Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (1)
Пошуковий запит: (<.>U=З362/367$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія:    
1.

Косовець Ю. 
І. І. Ползунов: тріумф і трагедія винахідника першої в Російській імперії парової машини / Ю. Косовець // Дослідж. з історії техніки : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 19. - С. 37-42. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано життя та діяльність Ползунова Івана Івановича [1728, Єкатеринбург - 16(27).5.1766, Барнаул], видатного російського теплотехніка, одного з винахідників теплового двигуна, творця першої в Росії паросилової установки. У 1742 році, після закінчення першої російської гірничозаводської школи в Єкатеринбурзі став "механічним учнем" у головного механіка уральських заводів М. Бахарєва. З 1748 року працював у Барнаулі техніком з обліку металу, що виплавлявся. У 1750 році став унтер-шихт-мейстером. У бібліотеці Барнаульського заводу познайомився з працями М. В. Ломоносова, вивчив облаштування паронасосних установок. У 1763 році І. І. Ползунов, розробив проект парового двигуна потужністю 1.8 к.с. - першого у світі двоциліндрового двигуна з об'єднанням роботи циліндрів на один загальний вал, тобто двигуна, універсального за своїм технічним застосуванням. Президент Бергколегії І. О. Шлаттер відзначив, що проект Ползунова "за новий винахід почесть повинна", але не оцінив достоїнств двигуна і запропонував на підставі європейського досвіду об'єднати новий двигун з водяними колесами. І. І. Ползунов спроектував нову установку для приводу повітродувного хутра плавильних печей. Установка з рекордною на той час потужністю у 32 к.с. уперше в техніці заводського виробництва дозволила повністю відмовитися від водяних коліс. Оригінальність установки Ползунова була оцінена російським вченим-природознавцем Е. Г. Лаксманом, що відвідав Барнаул у 1765 році. Він написав, що Ползунов - "людина, що робить честь своїй Вітчизні. Він будує тепер вогняну машину, зовсім відмінну від угорської і англійської". За тиждень до пробного пуску машини І. І. Ползунов, не витримавши напруженої праці, помер від сухот.


Індекс рубрикатора НБУВ: З362/367

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72035 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Коробко В. В. 
Дослідження особливостей використання імпульсних двонаправлених турбін в термоакустичних теплових машинах / В. В. Коробко, О. О. Московко, І. В. Воронов // Наук. вісн. ХДМА. - 2016. - № 1. - С. 201-208. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Cтворення ефективних систем використання низькотемпературних джерел теплової енергії є важливою задачею для енергетики, промисловості, транспорту, флоту. Вдосконалення теплових двигунів зумовлює постійне зниження температурного рівню скидної теплоти. Впровадження LNG палив додає так звані "кріогенні" теплові ресурси систем регазифікації скрапленого газу. Термоакустичні технології потенційно здатні забезпечити можливості утилізації низькотемпературних скидних теплових ресурсів. Упровадженню цих технологій заважає складність безпосереднього одержання електричної енергії від термоакустичних двигунів. Використання п'єзоперетворювачів і лінійних електричних генераторів призводить до зростання вартості таких систем, обмежує їх потужність і погіршує надійність. Впровадження імпульсних двонаправлених турбін (ІДТ) має сприяти вирішенню проблеми. За допомогою програми DELTA EC проведені варіантні розрахунки термоакустичного двигуна (ТАД) з циклом Брайтона. У результаті конструкція ТАД була оптимізована для використання ІДТ. Досліджено характеристики опитного зразку ІДТ, надано опис експериментального стенду, приведені результати експериментальних досліджень, визначені напрямки подальшої діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: З362/367

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вассерман О. А. 
Інноваційні термодинамічні цикли енергетичних установок / О. А. Вассерман, О. Г. Слинько, М. А. Шутенко; ред.: О. А. Вассерман. - Одеса : Фенікс, 2020. - 182 c. - Бібліогр.: с. 180-182 - укp.

Досліджено потужності теплових двигунів, що постійно збільшуються, підвищення їх ефективного коефіцієнта корисної дії (ККД) навіть на частку відсотка призводить до істотної економії палива і відповідного зменшення теплового і газового забруднення оточуючого середовища. Розглянуто питання вдосконалення термодинамічних циклів ДВЗ, ГТУ і ПТУ з метою підвищення їх термічного КПД і питомої потужності. Двигуни внутрішнього згоряння є головними двигунами 95% морських суден, тому задача підвищення їх економічності актуальна в першу чергу для транспортного флоту. Наведено огляд класичних термодинамічних циклів двигунів внутрішнього згоряння, газотурбінних і паротурбінних установок. Запропоновано удосконалення циклів таких установок, які дозволяють підвищити їх потужність і термічний коефіцієнт корисної дії. Визначено ефективність модернізації енергетичних установок підтверджена відповідними тепловими розрахунками.


Індекс рубрикатора НБУВ: З362/367

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА853549 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського