Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Книжкові видання та компакт-диски (19)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.53$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Ротерс Т.  
Ритм - домінуючий компонент взаємодії фізичного та естетичного виховання в процесі музично-ритмічних занять [Електронний ресурс] / Т. Ротерс // Теорія і методика фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 2-3. - С. 146-148. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2002/

Розглянуто вплив ритму на різні сторони життєдіяльності людини. Обговорено значення ритму для життєдіяльності людини. Досліджено теорію ритму з психологічних, фізіологічних і педагогічних позицій. Доведено, що ритм виступає домінувальним компонентом взаємозв'язку фізичного й естетичного виховання, а почуття ритму - духовною й фізичною сутністю людини. Почуття ритму розвивається в спеціалізованому процесі. Найбільш ефективна форма ритмічного розвитку - різні види музично-ритмічних занять (ритміка, ритмічна гімнастика, аеробіка). Для проведення таких занять необхідно готувати фахівця з фізичного виховання як на факультетах фізичного виховання, так і в системі післядипломної підготовки.

Рассмотрено влияние ритма на разные стороны жизнедеятельности человека. Актуализируется значение ритма для жизнедеятельности человека. Исследована теория ритма с психологических, физиологических и педагогических позиций. Доказано, что ритм выступает доминирующим компонентом взаимосвязи физического и эстетического воспитания, а чувство ритма - духовной и физической сущностью человека. Чувство ритма развивается в специализированном процессе. Наиболее эффективная форма ритмического развития - различные виды музыкально-ритмических занятий (ритмика, ритмическая гимнастика, аэробика). Для проведения таких занятий необходимо готовить специалиста по физическому воспитанию как на факультетах физического воспитания, так и в системе последипломной подготовки.

Influence of rhythm upon various aspects of human vital activity is considered, its significance is accentuated. Theory of rhythm is studied from psychological, physiological and pedagogical aspects. It is proved that the rhythm is the dominant component of relationship between aeshetic and physical education, whereas the sense of rhythm constitutes spiritual and physical essence of human. Sense of rhythm is developed during specialized process. The most officient type of musical-and-rhythmic sessions (rhythmics, aerobics). Such sessions could be conducted by spesialists in physical education prepared both at physical education faculties and within the system of post-diploma preparation.


Ключ. слова: ритм, взаємодія, виховання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч516.52.14 + Щ310.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ритмика (Музыкально-ритмическое воспитание) : Учеб.-метод. пособ. / сост.: М. Я. Розин; Харьк. гос. акад. культуры. - Х., 2004. - 76 c. - Библиогр.: 39 назв. - рус.

Изложен примерный тематический план и содержание программы. Охарактеризованы методические принципы и приемы, вопросы музыкального сопровождения, музыкального и сценического ритма. Рассмотрены особенности проведения контрольных и зачетных занятий, критерии оценки полученных знаний, умений и навыков. Представлен краткий перечень музыкальных произведений для использования на учебных занятиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 я73 + Щ310.703 я73 + Щ320.53 я73 + Щ334.076 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА661387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Макиевский С. А. 
Ритмика для всех. Школа постановки барабанщика / С. А. Макиевский. - К. : Муз. Україна, 2005. - 104 c. - рус.

Рассмотрены вопросы подготовки учащегося к воспроизведению ритма в текущем времени с целью ощущения его тройственности: сущности, восприятия и отображения в практической деятельности. Приведены сведения о технических характеристиках малого барабана, палок и тренажеров, а также методы изучения ритмики. Охарактеризованы элементарные принципы полиритмии. Освещены проблемы постановки плечевого пояса и музыкальной грамоты барабанщика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 я7 + Щ315.81 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Метроритм-1 / ред.: І. М. Юдкін; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К., 2002. - 158 c. - рус.

Розглянуто основи музичної та поетичної ритміки і метрики, теорії версифікації, питання виконання, ритмічного виховання, морфологічні особливості ритму. Викладено питання композиційної ролі метру та ритму в музичному формоутворенні, семантики ритмічних структур та метрів, взаємодії вербального, хореографічного та інструментального факторів метроритму.

Рассмотрены основы музыкальной и поэтической ритмики и метрики, теории версификации, вопросы ритмического воспитания, морфологические особенности ритма. Изложены вопросы композиционной роли метра и ритма в музыкальном формообразовании, семантики ритмических структур и метров, взаимодействия вербального, хореографического и инструментального факторов метроритма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 я43 + Ш401.174 + Ш401.181 + Ш201.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС37941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гердова Т. С. 
Комунікативні функції темпо-ритму у виконавській інтерпретації як культурологічна проблема (на прикладі фортепіанних концертів Л.Бетховена) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Т. С. Гердова; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено один з важливих аспектів проблеми художнього спілкування. Показано, що функція виконавця у процесі актуалізації твору не вичерпується інтерпретацією, а вимагає спілкування зі слухачем. Велике значення часового параметра в організації музичного твору визначило темпо-ритмічний ракурс вивчення проблеми. Темпо-ритмічні закономірності організації художньої цілісності циклу в фортепіанних концертах Л.Бетховена розглянуто як основу виконавського діалогу. Висвітлено комунікативні властивості найважливіших темпо-ритмічних засобів у циклічній формі концерту, відзначено їх системний характер. На прикладі виконавських інтерпретацій фортепіанних концертів Л.Бетховена висвітлено темпо-ритм як інструмент виконавського впливу на слухача.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 + Щ310.712 + Щ315.42-03(4НІМ)-81 Бетховен

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шелепов В. Ю. 
Автоматическое определение общих ритмических характеристик последовательности музыкальных длительностей с использованием принципа минимизации количества синкоп / В. Ю. Шелепов, А. В. Жук // Искусств. интеллект. - 2009. - № 4. - С. 234-240. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Рассмотрена задача определения размера и величины затакта музыкального произведения при известной последовательности его длительностей. Предложен подход к решению данной задачи, основанный на минимизации количества синкоп и работе с ритмически одинаковыми фрагментами этой последовательности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 + Ш101.3 с0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Палаженко О. 
Методика формування навичок ритму в учнів-підлітків у контексті музичної культури / О. Палаженко // Нова пед. думка. - 2012. - № 3. - С. 187-188. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Акцентовано увагу на особливостях розвитку навичок ритму в контексті музичної культури у підлітковому віці. Проаналізовано вплив ритмічно-музичних завдань на формування естетичних уподобань підростаючого покоління.

Сосредоточено внимание на особенностях развития ритмических навыков в контексте музыкальной культуры в подростковом возрасте. Проанализировано влияние ритмическо-музыкальных заданий на формирование эстетических вкусов подрастающего поколения.

Attention is concentrated on the features of development of rhythmic skills in the context of musical culture in teens; influence of rhythmic-musical tasks is analyzed on forming of aesthetic tastes of rising generation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Тарківська-Нагиналюк О. 
Музично-теоретичний та педагогічний аспекти поняття "музичний ритм" / О. Тарківська-Нагиналюк // Нова пед. думка. - 2012. - № 4. - С. 113-117. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

З метою визначення взаємозв’язків та взаємозалежності музично-теоретичних досліджень проблеми музичного ритму з музично-теоретичної та педагогічної точок зору розглянуто наукові концепції поняття ритму. Доведено, що узагальнені підходи до визначення суті поняття "музичний ритм" стали основою, на якій вибудовуються цілісні музично-педагогічні системи, у яких вирішуються питання розвитку відчуття ритму.

С целью определения взаимосвязей и взаимозависимости музыкально-теоретических исследований проблемы музыкального ритма с музыкально-теоретической и педагогической точек зрения рассмотрены научные концепции понятия ритма. Доказано, что обобщенные подходы к определению сущности понятия "музыкальный ритм" стали основой, на которой выстраиваются целостные музыкально-педагогические системы, в которых решаются вопросы развития чувства ритма.

In the article essence of concept of musical rhythm is examined from musically theoretical and pedagogical point of view with the purpose of determination of them correlations and to interdependence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Баранова Ю. В. 
Ритм як формотворча характеристика орхестики Античності / Ю. В. Баранова // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб. - 2017. - Вип. 25. - С. 10-14. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Зазначено, що проблема здатності до ритмовідчуття та його ролі у пізнанні світу і творчості розглядалася у перших філософських вченнях. Наголошено, що аналіз уявлень про ритм у танці від ранніх цивілізацій дає можливість прослідкувати еволюцію хореографічної культури від синкретичних форм до все більшої самостійності, індивідуалізації танцю. Виявлено, що танець досягає свого завершеного пластичного, космологічного типу в грецькій культурі. Звернення до творів Лукіана, Платона, Аристотеля дає підстави стверджувати, що "мусичне мистецтво" є завершеним симбіозом музики, танцю і поезії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ320.53(0)32 + Щ310.53(0)32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Салдан С. О. 
Музична евритмія Рудольфа Штайнера: до історії виникнення / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2018. - Вип. 28. - С. 120-125. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто історичні етапи становлення та розвитку мистецтва музичної евритмії, створеного на початку ХХ ст. австро-німецьким ученим Р. Штайнером. Зокрема зазначається, що естетичні принципи евритмії, що у перекладі з грецької означає "прекрасний ритм", мають глибоке коріння, яке сягає античного періоду історії, в якому сформувалися її основні засади. Вказується на її інтегративний характер, що лежав в основі античного синкретизму з пріоритетною роллю музичного елементу. Особливістю музичної евритмії є відображення музичної тканини твору крізь "евритмічний жест" або відповідний рух людського тіла. Мистецтво грунтується на цілісному охопленні тілесно-душевно-духовної субстанцій людини, що знайшло відображення у синтезі мистецтв: музиці, руху/жесту та кольорі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53(4НІМ)6-321.5 Штайнер Р.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Салдан С. О. 
Музична евритмія Рудольфа Штайнера: до історії виникнення / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2018. - Вип. 28. - С. 120-125. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто історичні етапи становлення та розвитку мистецтва музичної евритмії, створеного на початку ХХ ст. австро-німецьким ученим Р. Штайнером. Зокрема зазначається, що естетичні принципи евритмії, що у перекладі з грецької означає "прекрасний ритм", мають глибоке коріння, яке сягає античного періоду історії, в якому сформувалися її основні засади. Вказується на її інтегративний характер, що лежав в основі античного синкретизму з пріоритетною роллю музичного елементу. Особливістю музичної евритмії є відображення музичної тканини твору крізь "евритмічний жест" або відповідний рух людського тіла. Мистецтво грунтується на цілісному охопленні тілесно-душевно-духовної субстанцій людини, що знайшло відображення у синтезі мистецтв: музиці, руху/жесту та кольорі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53(4НІМ)6-321.5 Штайнер Р.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дем'яненко Б. М. 
Індивідуально-стильова специфіка музичного мовлення в партесних композиціях другої половини ХVІІ - першої половини ХVІІІ століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Б. М. Дем'яненко; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2021. - 17 c. - укp.

Розглянуто музичне мовлення як одна з визначальних характеристик музичного стилю. Визначено, що частотні характеристики музичного мовлення партесних композицій другої половини XVII - першої половини XVIII століття використовуються як для вирішення однієї з ключових проблем у вивченні партесної музики -- атрибуції творів, так і для характеристики партесного стилю на різних його рівнях. З’ясовано, що музичне мовлення партесних композицій систематично відрізняється в композиторських стилях авторів, належних до різних територіальних осередків партесної творчості. Окреслено відмінності музичного мовлення в партесних творах київської, московської та віденської композиторських шкіл. Показано специфіку музичного мовлення різних композиторів у межах кожного осередку. У київських рукописах знайдено анонімні твори, що походять і з інших осередків. Виявлено єдність музичного мовлення творів київського осередку в творчості композиторів різних поколінь.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 + Щ318.93(4УКР) + Щ314.1-73(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА451432 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Фурдуй Ю. В. 
Ритмологічні аспекти жанрової еволюції фортепіанної багателі : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Ю. В. Фурдуй; Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. - Одеса, 2018. - 20 c. - укp.

Дисертацію присвячено дослідженню еволюції жанру фортепіанної багателі, специфіки їхньої багатовимірної ритмічної організації в широкій історичній ретроспективі. Виділено основні параметри осмислення категорії ритму в загальногуманітарних і музикознавчих розуміннях; запропоновано типологію музичного ритму, яка охоплює чотири ступені організації, а саме: синтаксичний, композиційний, драматургічний та жанрово-стильовий ритми. Проаналізовано особливості чотирирівневої ритмічної організації буття фортепіанної багателі в творчості композиторів кінця XVIII - початку XXI століття, а саме: Л. Бетховена, А. Лядова, Б. Сметани, Я. Сибеліуса, К. Сен-Санса, Б. Бартока, К. Фабіо, П. Б'юра, В. Сильвестрова. Важливим етапом у роботі є розгляд ритму як явища та категорії, якому приділяється багато уваги у загальногуманітарних і музикознавчій науках. Створено власну типологію музичного ритму, яка включає чотири рівні ритмічної організації будь-яких процесів або буття будь-яких явищ в музиці - синтаксичний, композиційний, драматургічний, жанрово-стильовий. Така типологія дозволила простежити еволюцію жанру фортепіанної багателі та виявити характерні її жанрові ознаки на деяких рівнях ритмічної організації буття жанру. Це дозволило виявити "ідеальний" жанровий тип фортепіанної багателі, формування якого припало на творчість Л. Бетховена, і простежити розвиток (мандрівку) жанру багателі протягом двохсот п'ятдесяти років.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(0)5/6 + Щ310.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА436929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Онищенко К. М. 
Остинато у музиці XX століття: поняття, специфіка, функції : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / К. М. Онищенко; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2019. - 16 c. - укp.

Дисертація присвячена дослідженню остинато як одного з важливих конструктивних і семантичних засобів музики XX століття. Актуальність роботи обумовлена об'єктивною необхідністю вивчення остинато у його історичній та смисловій динаміці та вияву його характерних рис як одного з різновидів повторення у музиці XX століття. Основний напрям дослідження визначила специфіка остинато як потужного філософського-семантичного й естетичного музичного засобу. Теоретична концепція дослідження ґрунтується на розумінні інтеграції структури та семантики музичного твору, що зумовлює вивчення остинато як одного з найяскравіших проявів музичного мислення XX століття. У процесі дослідження остинато у музиці XX століття як музичного явища і як теоретичного поняття одержано результати, які полягають: у розгляді остинато як певної системи повторень, інтегрованої у музику XX століття; обґрунтуванні диференціації понять "повторення" та "остинато" через уточнення їх сутнісної специфіки у контексті музики XX століття; структуруванні функцій остинато як формотворчого засобу й естетико-семантичного прийому в музиці XX століття.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53(0)6 + Щ310.58(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440746 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського