Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (40)Книжкові видання та компакт-диски (337)Журнали та продовжувані видання (58)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю252:Ч30$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 262
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Ваховский Л. Ц. 
Западноевропейская философия воспитания эпохи Просвещения / Л. Ц. Ваховский; Луган. гос. пед. ун-т им. Т.Шевченко. - Луганск : Алма матер, 2000. - 290 c. - Библиогр.: 370 назв. - рус.

Исследован процесс становления и развития философии воспитания Западной цивилизации, сформировавшейся в XVIII веке. Изучена педагогическая интерпретация философской антропологии английских, французских и немецких просветителей. Рассмотрены аксиологические, методологические и герменевтические аспекты их философско-педагогических концепций. Определены статус, предназначение и функции философии воспитания. Освещены социально-исторические особенности исследуемого периода и характер педагогических традиций Западной цивилизации в эпоху Просвещения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4)5 + Ч30 в2:Ю + Ю3(0)5-535 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА604834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Радіонова І. О. 
Сучасна американська філософія освіти та виховання: тематичні поля та парадигмально-концептуальні побудови / І. О. Радіонова; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2000. - 206 c. - укp.

Проаналізовано принципові особливості сучасної американської освіти та виховання, процес пошуку дисциплінарної ідентифікації та випробування функціональних можливостей. Простежено еволюційні тенденції у межах основних концептуальних побудов, а також розглянуто феномен взаємовпливу американської та європейської філософсько-педагогічної думки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(7США)6-652 + Ю252:Ч30 + Ч34(7СОЕ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Філософія освіти XXI століття: проблеми і перспективи : Метод. семінар 22 листоп. 2000 р. / ред.: В. П. Андрущенко. - К. : Т-во "Знання" України, 2000. - 519 с. - (Зб. наук. пр. АПН України; Вип. 3). - укp. - рус.

Розглянуто проблеми реформування освіти відповідно до соціокультурних змін, розвитку науки, культури і соціальної практики. Значну увагу приділено полікультурній парадигмі та системоутворювальним чинникам філософії освіти, філософсько-педагогічним аспектам спілкування, теоретико-методологічним засадам сучасного навчально-виховного процесу, філософським ідеям М.Гоголя в інтерпретаційному просторі педагогічної антропології. Проаналізовано вплив організаційних передумов на розвиток системи державного управління професійними навчальними закладами України в 1917 - 1920 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30я43 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70747 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кисельов М.  
Екологічна свідомість як феномен освітянського процесу / М. Кисельов // Філософ. думка. - 2005. - № 2. - С. 130-149. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч311.352.27

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Симчич М.  
Ідея Університету і національна держава / М. Симчич // Філософ. думка. - 2004. - № 4. - С. 107-111. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4УКР)711.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Кулаков А.  
Ідея Університету: неочевидні очевидності / А. Кулаков // Філософ. думка. - 2004. - № 4. - С. 91-106. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4УКР)711.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Мінаков М.  
Криза ідентичності Університету / М. Мінаков // Філософ. думка. - 2004. - № 4. - С. 55-90. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4УКР)711.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Корсак К. В. 
Освіта, суспільство, людина в ХХІ столітті: інтегрально-філософський аналіз : Моногр. / К. В. Корсак; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К. : Вид-во НДПУ ім. М.Гоголя; Ніжин, 2004. - 221 c. - Бібліогр.: 505 назв. - укp.

Проаналізовано світові явища і тенденції розвитку тріади "людина - суспільство - освіта". Висвітлено теорію і практику освітніх реформ з урахуванням впливу світових процесів, проблеми освітньої компаративістики, роль точних наук і зміст вищої освіти у другій половині ХХ ст. Визначено шляхи удосконалення вивчення фізики у школах України ХХІ ст.

Проанализированы мировые явления и тенденции развития триады "человек - общество - образование". Освещены теория и практика образовательных реформ с учётом влияния мировых процессов, проблемы образовательной компаративистики, роль точных наук и содержание высшего образования во второй половине ХХ ст. Определены пути усовершенствования изучения физики в школах Украины ХХІ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30,0 + Ю252:Ч30 + Ч210.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кононенко П.  
Освіта ХХІ століття: філософія родинності / П. Кононенко, Т. Кононенко. - К. : АртЕк, 2001. - 239 c. - укp.

Розглянуто проблеми, перспективи освітнього процесу в органічному зв'язку зі становленням України як нового типу держави: суверенної, правової, демократичної, соборної. Особливу увагу приділено творенню гуманістичної, правової, демократичної, національної школи, вітчизняному (від В.Мономаха до Г.Сковороди, Т.Шевченка, Г.Ващенка, В.Сухомлинського) та зарубіжному досвіду, який співвідносний з принципами народної педагогіки - філософією родинності як філософією гармонійного розвитку людини, сім'ї, народу.

Рассмотрены проблемы, перспективы образовательного процесса в органической связи с созиданием Украины как нового типа государства: суверенного, правового, демократического, соборного. Особое внимание уделено созданию гуманистической, правовой, демократической, национальной школы, отечественному (от В.Мономаха до Г.Сковороды, Т.Шевченка, Г.Ващенка, В.Сухомлинского) и зарубежному опыту, который соотносительный с принципами народной педагогики - с философией родственности как философией гармонического развития человека, семьи, народа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч33(4УКР) + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА622856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Романенко М. І. 
Філософія освіти: історія і сучасність / М. І. Романенко. - Д. : Промінь, 2001. - 178 c. - Бібліогр.: с. 171-178. - укp.

Розглянуто історико-генезисний та структурно-функціональний підходи до визначення поняття філософсько-освітньої парадигми. Показано особливості формування та розвитку сучасних освітніх, а також ноосферно-екологічних парадигм. Розкрито соціальну та когнітивну природу філософії освіти. Розглянуто риси освіти нового соціокультурного проекту, зокрема, орієнтацію на формування системно-ситуаційного способу світоглядного мислення у зв'язку з відмовою від побудови універсально-істинної картини світу та ціннісним переживанням повсякденного буття та діяльності, подолання в педагогіці псевдонаукової позиції абсолютного суб'єкта - коли педагог приймає рішення за учня. Висвітлено психолого-технологічний аспект формування соціокультурно-орієнтованої національної школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0) + Ч30в:Ю + Ч111.156 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА618390 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Малько А. О. 
Філософськіи основи соціального виховання в творчості І.Канта / А. О. Малько // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 9. - С. 29-37. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено становлення філософської теорії соціального виховання, формування педагогіки як науки про фізичний розвиток природних сил людини та його духовних якостей.

Исследовано становление философской теории социального воспитания, формирование педагогики как науки о физическом развитии природных сил человека и его духовных качеств.

The author explores the formation of the philosophical theory of social education as well as of the pedagogics as a science on physical development of human innate abilities and social development of human spiritual ones.


Ключ. слова: соціальне виховання, соціоцентричні цінності, виховання людства
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Конох М. С. 
Формування нової філософії освіти в Україні: Соціально-філософський аналіз / М. С. Конох. - К. : Вищ. шк., 2001. - 223 c. - Бібліогр.: с. 210-223. - укp.

Обгрунтовано соціальну необхідність створення нової філософії освіти. Розкрито світоглядно-соціальне значення філософії права у вищій школі та фактори і механізми соціалізації особи у системі освіти. Розглянуто питання теорії та практики управління формуванням правової та моральної культури студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю6*667 + Ю3(4УКР)6 + Ч30в2:Ю2 + Ч312(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА610960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Огнев'юк В. О. 
Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку : Моногр. / В. О. Огнев'юк. - К. : Знання України, 2003. - 450 c. - Бібліогр.: с. 437-448. - укp.

У контексті цінностей сталого людського розвитку наведено результати новітніх досліджень вітчизняної сфери освіти. На підставі філософського осмислення історично зумовлених тенденцій у розвитку сучасної освіти запропоновано нову модель, що формується в процесі трансформації українського суспільства та глобальних змін у світі.

В контексте ценностей устойчивого развития человечества приведены результаты новейших исследований отечественной сферы образования. С учетом философского осмысления исторически обусловленных тенденций в развитии современного образования предложена новая модель, формирующаяся в процессе трансформации украинского общества и глобальных изменений в мире.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ю252:Ч30 + Ю217

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Троїцька Т. С. 
Філософсько-освітні пошуки відтворення втраченої парадигми "Природа - людина" в методологічній підготовці учителя / Т. С. Троїцька // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 13. - С. 75-80. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто проблеми збагачення методологічної культури майбутнього педагога світоглядним компонентом, назвою якого є "ціннісне ставлення людини до природи".

Статья посвящена рассмотрению проблемы обогащения методологической культуры будущего педагога мировоззренческим компонентом, названием которого является "ценностная позиция человека по отношению к природе".

The article is devoted to consideration of problem of filling of methodological culture of future teacher by a world view component the name of which the "valued position of man in relation to nature" is.


Ключ. слова: парадигма "природа-людина", етнокультурна варіативність, утілітарно-прагматичне ставлення людини до природи, генетичний пріоритет природи, екологічний імператив
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ярошенко А. О. 
Ціннісний дискурс освіти : Моногр. / А. О. Ярошенко. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2004. - 154 c. - Бібліогр.: 105 назв. - укp.

Розглянуто процес формування духовних цінностей у сучасних ВНЗ. Проаналізовано методологічні підходи щодо формування цінностей в освіті на основі гуманітарних наук та наведено вимоги до гуманітарної освіти. Висвітлено роль освіти як механізму формування інтелектуального потенціалу особистості, духовних цінностей, єдність підходів трьох рівнів: міжнародного, державного й освітньо-галузевого. Описано принципи освіти, які реалізуються шляхом її змісту, щодо організації освіти та системи контролю студентів, забезпечення розвиваючого інформаційного середовища, необхідного для їх самореалізації та формування відповідальності за збереження загальнозначимих цінностей.

Рассмотрен процесс формирования духовных ценностей в современных ВУЗ. Проанализированы методологические подходы к формированию ценностей в образовании на основе гуманитарных наук и приведены требования к гуманитарному образованию. Освещены роль образования как механизма формирования интеллектуального потенциала личности духовных ценностей, единство подходов трех уровней: международного, государственного и образовательно-отраслевого. Описаны принципы образования, реализуемые через его содержание, а также организации образования и системы контроля студентов, обеспечения развивающейся информационной среды, необходимой для их самореализации и формирования ответственности за сохранность общезначимых ценностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ю6*671.13 + Ч481.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА652952 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Ідеї, реалії і перспективи освітніх інновацій: філософія, психологія, методика : Матеріали всеукр. наук.-практ. конф., Суми, 20 - 21 квіт. 2006 р. Ч. 1 / ред.: В. Ф. Живодьор; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти, Ін-т вищ. освіти АПН України, Сум. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, Кіровогр. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, Луган. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Суми, 2006. - 133 c. - укp.

Висвітлено проблеми розвитку вищої освіти у постболонському просторі. Розглянуто питання адаптації студентів за умов впровадження освітніх інновацій. Проаналізовано психологічні особливості вчителя як суб'єкта інноваційної діяльності. Розкрито значення компетентнісного підходу в навчально-виховному процесі учнів, засади та перспективи дослідження цілісності педагогічної діяльності як сучасної інноваційної технології. Викладено інноваційні підходи до формування етичної культури школярів. Визначено психолого-педагогічні передумови естетичного розвитку учнів з вадами розумового розвитку.

Освещены проблемы развития высшего образования в постболонском пространстве. Рассмотрены вопросы адаптации студентов в условиях внедрения образовательных инноваций. Проанализированы психологические особенности учителя как субъекта инновационной деятельности. Раскрыты значение компетентностного подхода в учебно-воспитательном процессе учеников, основы и перспективы исследования целостности педагогической деятельности как современной инновационной технологии. Изложены инновационные подходы к формированию этической культуры школьников. Определены психолого-педагогические предпосылки эстетического развития учеников с дефектами умственного развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01я431 + Ю9в2:Ч30я431 + Ю252:Ч30я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В349916 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ідеї, реалії і перспективи освітніх інновацій: філософія, психологія, методика : Матеріали всеукр. наук.-практ. конф., Суми, 20 - 21 квіт. 2006 р. Ч. 2 / ред.: В. Ф. Живодьор; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти, Ін-т вищ. освіти АПН України, Сум. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, Кіровогр. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти, Луган. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Суми, 2006. - 104 c. - укp.

Проаналізовано взаємозв'язок ефективності навчання з особливостями темпераменту учнів школи нового типу. Наведено гігієнічну оцінку факторів розвитку хронічних захворювань у підлітків навчальних закладів різного типу. Розглянуто питання формування здорового способу життя у молодших школярів як складової цілісного світогляду особистості. Висвітлено проблему формування готовності вчителів до діагностики процесу навчання на основі акмеологічного підходу. Розкрито педагогічні засади оцінювання навчальної діяльності учнів, світоглядні засади формування інноваційної культури фахівців. Визначено шляхи вдосконалення професійної підготовки фахівців фізичної культури.

Проанализирована взаимосвязь эффективности обучения с особенностями темперамента учеников школы нового типа. Приведена гигиеническая оценка факторов развития хронических заболеваний у подростков учебных заведений разного типа. Рассмотрены вопросы формирования здорового образа жизни у младших школьников как составной целостного мировоззрения личности. Освещена проблема формирования готовности учителей к диагностике процесса обучения на основе акмеологического подхода. Раскрыты педагогические основы оценки учебной деятельности учеников, мировоззренческие основы формирования инновационной культуры специалистов. Определены пути усовершенствования профессиональной подготовки специалистов физической культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01я431 + Ю9 в2:Ч30я431 + Ю252:Ч30я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В349916 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Брецинка В.  
Метатеория воспитания. Введение в основы науки о воспитании, философию воспитания и практическую педагогику : Моногр. / В. Брецинка. - К. : Коло; Дрогобыч, 2006. - 365 c. - Библиогр.: с. 313-365 - рус.

Проанализирована зависимость педагогики от ценностных суждений, норм и мировоззрения. Рассмотрены задачи теории воспитательных теорий, научные теории как цель исследования, а также задачи и проблемы нормативной философии воспитания. Приведены требования к свободе ценностных суждений, языку науки о воспитании, практической педагогике, освещены её составные части.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.3 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА674542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Воловик В. И. 
Философия педагогики : Моногр. / В. И. Воловик. - Запорожье : Просвіта, 2003. - 152 c. - Библиогр.: с. 140-148 - рус.

Представлено обоснование необходимости развития философии педагогики, которая позволяет выявить основные детерминанты оптимизации развития педагогической науки, повысить ее роль в обучении и воспитании подрастающего поколения. На основании исследования взаимосвязи философии и педагогики, генезиса философско-педагогического знания проанализированы основные понятия философии педагогики, педагогический процесс, педагогическое сознание и педагогическое познание.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30в2:Ю

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА674804 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Черепанова С.  
Філософія освіти і мистецтво: становлення особистості як творчого суб'єкта культури / С. Черепанова // Народознав. зошити. - 2004. - № 3-4. - С. 321-330. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч30в2:Ю2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68851 Пошук видання у каталогах НБУВ 


...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського