Бази даних

Юристам - Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Юристам - Електронний каталог НБУВ (198)Юристам - Наукова електронна бібліотека (2)Юристам - Реферативна інформація (113)
Пошуковий запит: ((<.>U=Х$<.>)+(<.>RZN=Х$<.>))*(<.>U=Ч34$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

1.
Шаповал Р. В. 
Адміністративно-правове регулювання освітньої діяльності в Україні: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук: 12.00.07 / Р. В. Шаповал ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2011. — 36 с. — укp.

Розкрито сутність адміністративно-правового регулювання (АПР) освітньої діяльності (ОД) в Україні. Обгрунтовано доцільність вивчення правового забезпечення дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої, післядипломної освіти. Проаналізовано особливості системно-структурної характеристики АПР ОД та визначено функції і завдання освіти за сучасних умов. Розглянуто проблемні питання діяльності суб'єктів державного управління, органів місцевого і громадського самоврядування в сфері освіти. Визначено найбільш суттєві чинники впливу на ефективність АПР ОД, особливості економіко-правового регулювання освіти та характеристику правосуб'єктності навчальних закладів у контексті ефективного застосування їх форм для забезпечення належного виконання сучасних завдань освіти. Вивчено позитивний досвід АПР ОД у закордонних країнах та особливості його застосування в Україні. Надано рекомендації щодо визначення напрямів реформування ОД, сформульовано рекомендації щодо введення змін і доповнень до чинного законодавства та відповідних підзаконних актів з даних питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Ч34(4УКР) к
Шифр НБУВ: РА381922 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

2.
Бондарчук Н.О. 
Державна політика Чехії в галузі освіти: стан і тенденції розвитку: автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.02 / Н.О. Бондарчук ; Акад. муніцип. упр. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено реформування державної політики Чеської Республіки в галузі освіти у період підготовки до вступу в ЄС. Відзначено, що досвід реформування системи освіти даної країни у період адаптації до ЄС є корисним для України, оскільки Чехія пройшла шлях реформ у найбільш короткі строки, що дозволило уряду країни комплексно виконати завдання входження до європейського освітнього простору та проведення системи освіти у відповідність з європейськими стандартами. Досліджено досвід реформування системи освіти Чеської Республіки та запропоновано певну стратегію реформування освітньої галузі України, побудовану на засадах стратегічного планування. Умовно таку стратегію запропоновано поділити на шість блоків, кожний з яких визначає певний напрям діяльності, а саме: стратегічний, управлінський, фінансовий, управління людськими ресурсами, організаційний блок (адміністрування закладів освіти) і технологічний. Відповідні механізми реформування системи освіти України за умов їх комплексного запровадження дасть змогу найбільш ефективно вирішувати проблеми адаптації системи освіти України до вимог європейського освітнього простору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4ЧЕХ)132 + Ч34(4ЧЕХ)к +
Шифр НБУВ: РА361596
Рубрики:

Географічні рубрики:

3.
Поступна О. В. 
Механізми державного управління вищою освітою на регіональному рівні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. управління : 25.00.02 / О. В. Поступна ; Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування та запропоновано практичні рекомендації з вдосконалення механізмів державного управління вищою освітою на регіональному рівні. Розглянуто вищу освіту як об'єкт державного управління. Виявлено особливості управління на рівні регіону. Обгрунтовано існуючі моделі управління освітньою сферою. Досліджено зміст понять "вища освіта" та "державне управління вищою освітою". Вдосконалено підходи щодо розширення горизонтальних зв'язків внутрішньої організаційної структури управління вищою освітою на рівні регіону. Наведено основні положення концепції щодо управління вищою освітою на регіональному рівні. Розроблено конкретні механізми й умови для розвитку доступної та якісної системи вищої освіти відповідно щодо вимог суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Ч34(4УКР) к22
Шифр НБУВ: РА369843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

4.
Ярцева Т. О. 
Механізми державного управління розвитком освіти в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / Т. О. Ярцева ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено сутнісні характеристики системи освіти як об'єкта державного управління, сформовано декомпозицію цілей розбудови вищої освіти в Україні, яка дозволила конкретизувати зоходи щодо вирішення проблем в освітній галузі. Досліджено концептуальні засади формування управлінського персоналу в освітній галузі, обгрунтовано необхідність і можливість формування механізмів нових типів взаэмозв'язку освіти та суспільства, людини та оточуючої її дійсності, що передбачає створення системи безперервної багаторівневої освіти з визначенням змісту функцій та умов спільної діяльності відповідних структурних підрозділів. Визначено головні принципи формування таких механізмів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к + Х819(4УКР)132
Шифр НБУВ: РА380432 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

5.
Усенко О. В. 
Місце і роль моделювання в державному управлінні освітою на сучасному етапі: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / О. В. Усенко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Уперше у вітчизняній науці державного управління розроблено наукову концепцію побудови моделей державного управління освітою, в якій моделювання є механізмом (способом) формування та прийняття рішень в освітній сфері шляхом послідовного наближення до бажаного результату. Показано роль інноваційних моделей державного управління освітою в процесі становлення громадянського суспільства в Україні. Запропоновано методологічний підхід щодо моделювання державно-громадського управління освітою, який дозволяє визначити реальні кроки центральної та місцевої виконавчої влади щодо реалізації основних завдань, які випливають із Державної національної програми "Освіта". За результатами дослідження запропоновано практичні рекомендації щодо використання механізму моделювання в процесі прийняття й оптимізації державно-управлінських рішень в освіті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к + Х819(4УКР)132
Шифр НБУВ: РА380539 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

6.
Жабенко О.В. 
Особливості й тенденції розвитку державного управління освітою в Україні (1946 - 2001 рр.): Автореф. дис. канд. наук з держ. управління: 25.00.01 / О.В. Жабенко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Визначено та науково обгрунтовано основні періоди й етапи еволюції системи державного управління освітою в рамках наявної на сьогодні періодизації (1946 - 1959 рр. - період повоєнного відновлення системи освіти та управління нею; 1959 - 1991 рр. - період розвитку державного управління освітою часів "побудови розвиненого соціалізму", в якому виділено три етапи: 1959 - 1965 рр. - етап пошуків нових форм і методів державного управління; 1965 - 1991 рр. - етап жорсткої (абсолютної) централізації, посилення авторитарних, бюрократичних методів управління; 1991 - 2001 рр. - період формування нової моделі державного управління). Визначено характерні особливості державного управління освітою відповідно до виявлених періодів розвитку системи даного управління. Уточнено понятійний апарат в аспектах авторського тлумачення й розкриття змісту базових понять (державне управління освітою, державна політика в галузі управління освітою), висвітлено мету, структуру та функції центральних органів управління освітою. Проаналізовано зміст і форми управління, виявлено основні тенденції, принципи та закономірності його розвитку за досліджуваний період. Наведено пропозиції та практичні рекомендації щодо можливості використання історичного досвіду в умовах реформування системи державного управління освітою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Х2(4УКР)6 + Ч34(4УКР) к +
Шифр НБУВ: РА328034
Рубрики:

Географічні рубрики:

7.
Купіна Л.Ф. 
Правове регулювання атестації педагогічних та науково-педагогічних працівників в Україні: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / Л.Ф. Купіна ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Наведено визначення поняття атестації як правового інституту, правовідношення, форми установлення відповідності працівника займаній посаді. Розглянуто основні ознаки атестації, ціль її проведення та принципи. Досліджено порядок проведення атестації педагогічних і науково-педагогічних працівників, в результаті якого встановлено їх спільні та відмінні риси. Проаналізовано наслідки атестації як підстави зміни або припинення трудового договору даних працівників. Проаналізовано чинне законодавство, проект Трудового кодексу України та правозастосовчу практику. Наведено пропозиції щодо вдосконалення проекту Трудового кодексу України та законодавства, що регулює відносини атестації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Обгрунтовано необхідність законодавчого закріплення поняття "невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі" у новому Трудовому кодексі України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)821 п2 + Ч34(4УКР) п2 + Ч216(4УКР)22 +
Шифр НБУВ: РА357291
Рубрики:

Географічні рубрики:

8.
Колєснік-Омельченко Т.В. 
Правове регулювання пенсійного забезпечення за вислугу років педагогічних працівників: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / Т.В. Колєснік-Омельченко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми правового регулювання пенсійного забезпечення за вислугу років педагогічних працівників. Обгрунтовано підстави диференціації сучасного пенсійного забезпечення. Розкрито місце та роль у пенсійному забезпеченні пенсій за вислугу років. Запропоновано визначення понять "пенсія", "пенсія за вислугу років педагогічних працівників", "правовідносини з пенсійного забезпечення за вислугу років педагогічних працівників". Досліджено історію розвитку законодавства про пенсійне забезпечення за вислугу років педагогічних працівників. Проаналізовано складові елементи правовідносин з пенсійного забезпечення за вислугу років. Розглянуто підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин у сфері пенсійного забезпечення за вислугу років. Розкрито особливості функціонування професійних пенсійних систем зарубіжних країн. Описано порядок призначення та виплати пенсій за вислугу років. Наведено пропозиції щодо удосконалення законодавства у сфері пенсійного забезпечення за вислугу років педагогічних працівників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) п6 + Х879(4УКР)619:Ч3 +
Шифр НБУВ: РА369271
Рубрики:

Географічні рубрики:

9.
Тягушева О.Г. 
Розвиток механізмів державно-громадського управління регіональною системою освіти: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / О.Г. Тягушева ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 20 с. — укp.

Визначено теоретичну сутність державно-громадського управління регіональною системою освіти. Обгрунтовно алгоритм реалізації державно-громадського управління в регіональному освітньому просторі. Розроблено модель функціонування системи державно-громадського управління розвитком регіональної системи освіти. Проаналізовано стан і тенденції розвитку освіти Запоріжжя, структуру й ефективну систему державно-громадського управління. Розроблено критерії оцінки рівня сформованості державно-громадського управління регіональною системою освіти. Удосконалено методичний апарат оцінки ефективності функціонування регіональної системи освіти. Визначено структурно-функціональні складові системи державно-громадського управління в регіональному освітньому просторі. Запропоновано напрями розвитку механізму фінансового забезпечення системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Ч34(4УКР) к22 +
Шифр НБУВ: РА369635 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

10.
Сидоренко Г. Б. 
Розвиток мотиваційних механізмів державного управління освітою в Україні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / Г. Б. Сидоренко ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2011. — 20 с. — укp.

Визначено теоретичні підходи до дослідження мотивації праці педагогічних кадрів на етапі ринкових перетворень. Розглянуто місце та роль мотивації праці в структурі управління персоналом. Висвітлено концептуальні положення державної політики в галузі освіти за умов зростання ролі інтелекту в розвитку економіки та суспільства у цілому, коли мотивація стає важливою рушійною силою процесів, що відбуваються. Розкрито стан і рівень розвитку системи мотивації в структурі управління освітою, мотиваційний механізм державного управління освітою як інструмент підвищення якості освітніх послуг. Запропоновано моделі та методи оцінки рівня формування мотивації педагогічних кадрів. Розроблено напрями вдосконалення та розвитку мотиваційного механізму державного управління освітою. Встановлено мотивацію інноваційного оновлення та вдосконалення освіти, концептуальні основи управління якістю безперервної освіти. Запропоновано шляхи модернізації державної стратегії розвитку професійної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Ч34(4УКР) к
Шифр НБУВ: РА382134 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:

11.
Приходько О.Л. 
Розвиток системи державного управління вищими навчальними закладами мистецтва і культури в Україні (1917 - 1941 рр.): Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.05 / О.Л. Приходько ; Укр. акад. держ. управління при Президентові України. — К., 2000. — 24 с. — укp.

Висвітлено питання становлення та розвитку органів державного управління вищими навчальними закладами мистецтва і культури. Дослідження проведено з використанням архівних документів. Визначено характерні особливості державного управління вузами мистецтва та культури протягом кожного періоду державної влади (1917 - 41 рр.), розглянуто систему державних органів управління вузами мистецтва та культури, динаміку їх розвитку. Проведено комплексний аналіз змісту та форм управління, виявлено основні тенденції та особливості розвитку державного управління вищими навчальними закладами культури та мистецтва в досліджуваний період. Наведено рекомендації щодо подальшої діяльності Міністерства культури і мистецтв України, поліпшення змісту й форм управління вузами мистецтва і культури в сучасній Українській державі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4Укр)134-1 + Х621.152-1 + Ч33(4Укр)6 + Ч34(4Укр)к
Шифр НБУВ: РА311747 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Рубрики:

Географічні рубрики:
  

12.
Полякова Л.П. 
Розробка інформаційно-аналітичної системи органа регіонального управління (на прикладі управління освітою): Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Л.П. Полякова ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

Визначено шляхи удосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення державного управління системою освіти. З урахуванням нових форм взаємодії її структурних підрозділів розроблено концепцію організаційно-методичного розвитку процесів державного управління освітою, спрямовану на підвищення ефективності функціонування усіх складових галузі. Створено інформаційно-аналітичну систему державного управління освітою та обгрунтовано комлекс вимог щодо вибору технічних і програмних засобів її впровадження. Запропоновано методи оцінки економічної ефективності реалізації нової системи управління. Теоретичні розробки наукового дослідження рекомендовано використовувати у процесі формування універсальних інформаційних систем державного управління, адекватних сучасним вимогам суспільно-економічного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к + Х819(4УКР)011.2 ф + Х849(4УКР)021 +
Шифр НБУВ: РА333709
Рубрики:

Географічні рубрики:

13.
Мазак А.В. 
Управління освітньою галуззю в умовах становлення громадянського суспільства в Україні: регіональний аспект: Автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.02 / А.В. Мазак ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність розробки моделі участі та відповідальності інституцій громадянського суспільства в управлінні освітньою галуззю на базі забезпечення рівноваги між сферами впливу держави й громадськості. Здійснено аналіз сприйняття процесів реформування та демократизації управління освітою працівниками органів управління освітою місцевого рівня на підставі соціологічного дослідження. Запропоновано концептуальні підходи до розробки моделі державно-громадського управління освітою на регіональному рівні з урахуванням потреб і запитів громадянського суспільства. Визначено критерії оцінки якості надання управлінських послуг місцевими органами влади. Розвинуто концептуальні підходи щодо забезпечення відповідальності державних стандартів вимогам технологічного інформаційного суспільства, наведено пропозиції стосовно стандартизації процедур оцінювання знань, вмінь, компетенцій у процесі реформування системи управління освітою. Досліджено недоліки, наявні у законодавстві щодо запровадження нової моделі цього управління. Конкретизовано умови участі населення в управлінні освітою. З'ясовано трансформаційні особливості здійснення державно-громадського контролю за діяльністю установ і закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к + Х819(4УКР)134 +
Шифр НБУВ: РА336685
Рубрики:

Географічні рубрики:

14.
Маслікова І.В. 
Формування менеджменту методичної діяльності в системі муніципального управління освітою: автореф. дис... канд. наук з держ. управління: 25.00.04 / І.В. Маслікова ; Донецьк. держ. ун-т упр.. — Донецьк, 2009. — 20 с. — (2009). — укp.

Вперше виявлено та запропоновано напрям у теорії муніципального й освітнього менеджменту - менеджмент методичної діяльності як соціально-адекватна до ринкових умов складова механізму місцевого самоврядування й інноваційної моделі соціальної самоорганізації освітян. Визначено теоретичні та практичні передумови трансформації освітніх суб'єктів і механізмів місцевого самоврядування в елементи інфраструктури ринкової економіки освіти. Обгрунтовано моніторинг надання муніципальних послуг і доцільність проектування освітнього методичного центру територіальної громади, як суб'єкта місцевого самоврядування. Запропоновано механізм покращеання управління освітньою сферою - менеджмент методичної діяльності, який є одночасно складовим компонентом муніципального й освітнього менеджменту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-9 + Х819(4УКР)132 + Ч34(4УКР)к22 + Ч33(4УКР)к94 +
Шифр НБУВ: РА363719
Рубрики:

Географічні рубрики:
 
Національна юридична бібліотека
(НЮБ)

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського