Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.411$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Катюк Я.  
Психологічні особливості діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів / Я. Катюк // Соц. психологія. - 2009. - № 1. - С. 131-136. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Здійснено аналіз управлінської діяльності загалом та управлінської діяльності керівника професійно-технічного навчального закладу зокрема. Розкрито психологічні особливості управлінської діяльності керівників професійно-технічних навчальних закладів та шляхи розвитку їх професійної самосвідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Чернова Т. Ю. 
Розвиток професійної компетентності заступника директора з навчально-виробничої роботи професійно-технічного навчального закладу : метод. рек. / Т. Ю. Чернова; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Хмельницький : ХНУ, 2010. - 98 c. - Бібліогр.: с. 52-62. - укp.

Розкрито концептуальні засади розвитку професійної компетентності заступника директора з навчально-виробничої роботи ПТНЗ. Висвітлено значення та вплив такого підходу на творчий розвиток його професійної діяльності. Наведено технологію та зміст програми тренінгів розвитку професійної компетентності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА739840 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Катюк Я. Л. 
Розвиток професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Я. Л. Катюк; ДВНЗ "Ун-т менедж. освіти". - К., 2009. - 18 c. - укp.

Проведено теоретичний аналіз проблеми, висвітлено психологічні особливості, структуру, умови розвитку професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації. Проаналізовано феномен професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів. Запропоновано відповідну модель розвитку їх професійної самосвідомості, яка містить структурні компоненти: когнітивний, емоційно-оцінний, мотиваційно-ціннісний, операційний. Виявлено припустимий рівень розвитку професійної самосвідомості керівників професійно-технічних навчальних закладів. Встановлено, що ефективною формою психологічної роботи з керівниками професійно-технічних навчальних закладів у процесі підвищення кваліфікації є спеціально організований спецкурс з розвитку професійної самосвідомості керівників ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411 + Ю940.9 р7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА374443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Петренко Л. М. 
Сучасні наукові підходи до розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів / Л. М. Петренко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 20. - С. 43-55. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Визначено сутність системного, інформаційного, компетентнісного, діяльнісного та акмеологічного наукових підходів. Обгрунтовано необхідність їх використання для побудови наскрізної лінії розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гуменний О. Д. 
Реалізація комунікаційно-кібернетичного гомеостазу директором ПТНЗ / О. Д. Гуменний // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 21. - С. 49-57. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто поняття "феномен інформаційної культури директора ПТНЗ" із позиції елементарного рівня, та організацію комунікаційно-кібернетичного гомеостазу освітнього закладу. Виконано проектування інформаційної системи керівника професійно-технічного навчального закладу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гуменний О. Д. 
Розвиток інформаційної культури керівників ПТНЗ засобами Public relations / О. Д. Гуменний // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 3. - С. 144-151. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Розглянуто розвиток інформаційної культури керівників ПТНЗ за допомогою принципів, технологій і методів паблік рілейшнз.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Система підвищення функціональної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів : всеукр. наук.-практ. семінар, 19 жовтн. 2011 р., Київ / ред.: В. О. Радкевич, Г. В. Єльникова, В. І. Свистун; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : ІПТО НАПН України, 2011. - 110 c. - укp.

Досліджено шляхи формування інноваційної діяльності керівника за сучасних умов. Проведено аналіз динаміки кількості учнів ПТНЗ за 1990 - 2009 рр. Висвітлено особливості інформаційно-аналітичної діяльності заступника директора ПТНЗ з навчальної роботи. Викладено основні аспекти підвищення рівня функціональної компетентності керівника ПТНЗ. Запропоновано інноваційні підходи до навчання фізики в системі професійно-технічної освіти як засіб формування професійної компетентності майбутніх робітників. Розкрито особливості управління інноваційно-зорієнтованим навчально-виробничим середовищем центру професійно-технічної освіти. Проведено характеристику професійно-педагогічної діяльності майстра виробничого навчання будівельного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА774079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кубська Л. І. 
Інформаційне забезпечення діяльності заступника директора ПТНЗ з навчально-виховної роботи (за працями В.П. Жука) / Л. І. Кубська // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 230-236. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто вплив наукових пошуків засновника школи досліджень у сфері профтехпедагогіки в западному регіоні України В.П. Жука на розвиток професійно-технічної освіти, інформаційного забезпечення діяльності заступника директора ВПУ з навчально-виховної роботи, побудови моделі системи інформаційного забезпечення ВПУ.

Рассмотрено влияние научных поисков основателя школы исследований в сфере профтехпедагогики в западном регионе Украины В.П. Жук на развитие профессионально-технического образования, информационное обеспечение деятельности заместителя директора ПТУЗ по учебно-воспитательной работе, построения модели системы информационного обеспечения ПТУЗ.

The influence of the scientific search for the founder of the school studies in the vocational field in the western region of Ukraine, V. Zhuk on the development of vocational education and training, information support of the deputy director of vocational and technical institutions for educational work, constructing a model of information management system for vocational and technical institutions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ковальчук В. 
Роль професійно-комунікативної компетенції в діяльності директора ПТНЗ / В. Ковальчук // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 1. - С. 122-132. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто основні підходи до формування ключових компетентностей керівника з урахуванням зарубіжного та вітчизняного досвіду. Увагу акцентовано на професійній комунікативній компетенції (ПКК) у структурі ключових компетенцій директора ПТНЗ. Уточнено визначення понять "компетенція" та "компетентність", "ключові компетенції", "професійна компетенція", "комунікативна компетенція". Визначено універсальні ключові компетенції менеджерів різних рівнів. Професійно-комунікативну компетенцію (ПКК) представлено як систему екстрафункціонального забезпечення професійних функцій фахівця. Розкрито структуру ПКК, її функціональні компоненти у професійній діяльності менеджера (інформаційний, поведінковий, мотиваційний) та рівні (рефлексивний, соціокультурний, активний). Наголошено, що розвиток і вдосконалення компетенцій керівника навчального закладу має стратегічне значення для системи освіти.

Рассмотрены основные подходы к формированию ключевых компетентностей руководителя с учетом зарубежного и отечественного опыта. Внимание акцентировано на профессионально-коммуникативной компетенции (ПКК) в структуре ключевых компетенций директора ПТУ. Уточнены определения понятий "компетенция" и "компетентность", "ключевые компетенции", "профессиональная компетенция", "коммуникативная компетенция". Определены универсальные ключевые компетенции менеджеров различных уровней. ПКК представлена как система экстрафункционального обеспечения профессиональных функций специалиста. Раскрыта структура ПКК, ее функциональные компоненты в профессиональной деятельности менеджера (информационный, поведенческий, мотивационный) и уровни (рефлексивный, социокультурный, активный). Отмечено, что развитие и совершенствование компетенций руководителя учебного заведения имеет стратегическое значение для системы образования.

The main approaches to the formation of key competences in view of the head of foreign and domestic experience. Puts more emphasis on professional communicative competence (PCC) in the structure of the core competencies director of technical colleges.Clarified the definition of "competence" and "competence", "core competence", "professional competence", "communicative competence". Define the universal core competencies of managers at different levels. The PCC is represented as a system of extra-functional features of the professional specialist, expressed the willingness and ability to communicative organization of activities in various professional fields and from different cultures. Is described the structure of the PCC, its functional components in the professional manager (informational, behavioral, motivational) and levels (reflexive, socio-cultural, active). It is noted that the development and improvement of the competence of the head the institution of strategic importance to the education system, in particular, and the state Ц as a whole.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Петренко Л. М. 
Концепція розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПТНЗ / Л. М. Петренко // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 3. - С. 34-36. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто сутність концепції інформаційно-аналітичної компетентності (ІАК) керівників професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Розвиток ІАК розглянуто як системний процес, що складається з трьох компонентів - генерації ідей, організації та виконання. З'ясовано, що його реалізація можлива в практиці соціальної діяльності в усіх її різновидах. Зроблено висновок, що процес розвитку ІАК керівників має відбуватися трьома етапами: розроблення концепції (генерація ідей), організації (формулювання основних положень концепції на основі аналізу психолого-педагогічної літератури і власних досліджень) та виконання.

Раскрыта сущность концепции развития информационно-аналитической компетентности руководителей ПТУЗ. Развитие информационно-аналитической компетентности рассмотрено как системный процесс, который состоит из трех компонентов: генерации идей, организации, исполнения. Его реализация возможна в практике социальной деятельности во всем ее разнообразии.

Essence of conception of development of research and information competence of leaders of vocational educational establishments is exposed. Development of research and information competence is considered as a system task that consists of three components: generations of ideas, organization, and execution. His realization is possible in practice of social activity in all her variety.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Чернова Т. Ю. 
Тренінг у розвитку професійної компетентності керівника ПТНЗ / Т. Ю. Чернова // Проф.-техн. освіта. - 2012. - № 4. - С. 45-48. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Виокремлено та охарактеризовано наступні види тренінгів: соціально-психологічний, бізнес-тренінг, професійний, тренінг креативності та відповідні їм функції. Відзначено особливості їх проведення. Підкреслено актуальність проведення тренінгів професійного спрямування для розвитку професійної компетентності керівника ПТНЗ. Наведено структуру змісту тренінгу "Професійна компетентність керівника", побудовану на основі модульного підходу, в якому виділено такі модулі: нульовий, навчальні модулі, модуль-резюме. Названо тренінги, необхідність проведення яких передбачено як реалізацію відповідного етапу організації програми тренінгу: "Професійний старт", "Культура управління", "Партнерство", "Професійна мобільність": визначено мету, завдання, форми та методи навчання. Констатовано ефективність проведення тренінгів професійного спрямування в контексті розвитку професійної майстерності керівників ПТНЗ.

Выделены и охарактеризованы следующие виды тренингов: социально-психологический, бизнес-тренинг, профессиональный, тренинг креативности и соответствующие им функции. Отмечены особенности их проведения. Подчеркнута актуальность проведения тренингов профессиональной направленности для развития профессиональной компетентности руководителя ПТУ. Приведена структура содержания тренинга "Профессиональная компетентность руководителя", построенная на основе модульного подхода, в котором выделены следующие модули: нулевой, учебные модули, модуль-резюме. Названы тренинги, необходимость проведения которых предусмотрена как реализация соответствующего этапа организации программы тренинга: "Профессиональный старт", "Культура управления", "Партнерство", "Профессиональная мобильность": определены цели, задачи, формы и методы обучения. Констатирована эффективность проведения тренингов профессиональной направленности в контексте развития профессионального мастерства руководителей ПТУ.

The article reveals the possibility of training of professional direction in the head vocation training institution that provides a special need of self-improvement, the interest in professional activities and the achievement of longer than a high level of professionalism.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Петренко Л. 
Діагностика педагогічної рефлексії керівників професійно-технічних навчальних закладів / Л. Петренко // Молодь і ринок. - 2013. - № 11. - С. 42-46. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Зосереджено увагу на управлінській рефлексії як показнику рівня контролю над освітнім процесом та рівнем особистісної культури. Розглянуто напрямки науково-педагогічних досліджень рефлексії та етапи формування рефлексії як мислительного процесу. Висвітлено порівняльні дані діагностики педагогічної рефлексії керівників ПТНЗ. Виявлено недостатній рівень використання інформаційно-аналітичного апарату керівниками ПТНЗ та недоліки у користуванні науково-методичним апаратом підтримки освітнього процесу. Рекомендовано запроваджувати технології розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПТНЗ у процесі педагогічного експерименту. Відзначено, що педагогічна, зокрема управлінсько-педагогічна рефлексія не є константною якістю та є індикатором професіоналізму.

Сосредоточено внимание на управленческой рефлексии как показателе уровня контроля над образовательным процессом и уровнем личностной культуры. Рассмотрены направления научно-педагогических исследований рефлексии и этапы формирования рефлексии как мыслительного процесса. Освещены сравнительные данные диагностики педагогической рефлексии руководителей профессионально-технических учебных заведений (ПТУЗ). Выявлен недостаточный уровень использования информационно-аналитического аппарата руководителями ПТУЗ и недостатки в использовании научно-методическим аппаратом поддержки образовательного процесса. Рекомендуется вводить технологии развития информационно-аналитической компетентности руководителей ПТУЗ в процессе педагогического эксперимента. Отмечено, что педагогическая, в частности управленческо-педагогическая рефлексия не является константным качеством и является индикатором профессионализма.

Attention is focused on the management of reflection as a measure of control over the educational process and the level of personal culture. Considered are the directions of scientific and educational research and reflection stages of the process of reflection as abstract thought. Elucidated are the comparatives diagnostic pedagogical reflection heads of vocational education. It is found that insufficient level of information and analytical apparatus VET managers and disadvantages in the use of scientific and methodological apparatus support the educational process. Recommend is to introduce the technology of information and analytical competence of managers of vocational schools in the teaching experiment. It is noted that teaching, including management and teaching reflection is not a constant quality and is an indicator of professionalism.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Проценко Н. Д. 
Розвиток маркетингової компетентності керівників ПТНЗ у системі післядипломної освіти / Н. Д. Проценко // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 2. - С. 41-43. - укp.

Охарактеризовано сучасні умови розвитку соціального середовища та економічної системи України. Відзначено особливості впровадження ринкових відносин в систему освіти України, зокрема в систему ПТО. Розкрито сутність явища «освітній продукт» та його взаємозв’язок із ефективністю діяльності державних ПТНЗ. Визначено особливості управління ПТНЗ за умов формування ринкової системи функціонування освіти. Висвітлено особливості державної системи професійно-технічної освіти: держава, наукові інституції, навчально (науково)-методичні центри та ПТНЗ. Подано оцінку ресурсної бази та методичних розробок сучасної української професійно-технічної освіти. Проаналізовано досвід міжнародної співпраці регіональних науково-методичних центрів ПТО в галузі післядипломної освіти. Запропоновано перспективи подальших наукових розробок технологій та методичного супроводу освітнього маркетингу.

Охарактеризованы современные условия развития социальной среды и экономической системы Украины. Отмечены особенности внедрения рыночных отношений в систему образования Украины, в частности в систему ПТО. Раскрыта сущность явления «образовательный продукт» и его взаимосвязь с эффективностью деятельности государственных ПТУ. Определены особенности управления ПТУ в условиях формирования рыночной системы функционирования образования. Освещены особенности государственной системы профессионально-технического образования: государство, научные организации, учебно (научно)-методические центры и ПТУ. Дана оценка ресурсной базы и методических разработок современного украинского профессионально-технического образования. Проанализирован опыт международного сотрудничества региональных научно-методических центров ПТО в области последипломного образования. Предложены перспективы дальнейших научных разработок технологий и методического сопровождения образовательного маркетинга.

Given is the characteristic of the present conditions of economic and social environment of Ukraine. Noted are the features the introduction of market relations in Ukraine education system, especially in the VET system. Covered is the essence of the phenomenon of "educational product" and its relationship with the efficiency of public vocational schools. Determined are the features of VET governance in the emerging market system for education. Elucidated are the specific features of the state system of vocational education: state, academic institutions, educational (R) - methodical centers and vocational schools. Estimated is the resource base and methodological development of modern Ukrainian VET. Analyzed is the experience of international cooperation of regional scientific-methodical center PTI in postgraduate education. Proposed are the recommendations for further research and development of technologies methodological support of educational marketing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Петренко Л. М. 
Розвиток інформаційно-аналітичної компетентності керівника ПТНЗ / Л. М. Петренко // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 3. - С. 50-53. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано сучасні технології розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПТНЗ у системі освіти і підвищення кваліфікації. Розкрито їх сутність і доцільність варіативності модифікацій. Виокремлено сучасні педагогічні технології розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПТНЗ у системі методичної роботи обласних навчально-методичних центрів професійно-технічної освіти. Витлумачено основні наукові здобутки плеяди вітчизняних і зарубіжних учених, сайтів міжнародних асоціацій. Зазначено, що педагогічно доцільними технологіями розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПТНЗ є динамічні форми організації занять, які відповідають специфіці професійної діяльності суб’єктів навчання.

Проанализированы современные технологии развития информационно-аналитической компетентности руководителей ПТУ в системе образования и повышения квалификации. Раскрыта их сущность и целесообразность вариативности модификаций. Выделены современные педагогические технологии развития информационно-аналитической компетентности руководителей ПТУ в системе методической работы областных учебно-методических центров профессионально-технического образования. Истолкованы основные научные достижения плеяды отечественных и зарубежных ученых, сайтов международных ассоциаций. Отмечено, что педагогически целесообразными технологиями развития информационно-аналитической компетентности руководителей ПТУ являются динамические формы организации занятий, которые соответствуют специфике профессиональной деятельности субъектов обучения.

Analyzed the development of modern technologies of information – analytical competence of heads in Vocational education and training. Disclosed their nature and appropriateness of variability modifications. Highlighted in modern educational technology development information-analytical competence in vocational school system leaders methodical work of regional educational-methodical centers of vocational education. Construed main scientific achievements galaxy of domestic and foreign scientists , sites of international associations. Noted that pedagogically appropriate technology development information – analytical competence of heads PTU are dynamic forms of employment which correspond to the specifics of the professional activities of the subjects of study.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Петренко Л. 
Педагогічні умови розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівника професійно-технічного навчального закладу / Л. Петренко // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 94-98. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Досліджено теоретико-методичні засади навчання дорослих, вивчено практику розвитку компетентностей керівного персоналу в сучасних установах і організаціях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Цимбалюк І. 
Принципи формування змісту курсового навчання керівних кадрів закладів системи професійно-технічної освіти / І. Цимбалюк // Нова пед. думка. - 2013. - № 1. - С. 109-111. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Викладено результати теоретичного педагогічного обґрунтування принципів формування змісту курсового навчання керівних кадрів професійно-технічної освіти. Шляхом узагальнення результатів аналізу літературних джерел виділено підходи до розв’язання цієї проблеми (наукова розробка карток за професією, створення професійно-кваліфікаційних характеристик, робота з професіограмами). За характером прояву та змістовою суттю принципи формування змісту навчання керівних кадрів професійно-технічної освіти поділено на дві групи: загальнодидактичні (науковість, системність, неперервність, єдність змістового та процесуального аспектів навчання, його зв’язок із життям) і специфічні (випереджувальність змісту, кваліфікаційна доцільність, індивідуалізація і диференціація, поетапність). Констатовано, що недостатній рівень науково-педагогічного обгрунтування змісту підвищення кваліфікації керівних кадрів професійної освіти негативно впливає на якість навчально-виховного процесу. Висловлено застереження про відсутність системного підходу до розробки змісту і формування обсягу знань, що не сприяє оптимізації навчального процесу в системі підвищення кваліфікації керівників професійних закладів. Вказано на недостатнє використання інноваційних педагогічних технологій, сучасних форм і методів навчання, а також низький рівень науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в закладах післядипломної освіти, що негативно впливає на ефективність підвищення кваліфікації керівних кадрів.

Изложены результаты теоретического педагогического обоснования принципов формирования содержания курсового обучения руководящих кадров профессионально-технического образования. Путем обобщения результатов анализа литературных источников выделены подходы к решению этой проблемы (научная разработка карт по профессии, создание профессионально-квалификационных характеристик, работа с профессиограммами). По характеру проявления и содержательной сути принципы формирования содержания обучения руководящих кадров профессионально-технического образования разделены на две группы: общедидактические (научность, системность, непрерывность, единство содержательного и процессуального сторон обучения, его связь с жизнью) и специфические (опережение содержания, квалификационная целесообразность, индивидуализация и дифференциация, поэтапность). Констатировано, что недостаточный уровень научно-педагогического обоснования содержания повышения квалификации руководящих кадров профессионального образования негативно влияет на качество учебно-воспитательного процесса. Высказаны опасения об отсутствии системного подхода к разработке содержания и формирования объема знаний, что не способствует оптимизации учебного процесса в системе повышения квалификации руководителей профессиональных заведений. Указано на недостаточное использование инновационных педагогических технологий, современных форм и методов обучения, а также низкий уровень научно- методического обеспечения учебно-воспитательного процесса в учреждениях образования, что негативно влияет на эффективность повышения квалификации руководящих кадров.

Theoretical results of pedagogical justification of the principles shaping the content of a course management training vocational education. Summarizing the results of the analysis are highlighted in the literature approaches to solving this problem (scientific development cards by profession, the creation of occupational characteristics , work with professiogram). By the nature of the content and essence of manifestation principles of content management training vocational - technical education are divided into two groups: general didactic (scientific, consistency, continuity, unity substantive and procedural sides learning and its relation to life) and specific (lead content qualifying expediency, individualization and differentiation, phasing). Stated that insufficient scientific-pedagogical justification content management development of vocational education affects the quality of teaching-educational process. Expressed reservations about the absence of a systematic approach to developing the content and form of knowledge, is not conducive to optimizing the learning process in the system of management training vocational schools. Specified by insufficient use of innovative teaching technologies and modern forms and methods of teaching, as well as the low level of scientific and methodological support of the educational process in educational institutions, undermine the effectiveness of management development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Петренко Л. 
Емпіричне дослідження розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів / Л. Петренко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 2. - С. 51-58. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито сутність емпіричного дослідження ІАК керівників ПТНЗ, визначено порядок його здійснення, розроблення дослідницької методики, яка б забезпечувала належну репрезентативність і валідність масиву первинної інформації, без якої не можна досягти належної вірогідності сформульованих висновків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Петренко Л. М. 
Підготовка керівника професійно-технічного навачльного закладу до аналітичної діяльності : інноваційний підхід / Л. М. Петренко // Наука і освіта. - 2013. - № 3. - С. 124-128. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано стан готовності керівників ПТНЗ до аналітичної діяльності у контексті прогнозування, конструювання, проектування й планування розвитку навчальних закладів. Обґрунтовано необхідність підвищення рівня їх аналітичних знань і вмінь. Розкрито можливість використання інноваційних форм організації навчання та самоосвіти керівного персоналу в удосконаленні аналітичної діяльності в системі методичної роботи. Зроблено висновок, що використання інноваційних педагогічних технологій значно скорочують відстань між тими, хто навчає, і тими, хто навчається.

Проанализировано состояние готовности руководителей профессионально-технических учебных заведений к аналитической деятельности в контексте прогнозирования, конструирования, проектирования и планирования развития учебных заведений. Обоснована необходимость повышения уровня их аналитических знаний и умений. Раскрыта возможность использования инновационных форм организации обучения и самообразования руководящего персонала в совершенствовании аналитической деятельности в системе методической работы. Сделан вывод, что использование инновационных педагогических технологий значительно сокращают расстояние между теми, кто учит, и теми, кто учится.

The state of readiness of the leaders of vocational schools for analytical work in the context of forecasting, engineering, design and planning of the development of educational institutions. The necessity of improving their knowledge and analytical skills. Discloses the use of innovative forms of training and self-management personnel in improving the analytical work in the system of methodical work. Inferred that the use of innovative teaching technologies significantly reduce the distance between those who teach and those who learn.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Гуменний О. Д. 
Розвиток інформаційної культури керівників професійно-технічних навчальних закладів у міжкурсовий період : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. Д. Гуменний; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Київ, 2014. - 20 c. - укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови розвитку інформаційної культури керівників ПТНЗ у міжкурсовий період. На основі провідних ідей суб'єктно-діяльнісного підходу удосконалено зміст поняття "інформаційна культура керівників професійно-технічних навчальних закладів" як однієї зі складових їх загальної професійно-педагогічної культури. Визначено структуру інформаційної компетентності, що включає ціннісно-мотиваційний, емоційно-вольовий, когнітивний, праксеологічний та суб'єктний компоненти, професійно важливі якості. Визначено організаційно-педагогічні умови розвитку інформаційної культури керівників ПТНЗ у міжкурсовий період. Удосконалено організаційні форми, методи, технології та засоби розвитку інформаційної культури керівників ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411891 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Петренко Л. М. 
Теорія і методика розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Л. М. Петренко; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - Київ, 2014. - 36 c. - укp.

Визначено структуру, розкрито зміст та розроблено модель інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ). Розроблено систему розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПТНЗ, яка відображає динаміку цього процесу через реалізацію компонентів: концепція, організація та виконання. Наведено методику розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників ПТНЗ, що включає: програму, розроблену на модульній основі; традиційні форми і методи навчання в поєднанні з інноваційними, а також інформаційно-комунікаційні технології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА412066 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського