Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (17)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРОФОРІЄНТАЦІЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 92
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Коропецька О. М. 
Профорієнтація та профпідбір : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. М. Коропецька; Прикарп. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2005. - 234 c. - укp.

Розглянуто питання історії розвитку профорієнтації, основні теорії професійного самовизначення, напрями, етапи та методи профорієнтації як єдиної системи державних заходів, спрямованих на надання соціальної допомоги людині у її самовизначенні. Розкрито психологічні основи професійного самовизначення особистості. Наведено соціально-психологічний аналіз професійної діяльності.

Рассмотрены вопросы истории развития профориентации, основные теории профессионального самоопределения, направления, этапы и методы профориентации как единой системы государственных мероприятий, направленных на предоставление социальной помощи человеку в его самоопределении. Раскрыты психологические основы профессионального самоопределения. Приведен социально-психологический анализ профессиональной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6я7 + Ю941.19-734я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА666477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Педагогічна профорієнтація учнів загальноосвітніх шкіл та механізм їх вибору на педагогічні спеціальності вищих навчальних закладів : Метод. рек. для вчителів шк., викл. пед. ін-тів та ун-тів, пед. ф-тів вищ. навч. закл. / ред.: В. Г. Кузь; Уман. держ. пед. ун-т ім. П.Тичини. - К. : Наук. світ, 2004. - 43 c. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Розглянуто завдання системи профорієнтації та відбору на вчительську професію. Проаналізовано історичний досвід підготовки майбутніх педагогів та описано специфіку проведення вступних випробувань. Висвітлено питання психолого-педагогічної діагностики особистості та профорієнтації на вчительську професію, їх мету та етапи, вимоги до абітурієнта як майбутнього вчителя.

Рассмотрены задания системы профориентации и отбора на учительскую профессию. Проанализирован исторический опыт подготовки будущих педагогов и описана специфика проведения вступительных испытаний. Освещены вопросы психолого-педагогической диагностики личности и профориентации на учительскую профессию, их цели и этапы, особенности абитуриента как будущего учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р101713 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ірхіна С. М. 
Профорієнтація та професійно-психологічний відбір в органах внутрішніх справ України : навч. посіб. / С. М. Ірхіна. - К. : Друкарня МВС, 2007. - 91 c. - Бібліогр.: с. 88-91. - укp.

Розглянуто структуру й особливості функціонування системи професійної орієнтації в органах внутрішніх справ (ОВС) України. Описано порядок здійснення професійно-психологічного відбору кандидатів на службу у дані структури, а також на навчання у ВНЗ МВС України. Запропоновано методику поглибленого психологічного обстеження кандидатів на керівні посади у правоохоронних органах. Наведено відомості про професійну діяльність працівників ОВС України у заходах ООН, розглянуто психодіагностичні методики вивчення психофізіологічних якостей кандидатів до участі у міжнародних миротворчих місіях. Розкрито особливості діяльності керівника органу (підрозділу) ОВС України, визначено професійні й особистісні якості, необхідні для її успішного виконання. Розроблено професіограму екстремального виду оперативно-службової діяльності.

Рассмотрены структура и особенности функционирования системы профессиональной ориентации в органах внутренних дел (ОВД) Украины. Описан порядок осуществления профессионально-психологического отбора кандидатов на службу в данные структуры, а также на обучение в ВУЗ МВД Украины. Дана методика углубленного психологического обследования кандидатов на руководящие должности в правоохранительных органах. Изложены сведения о профессиональной деятельности работников ОВД Украины при проведении мероприятий ООН, рассмотрены психодиагностические методики изучения психофизиологических качеств кандидатов на участие в международных миротворческих миссиях. Раскрыты особенности деятельности руководителя органа (подразделения) ОВД Украины, определены профессиональные и личностные качества, необходимые для ее успешного выполнения. Разработана профессиограмма экстремального вида оперативно-служебной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19:Х.я73 + Х819(4УКР)112.010.22 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715833 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дурицька С. Г. 
Система підтримки прийняття рішень щодо вибору професії / С. Г. Дурицька, О. О. Єгорова, В. Г. Тоценко // Реєстрація, зберігання і оброб. даних. - 2003. - 5, № 4. - С. 97-105. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Описано систему підтримки прийняття рішень (СППР) під час вибору професій, який здійснюється з урахуванням бажань користувача та його психофізіологічних можливостей. У СППР використано метод декартової декомпозиції задач багатокритеріального оцінювання, що дозволяє забезпечити вибір професії серед декількох сотень можливих на основі експертних оцінок ознак професій і бажань користувача. Реалізовано режим роботи "експерт", в якому формується база оцінок ознак професій, а також режим "користувач", в якому формується оцінка бажань користувача та визначаються його психофізіологічні можливості за допомогою тестів Голланда та Русалова.


Ключ. слова: підтримка прийняття рішень, профорієнтація
Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)240.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Харламенко В. Б. 
Дидактичні основи курсу профорієнтації в підготовці вчителя трудового навчання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. Б. Харламенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Проаналізовано методичне забезпечення профорієнтаційної підготовки вчителя трудового навчання у вищих педагогічних закладах. Обгрунтовано систему, визначено рівні та показники даної підготовки, розроблено й експериментально апробовано навчальну програму "Профорієнтація і методика профорієнтаційної роботи". Виділено основні підсистеми і компоненти, які є структурними одиницями системи профорієнтації. З метою вдосконалення профорієнтаційних знань студентів розроблено систему формування профорієнтаційних понять (базових і локальних) та систему умовних балів для розрахунку коефіцієнта засвоєння профорієнтаційного матеріалу, а також розглянуто процедуру їх перетворення на традиційну п'ятибальну систему. Теоретично обгрунтовані й експериментально перевірені результати проведеного дослідження можна використовувати як науково-методичну основу для вдосконалення процесу вивчення курсу "Профорієнтація і методика профорієнтаційної роботи" майбутніми вчителями трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч489.514(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317563 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Щука Г. П. 
Проблеми розвитку сільської школи в українській педагогічній пресі в 50 - 80-ті роки ХХ століття : автореф. дис... канд. пед. наук / Г. П. Щука; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2007. - 20 c. - укp.

Визначено основні тенденції та особливості публікацій у 1950 - 1980-ті рр. На базі сучасної методології проаналізовано розвиток сільських шкіл у системі освіти України у даний період у контексті історичних і освітніх реформ. Розглянуто стан наукової розробки проблеми в історико-педагогічній літературі. Наведено характеристику української педагогічної преси цього періоду. Розкрито основні проблеми діяльності сільських шкіл, які висвітлювала педагогічна преса України, а саме: зміст освіти, трудове виховання та профорієнтація учнів, матеріально-технічне та кадрове забезпечення, організація управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)63 + Ч424(4УКР)714.8 + Ч612.3(4УКР)6-5 + Ч612.113/115

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354560 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Давиденко В. Б. 
Профорієнтація та професійне навчання населення в умовах закриття потенційно небезпечних об'єктів : Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / В. Б. Давиденко; НАН України. Ін-т демографії та соц. дослідж. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано принципи професійної переорієнтації працівників (державної підтримки, раціональності, ефективності, суттєвості, індивідуалізації, реальності, доступності, мінімізації витрат, орієнтації на міжнародний досвід). Розкрито суть та оцінено особливості реалізації стратегічних, проміжних і тактичних цілей (орієнтирів) політики зайнятості. Розраховано загальні коефіцієнти раціональної професійної переорієнтації та визначено раціональні варіанти професійної переорієнтації робочої сили відповідно до специфіки професійних знань працівників. Висвітлено напрями підвищення ефективності професійної переорієнтації працівників з урахуванням їх психологічних особливостей. Розроблено методику та розраховано інтегровані коефіцієнти раціональної професійної переорієнтації з урахуванням типу мислення та особливостей професійних знань працівників, вивільнюваних внаслідок закриття потенційно небезпечних об'єктів. Адаптовано до умов України методичні рекомендації Міністерства праці США щодо запобігання масовому вивільненню кадрів. Розроблено пропозиції щодо формування збірників професіограм основних професій з метою підвищення ефективності практичної роботи служби зайнятості. Здійснено класифікацію основних професій України з метою її практичного застосування у процесі управління вивільненням кадрів внаслідок закриття потенційно небезпечних об'єктів.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334400 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гончарова Н. О. 
Психологічні особливості старших підлітків з низьким рівнем навчальних досягнень в умовах профорієнтації : Автореф. дис... канд. психол. наук / Н. О. Гончарова; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2007. - 22 c. - укp.

Розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну схему взаємозв'язку умов профорієнтації, розвитку психологічних особливостей і навчальних досягнень старших підлітків. Доведено, що проведення профорієнтаційної роботи впливає на розвиток даних особливостей учнів основної школи та рівень їх навчальних досягнень. За умов спеціально організованого профорієнтаційного психолого-консультативного тренінгу можна забезпечити позитивну динаміку розвитку психологічних особливостей старших підлітків і рівня їх навчальних досягнень. Це створює нову, більш перспективну ситуацію для професійного самовизначення, дозволяє розв'язати проблеми, зумовлені наявністю системи: психологічні особливості - низький рівень досягнень - неефективна профорієнтація та професійне самовизначення, сприяє розвитку взаємозумовлених компонентів системи: профорієнтаційний психолого-консультативний тренінг - розвиток психологічних особливостей - зростання навчальних досягнень - більш ефективне професійне самовизначення. Запропоновано методичні рекомендації для психологів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19-734 + Ю983.402.3 + Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Турчина Л. О. 
Педагогічні умови підготовки старшокласників до вибору професії в умовах профільного навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. О. Турчина; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2011. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему підготовки старшокласників до вибору професії за умов профільного навчання. Проаналізовано теоретичні засади підготовки старшокласників до вибору професії, уточнено та науково обгрунтовано поняття "профорієнтація старшокласників за умов профільного навчання", "вибір професії старшокласниками". Доведено, що вибір професії здійснюється старшокласником на основі системної зовнішньої дії, від якої залежить подальший його особистий та професійний шлях, у результаті чого формується особистість випускника, який готовий до усвідомленого професійного вибору. Визначено педагогічні умови підготовки старшокласників до вибору професії за умов профільного навчання. Перевірка ефективності виділеного комплексу педагогічних умов, що забезпечують дієвість розробленої моделі підготовки старшокласників до вибору професії за умов профільного навчання, відбувалється в процесі підготовчого, стимулювально-мотиваційного, операційно-дієвого, змістовного етапів. Доведено, що визначені умови позитивно впливають на підвищення рівня готовності учнів старших класів до вибору професії. Розроблено методичні рекомендації щодо організації підготовки старшокласників до вибору професії за умов профільного навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382316 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Процко Х. В. 
Підготовка майбутніх учителів технологій до профорієнтаційної роботи у загальноосвітній школі : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Х. В. Процко; Чернігів. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. - Чернігів, 2009. - 20 c. - укp.

Вперше розкрито сутність профорієнтаційної компетентності як нового інтегративного особистісного утворення, яке забезпечує можливість здійснювати майбутніми вчителями технологій профорієнтаційної роботи у загальноосвітній школі. Конкретизовано зміст і способи набуття майбутніми учителями технологій ключових змістовних та операційно-діяльнісних компетентностей на різних етапах формування профорієнтаційної компетентності. Охарактеризовано структуру, встановлено критерії та рівні сформованості професійної компетентності майбутніх учителів технологій загальноосвітньої школи. Визначено педагогічні умови, необхідні для ефективного формування профорієнтаційної компетентності майбутніх учителів технологій, якими є застосування технологій комплексного навчання, використання потенціалу змісту педагогічних дисциплін, спрямування змісту предмету "Профорієнтація та методика профорієнтації" на формування ключових компетентностей, забезпечення послідовності етапів формування профорієнтаційної компетентності майбутніх учителів технологій. Розроблено модель формування профорієнтаційної компетентності майбутніх учителів технологій, що складається з таких компонентів: цільового, змістового, операційно-діяльнісного, оцінювально-результативного.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.351.6 + Ж6 р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369171 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Поліщук Д. І. 
Профорієнтація як чинник підвищення освітнього потенціалу національної економіки / Д. І. Поліщук // Пробл. науки. - 2012. - № 4. - С. 7-10. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Наведено результати аналізу профорієнтації як чинника підвищення освітнього потенціалу національної економіки. Обгрунтовано актуальність профорієнтації на етапі навчання у ВНЗ. Сформульовано ключові напрями з підвищення ефективності профорієнтаційної роботи в аспекті економічного розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кашкарьова Л. Р. 
Профорієнтація та профвідбір : навч.-метод. комплекс для студ. спец. "Практична психологія" / Л. Р. Кашкарьова; Бердян. держ. пед. ун-т. - 2-ге вид., доповн. - Бердянськ : БДПУ, 2012. - 197 c. - Бібліогр.: с. 144-155 - укp.

Надано психологічну характеристику професій. Розкрито психологічні засади вибору професій. Розглянуто поняття профпридатності та вимоги, які висуваються до людини різними типами професій. Висвітлено основи та методи професійної психодіагностики. Визначено сутність профорієнтаційної роботи та її компоненти. Показано особливості проведення профорієнтаційної роботи в школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА757283 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гуревич Р. М. 
Трудове навчання в сучасні школі: яким йому бути? / Р. М. Гуревич // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 3. - С. 9-13. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розкрито можливості трудового навчання щодо розвитку особистості, збереження здоров’я тих, хто навчається. Обґрунтовано необхідність відмови від профорієнтаційної ролі навчального предмета на користь загальноосвітньої. Наведено нову орієнтовну класифікацію предмета «Технологія» за ступенями загальної освіти.

Раскрыты возможности трудового обучения для развития личности, сохранения здоровья учащихся. Обоснована необходимость отказа от профориентационной роли учебного предмета и замены ее общеобразовательной. Приведена новая ориентировочная классификация предмета «Технология» по ступеням общего образования.

The opportunities of labour education for personal development have been disclosed, preservation of the health students who studi has been introduced. The necessity of rejection from vocational-oriented role of the subject in favor of secondary one. The new tentative classification of the subject «Technology» in accordance to the secondary education levels.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Зотова О. 
Професійна орієнтація учнів у навчально-виховній діяльності сільських закладів освіти / О. Зотова // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 54-59. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто систему заходів з формування професійної спрямованості учнів на сільськогосподарські професії, що реалізуються в загальноосвітні та позашкільних навчальних закладах Хмельниччини. Запропоновано шляхи розв'язання проблеми профорієнтації сільської молоді. Зазначено, що профорієнтація як комплексний захід у навчально-виховній діяльності сільського закладу освіти передбачає роботу педагогічного колективу, спрямовану на надання дітям відповідної інформації та формування в них інтересу до сільськогосподарських професій. Підкреслено важливу роль у системі профорієнтаційної роботи з сільськими школярами позашкільної діяльності, зокрема дослідницько-натуралістичної роботи юннатівських об'єднань та роботи на навчально-дослідних земельних ділянках. Визначено напрями роботи вчителя біології, керівника гуртків еколого-натуралістичного профілю щодо професійної орієнтації учнів. Акцентовано увагу на необхідності забезпечення педагогічних працівників фаховою літературою і наочними посібниками, матеріалами навчально-методичного змісту, підручниками та посібниками для школярів, які б давали їм детальну інформацію про аграрні професії.

Рассмотрена система мер по формированию профессиональной направленности учащихся сельскохозяйственных профессий, которые реализуются в общеобразовательных и внешкольных учебных заведениях Хмельницкой области. Предложены пути решения проблемы профориентации сельской молодежи. Отмечено, что профориентация как комплексное мероприятие в учебно-воспитательной деятельности сельского учебного заведения предполагает работу педагогического коллектива, направленную на предоставление детям соответствующей информации и формирование у них интереса к сельскохозяйственным профессиям. Подчеркнута важная роль в системе профориентационной работы с сельскими школьниками внешкольной деятельности, в том числе исследовательско-натуралистической работы юннатовских объединений и работы на учебно-опытных земельных участках. Определены направления работы учителя биологии, руководителя кружков эколого-натуралистического профиля по профессиональной ориентации учащихся. Акцентировано внимание на необходимости обеспечения педагогических работников профессиональной литературой и наглядными пособиями, материалами учебно-методического содержания, учебниками и пособиями для школьников, которые предоставили бы им подробную информацию об аграрных профессиях.

The system of measures to create a professional orientation of students of agricultural jobs, which are implemented in secondary schools and after-school Khmelnitsky region. The ways of solving the problem of guidance of rural youth. It is noted that vocational guidance as a complex event in the educational activities of rural school work involves teaching staff, aimed at giving children appropriate information and the formation of their interest in agricultural occupations. Important role in the system of vocational guidance to rural students extracurricular activities, including research and naturalistic work young naturalists associations and work on the training and experimental plots. The directions of the biology teacher, head of eco-clubs of the naturalistic profile of vocational guidance of students. Attention is drawn to the need for teachers of professional literature and visual aids, educational and methodological materials, content, textbooks and manuals for students, who provided them detailed information on agricultural occupations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Журавська Н. С. 
Підготовка викладачів професійно орієнтованих дисциплін: теорія і практика вищої освіти у країнах Європейського Союзу / Н. С. Журавська // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 17. - С. 77-87. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Запропоновано перспективні інновації у підготовці викладачів професійно орієнтованих дисциплін для аграрних ВНЗ. Розглянуто організацію навчально-виховного процесу з підготовки викладачів у вищих аграрних навчальних закладах країн Європейського Союзу. Визначено, що інститути педагогічної освіти викладачів у країнах Європейського Союзу працюють як єдиний організм: профорієнтація - навчання - стажування - підвищення кваліфікації - адаптація.

Предложены перспективные инновации в подготовке преподавателей профессионально-ориентированных дисциплин для аграрных ВУЗ. Рассмотрена организация учебно-воспитательного процесса по подготовке преподавателей в высших аграрных учебных заведениях стран Европейского Союза. Определено, что институты педагогического образования преподавателей в странах Европейского Союза работают как единый организм: профориентация - обучение - стажировка - повышение квалификации - адаптация.

Perspective innovations in training teachers of professionally-oriented disciplines for agrarian higher educational establishments are suggested. Organization of educational process of training teachers agrarianin establishments in the countries of European Union is described. It has been ascertained that pedagogical educational institutes in the countries of European Union work as a single organism: vocational guidance-training-in-depth training-improvement of professional skills-adaptation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) + П.р(0)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Липова Л. 
Післядипломна освіта в контексті профілізації навчання / Л. Липова, М. Войцехівський, В. Малишев // Післядиплом. освіта в Україні. - 2010. - № 1. - С. 3-6. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено переваги (здатність швидко реагувати на соціальні та економічні зміни, знання вимог практики тощо) та проблеми профільного навчання (різні установи і ланки суспільства мають неоднакові уявлення про цілі й принципи профільної освіти (ПО), питання ПО іноді розглядаються відірвано від допрофільної підготовки і профорієнтації, від місцевих умов, ПО опікується лише МОНУ України, деякі вчителі надають перебільшеного значення прикладній спрямованості змісту, нехтуючи фундаментальністю знань) та запропоновано шляхи розв'язання цих проблем. Наголошено на необхідності терміново готувати вчителів до профільного навчання. Визначено завдання інститутів післядипломної освіти педагогічних працівників та методистів із різних предметів для підвищення професійної компетентності педагогів, форми навчання учителів, крім курсів підвищення кваліфікації. Виокремлено першорядні завдання вчителя професійної школи, напрями діяльності районних та міських (обласних) центрів профільного навчання та шкільної методичної служби. Підсумовано, що профільне навчання може здійснюватися успішно, якщо в період курсової перепідготовки (теоретичне підгрунтя) і в міжкурсовий період (самоосвіта, обмін досвідом тощо) учителі профільних предметів та шкільні психологи працюватимуть наполегливо, дотримуючись системи: "допрофільна підготовка - профільне навчання - профорієнтація").


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Казбеков К. 
Типы психологического сопровождения последипломного образования / К. Казбеков, И. Семенов // Післядиплом. освіта в Україні. - 2009. - № 2. - С. 73-74. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

В контексте непростых социально-экономических условий развития современного общества рассмотрены проблемы и проанализированы типы психологического сопровождения на всех этапах непрерывного профессионального образования. Выделены и охарактеризованы виды психологического сопровождения последипломного образования: диагностика, профориентация, адаптация образовательных программ с учетом индивидуальных особенностей обучаемых, практическая отработка приобретенных знаний, методическое обеспечение, консультирование.

У контексті непростих соціально-економічних умов розвитку сучасного суспільства розглянуто проблеми та проаналізовано типи психологічного супроводу на всіх етапах безперервної професійної освіти. Виокремлено й охарактеризовано види психологічного супроводу післядипломної освіти: діагностика, профорієнтація, адаптація освітніх програм з урахуванням індивідуальних особливостей тих, хто навчається, практичне відпрацювання придбаних знань, методичне забезпечення, консультування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ю949.244

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Бойко Н. Ф. 
Природно-заповідний фонд області як місце організації та проведення дослідницької роботи учнівської молоді / Н. Ф. Бойко // Рідна шк.. - 2008. - № 7/8. - С. 66-67. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Показано доцільність впровадження активних форм навчання - пошукових, дослідницьких, проектувальних, зокрема моніторингу явищ природи на базі об'єктів природно-заповідного фонду. Висвітлено етапи дослідження, які здійснюються юннатами Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю на базі Деснянсько-Старогутського національного природного парку, ботанічного саду Сумського педагогічного університету ім. А.С. Макаренка. На підставі одержаних результатів зроблено висновок про стан природних компонентів та запропоновано природоохоронні рекомендації. Наведено формулу роботи з дітьми: "Допитлива молодь + природно-заповідні теориторії + дослідницька діяльність + екоосвіта + профорієнтація = надійна кадрова зміна".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2л43

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Порох Л. 
Система діагностики та моніторингу психологічного розвитку учнів як запорука успішної навчально-виховної роботи гімназії / Л. Порох, М. Наровлянська // Рідна шк.. - 2010. - № 11. - С. 65-68. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновано заходи з мінімізації ризику захворюваності, зростання опірності негативним впливам, зниження тривожності та виявів агресії серед учнів (що пов'язані зі збільшенням навчального навантаження, погіршенням стану довкілля, складною соціально-економічною ситуацією тощо), які може застосовувати психологічна служба (ПС). Розкрито досвід апробації в 1999 - 2010 рр. у гімназії "Міленіум" № 318 м. Київ системи психологічної діагностики та моніторингу розвитку учнів упродовж шкільного життя. Висвітлено особливості роботи ПС з кожною віковою категорією учнів. Відзначено, що ПС проводить за запитом учителів, адміністрації школи, батьків індивідуальну діагностику, діагностику соціально-психологічного клімату у класних колективах, діагностику творчих здібностей, а також профорієнтаційну діагностику у груповій та індивідуальній формах з наданням індивідуальних консультацій.

Предложены меры по минимизации риска заболеваемости, роста сопротивляемости негативным воздействиям, снижению тревожности и проявлений агрессии среди учащихся (связанные с увеличением нагрузки, ухудшением состояния окружающей среды, сложной социально-экономической ситуацией), которые может применять психологическая служба (ПС). Представлен опыт апробации в 1999 - 2010 гг. в гимназии № 318 г. Киев системы психологической диагностики и мониторинга развития учащихся в течение школьной жизни. Освещены особенности работы ПС с каждой возрастной категорией учащихся. Отмечено, что ПС проводит по запросу учителей, администрации школы, родителей индивидуальную диагностику, диагностику социально-психологического климата в классе, диагностику творческих способностей, а также профориентационную диагностику с предоставлением индивидуальных консультаций.

The article reveals the essence of the diagnostics and monitoring system of pupils' psychological development which was approbated in Kyiv gymnasium "Millennium" 318 during 1999 - 2010.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.244 с + Ю983.5 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Литвинова Н. 
Профорієнтація як засіб підготовки учнівської молоді до праці / Н. Литвинова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 3. - С. 200-210. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито нові підходи до організації профорієнтаційної роботи у процесі підготовки учнівської молоді до праці. Описано основні складові профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю. Наведено конкретні рекомендації щодо проведення профорієнтаційних заходів як у загальноосвітніх, так і в професійно-технічних учбових закладах.

Раскрыты новые подходы к организации профориентационной работы при подготовке учащейся молодежи к труду. Описаны основные составляющие профориентационной работы с учащейся молодежью. Приведены конкретные рекомендации по проведению профориентационных мероприятий как в общеобразовательных, так и в профессионально-технических учебных заведениях.

The new approaches to the organization of professional orientation as means of secondary school youth's preparation to work are considered; the main professional orientation components are described; a number of certain recommendations regarding the organization of professional orientation both in secondary schools and in vocational schools are suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського