одаренной ученической молодежи Полтавщины. Отмечено создание в 2012 г. при училище учебно-оздоровительного комплекса „Эрудит”. Указано, что фундамент инновационной деятельности заведения создает благоприятные условия для самостоятельной работы студентов и реализации творческих потребностей каждого участника учебно-воспитательного процесса. Замечено, что в трех корпусах училища оборудованы 55 учебных кабинетов и гордость КрПУ - его компьютерная база. Констатировано, что по уровню обеспечения компьютером на одного студента, училище занимает одно из первых мест в Украине среди ВУЗ I - II уровней аккредитации. Указано, что библиотечный комплекс училища, кроме печатных, имеет электронную базу учебных и методических материалов и изданий.


Highlight achievements Kremenchug teacher college (KrTC) named Makarenko in the preparation of future teachers, primary school teachers and physical education through the development of their professional and life skills in the information society. The role KrTC in improving the skills of teachers in conjunction with the Poltava Regional Institute of Teacher Education and the development of talented young student of Poltava. It is noted that in the three school buildings are equipped with 55 classrooms and pride KrTC - its computer database. It was stated that in terms of providing computer per student, school is one of the first in Ukraine among institutions of higher education I-II levels of accreditation. Stated that the school library complex, including printed, electronic database is learning and teaching materials and publications.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ігрові техногії в освіті: історія і перспективи

Щербань, П. М.

Ігрові техногії в освіті: історія і перспективи


Висвітлено історію становлення ігрових технологій та перспективи їх застосування як інноваційної форми організації навчально-виховного процесу у ВНЗ. Розкрито наукові підходи до визначення понять "технології", "педагогічні технології", "ігрові технології". Розглянуто види ігрових технологій, що можуть застосовуватися у навчальному процесі.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ідеї розвивального навчання у педагогічній теорії та практиці

Барабаш, О. Д.

Ідеї розвивального навчання у педагогічній теорії та практиці

Загл., сост. каталогизатором:

Идеи развивающего обучения в педагогической теории и практике

Загл., сост. каталогизатором:

The idea of developing training in educational theory and practice


Здійснено теоретичний аналіз генезису основних ідей розвивального навчання, представлених у працях педагогів минулого. Виокремлено основні принципи, що використовуються у розвивальному навчанні. Простежено взаємозв’язок старого погляду із сучасним розумінням поняття «розвивальне навчання». Зауважено, що ідея навчання, яке забезпечувало б розвиток дитини, визрівала в середовищі педагогічної практики, до усвідомлення його необхідності видатні педагоги приходили емпіричним шляхом. Констатовано, що розвивальні цілі, визначальні в сучасній освіті, є системотворчими чинниками для розроблення адекватних цілям педагогічних технологій.


Произведен теоретический анализ генезиса основных идей развивающего обучения, представленных в трудах педагогов прошлого. Выделены основные принципы, которые используются в развивающем обучении. Прослежена взаимосвязь старого взгляда с современным пониманием понятия «развивающее обучение». Отмечено, что идея обучения, которое обеспечивало бы развитие ребенка, вызревала в среде педагогической практики, к пониманию его необходимости известные педагоги приходили эмпирическим путем. Констатировано, что развивающие цели, определяющие в современном образовании, являются системотворческими факторами для разработки адекватных целям педагогических технологий.


Produced by the theoretical analysis of the genesis of the basic ideas of developmental education, observed by the teachers of the past. The basic principles that are used in developing training. Traced the relationship of the old look with modern understanding of the concept of "developmental education". It is concluded that the idea of education, which would ensure the development of the child, maturing in an environment of pedagogical practice, to understand the need for it famous teachers came empirically. Stated that the purpose of developing, defining in modern education, are factors for the development of adequate educational technology goals.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ідеал освіти у педагогічній системі М. Ф. Квінтіліана

Левченко, Ю. М.

Ідеал освіти у педагогічній системі М. Ф. Квінтіліана

Загл., сост. каталогизатором:

Идеал образования в педагогической системе М. Ф. Квинтилиана

Загл., сост. каталогизатором:

Ideal of education in the pedagogical system of M. F. Kvintiliana


На основі аналізу праць М. Ф. Квінтіліана розкрито сформований ним ідеал освіти, проаналізовано гуманістичні ідеї педагогічної системи римського педагога.


На основе анализа трудов М. Ф. Квинтилиана раскрыт сформированный им идеал образования, проанализированы гуманистические идеи педагогической системы римского педагога.


On the basis of analysis of labors of M. F. Kvintiliana is exposed the ideal of education formed by him, the humanism ideas of the pedagogical system of the Roman teacher are analyzed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ідея оптимальної школи у науково-дослідницькій та організаційно-педагогічній діяльності В.О. Сухомлинського

Кравченко, Л. М.

Ідея оптимальної школи у науково-дослідницькій та організаційно-педагогічній діяльності В.О. Сухомлинського


Розглянуто й охарактеризовано ідею оптимальної школи в єдності науково-дослідного та організаційного педагогічного доробку В.О. Сухомлинського, досягнень науки і практики сучасного менеджменту освіти. Доведено актуальність ідей видатного вченого для їх впровадження у життя школи на всіх етапах її розвитку.


Рассмотрена и охарактеризована идея оптимальной школы в единстве научно-исследовательского и организационного педагогического наследия В.О. Сухомлинского, достижений науки и практики современного менеджмента образования. Доказана актуальность идей выдающегося ученого для их внедрения в жизнь школы на всех этапах ее развития.


The article deals with the idea of optimum school in unity of a research and organizational pedagogical reserve of V.O.Suhomlinsky, achievements of a science and practice of modern management of education. The urgency of ideas of the outstanding scientist for their introduction during a life of school at all stages of its development is proved.



НАДХОДЖЕННЯ:
Із досвіду роботи Севастопольської психолого-медико-педагогічної консультації

Долженко, А. І.

Із досвіду роботи Севастопольської психолого-медико-педагогічної консультації

Загл., сост. каталогизатором:

Из опыта работы Севастопольской психолого-медико-педагогической консультации

Загл., сост. каталогизатором:

From the experience of the Sevastopol psychological, pedagogical advice


Розглянуто досвід практичної роботи Севастопольської психолого-медико-педагогічної консультації з організації прийому й обстеження дітей. Визначено основні принципи роботи цієї структури. Констатовано, що у Севастополі створено гнучку мережу психолого-медико-педагогічної підтримки дітей із проблемами в розвитку й навчанні, що є одним із найефективніших запобіжних заходів щодо правопорушень, злочинів і бродяжництва серед учнів.


Рассмотрен опыт практической работы Севастопольской психолого-медико-педагогической консультации по организации приема и обследования детей. Определены основные принципы работы этой структуры. Констатировано, что в Севастополе создана гибкая сеть психолого-медико-педагогической поддержки детей с проблемами в развитии и обучении, что является одним из наиболее эффективных профилактических мероприятий по правонарушениям, преступлениям и бродяжничеству среди учеников.


The experience of practical work Sevastopol psychological, pedagogical advice to the reception and examination of children. The basic principles of the structure. It was stated that in Sevastopol A flexible network of psychological, medical and educational support for children with developmental problems and learning, which is one of the most effective preventive measures for the offenses, crimes and vagrancy among students.



НАДХОДЖЕННЯ:
Іконографія Миколи Гоголя

Орлова, О. В.

Іконографія Миколи Гоголя

Загл., сост. каталогизатором:

Иконография Николая Гоголя

Загл., сост. каталогизатором:

GogolТs iconography


Висвітлено ставлення М.В. Гоголя до написаних з натури власних портретів, де збереглися не тільки риси обличчя, настрій, почуття, а й таємниці його душі. Зроблено висновок про те, що містична сила портрета, у яку вірив письменник, підтвердилася на його власній іконографії. Портрети Гоголя живуть своїм життям, коригують уявлення про видатного земляка, руйнують усталені стереотипи, відкривають нові грані гоголівської особистості.


Освещено отношение Н.В. Гоголя к написанных с натуры собственным портретам, где сохранились не только черты лица, настроения, чувства, а и тайны его души. Сделан вывод о том, что портреты Гоголя живут своей жизнью, корректируя представления о выдающемся земляке, разрушая устоявшиеся стереотипы, открывая новые грани его личности. Мистическая сила портрета, в которую верил писатель, подтверждена на его собственной иконографии.


History of the relationship between man and his portrait should read in his works of literature, those are her true spiritual autobiography. HoholТs portraits live independently, correcting our imaginations about outstanding countryman, destroying common stereotypes, discover new accents of the HoholТs personality. Portrait mystic might, Hohol believed in, come true in his iconography.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інновації в освіті Нідерландів

Іщенко, Л.

Інновації в освіті Нідерландів

Загл., сост. каталогизатором:

Инновации в образовании Нидерландов

Загл., сост. каталогизатором:

Innovations in Education of the Netherlands


Розглянуто тенденції інноваційного розвитку освіти Нідерландів, місце інновацій у діяльності закладів початкової та середньої освіти цієї країни. Відзначено, що першочерговим завданням даної держави, що прагне до підвищення результативності навчання дітей, є неухильне дотримання інноваційності в освіті, автономія школи, адресне фінансування шкіл у формі грантів. Висвітлено такі інноваційні напрями: проекти з цифровими ресурсами, завдяки яким учителі упорядковують власні навчальні програми та відкривають до них доступ учням; взаємозбагачувальна інноваційна співпраця між ВНЗ та школами; застосування в основі програм з усіх предметів художніх дисциплін. Виділено інноваційні концепції у базових школах, об'єднаних метою формування дитини як самостійної і відповідальної особи. Підсумовано, що єдиним шляхом для освіти Нідерландів є прагнути кращого, передавати знання та досвід, бути незалежним інноватором, проводити дослідження.


Рассмотрены тенденции инновационного развития образования Нидерландов, место инноваций в деятельности учреждений начального и среднего образования Нидерландов. Отмечено, что первоочередной задачей этого государства, стремящегося к повышению результативности обучения детей, является неукоснительное соблюдение инновационности в образовании, автономия школы, адресное финансирование школ в форме грантов. Освещены такие инновационные направления: проекты с цифровыми ресурсами, благодаря которым учителя приводят в порядок собственные учебные программы и открывают им доступ учащимся; взаимнообогащающее инновационное сотрудничество между ВУЗ и школами; применение в основе программ по всем предметам художественных дисциплин. Выделены инновационные концепции в базовых школах, объединенных целью формирования ребенка как самостоятельной и ответственной личности. Подытожены, что единственным путем для образования Нидерландов является стремиться к лучшему, передавать знания и опыт, быть независимым инноватором, проводить исследования.


The tendencies of innovation development of education of the Netherlands, a place of innovation in the institutions of primary and secondary education, the Netherlands. It is noted that the first priority of the state seeking to improve the learning outcomes of children is strict observance of innovation in education, school autonomy, targeted funding for schools in the form of grants, as well as the schools themselves may seek assistance from the government support structures, in addition, active participants upgrade education receive financial incentives. Are illuminated, such innovative areas: projects with digital resources which teachers are busy cleaning their own training programs and offer them access to students; mutually enriching innovative collaboration between universities and schools; application programs based on all subjects of artistic disciplines, enhances motivation and maximizing their own style of learning style student (Lyceum "Amadeus"). Identifies five innovative concepts inbasic schools, united to form the child as an independent and responsible person: daltonskie schools, schools Fran, Jena Plan schools, Montessori schools and Free Waldorf Schools. Conclude that the only way for the formation of the Netherlands is to strive for the better, to transfer knowledge and experience to be an independent innovator, conduct research, to support other initiatives.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інноваційні практики в навчальних закладах Хорольщини

Глущенко, Л. А.

Інноваційні практики в навчальних закладах Хорольщини


Розглянуто питання актуальності проблеми поширення інноваційних практик. Виокремлено основні групи інноваційних педагогічних технологій. Проаналізовано упровадження інноваційних проектів та інновацій у дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах Хорольського району Полтавської області. Описано інноваційні ініціативи районного методичного кабінету. Наведено приклади інноваційних практик у сфері управління (хмарні технології, адаптивне управління, програмно-цільове управління, державно-громадське управління, ІКТ-технології в управлінні, управління навчально-виховним процесом на основі ідей В. Сухомлинського, технології оцінювання діяльності закладу); у сфері освітньої системи (упровадження ІКТ-технологій у навчально-виховний процес в середовищі "1 учень – 1 комп'ютер" на базі шкільних нетбуків, упровадження здоров'язбережних технологій у навчально-виховний процес шляхом реалізації моделі школи сприяння здоров'ю, школа гармонійного розвитку дитини "Надія", психолого-педагогічні умови впровадження інклюзивної освіти, психолого-педагогічне проектування інтелектуального розвитку особистості сучасного школяра, створення освітнього середовища для формування лідерської компетентності учнів, нова технологія аналізу уроку як педагогічної системи) та в інших сферах.


Рассмотрены вопросы актуальности проблемы распространения инновационных практик. Выделены основные группы инновационных педагогических технологий. Проанализировано внедрение инновационных проектов и инноваций в дошкольных, общеобразовательных и внешкольных учебных заведениях Хорольского района Полтавской области. Описаны инновационные инициативы районного методического кабинета. Приведены примеры инновационных практик в области управления (облачные технологии, адаптивное управление, программно-целевое управление, государственно-общественное управление, ИКТ-технологии в управлении, управление учебно-воспитательным процессом на основе идей В. Сухомлинского, технологии оценки деятельности учреждения); в сфере образовательной системы (внедрение ИКТ-технологий в учебно-воспитательный процесс в среде "1 ученик ‒ 1 компьютер" на базе школьных нетбуков, внедрение здоровьесберегающих технологий в учебно-воспитательный процесс путем реализации модели школы содействия здоровью, школа гармоничного развития ребенка "Надежда", психолого-педагогические условия внедрения инклюзивного образования, психолого-педагогическое проектирование интеллектуального развития личности современного школьника, создание образовательной среды для формирования лидерской компетентности учащихся, новая технология анализа урока как педагогической системы) и в других сферах.


The question of the relevance of the spread of innovative practices. Author determined basic groups of innovative educational technologies. Analyzed the implementation of innovative projects and innovation in primary, secondary and extracurricular education Khorolsky, Poltava region. We describe innovative initiatives district instructional. Examples of innovative practices in management (cloud technology, adaptive management, program management, state and public administration, ICT technology management, educational process based on the ideas of W. Sukhomlynsky, technology evaluation of the institution); in the educational system (introduction of ICT technologies in the educational process in the environment, "1 pupil ‒ 1 computer" at the school netbook, saving health introduction of technology in the educational process by implementing health promotion model schools, school harmonious development of the child "Hope" psycho-pedagogical conditions of implementation of inclusive education, psychological and pedagogical design of intelligent personality modern student, creating learning environment for the formation of leadership competencies of students, new technology analysis lesson as educational system) and in other areas. Indicated that most managers and teachers schools district formed the need for introducing innovations. Specified solutions to problems in innovation.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інноваційне суспільство: школа і виховання лідерів

Помогайбо, В. М.

Інноваційне суспільство: школа і виховання лідерів


Здійснено критичний аналіз навчального посібника - довідника "Формування лідерської компетентності в школі", авторами якого є фахівці з філософії освіти С. Ф. Клепко та Л. В. Литвинюк. Виокремлено найважливіші аспекти реформування української освіти у напрямі підготовки людини для життя та діяльності в інноваційному суспільстві - суспільстві постійного розвитку. Громадянин такого суспільства має бути лідером у своїй сфері діяльності, здатним іти на крок попереду, усвідомлювати потреби змін і бажати їх здійснювати.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інноваційний розвиток районного методичного кабінету

Павленко, В. І.

Інноваційний розвиток районного методичного кабінету

Загл., сост. каталогизатором:

Инновационное развитие районного методического кабинета

Загл., сост. каталогизатором:

Innovation-based Development of District Methodological Cabinet


Проаналізовано діяльність Полтавського районного методичного кабінету. Обгрунтовано необхідність впровадження нових форм і методів організації методичної роботи в усіх ланках методичного кабінету: дошкільної, середньої та позашкільної освіти.


Проанализирована деятельность Полтавского районного методического кабинета. Обоснована необходимость внедрения новых форм и методов организации методической работы всех звеньев методического кабинета: дошкольного, среднего и внешкольного образования.


Activity of the Poltava district methodical cabinet is analyzed and the necessity of new methods of methodical work organization implementing is grounded.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтеграційний компонент здоров'язбережувальних освітніх технологій

Дарюга, О. А.

Інтеграційний компонент здоров'язбережувальних освітніх технологій

Загл., сост. каталогизатором:

Интеграционный компонент здоровьесохраняющих образовательных технологий

Загл., сост. каталогизатором:

The Integration component of health-saving of educational technologies


Вивчено особливості формування та реалізації здоров'язбережувальних педагогічних технологій на основі інтеграційного компонента, який передбачає використання міжпредметних зв'язків, елементів цілеспрямованого впровадження теоретичних знань у практику виховання, застосування засобів та методів подолання формалізму в навчанні. Проаналізовано поняття "здоров'я" як індивідуальну та суспільну категорію. Сформовано цілісний погляд на індивідуальне здоров'я як чотирикомпонентну модель, що включає соматичний, фізичний, психічний та етичний компоненти. Охарактеризовано функції та компоненти здоров'язбережувальних педагогічних технологій, наведено їх класифікацію.


Изучены особенности формирования и реализации здоровьесохраняющих педагогических технологий на основе интеграционного компонента, который предусматривает использование межпредметных связей, элементов целеустремленного внедрения теоретических знаний в практику воспитания, применения средств и методов преодоления формализма в учебе. Проанализировано понятие "здоровье" как индивидуальная и общественная категория. Сформирован целостный взгляд на индивидуальное здоровье как четырехкомпонентную модель, которая включает соматический, физический, психический и этический компоненты. Охарактеризованы функции и компоненты здоровьесохраняющих педагогических технологий, приведена их классификация.


The features of forming and realization of health-saving of pedagogical technologies are studied on the basis of integration component that envisages the use of intersubject connections, elements of purposeful introduction of theoretical knowledge in practice of education, applications of facilities and methods of overcoming of formalism in studies. A concept "health" is analyzed as individual and public category. An integral look is formed to the individual health as quaternary model, that includes somatic, physical, psychical and ethic components. Functions and components of health-saving of pedagogical technologies are described, their classification over is brought.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтеграція математичних знань та умінь при використанні різних способів розв'язування задач

Кушнір, В. А.

Інтеграція математичних знань та умінь при використанні різних способів розв'язування задач


Досліджено проблему використання варіативності способів розвТязування математичних задач з метою організації інтегративної навчальної діяльності учнів. Розглянуто процес роботи над задачею та різні способи розв'язування однієї задачі. Інтегративним образом задачі названо цілісну структуру знань, умінь та навичок, якою необхідно володіти учневі (суб'єкту навчання) для дослідження задачі на предмет розв'язування її різними способами. Визначено зміст інтегративної навчальної діяльності учнів під час розв'язування математичних задач різними способами. За матеріалами дослідження вказано методичні умови, за яких використання способів розв'язування математичної задачі про властивість бісектриси трикутника набуває методичної доцільності у контексті формування вучнів знань та умінь інтегративної діяльності за продуктивного оперування математичним матеріалом (формування інтегрованого образу задачі, вибір способу розв'язування, мислене об'єднання компонентів інтегрованого образу задачі за їх істотними ознаками; розподіл компонентів інтегрованого образу змісту навчального матеріалу на взаємопов'язані класи за найбільш істотними ознаками). Детальний аналіз компонентів інтегрованого образу задачі розглянуто на схемах. Схематично розроблено продукт систематизації - об'єднання класів компонентів інтегрованого образу розглядуваної задачі.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтерпретація діалогу в психолого-педагогічних дослідженнях загальноосвітніх навчальних закладах Великої Британії

Романко, І. Г.

Інтерпретація діалогу в психолого-педагогічних дослідженнях загальноосвітніх навчальних закладах Великої Британії


Обгрунтовано поняття діалогу як способу пізнання дійсності та особливого дидактично-комунікативного середовища, що забезпечує суб'єктно-осмислене спілкування, рефлексію й самореалізацію особистості. Вивчено значення діалогу в загальноосвітніх навчальних закладах Великої Британії. Зроблено теоретичний аналіз психологічних досліджень в галузі педагогічної психології вітчизняних і зарубіжних авторів.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інформаційне забезпечення інноваційної діяльності педагога

Павленко, В. І.

Інформаційне забезпечення інноваційної діяльності педагога

Загл., сост. каталогизатором:

Информационное обеспечение инновационной деятельности педагога

Загл., сост. каталогизатором:

Informative Support of Teachers Innovative Activity


Висвітлено досвід роботи Інформаційного центру районного методичного кабінету відділу освіти (ІЦ РМК) Полтавської райдержадміністрації, започаткований з метою активізації впровадження прогресивних інноваційних технологій шляхом створення сучасного інформаційно-освітнього середовища в мережі навчальних закладів району відповідно до потреб сьогодення і з вільним доступом до нього. Виокремлено такі напрями роботи ІЦ РМК: вивчення інформаційних потреб користувачів - учасників навчально-виховного процесу в районі, формування єдиного фонду інформаційних ресурсів, комп'ютеризація інформаційних процесів і надання доступу до Інтернету, ведення веб-сторінки на офіційному веб-сайті відділу освіти, створення мережі електронного зв'язку "ЗОШ - ІЦ РМК - РМК". Передовий педагогічний досвід (ППД) визначено як педагогічну діяльність, у процесі якої стабільні позитивні результати забезпечуються використанням оригінальних форм, методів, прийомів, засобів навчання та виховання, нових освітніх систем або інтеграції традиційних форм, методів, прийомів і засобів. Зазначено, що впровадження ППД є найбільш недосконалою ланкою методичної роботи. Підкреслено, що підняти рівень освіти до міжнародних стандартів можливо лише за умови поєднання досягнень науки і технологій з сучасними педагогічними інноваціями та творчими зусиллями усіх працівників освіти.


Освещен опыт работы Информационного центра районного методического кабинета отдела образования (ИЦ РМК) Полтавской райгосадминистрации, учрежденного с целью активизации введения прогрессивных инновационных технологий путем создания современной информационно-образовательной среды в сети учебных учреждений района соответственно современным потребностям и со свободным доступом к нему. Выделены следующие направления работы ИЦ РМК: изучение информационных потребностей пользователей - участников учебно-воспитательного процесса в районе, формирование единого фонда информационных ресурсов, компьютеризация информационных процессов и предоставление доступа к Интернету, ведение вэб-странички на официальном вэб-сайте отдела образования, создание сети электронной связи "СОШ - ИЦ РМК - РМК". Передовой педагогический опыт (ППО) определен как педагогическая деятельность, в процессе которой стабильные положительные результаты обеспечиваются использованием оригинальных форм, методов, приемов, средств обучения и воспитания, новых образовательных систем или интеграции традиционных форм, методов, приемов и средств. Отмечено, что введение ППО является наиболее несовершенным звеном методической работы. Подчеркнуто, что поднять уровень образования до международных стандартов возможно лишь при условии соединения достижений науки и технологий с современными педагогическими инновациями и творческими усилиями всех работников образования.


The article highlights the contributions of experience Information Center RMK Department of Education Poltava district administration, which aims at providing information innovation teacher.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інформаційне забезпечення в загальноосвітніх навчальних закладах освітніх інновацій та їх оцінювання в Україні й зарубіжжі

Іванюк, І. В.

Інформаційне забезпечення в загальноосвітніх навчальних закладах освітніх інновацій та їх оцінювання в Україні й зарубіжжі


Проаналізовано вітчизняний та зарубіжний досвід впровадження та інформаційного забезпечення освітніх інновацій у ЗНЗ. Виявлено шляхи поширення серед освітянської спільноти інформаційних даних щодо успішного впровадження освітніх інновацій та освітніх інноваційних проектів, ініційованих Обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти України (ОІППО), зокрема Сумським ОІППО, Одеським обласним інститутом удосконалення вчителів, Кіровоградським ОІППО, Харківською академією неперервної освіти, Рівненським ОІППО, Івано-Франківським ОІППО, Полтавським ОІППО. З’ясовано, що діяльність тільки останніх чотирьох закладів освіти є прикладом повного інформаційного забезпечення освітніх інновацій на рівні областей та країни. Зосереджено увагу на створенні та друці відкритого ресурсу інформаційного забезпечення освітніх інновацій - “Каталогу освітніх інноваційних проектів та освітніх інновацій”, укладеного науковцями Інституту інформаційних технологій і засобів навчання у 2013 р. Здійснено порівняння досвіду та підходів до підтримки й розвитку інновацій в Україні з Росією і Польщею. Зазначено, що в Росії є спеціальна установа, що відповідає за організацію та проведення конкурсів для учнів та вчителів на міжрегіональному рівні, але каталогу або бази даних освітніх інновацій на рівні середньої освіти, відкритих для широкої освітянської спільноти, немає. Наголошено, що найбільш важливим і корисним для порівняння з українським є польський досвід. Представлено “Інформаційну картку педагогічної інновації (за даними Управління освіти у Варшаві)”, за допомогою якої школи інформують управління щодо педагогічних інновацій, які вони реалізують.


Проанализирован отечественный и зарубежный опыт внедрения и информационного обеспечения образовательных инноваций в ОУЗ. Выявлены пути распространения среди образовательного сообщества информационных данных относительно успешного внедрения образовательных инноваций и образовательных инновационных проектов, инициированных областными институтами последипломного педагогического образования Украины (ОИППО), в частности Сумским ОИППО, Одесским областным институтом усовершенствования учителей, Кировоградским ОИППО, Харьковской академией непрерывного образования, Ровенским ОИППО, Ивано-Франковским ОИППО, Полтавским ОИППО. Выяснено, что деятельность только последних четырех учебных заведений является примером полного информационного обеспечения образовательных инноваций на уровне областей и страны. Сосредоточено внимание на создании и печати открытого ресурса информационного обеспечения образовательных инноваций ‒ "Каталога образовательных инновационных проектов и образовательных инноваций", созданного учеными Института информационных технологий и средств обучения в 2013 г. Проведено сравнение опыта и подходов к поддержке и развитию инноваций в Украине с Россией и Польшей. Указано, что в России есть специальное учреждение, отвечающее за организацию и проведение конкурсов для учащихся и учителей на межрегиональном уровне, но каталога или базы данных образовательных инноваций на уровне среднего образования, которые открыты для широкой образовательного сообщества, нет. Отмечено, что наиболее важным и полезным для сравнения с украинским является польский опыт. Представлено "Информационную карточку педагогической инновации (по данным Управления образования в Варшаве)", с помощью которой школы информируют управления о педагогических инновациях, которые они реализуют.


Analyzed national and international experience in implementation and information support educational innovation in secondary schools. The ways spread among the educational community of details about the successful implementation of educational innovation and educational innovation projects initiated by Regional Institute of Postgraduate Education of Ukraine (RIPE) including RIPE Sumy, Odessa Regional Institute of Teachers, RIPE Kirovograd, Kharkov Academy of lifelong learning, Rivne RIPE, Ivano-Frankivsk RIPE, Poltava RIPE. It was found that the activity of only the last four educational institutions is an example of the full information support educational innovation in the regions and countries. The emphasis is on creating and printing open source information support educational innovation - "Catalogue of educational innovation and educational innovation", drawn up by scientists of the Institute of information technology and training in 2013. Comparison experiences and approaches to support and promote innovation in the Ukraine with Russia and Poland. It is noted that in a special institution that is responsible for organizing and conducting competitions for students and teachers at the regional level, but a catalog or database of educational innovation at the level of secondary education are open to the educational community, no. Emphasized that the most important and useful for comparison with Ukrainian Polish experience. Presented by "information card pedagogical innovation (according to the Department of Education in Warsaw)," by which the school management informed about educational innovations that they implement. Been urgent need to create an electronic catalog of pedagogical innovations in Ukraine



НАДХОДЖЕННЯ:
Інформаційний простір як складова навчального середовища

Нечипоренко, В. М.

Інформаційний простір як складова навчального середовища

Загл., сост. каталогизатором:

Информационное пространство как составляющая учебной средыа

Загл., сост. каталогизатором:

Information Spaceаas part ofаthe learning environment


Запропоновано шляхи покращання ефективності процесу навчання завдяки впровадженню сучасних технічних засобів. Розглянуто актуальність та необхідність застосування комп'ютерних технологій як вимоги сьогодення. З точки зору інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) уроки розподілено на чотири групи (демонстраційні, комп'ютерного тестування, моделювання, інтегровані) й охарактеризовано кожний з них. Запропоновано три варіанти використання ІКТ залежно від цілей, які ставить вчитель під час підготовки до заняття. Визначено основні переваги використання комп'ютерних технологій у процесі навчання.


Предложены пути повышения эффективности процесса обучения благодаря внедрению современных технических средств. Рассмотрена актуальность и необходимость применения компьютерных технологий как требования современности. С точки зрения информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) уроки разделены на четыре группы (демонстрационные, компьютерного тестирования, моделирования, интегрированные уроки) и охарактеризован каждый из них. Предложены три варианта использования ИКТ в зависимости от целей, которыеставит учитель при подготовке к занятию. Определены основные преимущества использования компьютерных технологий в процессе обучения.


Ways of improvingаthe effectiveness of the learning process through the introductionаof modern technology. We consider the relevance and necessity of computer technologies as the requirements of modernity. In terms of information and communication technology (ICT) lessons are divided into four groups (demonstration, computer-based testing, modeling, integrated lessons) and characterized each of them. It's considered three options to use ICT according to the purpose that puts the teacher in preparing lessons. It's identified the mainadvantages of using computer technology in the learning process.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інфраструктура загальної середньої освіти і механізми розвитку навчального середовища

Паращенко, Л. І.

Інфраструктура загальної середньої освіти і механізми розвитку навчального середовища

Загл., сост. каталогизатором:

Инфраструктура общего среднего образования и механизмы развития образовательной среды

Загл., сост. каталогизатором:

Secondary education infrastructure and mechanisms of the educational environment


Проаналізовано зміст поняття «інфраструктура системи загальної середньої освіти» з позицій актуальності для українського контексту її ключових складових. Виділено найбільш перспективні для вітчизняної системи загальної середньої освіти напрями розвитку навчального середовища, охарактеризовано основні групи його технологічних інструментів і засобів. Подано пропозиції щодо заходів, спрямованих на ефективну реалізацію механізмів розвитку навчального середовища, зокрема забезпечення здоров’я школярів, полімовності та використання потенціалу відкритої освіти й цифрових технологій. Зауважено, що інфраструктура освіти є інтегральним механізмом розвитку навчального середовища. Підкреслено, що для розвитку освіти важливо провести інтеграцію всіх складових цього механізму в системі державного управління системою загальної середньої освіти, спроектувавши його як надання учням послуг у доступі до ефективного багатофункціонального навчального середовища.


Проанализировано содержание понятия «инфраструктура системы общего среднего образования» с позиций актуальности для украинского контекста его ключевых составляющих. Выделены наиболее перспективные для отечественной системы общего среднего образования направления развития образовательной среды, охарактеризованы основные группы его технологических инструментов и средств. Представлены предложения по мерам, направленным на эффективную реализацию механизмов развития образовательной среды, включая обеспечение здоровья школьников, полиязычия и использования потенциала открытого образования и цифровых технологий. Отмечено, что инфраструктура образования является интегральным механизмом развития учебной среды. Подчеркнуто, что для развития образования важно провести интеграцию всех составляющих этого механизма в системе государственного управления системой общего среднего образования, спроектировав его как предоставление ученикам услуг по доступу к эффективной многофункциональной учебной среде.


A content analysis of the concept of "infrastructure of general secondary education" from the standpoint of relevance to the Ukrainian context of its key components. We select the most promising for the national system of secondary education directionof the educational environment, describes the main group of its technology tools and resources. The proposals on measures for effective implementation of the mechanisms of the educational environment, including the provision of school health, poly-languages and use the potential of open education and digital technology. The conclusion is that the infrastructure of education is an integral mechanism for the development of the learning environment. Emphasized that it is important for the development of education to integrate all components of this mechanism in the system of public administration system of secondary education by designing it as a provision of services for students to access to effective multi-functional learning environment.



НАДХОДЖЕННЯ:
Історія розвитку українського дитячого центу "Молода гвардія"

Наровлянський, О. Д.

Історія розвитку українського дитячого центу "Молода гвардія"


Висвітлено основні етапи розвитку найстарішого в Україні дитячого центру "Молода гвардія" (місто Одеса) та його роль у системі позашкільної освіти України. Виділено основні періоди його історії. На основі уперше введених у науковий обіг архівних джерел та повідомлень засобів масової інформації досліджено основні зміни в управлінні дитячим центром, його функціях, а також становлення і розвиток матеріальної бази "Молодої гвардії" (1920-ті рр. − наш час).


Освещены основные этапы развития старейшего в Украине детского центра "Молодая гвардия" (город Одесса) и его роль в системе внешкольного образования Украины. Выделены основные периоды его истории. На основе впервые введенных в научный оборот архивных источников и сообщений средств массовой информации исследованы основные изменения в управлении детским центром, его функциях, а также становление и развитие материальной базы "Молодой гвардии" (1920-е гг. ‒ наше время).


The basic steps of the oldest in Ukraine Children's Center „Moloda hvardiya” (Odessa) and its role in adult education Ukraine. Distinguished four periods of its history, namely: the first ‒ 1923‒1936 gg. (Launching Luzanivskoyi resorts All-Union significance, whose main task was healing and treatment of children, educational work was subordinate character, performed very limited); second ‒ 1937‒1960 biennium. (becoming the center of a nationwide health resorts under the names "Ukrainian Artek" and „Moloda hvardiya” (1956), which involved a change of mainly economic and methods of treatment, but begins to increase the value of educational work, formed system of child self being used various forms of physical and aesthetic education); third ‒ the 1961‒1991 biennium. (stay republican pioneer camp „Moloda hvardiya” run by the Central Committee of LKSMU functions methodological center of the Republic of educational work, training center student asset USSR; characterized clotting medical and clinical work, recreational activities); Four ‒ between 1992 and nowadays (activity center called „Ukrainian Children's Center „Moloda hvardiya”, fixed the Law of Ukraine "On State Support and the peculiarities of children's centers „Artek” and „Moloda hvardiya”). Based on first introduced in the scientific use of archival sources and media reports investigated the major changes in the management of children's center, its functions, as well as the formation and development of material resources „Moloda hvardiya” (20-s . twentieth century - nowadays).



НАДХОДЖЕННЯ:
Історичні аспекти розвитку змісту професійної освіти та його уніфікація в Росії у педагогічному процесі XVII-XIX століть

Савченко, І. М.

Історичні аспекти розвитку змісту професійної освіти та його уніфікація в Росії у педагогічному процесі XVII-XIX століть

Загл., сост. каталогизатором:

Исторические аспекты развития содержания профессионального образования и его унификация в России в педагогическом процессе XVII-XIX веков

Загл., сост. каталогизатором:

Historical aspects of the content of vocational education development and its unification in Russia in the pedagogical process of XVII-XIX centuries


Досліджено історичні аспекти розвитку змісту професійної освіти та його уніфікації у педагогічному процесі XVII - XIX ст. як майбутнього фундаменту стандартизації в галузі початкової професійної освіти Російської Федерації. Проведено історіографічний аналіз проблеми на основі проблемно-хронологічного підходу, уточнено конект понять "стандартизація", "періодизація". Запропоновано періодизацію розвитку уніфікації змісту освіти, еволюція якого має тривекторний характер: науково-теоретичний, виробничий, освітній. Визначено особливості етапів розвитку змісту професійної освіти: принесення в національну традиційну ремісничу школу європейських елементів цехового учнівства; впровадження ступеневої освіти. Встановлено структурно-логічні зв'язки між її етапами. Розглянуто системоутворювальні чинники цього процесу.


Исследованы исторические аспекты развития содержания профессионального образования и его унификации в педагогическом процессе XVII - XIX ст. как будущего фундамента стандартизации в области начального профессионального образования Российской Федерации. Проведен историографический анализ проблемы на основе проблемно-хронологического подхода, уточнен коннект понятий "стандартизация", "периодизация". Предложена периодизация развития унификации содержания образования, эволюция которого имеет трехвекторный характер: научно-теоретический, производственный, образовательный. Определены особенности этапов развития содержания профессионального образования: привнесение в национальную традиционную ремесленную школу европейских элементов цехового ученичества; внедрение многоуровневого образования. Установлены структурно-логические связи между ее этапами. Рассмотрены системообразующие факторы этого процесса.


The article deals with evolutionary processes of the content of vocational education and unification of its first steps in Russia in XVII - XIX century, which today are considered by us as historical reasons for the emergence of new educational phenomenon of standardization in primary professional education in the Russian Federation that appeared in the late XX century. It is shown the dependence of economic growth in Russia on improving the content of vocational education and creation of the first schools which prepared workers for the industry. The backbone factors standardization are defined.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського