Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (605)Книжкові видання та компакт-диски (473)Журнали та продовжувані видання (191)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311,0$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Юрчонок Ю. В. 
Генеза авторських шкіл в Україні (80-ті рр. XX - початок XXI ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Ю. В. Юрчонок ; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено розвиток теорії та практики діяльності авторських шкіл (АШ) в Україні в даний період часу. Проаналізовано проблеми у вітчизняній і зарубіжній педагогічній теорії та практиці, розкрито основні складники її розробленості (історико-педагогічний, теоретико-практичний, інноваційно-узагальнювальний). З'ясовано типи АШ (школа як одиничне явище, школа-модель, школа-напрям) і виявлено принципи їх діяльності (природо- та культуровідповідності, гуманізації, цілісності, індивідуально-особистісного підходу, принцип віри в дитину, принцип єдності педагогічних дій і способу життя учня). Визначено структурні компоненти АШ як цілісної системи, узагальнено їх досягнення в Україні у 1980-ті рр. - на початку XXI ст. Обгрунтовано пріоритетні загальні й окремі тенденції, виявлено етапи генези вітчизняних АШ (пошуковий і модернізаційний), їх педагогічні технології. Розглянуто перспективні засоби використання досягнень теорії та практики діяльності АШ на сучасному етапі: поглиблення взаємодії авторських і загальноосвітніх шкіл України; вивчення інноваційних ідей АШ; поширення досвіду; ознайомлення з основними технологіями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7 + Ч33(4УКР)64 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА383185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Вознюк Л.В. 
Гуманістичні засади інноваційної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів: управлінський аспект: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Вознюк ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему гуманістичної орієнтації змісту управління інноваційною діяльністю у закладах загальної середньої освіти. Визначено основні підходи до оновлення шкільного менеджменту, уточнено основні детермінанти та введено до наукового обігу поняття "гуманістичні засади управління інноваціями". Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено модель гуманістично орієнтованого управління інноваційними процесами у загальноосвітніх навчальних закладах. Розроблено методику діагностування рівня гуманізації у системах внутрішньошкільного управління. Виявлено взаємозалежність рівня гуманізації шкільного менеджменту й ефективності інноваційних процесів сучасної школи. Висвітлено гуманістичні засади управління інноваційною діяльністю, а саме: пріоритет гуманістичних цінностей у прогнозуванні та проектуванні змін; адаптивність, гнучкість організаційних структур; демократизація внутрішньошкільного управління (стилю, характеру управління); орієнтація на співуправління, самоуправління, партнерство, взаємоузгодженість спільних дій і цілей; особистісно орієнтований підхід до управління педагогічним колективом; гуманістичне спрямування нових методів внутрішньошкільного управління (програмування, проектування, експертизи, стимулювання, методів структурування та розвитку шкільного співтовариства); людинознавчу компетентність менеджера освіти. На підставі результатів дослідження установлено наявність стійких тенденцій підвищення рівня ефективності управління інноваційною діяльністю у контексті посилення гуманістичних засад менеджменту освіти,інноваційний простір школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч421.41 +
Шифр НБУВ: РА354759

Рубрики:

      
3.

Колесова О. А. 
Інноваційна освіта в парадигмі інформаційних технологій: автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.10 / О. А. Колесова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 18 с. — укp.

Висвітлено проблему віртуалізованих освітніх технологій "мережевого суспільства" в просторі гіперреальності й інфотехномислення, завдяки чому збільшується кількість нових освітніх спільнот. Доведено, що інформаційно-комунікативна парадигма сучасної освіти вказує на необхідність трансформації інституціоналізованої освіти в контексті "суспільства знань", в якому освіта залучається у всі сфери життя соціуму та перетворюється на перманентний процес. Уточнено сприймання того, що в сучасних сферах науки та техніки рушіями стають не новації, а інновації, які демонструють орієнтацію освіти на запити інформаційної епохи, відповіді на які досягаються через креативний тип мислення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056 + Ч311,01 + Ч311.253
Шифр НБУВ: РА380784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Матіюк І.О. 
Інноваційні моделі навчального процесу в сучасній школі (на матеріалах різних типів навчально-освітніх закладів України): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Матіюк ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню актуальної проблеми створення та впровадження інноваційних моделей навчального процесу в різних типах навчально-освітніх закладів. Узагальнено теоретичні напрацювання у галузі інноваційних підходів щодо навчального процесу, зокрема, технологічного та дослідницько-пошукового; подано педагогічні засади побудови моделей навчального процесу за умов інноваційних підходів; розглянуто вплив інноваційного підходу на формування творчих здібностей учнів середнього шкільного віку у навчально-освітніх закладах. Створено інноваційну модель формування творчих здібностей учнів середнього шкільного віку у процесі дослідницько-пошукової діяльності, внаслідок впровадження якої виявлено значний приріст у визначених рівнях сформованості творчих здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01
Шифр НБУВ: РА307647 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Царенко І. Л. 
Інноваційно-педагогічні технології у системі підготовки майбутніх вчителів з безпеки життєдіяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. Л. Царенко ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Охарактеризовано напрями розвитку системи підготовки майбутніх вчителів з безпеки життєдіяльності. Обгрунтовано науково-теоретичні засади щодо розробки інноваційно-педагогічних технологій у процесі підготовки студентів вищих педагогічних НЗ з безпеки життєдіяльності. Розроблено дослідницьку технологію лабораторного практикуму. Вдосконалено зміст, організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх вчителів щодо викладання основ безпеки життєдіяльності у середній школі на засадах технологічного підходу та методику визначення готовності студентів до викладання ОБЖ на основі розроблених і структурованих критеріїв. Уточнено теоретичний зміст понять "інноваційність педагогічної технології" та "готовність до викладання ОБЖ". Розглянуто теоретичні положення щодо інтегративних процесів у професійній освіті та професійній підготовці студентів з безпеки життєдіяльності у вищих педагогічних НЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч489.518.5 + Ц99 р(4УКР)3-3
Шифр НБУВ: РА371314 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Гораш К. В. 
Інформаційне забезпечення впровадження освітніх інновацій у систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / К. В. Гораш ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Визначено умови та конкретизовано етапи впровадження освітніх інновацій в інститутах післядипломної педагогічної освіти. Класифіковано види інформаційних джерел і ресурсів. Науково обгрунтовано структуру та зміст моделі інформаційного забезпечення впровадження освітніх інновацій у систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників, сформульовано принципи її функціонування. Встановлено концептуально-теоретичний, змістовий, організаційно-педагогічний і технологічний. Впроваджено спецкурс "Інформаційне забезпечення впровадження освітніх інновацій", який сприяє підготовці педагогічних працівників до застосування розробленої моделі інформаційного забезпечення в інноваційній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА378045 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Сенчук Ж.О. 
Інформаційне забезпечення управління інноваційною діяльністю педагогів загальноосвітнього навчального закладу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / Ж.О. Сенчук ; Держ. вищ. навч. закл. "Ун-т менеджменту освіти АПН України". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "інформаційне забезпечення управління інноваційною діяльністю педагогів загальноосвітнього закладу" (ЗНЗ). Розроблено та науково обгрунтовано систему даного забезпечення та її автоматизовану базу даних. Відзначено, що структурними компонентами розробленої системи є суб'єкти, етапи управління інноваційною діяльністю педагогів, цілі кожного етапу, зміст інформації, її джерела та методи збору, обробки, збереження та використання даних, форми виходу інформації. Змістовий компонент системи інформаційного забезпечення управління інноваційною діяльністю педагогів ЗНЗ складається з інформаційних блоків, які відповідають цілям кожного етапу управління інноваційними процесами у закладі освіти. Розроблено технологію моніторингу інформаційного забезпечення даного управління. Створено та впроваджено до навчального процесу інституту післядипломної педагогічної освіти програму спецкурсу "Інформаційне забезпечення управління інноваційною діяльністю педагогів загальноосвітнього навчального закладу" та методичні рекомендації для керівників ЗНЗ щодо створення та застосування системи інформаційного забезпечення даного управління та її автоматизованої бази даних як засобу оптимізації інформаційної діяльності керівника.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч421.41ф +
Шифр НБУВ: РА364851

Рубрики:

      
8.

Олійник А.І. 
Інформаційні технології як основа і засіб реалізації інноваційних процесів в сучасній освіті: автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.10 / А.І. Олійник ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано роль інформаційних технологій у процесі інноваційного розвитку освіти. Показано, що впровадження інформаційних освітніх технологій є одним з головних чинників становлення та розвитку інноваційно-інформаційного суспільства. Головною засадою впровадження даних технологій є висока інформаційна культура особистості, що базується на загальнолюдських цінностях і адекватній інноваційно-інформаційному суспільстві моделі морального виховання його членів. Наголошено, що впровадження інформаційних освітніх технологій грунтується на собистісно орієнтованому підході до процесу навчання, відмові від науко- та раціоцентризму, розвитку творчого потенціалу особистості, вільному вираженні нею власних поглядів і переконань, емоцій і почуттів. Розкрито об'єктивну зумовленість і потребу інформатизації освіти як єдиного засобу швидкісної передачі інформації, інтенсифікації навчально-виховного процесу, нарощування об'єму знань, підвищення дієвості контролю успішності учнів і студентів, розширення інтелектуальних можливостей учасників навчально-виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч311,011 + Ч311.253 +
Шифр НБУВ: РА357576

Рубрики:

      
9.

Задорожна Л.К. 
Педагогічна антропологія в соціально-філософському контексті: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Л.К. Задорожна ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 21 с. — укp.

Проведено соціально-філософський аналіз педагогічної антропології як комплексної науки про формування людини, що базується на досягненнях досліджень соціальної філософії, соціології, фізіології, психології, антропології, етнології, етнографії та інших дисциплін. Наведено характеристику особистості як об'єкта соціально-філософського та педагогічно-антропологічного осмислення. Простежено взаємозв'язки педагогічної антропології з соціально-психологічною, культурною та іншими різновидами антропології як науки. Висвітлено роль К.Ушинського, К.Вентцеля, М.Пирогова, а також В.Сухомлинського, Ш.Амонашвілі та інших відомих українських і російських педагогів у розвитку педагогічної антропології. Проаналізовано соціальні ідеали особистості у контексті педагогічної антропології. Досліджено їх вплив на світогляд і поведінку молоді, проявом якого є її активна участь у політичних протестах і боротьбі за соціальні права та свободи, які часто наближаються до тероризму та жорстокості. Акцентовано увагу на значенні науково-інформаційних і мотиваційних ресурсів у структурі антропологічних чинників формування особистості за сучасних умов науково-технічного прогресу. Відзначено, що у сучасній українській науці педагогічна антропологія поки що не досягла належного рівня свого розвитку як окрема галузь педагогічних знань про формування особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*148:Ч30 + Ч311,0 +
Шифр НБУВ: РА349867

Рубрики:

      
10.

Сафонова Н. В. 
Педагогічні інновації у спадщині вітчизняних педагогів 20-х років XX ст.: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Сафонова ; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. — Переяслав-Хмельниц., 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему педагогічних інновацій 1920 рр., які характеризуються пошуками нових методів роботи в школі, розробкою засобів педагогічної діяльності, оновленням форм взаємин між учителем та учнями, формуванням творчого вчителя, покликаного за своєю професією. Зазначено, що за умов пореволюційної України в даний період проявилася чітка тенденція до широкої творчості та педагогічного новаторства. Проаналізовано шляхи реформування системи педагогічної освіти, змісту спеціальної педагогічної підготовки, методів роботи українських педагогів 1920 рр. Визначено провідні теоретичні ідеї та погляди педагогів даного періоду на організацію системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА375217 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Бужикова Р.І. 
Педагогічні технології професійно орієнтованого навчання студентів економічних коледжів: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Р.І. Бужикова ; Ін-т вищ. освіти Акад. пед. наук України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості підготовки студентів економічних коледжів із застосуванням педагогічних технологій навчання. Виявлено сутність і визначено особливості застосування нових педагогічних технологій професійно орієнтованого навчання студентів, уточнено поняття "професійно орієнтоване навчання", "педагогічні технології", "коледж", висвітлено вплив педагогічних технологій у професійному становленні майбутніх економістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 +
Шифр НБУВ: РА370357 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Бухнієва О. А. 
Підготовка аспірантів до інноваційної діяльності у вищому навчальному закладі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. А. Бухнієва ; Республік. ВНЗ "Крим. гуманіт. ун-т". — Ялта, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підготовки аспірантів до інноваційної діяльності у ВНЗ. Визначено її концептуально-методологічні засади; вдосконалено поняття "нововведення", "новація", "інновація", "педагогічні інновації", "інноваційний процес". Конкретизовано сутність і структуру інноваційної діяльності, виявлено специфіку її провідного суб'єкта у ВНЗ. Виокремлено критерії та показники, охарактеризовано рівні підготовки аспірантів до інноваційної діяльності у ВНЗ. Обгрунтовано модель підготовки аспірантів до інноваційної діяльності у ВНЗ, виявлено педагогічні умови, що забезпечують ефективність даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) п + Ч311,01 + Ч216(4УКР)241
Шифр НБУВ: РА382976 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Василенко Н.В. 
Підготовка керівників загальноосвітніх навчальних закладів до інноваційної діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Василенко ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2007. — 21 с. — укp.

На підставі теоретичного аналізу інноваційної діяльності та її нормативно-правового забезпечення розроблено та теоретично обгрунтовано систему підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ) до інноваційної діяльності на курсах підвищення кваліфікації в інститутах післядипломної педагогічної освіти (ІППО). Розроблена система містить взаємозалежні та взаємозумовлені складові, а саме: концептуальну, змістову, технологічну, рефлексивну, прогностичну. Концептуальна складова відображає наукові засади підготовки керівників ЗНЗ до інноваційної діяльності в ІППО, змістова розкриває оновлений навчально-тематичний план, форму організації навчання, що відповідають сучасним вимогам до вищих навчальних закладів, технологічна містить сучасні технології (форми та методи) навчання дорослих, рефлексивна розкриває методику визначення рівня підготовки керівників ЗНЗ до інноваційної діяльності, прогностична - технологію фахового зростання керівників ЗНЗ у системі післядипломної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.411 + Ч311,01 +
Шифр НБУВ: РА353493

Рубрики:

      
14.

Будас Ю. О. 
Підготовка майбутніх вчителів до інноваційної педагогічної діяльності засобами ділової гри: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Ю. О. Будас ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. — Вінниця, 2010. — 20 с. — укp.

Проведено дефінітивний аналіз термінів "інноваційна педагогічна діяльність", "інновація", "готовність до інноваційної педагогічної діяльності", "ділова гра". Визначено педагогічні можливості ділових ігор як засобу підготовки студентів до інноваційної педагогічної діяльності. Теоретично обгрунтовано, експериментально перевірено та доведено ефективність моделі й організаційно-педагогічних умов використання ділових ігор для формування інноваційної компетентності майбутніх вчителів. Показано організаційно-методичний алгоритм їх проведення. Розглянуто особливості конструювання. Розроблено та запропоновано науково-методичні рекомендації щодо залучення ділових ігор до процесу підготовки майбутніх вчителів до інноваційної педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.252.46 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА369741 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Петриченко Л.О. 
Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до інноваційної діяльності в позааудиторній роботі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.О. Петриченко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2007. — 20 с. — укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми організації професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до інноваційної діяльності в позааудиторній роботі. Розкрито сутність та структуру інноваційної діяльності, визначено критерії та показники готовності вчителя початкової школи до її здійснення. Охарактеризовано основні етапи підготовки майбутніх фахівців до даного виду професійної діяльності. Науково обгрунтовано й апробовано систему позааудиторної роботи, спрямованої на формування інноваційної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Експериментально доведено, що запропонована система позаудиторної роботи сприяє суттєвому зростанню професійно значущих мотивів, формуванню інноваційних знань, умінь, адекватної самооцінки, а також таких необхідних особистісних якостей притаманних сучасному вчителю, як гуманістична спрямованість, креативність, самостійність, відповідальність та ініціативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч311,01 +
Шифр НБУВ: РА353261

Рубрики:

      
16.

Городецька Н.Г. 
Психологічні особливості подолання інноваційних бар'єрів у педагогічній діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.Г. Городецька ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто психологічні особливості подолання бар'єрів до інновацій у педагогічній діяльності. Проведено психолого-педагогічний аналіз підходів до тлумачення понять "інноватика" та "педагогічна інноватика" у вітчизняній і зарубіжній психології. Вивчено специфіку подолання психологічних бар'єрів у педагогічній діяльності з використанням функціонально-генетичного підходу та системно-динамічної концепції, згідно з якою відмінною рисою інноваційної діяльності є психологічна перебудова. За результатами дослідження з'ясовано існування бар'єрів соціальних, творчості та кризи педагогічної діяльності. Показано особливості подолання бар'єрів залежно від стажу роботи, статі, віку педагога. Досліджено провідну роль мотиваційного чинника в його інноваційній діяльності. З'ясовано вплив типу навчального закладу на мотиваційну структуру педагогів-інноваторів. Розглянуто динаміку розвитку мотивів інноваційної діяльності. Показано вплив індивідуально-психологічних властивостей педагогів (тривожності, інтернальності-екстернальності, емоційної стійкості, рівня суб'єктивного контролю) на специфіку їх інноваційної діяльності. Розроблено засади та принципи рефлексивно-інноваційного тренінгу для корекції інноваційних бар'єрів, що виникають у педагогічній діяльності. Проаналізовано результати застосування тренінгу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-69 + Ч311,01 +
Шифр НБУВ: РА364025

Рубрики:

      
17.

Топольський В. О. 
Розвиток гнучких педагогічних технологій у вищих навчальних закладах України (кінець XX - початок XXI століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. О. Топольський ; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Визначено систематизацію теоретичних ідей і досвіду розвитку гнучких педагогічних технологій, виявлено особливості їх реалізації у практиці ВНЗ України досліджуваного періоду для творчого використання за сучасних умов. Проаналізовано генезис ідеї такого розвитку у практиці вітчизняної вищої школи, обгрунтовано його концепцію. Охарактеризовано специфіку гнучких технологій навчання та їх відмінність від традиційних. Виявлено головні тенденції вирішення проблеми такого розвитку згідно з визначеними етапами. Узагальнено досвід розробки та впровадження гнучких технологій у ВНЗ України кінця XX - початку XXI ст., виділено основні напрями його творчого використання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)64 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА383186 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Лучко О.М. 
Розвиток ідеї природовідповідності в українській педагогічній науці (кінець XVIII - XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Лучко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Висвітлено становлення й розвиток ідеї природовідповідності в українській педагогічній науці (кінець XVIII - XX ст.) на засадах християнсько-педагогічної, науково-педагогічної антропології. На підставі ретроспективного системного аналізу встановлено періодизацію розвитку ідеї природовідповідності на українських землях. Виявлено загальні й особливі риси в її становленні та функціонуванні. Визначено основні шляхи впровадження цієї ідеї впродовж досліджуваного періоду. Розглянуто вимоги й основні засоби використання принципу природовідповідності, сформульовані в сучасних законодавчих актах, урядових документах, педагогічних концепціях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч311,0 +
Шифр НБУВ: РА330440

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Попова О.В. 
Розвиток інноваційних процесів у середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладах України в ХХ столітті: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.В. Попова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 39 с. — укp.

Досліджено генезис інноваційних процесів у середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладах України в ХХ ст. На підставі детермінованого аналізу конкретно-історичних обставин визначено етапи їх розвитку, зокрема, з початку ХХ ст. до 1920 рр. - зародження педагогічних інновацій, 1920 - середина 1930-х рр. - реорганізація навчально-виховного процесу, середини 1950 - 1980-ті рр. - розвиток масової педагогічної творчості, 1990-ті рр. - розбудову інноваційної школи за умов національного відродження). Розкрито суть інноваційного навчально-виховного закладу, наведено класифікацію типів інноваційних шкіл. Проаналізовано зміст конкретних інновацій, реалізованих у навчально-виховних закладах України протягом ХХ ст. Визначено умови ефективності впровадження нововведень у шкільну практику. Досліджено особливості розвитку інноваційних процесів, що мають прогностичну спрямованість і є джерелом для розробки науково-теоретичних напрямів фундаментальних досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч33(4УКР)
Шифр НБУВ: РА319989 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Янкович О.І. 
Розвиток освітніх технологій у теорії та практиці вищої педагогічної освіти України (1957 - 2005): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.І. Янкович ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2009. — 42 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку освітніх технологій як педагогічно-соціальних інновацій у педагогічній теорії та практиці України. Вперше дану проблему розглянуто у ретроспективі із вивченням сучасного стану впровадження технологічного підходу, підготовки педагогів до його реалізації, визначенням перспектив розвитку. Доведено, що розвиток освітніх технологій у педагогічних ВНЗ України - це складний діалектичний процес, в якому акумульовано ідеї національної та зарубіжної педагогіки, відображено особливості та традиції вітчизняної освітньої галузі, збережено відповідність тенденціям суспільно-політичного життя. Доведено, що вітчизняний досвід технологізації освіти педагогічних ВНЗ творчо інтегрується у нових системах, які відповідають міжнародним стандартам підготовки учителів. Розкрито можливості використання прогресивних елементів минулого на сучасному етапі. На підставі результатів ретроспективного аналізу на основі екстраполяції історичного досвіду обгрунтовано систему підготовки педагогів до реалізації освітніх технологій. Здійснено проектування та моделювання інноваційної соціально-виховної технології "Організація успішної діяльності", яка сприяє розвитку професійної компетентності випускників закладів освіти та є джерелом для створення національно-праксеологічної освітньо-виховної концепції держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч311,01 +
Шифр НБУВ: РА367489

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського