Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (26)
Пошуковий запит: (<.>TJ=Педагогічні науки<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 752
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Пентилюк М. І. 
Дидактичні засади роботи з науковою термінологією у вищій школі / М. І. Пентилюк // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 10-15. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто дидактичні підходи, закономірності та принципи роботи з науковою термінологією у процесі навчання української мови у вищій школі. Серед дидактичних принципів виділено ті, що фактично впливають на засвоєння наукової термінології майбутніми спеціалістами, розвиток їх професійного мовлення, забезпечують реалізацію модульної технології навчання.

Рассмотрены дидактические подходы, закономерности и принципы работы с научной терминологией в процессе обучения украинскому языку в высшей школе. Среди дидактических принципов выделены те, которые активно обеспечивают реализацию модульной технологии обучения.

Regarded the didactic approaches, mechanisms and principles of work with scientific terminology during teaching the Ukrainian language in higher school. Among the didactic principles were isolated principles those which actively influence the learningof scientific terminology of future experts, the development of their professional language and provide the realization of modular technology of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Петренко О. Б. 
Особливості гендерної освітньої політики радянської держави у період “хрущовської відлиги ” (1954 - 1964 рр.) / О. Б. Петренко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 15-25. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Визначено сутність та проаналізовано особливості гендерної політики радянської держави у період “хрущовської відлиги ” (1954 - 1964 рр.). Розкрито специфіку її відображення в освіті.

Раскрыты сущность и особенности гендерной политики советского государства в период “хрущевской оттепели” (1954 - 1964 гг.), раскрыта специфика ее отображения в образовании.

Essence and features of a gender policy of the Soviet state during the period of “Khruschev’s thaw” (1954 - 1964), specificity of its display in formation reveals were analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4СОЮ)63

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Семеног О. М. 
Культура особистості дослідника-гуманітарія / О. М. Семеног // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 26-30. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

З’ясовано зміст культури особистості вченого як лідера наукової школи на прикладі наукових і науково-навчальних праць відомого лінгводидакта Марії Пентилюк. Акцентовано увагу на таких рисах особистості дослідника-гуманітарія, як пошук істини, духовна гідність, правдивість. Розглянуто окремі аспекти вияву мовної індивідуальності вченого.

Рассмотрено содержание культуры личности ученого как лидера научной школы на примере научных и научно-учебных трудов известного лингводидакта Марии Пентилюк. Акцентировано внимание на таких чертах личности исследователя-гуманитария, как поиск истины,достоинство, правдивость. Раскрыты обенности виявления языковой индивидуальности ученого.

The maintenance of culture of personality of scientist as a leader of scientific school are examined. On the example of scientific and scientifically-educational works of well-known linguidudact M. I. Pentulyk is accented the attention on such lines of personality of researcher-humanitarier, as a search of truth, spiritual dignity, veracity. The features of display of language individuality of scientist are examined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-91 г(4УКР)6 д + Ч216(4УКР)116

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кірик М. Ю. 
Історія становлення методів навчання грамоти шестиліток / М. Ю. Кірик // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 31-37. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Подано оглядовий аналіз фундаментальних праць з методики початкового курсу (навчання грамоти) української мови для визначення найбільш продуктивних складових елементів, чинників, етапів її становлення та пошуку ефективних новітніх підходів у навчанні грамоти шестиліток.

Дан обзорный анализ фундаментальных трудов по методике начального курса (обучение чтению и письму) украинского языка для определения наиболее продуктивных составных элементов, факторов, этапов ее становления и поиска эффективных новейших подходов в обучении грамоте шестилеток.

A review analysis of the fundamental works on methods of a primary course of the Ukrainian language (teaching reading and writing skills) for the determination of the most productive compound elements, factors, development states and searching for themost effective, newest approaches to the six-years teaching reading and writing skills, taking into consideration the differences in their perception was given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кожуховська Л. П. 
Гуманоцентрична складова лінгвософської світоглядної концепції Олександра Біляєва / Л. П. Кожуховська // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 37-40. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено основні напрями наукових пошуків О. М. Біляєва – відомого українського вченого-філолога, лінгводидакта, педагога. Проаналізовано найважливіші положення його наукових теорій. Підкреслено роль ученого у становленні сучасної методики навчання мови як науки.

Обозначены основные направления научных поисков А. М. Беляева – известного украинского ученого-филолога, лингводидакта. Проанализиролваны важнейшие концепции его научных теорий, Подчеркнута роль ученого в становлении современной методики изучения языка как науки.

The main directions in O. M. Biliaiev’s scientific searches, the well-known Ukrainian philologist, scientist in linguistic didactic and teacher have been denoted. The most important points of the scientific theories are analyzed, the role of the scientist in the development of modern language methodic as a science is emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912 г(4УКР)6 д

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Попова Н. В. 
Шляхи формування і розвитку консалтингової служби в управлінні освітою у світлі Болонської угоди / Н. В. Попова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 40-45. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Визначено основні проблеми впровадження в освітню сферу управлінського консультування. Розглянуто підходи, принципи, види консалтингу в сучасному освітньому менеджменті, основні напрями консультативного забезпечення керівників ЗНЗ в регіоні. Розроблені алгоритми та модель регіональної консалтингової служби, виявлено особливості процесу управлінського консультування.

Обозначены основные проблемы внедрения в образование управленческого консультирования. Рассмотрены подходы, принципы, виды консалтинга в современном менеджменте, основные направления консультативного обеспечения управленческой деятельности руководителей общеобразовательных заведений.

The key implementation problems in the education of management consulting are denoting. The approaches, principles, types of modern management consulting, advisory guidelines provide general management executives’ institutions are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7 к + Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Руденко В. М. 
Взаємозв’язки у функціонуванні понять «педагогічна технологія» та «навчальна технологія» / В. М. Руденко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 45-48. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Обгрунтовано різні підходи щодо понять «технологія навчання», «педагогічна технологія» у працях відомих зарубіжних та вітчизняних учених. Сконцентровано увагу на розрізненні дефініцій «технологія» та «методика».

Дано обоснование разных подходов к дефинициям «технология обучения», «педагогическая технология» в трудах известных зарубежных и отечественных ученых. Сконцентрировано внимание на различии понятий «технология» и «методика».


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сав’юк А. М. 
Соціально-правовий статус жінок на Півдні України як передумова створення жіночих громадських організацій (ІІ половина ХІХ – перша чверть ХХ століття) / А. М. Сав’юк // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 49-54. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано основний зміст законодавства, державних рішень, які регламентували соціальний і правовий статус жінок та сприяли створенню жіночих громадських організацій на Півдні України в ІІ половині XIX – першій чверті XX ст.

Проанализировано основное содержание законодательства, государственных решений, которые регламентировали социальный и правовой статус женщин и способствовали созданию женских общественных организаций на Юге Украины во второй половине XIX – первой четверти XX вв.

The main content of legislation, government decisions that regulate social and legal status of women and contributed to the creation of women’s NGO in southern Ukraine in the second half of the nineteenth – the first quarter of the twentieth century was presented and analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.21 + Х2(4УКР7)53-512

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сапожников С. В. 
Становлення та розвиток сучасної системи вищої педагогічної освіти Румунської Республіки як країни – члена Чорноморського економічного співтовариства / С. В. Сапожников // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 55-61. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто процес становлення та розвитку системи вищої педагогічної освіти Румунської Республіки як країни – члена Чорноморського економічного співтовариства.

Рассмотрен процесс становления и развития системы высшего педагогического образования Румынской Республики как страны-члена Черноморского экономического сотрудничества.

The process of becoming and development of high pedagogical education’s system in Republic of Romania as the country-member of the Black Sea economical cooperation are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4РУМ)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Тимчук К. М. 
Огляд підходів до аналізу й оцінювання підручників та НМК з іноземних мов кінця ХХ – ХХІ ст. / К. М. Тимчук // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 61-66. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Наведено огляд підходів щодо аналізу та оцінювання підручників і навчально-методичних комплексів з іноземних мов у кінці ХХ - на початку ХХІ ст. Розглянуто окремі аспекти цього питання з різних точок зору провідних діячів української педагогічної науки.

Представлен обзор подходов к анализу и оцениванию учебников и учебно-методических комплексов по иностранным языкам. Рассмотрены отдельные аспекты этого вопроса с точки зрения ведущих деятелей украинской педагогической науки.

An overview of approaches to the textbook and educational complexes analyse and evaluation concerning foreign languages from the end of XX century towards the beginning of the XXI century are presented. The different aspects of this issue from the point of view of the leading figures of Ukrainian pedagogic science have been considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шмоніна Т. А. 
Сучасні підходи до розуміння поняття «Педагогічні умови» / Т. А. Шмоніна, І. Г. Глухов // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 66-70. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто сучасні наукові підходи до визначення поняття “педагогічні умови”. Наведено основні складові та класифікації цього поняття.

Рассмотрены современные научные подходы к определению понятия «педагогические условия». Представлены основные составляющие и классификации этого понятия.

Modern scientific approaches to definition of conception “pedagogical conditions” are considered. The main components and classifications of this conception were presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Щербина В. Ю. 
Етнорегіональні особливості виховання дітей як об’єкт історико-педагогічних досліджень / В. Ю. Щербина // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 70-75. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Досліджено етнорегіональні особливості виховання дітей у сім’ї на підставі робіт вітчизняних та зарубіжних педагогів.

Исследованы етнорегиональные особенности воспитания детей в семье на основании работ отечественных и зарубежных педагогов.

On the basis Ukrainian and foreign scientist heritages peculiarities of forming the ethnoregional values of the child in family.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Остапенко Н. М. 
Педагогічна технологія та технологічний підхід як лінгводидактична проблема / Н. М. Остапенко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 77-80. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні засади проблеми розмежування понять “педагогічна технологія” та “технологічний підхід” в сучасній дидактиці та лінгвометодиці.

Рассмотрены теоретические основы проблемы разграничения понятий «педагогическая технология» и «технологический подход» в современной дидактике и лингвометодике.

Examined the theoretical principles of problem of differentiating of concepts “pedagogical technology” and “technological approach” in a modern didactics and lyngvometodika.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-910 + Ч311.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гайдаєнко І. В. 
Формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури / І. В. Гайдаєнко, С. В. Левченко // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 80-84. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Запропоновано дослідження форм роботи, спрямованих на формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури.

Предложено исследование форм работы, направленных на формирование коммуникативной компетентности на уроках украинского языка и литературы.

The research of the forms of work, directed on forming communicative competence at the lessons of Ukranian language and literature was presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33 + Ш5(4УКР) р20-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гнаткович Т. Д. 
Рівнева інтегративність синтаксичних одиниць у процесі формування мовної компетентності учнів основної школи / Т. Д. Гнаткович // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 84-88. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Обгрунтовано взаємозв'язок синтаксису з морфологією, лексикою, стилістикою та логікою. Розкрито специфіку синтаксичних одиниць як складників мовної системи.

Обоснована взаимосвязь синтаксиса с морфологией, лексикой, стилистикой и логикой. Представлена специфика синтаксических единиц как составных языковой системы.

The correlation between syntax and morphology, lexicology, stylistics and logic was substantiated. The specific features of syntactical units as the parts of the linguistic system are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.322

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дідук-Ступ’як Г. І. 
Мовно-мовленнєва підготовка учнів основної школи в ході застосування технології «Інтеракція різнотипових підходів до вивчення української мови» / Г. І. Дідук-Ступ’як // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. С.89-96. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Показано особливості мовно-мовленннєвої підготовки учнів основної школи за умов застосування інноваційної лінгвометодичної технології «Інтеракція різнотипових підходів до вивчення мови». Розкрито актуальність проблематики та завдання наукового дослідження, методологічні засади зіставлення навчальних дій у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. Конкретизовано окремі дефініції терміну «підхід» і виведено власне трактування цього поняття у методиці навчання мов. Описано систему пропедевтичного вивчення словосполучення у V класі у руслі поєднаного використання таких підходів, як: комунікативно-діяльнісний, особистісно зорієнтований, соціокультурний, текстоцентричний, компетентнісний.

Показаны особенности учебной роботы над языковым и речевым материалом учениками V - IX классов при применении инновационной лингвометодической технологии «Интеракция различновидовых подходов к изучению языка». Раскрыта актуальность проблемы и заданиянаучного открытия, методологические основы сопоставления учебных действий в ходе изучения единиц языка и их употреблении в четырех видах речевой деятельности. Конкретизировано понятие термина «подход». Описана система поэтапного изучения словосочетания в V классе по новой методике с использованием таких подходов взаимосвязи: коммуникативно-деятельностный, личностно ориентированный, социокультурный, текстоцентрический и компетентностный.

The peculiarities of training work on language and speech material with the basic school students’ during the process of application of the innovative linguistic and methodical technology “The polytypic approaches interaction for learning Ukrainian language” were showing. Disclosed and tasks of scientific discovery, the methodological basis of the comparison of learning activities in the study of language units and their use in four kinds of speech activity are relevance. Concretized the concept of the term “approach”. Described the system gradual learning phrases in the 5th grade by a new technique using such approaches interconnection: communication and activity, personally oriented, socio-cultural, text-centric and competence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Кінаш Ю. М. 
Формування комунікативних умінь та навичок у молодшому шкільному віці / Ю. М. Кінаш // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 96-100. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто компетентнісний підхід щодо навчання мовлення, проаналізовано процес формування комунікативних умінь і навичок в учнів початкових класів.

Рассмотрен компетентностный подход обучения речи. Проанализирован процесс формирования коммуникативных умений и навыков в учащихся начальных классов.

Considered the competence approach learning language. Analyzes the process of formation of communicative skills in elementary school pupils.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ковальчук Н. П. 
Інтерактивні технології навчання пунктуації / Н. П. Ковальчук // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 100-103. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Pозглянуто поняття «інтерактивні технології», види інтерактивних технологій, наведено приклади. Розкрито особливості застосування інтерактивних технологій у процесі вивчення пунктуації в основній школі.

Pассмотрены понятие «интерактивные технологии», виды интерактивных технологий, приведены примеры. Раскрыты особенности применения интерактивных технологий в процессе изучения пунктуации в основной школе.

Сonsidered the concept “interactive technologies”, types of interactive technologies, examples are resulted; the features of application of interactive technologies are indicated in the process of study of punctuation at basic school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Кузнецова М. В. 
Місце і роль підручника в самоосвітній діяльності школярів. Творчий доробок М. І. Пентилюк / М. В. Кузнецова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 103-109. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено питання щодо місця та ролі підручника в самоосвітній діяльності школярів. Обґрунтовано доцільність використання інтерактивних методів навчання. Розглянуто методичну систему самостійної роботи з підручниками “Українська мова ” для VIII, X класів загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою за загальною редакцією доктора педагогічних наук, професора, заслуженого діяча науки і техніки М. І. Пентилюк.

Раскрыт вопрос о месте и роли учебника в самообразовательной деятельности школьников. Обоснована целесообразность использования интерактивных методов обучения. Рассмотрена методическая система самостоятельной работы с учебниками “Украинский язык” для VIII, X классов общеобразовательных учебных заведений с обучением на украинском языке под общей редакцией доктора педагогических наук, профессора, заслуженного деятеля науки и техники М. И. Пентилюк.

The question on the role and place of the textbook in pupils’ self-educational actitvity, the expediency of use of interactive training methods, methodical system of independent work with textbooks “the Ukrainian language” for VIII, X –x grades in general schools with Ukrainian language training under the edition of the doctor of pedagogical sciences, professor, the honored worker of a science and technique Pentyl’uk M. I. was considered


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Кузнєцова Н. В. 
Специфіка діагностики обдарованості у дітей / Н. В. Кузнєцова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 59. - С. 109-112. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Pозглянуто поняття обдарованості, виявлення обдарованості, методику навчання обдарованих дітей, зміну форми проведення занять, з урахуванням феномена обдарованості. Проаналізовано проблеми в навчанні обдарованих учнів.

Рассмотрены понятие одаренности, выявление одаренности, методика обучения одаренных детей, смена формы проведения уроков, с учетом феномена одаренности. Проанализированы проблемы в обучении одаренных детей.

The notion of gifts, the discovering of talent, the methodology of working on the programs for teaching gifted pupils, changing the form of conducting the lessons, some problems in teaching such children have been analyzes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського