Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (57)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>K=ПСИХІКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Спеціальна психологія. Тексти : Навч. посіб. Ч. 1 / ред.: М. П. Матвєєва, С. П. Миронова; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Подільський, 1999. - 158 c. - укp.

Висвітлюються загальні питання спеціальної психології, зокрема проблеми структури дефекту при розумовій відсталості, соціально-психологічної сутності дефекту та його компенсації, психологічного змісту поняття розумової відсталості, її види та форми. Досліджуються особливості інтелектуального та особистісного розвитку розумово відсталих школярів, своєрідність психіки дітей-олігофренів. Представлені методики дослідження пізнавальних та емоційно-вольових процесів, якостей особистості учнів допоміжної школи. Оскільки описані дослідження психіки дітей з недорозвиненим інтелектом проводились у 60-70-х роках, то, познайомившись з їхніми результатами, є можливість відстежити, як розвивались уявлення про сутність розумової відсталості, як змінилась психіка учнів допоміжної школи за 30 років, як впродовж цього терміну розвивалась сама спеціальна психологія та її проблематика.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2-734 я7-3 + Р733.645.095.2-57 я73 + Ч430 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: В342636 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Роменець В. А. 
Історія психології ХХ століття : Навч. посіб. для студ. вузів, що навч. за спец. "Психологія" / В. А. Роменець, І. П. Маноха. - К. : Либідь, 1998. - 992 c. - укp.

Вивчається методологія рефлексивності в історії психології ХХ ст.: конфлікт сучасної культури; філософія культури і трансцендентальний ідеалізм. Розглядаються природничі спрямування у психології і принципи інтеріоризації та екстеріоризації. Показано натуральне й соціальне у психіці людини: конфлікт між свідомим і несвідомим у психоаналітичному тлумаченні; новітні форми та ідеї психоаналізу; психоаналіз і західна філософія ХХ ст. та ін. Розкривається людська психіка в її суб'єктивній самодостатності. Вивчається канонічна психологія - перехід від ХХ до ХХI ст. у психологічному мисленні; система канонічної психології; історико-психологічні дослідження ХХ ст. тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(0)6 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА591214 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Чайченко Г. М. 
Поведінка і психіка тварин : Навч. посіб. / Г. М. Чайченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2000. - 199 c. - Бібліогр.: с. 186-187. - укp.

Викладено особливості психіки тварин з позиції сучасної етології та зоопсихології. Наведено загальну характеристику інстинкту та інстинктивної поведінки. Розглянуто основні форми поведінки (репродуктивну, батьківську, територіальну, ігрову, дослідницьку, агресивну), а також проблеми домінування та ієрархії, популяційну поведінку вищих безхребетних і різних класів хребетних тварин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю922.32 я7 + Ю922.362 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА617508 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Науково-практична конференція "Менопауза: гормони і мозок, психіка і соматика", м. Івано-Франківськ, 26 - 27 черв. 2003 р. : Тези доп. / ред.: Р. В. Івасів; Івано-Франків. держ. мед. акад., Упр. охорони здоров'я Івано-Франків. облдержадмін., Укр. асоц. фахівців по вивч. менопаузи, "Менопауза: гормони і мозок, психіка і соматика", науково-практична конференція (2003). - Івано-Франківськ, 2003. - 16 c. - укp.

Описано особливості добової екскреції дофаміну у жінок менопаузального періоду, хворих на ожиріння та артеріальну гіпертензію, поєднаної патології геніталій у жінок, хворих на міому матки. Розглянуто питання лікування клімактеричного синдрому гомеопатичним препаратом "Клімадінон", патологічного клімаксу з позицій гомеопатії. Розкрито онкологічні аспекти замінної гормонотерапії клімактеричних та посткастраційних зрушень. Висвітлено когнітивні функції у разі інволюційних психічних розладів у жінок та їх кореляцію замісною гормонотерапією. Визначено вміст прогестерону у немолодих першороділь у випадку фетоплацентарної недостатності.

Описаны особенности суточной экскреции дофамина у женщин менопаузального периода, больных на ожирение и артериальную гипертензию, патологии гениталий у женщин, больных на миому матки. Рассмотрены вопросы лечения климактерического синдрома гомеопатическим препаратом климадиноном, патологического климакса с позиций гомеопатии. Раскрыты онкологические аспекты заменяемой гормонотерапии климактерических и посткастрационных сдвигов. Освещены когнитивные функции при инволюционных психических расстройствах у женщин и их корреляция замещающей гормонотерапией. Определено содержание прогестерона в немолодых впервые родящих женщин при фетоплацентарной недостаточности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р712.59я431(4УКР)

Шифр НБУВ: Р99499 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Криводерев В. В. 
Принципи моделювання когнітивних функцій / В. В. Криводерев // Право і безпека. - 2002. - № 3. - С. 162-165. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто прикладні аспекти застосування моделювання як системоутворюючої складової частини діяльності психіки людини.

Рассмотрены прикладные аспекты применения моделирования как системообразующей составляющей части деятельности психики человека.

The problem aspects of applying of simulation as component part, generatrix a system, of activity of mentality of the man are reviewed.


Ключ. слова: моделювання, когнітивні функції, психіка людини
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-976

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Колісник О.  
Духовний потік психіки / О. Колісник // Соц. психологія. - 2006. - № 2. - С. 16-30. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Зроблено спробу розглянути духовність у руслі психології. Це, по суті, продовження теми, порушеної у статті "Духовний розвиток особистості" ("Соціальна психологія", N 1 за 2006 рік).


Ключ. слова: духовність, свідомість, психіка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.4-99

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Карп'юк Л.  
Колективна психіка як соціально-психологічний феномен / Л. Карп'юк // Соц. психологія. - 2006. - № 2. - С. 48-57. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Введено поняття колективної психіки як функції, що забезпечує синхронно-діахронну єдність макроспільноти. На базі системно-генетичного підходу виокремлено основні структурні шари колективної психіки, встановлено їх походження та функції, а також вияв на рівні окремих індивідів. Підкреслено важливу роль етнокультурних чинників для трансформаційного суспільства.


Ключ. слова: колективна психіка, колективне несвідоме, психіка спільнот
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю955

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Соколовський О. В. 
Особливості перебігу гіпертонічної хвороби в умовах операційного стресу : Автореф. дис... канд. мед. наук : 14.01.02 / О. В. Соколовський; Крим. держ. мед. ун-т ім. С.І.Георгієвського. - Сімф., 2000. - 17 c. - укp.

Досліджено питання комплексного лікування хворих на гіпертонічну хворобу II стадії за умов перед- та післяопераційного стресів з використанням психотерапевтичних методів корекції психоемоційного стану пацієнтів. Розглянуто експрес-методику психотерапевтичної корекції стану хворих у перед- та післяопераційний періоди. Доведено, що у передопераційний період психіка хворих змінена у зв'язку з посиленням депресії, тривоги, вегетативної лабільності. Дану негативну дію на стан вегетативної нервової та серцево-судинної систем не повною мірою покращують методи передопераційної підготовки хворих. Використання у комплексному лікуванні пацієнтів запропонованих методів психотерапевтичної дії у поєднанні з традиційною медикаментозною терапією дозволило значно поліпшити перебіг перед- та післяопераційного періодів у чоловіків, хворих на гіпертонічну хворобу II стадії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.030-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Козерацька О. А. 
Порушення самосвідомості у хворих на шизофренію (судово-психіатричний аспект) : Автореф. дис... канд. мед. наук / О. А. Козерацька; Укр. НДІ соц. і суд. психіатрії та наркології. - К., 2006. - 23 c. - укp.

Досліжено взаємозв'язок між порушенням самосвідомості та критичністю й експертним рішенням відносно осудності - обмеженої осудності - неосудності у хворих на шизофренію, які скоїли суспільно-небезпечне діяння. Здійснено клініко-психопатологічне дослідження 90-а підекспертних осіб, які проходили судово-психіатричну експертизу у Київському міському центрі судово-психіатричної експертизи з квітня 1996 р. по травень 2001 р., яким було встановлено діагноз "Шизофренія". Діагностика шизофренії, визначення її синдромальних форм і типів перебігу проводилась згідно критеріїв діагностики МКХ-10. На підставі одержаних результатів удосконалено й адаптовано методики для дослідження порушення самосвідомості у хворих на шизофренію за умов судово-психічної експертизи. Запропоновано методику нового підходу до розв'язання експертного питання стосовно осудності - обмеженої осужності - неосудності у підекспертних хворих на шизофренію, базуючись на концепції контиуума понять : психіка - свідомість - самосвідомість - Я - концепція - критичність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.090-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346456 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ревуцька С. К. 
Україномовна проза Марка Вовчка: психоаналітична інтерпретація : монографія / С. К. Ревуцька; МОНМС України, Криворіз. держ. пед. ун-т. - Кривий Ріг : Вид. дім, 2011. - 217 c. - Бібліогр.: 225 назв - укp.

Наведено результати дослідження особливостей психіки та психології персонажів, персонажів-оповідачів і автора, а також специфіки авторських прийомів зображення в україномовній прозі Марка Вовчка. Увагу приділено психологічній та психоаналітичній інтерпретації конкретних проявів психіки персонажів і автора, тобто психологізму твору взагалі, а також аналізу психологічного та психоаналітичного бачення автором людини в суспільстві. Висвітлено історію формування уявлень і понять про психіку та психологію людини. Подано наукове тлумачення таких понять, як психіка, психологія, психоаналіз у працях філософів і психологів. Запропоновано методику розкриття психіки, психології та психологізму україномовних творів малих прозових жанрів у творчості Марка Вовчка. Розкрито особливості авторської інтерпретації психіки та психології українських селян середини XIX ст. у її збірці "Народні оповідання".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Вовчок Марко 534

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА751352 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Чернієнко В. О. 
Ідентичність особистості / В. О. Чернієнко // Наук. зап. Харк. ун-ту Повітр. сил. Соц. філос., психологія. - 2007. - Вип. 1. - С. 48-60. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування ідентичності особистості. Вказано на фундаментальну адаптаційну властивість психіки до наслідування зовнішнього середовища; людська психіка ідентифікує, ототожнює суб'єкта з об'єктом. Стверджено, що ідентичність особистості є соціоісторичним продуктом ідеологічного опанування людиною світом. Експлікується кореляція зміни історичних форм власності та форм ідентичності особистості. Показано закономірне знімання гіпостазування та реіфікації ідентичності особистості. Зроблено висновок про дискурсивну природу ідентичності як корисну для адаптації метафору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + С5*5*332.111.3-231.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чепа М.-Л. А. 
Парадигмальні зміни основ загальної психології у синергетичному контексті : монографія / М.-Л. А. Чепа, В. Ф. Маценко, Ж. М. Маценко, Н. М. Бугайова, А. Д. Терещук; ред.: М.-Л. А. Чепа; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2013. - 219 c. - укp.

Досліджено парадигмальні зміни загальнопсихологічної концепції психічних процесів, станів, властивостей, свідомості. Визначено суб'єктивні чинники духовного розвитку особистості в контексті синергетичної концепції феномену духовності. Розкрито механізми впливу комп'ютерних технологій на особистість. Запропоновано нові підходи до такого багатогранного явища, як психіка, що покращить його подальше вивчення широким спектром психологічних сумісних дисциплін (вікова та педагогічна психологія, патопсихологія і т. ін.).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-975

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Васянович Г. П. 
Костянтин Ушинський - класик світової педагогіки / Г. П. Васянович // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 4. - С. 181-189. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано творчу діяльність видатного викладача та психолога ХІХ ст. К. Д. Ушинського. На основі першоджерел і значного масиву історико-педагогічної літератури висвітлено його вклад у розробку педагогічної методології, проблем виховання та навчання. Проведено порівняльний аналіз педагогічних ідей К. Д. Ушинського і класиків світової педагогіки: Я. Коменського, Ж.-Ж. Руссо, Й. Гербарта, А. Дистервега.

Проанализирована творческая деятельность выдающегося педагога и психолога XIX в. К. Д. Ушинского. На основе первоисточников и значительного массива историко-педагогической литературы освещен его вклад в разработку педагогической методологии, проблем воспитания и обучения. Представлен сравнительный анализ педагогических идей К. Д. Ушинского и классиков мировой педагогики: Я. Коменского, Ж.-Ж. Руссо, Й. Гербарта, Й. Песталоцци, А. Дистервега.

Creative activity of prominent teacher and psychologist of the XIX century К.Д. Ushynski is analyzed. On the basis of original sources and considerable array of historic-pedagogic literature his contribution is lighted up to development of pedagogical methodology, problems of education and educating. The comparative analysis of pedagogical ideas of К.Д. Ushynski is presented. and classics of world pedagogies: Ja.Комеnsky, Zh.Rousseau, J.Gerbard, J.Pestatsy, А.Dysterveg.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)51-273

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Колісник О. П. 
Медитація як стержень будь-якої духовної практики та як засіб радикальної психологічної самодопомоги / О. П. Колісник // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2008. - Вип. 41. - С. 86-91. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Зазначено, що духовні практики і сучасна трансперсональна психологія знаходяться у пошуці шляхів занурення всередину людської психіки, де знаходиться внутрішній світ людини як мікрокосмос, який відкриває нові сторони макрокосмосу, котрі не передаються існуючою природничо-науковою картиною світу. Розглянуто значення терміна "медитація", яка покриває реальність глибокої зосередженості людини на своєму внутрішньому світові, коли людина концентрує фокус уваги як центр свідомості на саму себе і, одночасно відсторонюється від будь-яких зовнішніх подразників. За різними критеріями виділено види медитації. Підкреслено, що, навчившись медитувати, ми залишаємося жити серед свого звичайного оточення, але змінюється ставлення до себе, до людей, до світу. Побудовано схему засад саморозвитку особистості, що проявляється у радикальній конверсії, ієрархії смислів, у нарощенні можливостей контекстуально-інтуїтивного потоку психіки, у гармонізації зв'язку свідомості з несвідомим, у переживанні безпосереднього психічного контакту з іншою людиною, зі спільнотою, з природою, з космосом (Богом).

Отмечено, что духовные практики и современная психология находятся в поисках путей погружения внутрь человеческой психики, где находится внутренний мир человека, как микрокосмос, который открывает новые стороны макрокосмоса, которые не передаются существующей естественно-научной картиной мира. Рассмотрено значение термина "медитация", которая покрывает реальность глубокой сосредоточенности человека на своем внутреннем мире, когда человек концентрирует фокус внимания как центр сознания на самого себя и, одновременно предельно отстраняется от всяческих внешних раздражителей. По разным критериям выделены виды медитации. Подчеркивется, что научившись медитировать, мы остаемся жить среди своего обыкновенного окружения, но меняется отношение к себе, к людям, к миру. Построена схема принципов саморазвития личности. Медитация определяется как могучее средство саморазвития личности, что проявляется в радикальной конверсии, иерархии, в наращивании возможностей интуитивного потока психики, в гармонизации связи сознания с бессознательным, в переживании непосредственно психического контакта с другим человеком, с обществом, с природой, с космосом (Богом).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю969.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Форостян О. І. 
Використання комплексного полісенсорного впливу в процесі фізичного виховання сліпоглухих дітей / О. І. Форостян // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 222-226. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано в теоретико-методологічному плані корекційні та психолого-педагогічні умови для дітей зі складними порушеннями. Визначено шляхи їх реалізації в системі фізичного виховання. Розглянуто історію становлення корекційної допомоги сліпоглухонімим особам, зокрема, діяльність відомого ученого І. А. Соколянського. Охарактеризовано три етапи розвитку сліпоглухої дитини, яка виховується поза умовами спеціального навчання, а саме: доконтактний період, період предметно-діючого спілкування та період виникнення природних жестів. Акцентовано на значенні сфери спеціального навчання для сліпоглухої дитини, де у процесі спільної з вихователем діяльності вона засвоює функціональне призначення предметів, сенс дій, у неї формується поведінкова система і людська психіка. Зосереджено увагу на фізичному вихованні сліпоглухих дітей, яке є не тільки засобом покращення їх соматичного стану, зміцнення м'язової системи, а й засобом компенсації та корекції множинного дефекту. Виокремлено комплексну програму та методичні рекомендації з організації фізичного виховання дітей зі складними сенсорними порушеннями 10 - 17 років Б. Т. Долинського.

Обоснованы в теоретико-методологическом плане коррекционные и психолого-педагогические условия для детей со сложными нарушениями. Определены пути их реализации в системе физического воспитания. Рассмотрена история становления коррекционной помощи слепоглухонемым лицам, в частности деятельность в этой области известного ученого И. А. Соколянского. Охарактеризованы три этапа развития слепоглухого ребенка, который воспитывается вне условий специального обучения, а именно: доконтактный период, период предметно-действенного общения и период возникновения природных жестов. Отмечено значение сферы специального обучения для слепоглухого ребенка, где в процессе совместной с воспитателем деятельности он усваивает функциональное назначение предметов, смысл действий, у него формируется поведенческая система и человеческая психика. Сосредоточено внимание на воспитании слепоглухих детей, которое является не только средством улучшения их соматического состояния, укрепления мышечной системы, но и средством компенсации и коррекции множественного дефекта. Выделена комплексная программа и методические рекомендации по организации физического воспитания детей со сложными сенсорными нарушениями 10 - 17 лет Б. Т. Долинского.

grounded in theoretical and methodological terms of corrective and psycho-pedagogical conditions for children with complex disorders. The ways of their implementation in a system of physical education. The history of the formation of a correctional aid deaf and blind persons, in particular the activities in this area of the famous scientist I. A. Sokoljansky. Characterized by three stages of development of deaf and blind child who is brought up outside the terms of special education, namely: dokontaktny period, the subject-effective communication and the period of natural gestures. Noted the value of the field of special education for deaf and blind children, where in the process of joint activity with the tutor, he learns the functional purpose of objects, the sense of action, he formed the behavioral system and the human psyche. Focus attention on educating deaf and blind children, which is not only a means to improve their physical condition, strengthen the musculoskeletal system, but also a means of compensation and correction of multiple defects. Isolated a complex program and guidelines for the organization of physical education of children with complex sensory impairments 10-17 B. T. Dolinsky.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143 + Ч434.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Литвиненко О. Д. 
До питання про ритмічну структуру психіки / О. Д. Литвиненко // Наука і освіта. - 2009. - № 8. - С. 208-212. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

У контексті вирішення проблеми структуризації ритмічного боку психіки висвітлено ритмічну структуру її організації як провідної категорії інтегральної індивідуальності часового порядку, що існує у стані автономності та в субординаційній залежності. Виділено й охарактеризовано такі ритмічні підструктури психіки: психічні ритми, перцептивні ритми й інтерактивні ритми. Сформульовано оновлене визначення поняття "психіка".

В контексте решения проблемы структуризации ритмической стороны психики отражена ритмическая структура ее организации как ведущей категории интегральной индивидуальности временного порядка, которая существует в состоянии автономности и в субординационной зависимости. Выделены и охарактеризованы такие ритмические подструктуры психики: психические ритмы, перцептивные ритмы и интерактивные ритмы. Сформулировано обновленное определение понятия "психика".

Rhythmical structure of psychic organization of a person is the main category of integrated individuality of the temporary order, which exists both in the state of autonomy and in the dependency of subordination. The article points out and characterizes the following rhythmical substructures of psyche: psychic rhythms, perceptive rhythms and interactive rhythms. Our research allows formulating a renewed definition of the notion "psyche".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Тимошенко Р. А. 
Кто ответит за ошибку? / Р. А. Тимошенко, И. В. Андрейченко // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 270-274. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Рассмотрена специфика работы с клиентами, негативный сценарий жизни которых сформировался под влиянием родителей. С помощью транзактного анализа в лекционном и тренинговом варианте и сеансов творческого самовыражения в подносе с песком (песочная терапия) проведена коррекция сценариев и их воплощение в жизнь молодых супружеских пар.

Розглянуто специфіку роботи з клієнтами, негативний сценарій життя яких сформувався під впливом батьків. За допомогою транзактного аналізу в лекційному і тренінговому варіанті і сеансів творчого самовираження в таці з піском (пісочна терапія) проведено корекцію сценаріїв та їх втілення в життя молодих подружніх пар.

The specificity of working with clients, the negative scenario of life which was formed under the influence of parents. With transaction analysis in a lecture and training sessions and the embodiment of creative expression in a tray filled with sand (sand therapy) were able to adjust scenarios and their embodiment in the lives of young couples.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.246 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ершова-Бабенко И. В. 
Психосинергетические следствия в постнеклассической науке / И. В. Ершова-Бабенко // Наука і освіта. - 2009. - № 8. - С. 20-25. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Рассмотрены изменения методологических установок исследования психики и психомерных сред на постнеклассическом этапе развития науки. Раскрыт подход к данной проблеме с точки зрения психосинергетики научной области, предметом которой являются психомерные среды как открытые нелинейные самоорганизующиеся среды, в формировании и существовании которых сущностным фактором становится психика человека. Актуализирована проблема эколого-психического состояния человека или экологии психики.

Розглянуто зміни методологічних установок дослідження психіки та психомірних середовищ на постнекласичному етапі розвитку науки. Розкрито підхід до даної проблеми з погляду психосинергетики наукової галузі, предметом якої є психомірні середовища відкритих нелінійних самоорганізуючих середовищ, у формуванні й існуванні яких сутнісним чинником стає психіка людини. Актуалізовано проблему еколого-психічного стану людини або екології психіки.

The article analyzes changes in methodological purposes of researching psyche and psychodimensional media on postnonclassic stage of science. It reveals an approach to this problem in terms of psychosynergy - a new scientific field which studies psychodimensional media as open nonlinear self-organizing ones in whose formation and existence the human psyche becomes an essential factor. The author analyzes the state of categorical and conceptual apparatus of philosophy and psychology within the range of the concepts associated with psyche; sets the task of its development, in particular, specification of the notion "psyche" in terms of post-nonclassical cognition of complex systems, principles of self-organization and synergy. The article also raises a new problem - the problem of ecological and psychological state of a person, or psychological ecology.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.1 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Горячая Т. С. 
"Сома и психика", "душа и тело" в психологической науке и в христианском богословии / Т. С. Горячая // Наука і освіта. - 2010. - № 8. - С. 10-15. - Библиогр.: 26 назв. - рус.

Проанализированы взаимоотношения "сомы и психики" в психологии и "души и тела" в христианском богословии. Дано сравнение общих позиций этих понятий. Определена терминология понятий "душа" и "тело". Рассмотрена проблема взаимодействия души и тела в христианском богословии. Указано, что в ситуации духовного кризиса обращение к вечным ценностям, которые сохранило христианство, является очень важным и необходимым для работы практического психолога.

Проаналізовано взаємовідносини "соми та психіки" в психології та "душі й тіла" у християнському богослов'ї. Порівняно спільні позиції цих понять. Визначено термінологію понять "душа" і "тіло". Розглянуто проблему взаємодії душі і тіла в християнському богослов'ї. Зазначено, що в ситуації духовної кризи звернення до вічних цінностей, які зберегло християнство, є дуже важливим і необхідним для роботи практичного психолога.

Analyzed the relationship between "soma and psyche in psychology and the soul and body" in Christian theology. Relatively common positions of these concepts. Terminology defined notions of "soul" and "body". We consider the problem of interaction between body and soul in Christian theology. Indicated that in a situation of spiritual crisis appeal to the eternal values that have preserved Christianity is a very important and necessary for the practical psychologist.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю932.1-214 + Э37-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Шевченко І. В. 
Співвідношення показників темпераменту та схильності особистості до подолання суб'єктивно складних ситуацій / І. В. Шевченко // Наука і освіта. - 2010. - № 9. - С. 145-149. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

З'ясовано індивідуальні характеристики темпераментальних властивостей (ТВ) в особистостей, що розрізняються за показниками копінг-риси як здатності людини взаємодіяти з власними почуттями, поведінкою та ін. стосовно суб'єктивно складної ситуації (ССС), щоб контролювати та опановувати їх. Поняття "ССС" розглянуто як суб'єктивну інтерпретацію зовнішніх умов, яка має, передусім, емоційно-мотиваційне забарвлення та спонукає особистість до вибіркової активності, спрямованої на подолання труднощів, в якій виявляються особистісні схильності в когнітивній, афективній або поведінковій сферах психіки. Результати дослідження подано у вигляді профілів темпераментальних характеристик, що розрізняються домінуванням окремого якісного компоненту копінг-риси. Виявлено тісні зв'язки між ТВ та копінг-рисою. Здійснено опис профілів осіб з домінуванням різних компонентів копінг-риси та виявлено специфіку їх ТВ.

Определены индивидуальные характеристики темпераментальных свойств (ТС) у личностей, различающихся по показателям копинг-черты как способности человека взаимодействовать с собственными чувствами, поведением и т.д. относительно субъективно сложной ситуации (ССС), чтобы контролировать и владеть ими. Понятие "ССС" рассмотрено как субъективную интерпретацию внешних условий, которая имеет прежде всего эмоционально-мотивационную окраску и побуждает личность к выборочной активности, направленной на преодоление трудностей, в которой проявляются личностные предрасположенности в когнитивной, аффективной или поведенческой сферах психики. Результаты исследования представлены в виде профилей темпераментальных характеристик, различающихся доминированием отдельного качественного компонента копинг-черты. Выявлены тесные связи между ТС и копинг-чертой. Осуществлено описание профилей лиц с доминированием различных компонентов копинг-черты и выявлена специфика их ТС.

The article demonstrates results of theoretical and empiric research on temperamental features of people with prevailing of different qualitative components of disposition to overcoming subjectively difficult situation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.25-70

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського