Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (23)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч473$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Чернявська С. М. 
Основні напрямки українізації технікумів УСРР у 1920-ті роки / С. М. Чернявська // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2002. - Т. 8. - С. 225-231. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто місце технікумів в системі освіти України у 1920-ті рр., завдання та функції технічної освіти цього періоду. Проаналізовано статистичний матеріал, який містить інформацію про хід українізації технікумів, про специфіку та ступінь цього процесу залежно від галузевої спрямованості технічної освіти. Наведено дані стосовно мови викладання, національної належності абітурієнтів та студентів, ступеня українізації проведення практичних занять і українізації викладачів тощо. Наголошено що, незважаючи на певні розходження в цифрах залежно від професійної спрямованості освіти, галузевої належності, українізація технікумів здійснювалася швидше, ніж інститутів. Проаналізовано недоліки та помилки у проведенні українізації технічної освіти, зокрема пріоритет суто адміністративних методів.


Ключ. слова: середня освіта в Україні, історія освіти в Україні, технікуми, 1920 роки, українізація, статистичні показники, технічна освіта в Україні.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч473(4Укр)61 + Ш121(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лисенко М. С. 
Становлення середньої спеціальної освіти в Україні (1922 - 1930 рр.) : Автореф. дис... канд. іст. наук : 07.00.01 / М. С. Лисенко; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2000. - 21 c. - укp.

Період 20-х рр. ХХ ст. був етапом становлення та розвитку середньої спеціальної освіти. Наркомат освіти УСРР вважав технікуми середніми спеціальними учбовими закладами. У 1922 р. технікуми було визнано вищими учбовими закладами вузького профілю. За результатами даної реформи кількість технікумів у республіці значно перевищувала дореволюційний рівень. Реорганізація призвела до того, що ряд спеціальностей випало з номенклатури вищої освіти вузького профілю. Позитивні наслідки реформи: організація фармацевтичних учбових закладів, яких до революції не існувало; заснування нових спеціальностей у вже існуючих технікумах. У педагогічних технікумах було впроваджено українську мову та мови національних меншин, які до 1917 р. було заборонено (за винятком німецької); відкрито новий тип технікумів - вечірні робітничі для підготовки кадрів з робітничого середовища; значно збільшилася кількість навчальних закладів; освітня система отримала державну підтримку, усі важливі питання навчально-виховного процесу, розподілу на роботу розв'язувалися на державному рівні. До основи освітньої концепції було покладено класовий принцип. Можливість одержати освіту представникам "нетрудових" прошарків суспільства у досліджуваний період була значно обмежена. У досліджуваний період зазнала змін організація навчальної роботи технікумів, зумовлених новим статусом технікумів. До 1930 р. мережа технікумів була значною мірою українізована.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч473(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кам'янець-Подільський коледж культури і мистецтв: історія та сучасність : бібліогр. вид. / уклад.: В. О. Булаєнко, Л. В. Климчук, С. С. Никитюк, О. Я. Павлюк. - Кам'янець-Поділ. : Зволейко Д.Г., 2010. - 167 c. - укp.

Наведено матеріали щодо історії та сучасного стану навчального закладу, інформацію щодо творчих здобутків викладачів і випускників коледжу. Наведено документальні джерела - публікації в періодичних виданнях, матеріали науково-практичних конференцій і семінарів, програми концертів, конкурсів, фестивалів.

Приведены материалы относительно истории и современного состояния учебного заведения, информация относительно творческих достижений преподавателей и выпускников колледжа. Представлены документальные источники - публикации в периодических изданиях, материалы научно-практических конференций и семинаров, программы концертов, конкурсов, фестивалей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11 р31(4УКР-4ХМЕ) + Ч473(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА729407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Мушка О. В. 
Організація навчально-виховного процесу в київських комерційних училищах на початку ХХ століття / О. В. Мушка // Шлях освіти. - 2009. - № 2. - С. 36-41. - укp.

Досліджено організаційні засади навчально-виховного процесу в середніх комерційних навчальних закладах на початку ХХ ст.: Київському I комерційному училищі (1901 - 1903, 1912 - 1913), Київському II комерційному училищі (1902 - 1904), жіночому приватному комерційному училищі Л. М. Володкевич (1900 - 1910). Розкрито структуру, умови фінансування, підпорядкування комерційних училищ. Висвітлено різницю у навчальному процесі в комерційних і державних навчальних закладах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч473(4УКР)52 + У9(4УКР)49:Ч30/49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бондаренко Г. 
Реальні гімназії як предмет дискусій про реформування середньої освіти (перша половина 60-х років XIX ст.) / Г. Бондаренко // Іст.-пед. альм.. - 2014. - Вип. 1. - С. 59-67. - Бібліогр.: 38 назв - укp.

Проаналізовано процес становлення та розвитку реальних училищ в Україні у першій половині 1860-х рр. Розкрито зміст поняття "реальна освіта". Висвітлено дискусії щодо питання реформування середньої освіти у зазначений період. Досліджено погляди прибічників та супротивників реальної освіти. Зазначено, що Статут, який було прийнято в результаті дискусій, запроваджував два види гімназій: класичні і реальні.

Проанализирован процесс становления и развития реальных училищ в Украине в первой половине 1960-х гг. Раскрыто содержание понятия "реальное образование". Освещены дискуссии по вопросу реформирования среднего образования в указанный период. Исследованы взгляды сторонников и противников реального образования. Отмечено, что Устав, принятый в результате дискуссий, вводил два вида гимназий: классические и реальные.

The process of formation and development of real schools in Ukraine in the first half of the 60 years of the XIX century. The content of the concept of "real education". Deals with the debate on the reform of secondary education in this period. Investigated the views of supporters and opponents of real education. It is noted that the Charter, which was adopted as a result of discussions, introduced two types of schools: classical and real.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч473(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Жаворонков А. Н. 
Сущность профессионально-технического образования в различные исторические периоды / А. Н. Жаворонков // Педагогіка вищ. та серед. шк.. - 2012. - Вип. 36. - С. 469-473. - Библиогр.: с. 473 (4 назв.) - укp.

Рассмотрена сущность профессионально-технического образования и его роль в развитии государства. Проведен критический анализ термина "профессионально-техническое образование", используемого в разные исторические периоды. Сформулировано и обосновано авторское видение этого понятия. Адаптирована роль профессионально-технического образования к современным экономическим условиям. Предложены пути создания системы подготовки специалистов, которая должна выработать эффективную схему обучения, при которой учащиеся получают максимальное количество общетеоретических знаний в сочетании с практическими, и в то же время востребованными и перспективными, что поможет обеспечить будущему специалисту социальную защищенность и более быструю и успешную адаптацию в социуме.

Розглянуто сутність професійно-технічної освіти та його роль у розвитку держави. Проведено критичний аналіз терміна "професійно-технічна освіта", що використовувався в різні історичні періоди. Сформульовано і обґрунтовано авторську думку щодо цього поняття. Адаптовано роль професійно-технічної освіти до сучасних економічних умов. Запропоновано шляхи створення системи підготовки спеціалістів, яка повинна виробити ефективну схему навчання, за якою учні отримують максимальну кількість загальнотеоретичних знань у поєднанні з практичними, які є затребуваними й перспективними, що допоможе забезпечити майбутньому спеціалісту соціальну захищеність і більш швидку й успішну адаптацію в соціумі.

The essence of vocational technical education and its role in state development are dwelled upon. The term “vocational technical education”, which was used in various historical periods, was critically analyzed. The author’s thoughts on this notion are formulated and substantiated. The role of vocational technical education is adapted to current economical conditions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч473(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Щупак І. Я. 
Підготовка спеціалістів в середній технічній школі УРСР (кінець 20-х - 30-ті роки) : Дис...канд. іст. наук: 07.00.02 / І. Я. Щупак; Запорізька інженерна академія. - Запоріжжя, 1995. - 237 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч473(4Укр) + Ж.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48187 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Щупак І. Я. 
Підготовка спеціалістів в середній технічній школі УРСР (кінець 20-х - 30-ті роки) : Дис...канд. іст. наук: 07.00.02 / І. Я. Щупак; Запорізька інженерна академія. - Запоріжжя, 1995. - 237 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч473(4Укр) + Ж.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС48187 Пошук видання у каталогах НБУВ 


 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського