Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (16)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Шуневич Б$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Шуневич Б. І. 
Дистанційне навчання в системі вищої освіти Європи та Північної Америки : Моногр. / Б. І. Шуневич; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2005. - 365 c. - укp.

Розкрито зміст основних категорій і понять дистанційного навчання, висвітлено історію його розвитку. Здійснено порівняльний аналіз становлення теорії та практики дистанційного навчання у вищій школі Європи та Північної Америки, визначено основні тенденції його розвитку, описано покоління та моделі організації. Проаналізовано перспективи впровадження дистанційного навчання в Україні. Запропоновано оригінальну модель дистанційного курсу з англійської мови для студентів немовних спеціальностей (зокрема з вадами зору) вищих навчальних закладів України. Охарактеризовано форми та види оцінювання знань студента у системі дистанційної освіти. Визначено економічну ефективність і недоліки впровадження дистанційного навчання. Висвітлено зарубіжний досвід формування методичного, програмного та технічного забезпечення для дистанційного навчання людей з вадами зору.

Раскрыто содержание основных категорий и понятий дистанционного образования, освещена история его развития. Осуществлен сравнительной анализ становления теории и практики дистанционного образования в высшей школе Европы и Северной Америки, определены основные тенденции его развития, описаны покаления и модели организации. Проанализированы перспективы внедрения дистанционного обучения в Украине. Разработана оригинальная модель дистанционного обучения по курсу английского языка для студентов неязыковых специальностей (в том числе с недостатками зрения) высших учебных заведений Украины. Охарактеризованы формы и виды оценивания знаний студента в системе дистанционного образования. Показаны экономическая эффективность и недостатки внедрения дистанционного обучения. Освещен зарубежный опыт формирования методического, программного и технического обеспечения для дистанционного обучения людей с недостатками зрения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА671762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шуневич Б. І. 
Теоретичні основи дистанційного навчання : Навч. посіб. / Б. І. Шуневич; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Л., 2006. - 243 c. - укp.

Розглянуто основні напрями досліджень з теорії та практики дистанційного навчання в Україні. Викладено історію розвитку кореспондентського, відкритого, дистанційного та електронного навчання. Наведено основні терміни та їх визначення з цієї тематики. Представлено підходи до класифікації моделей організації дистанційного навчання, їх поколінь і періодів розвитку. Висвітлено тенденції розвитку даного навчання в Європі та Північній Америці.

Рассмотрены основные направления исследований теории и практики дистанционного обучения в Украине. Изложена история развития корреспондентского, открытого, дистанционного и электронного обучения. Приведены основные термины и их определения по этой тематике. Представлены подходы к классификации моделей организации дистанционного обучения, их поколений и периодов развития. Освещены тенденции развития данного обучения в Европе и Северной Америке.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290я7

Шифр НБУВ: ВА675319 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шуневич Б. І. 
Теорія і практика укладання дистанційних курсів : Конспект лекцій / Б. І. Шуневич; Укр. акад. друкарства. - Л., 2005. - 128 c. - укp.

Розглянуто сутність основних термінів з дистанційного навчання, періоди його розвитку, досвід укладання дистанційних курсів (ДК) на вітчизняних і закордонних віртуальних навчальних середовищах в Україні. Проаналізовано особливості укладання ДК для людей з особливими потребами, описано форми та види знань студентів і визначено якісні показники ДК. Запропоновано проект укладання бази даних навчальних об'єктів з іноземних мов. Розкрито суть поняття навчального об'єкту, показано роль міжнародного співробітництва у розробці ДК.

Рассмотрены сущность основных понятий дистанционного обучения, периоды его развития, опыт создания дистанционных курсов (ДК) на отечественных и зарубежных виртуальных образовательных областях в Украине. Проанализированы особенности создания ДК для людей с ограниченными возможностями, описаны формы и виды знаний студентов и определены качественные показатели ДК. Предложен проект составления базы данных учебных объектов по изучению иностранных языков. Раскрыта сущность понятия учебного объекта, показана роль международного сотрудничества в разработке ДК.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.290 я7-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шуневич Б.  
Укладання дистанційних курсів на віртуальному навчальному середовищі ІLIAS : Навч.-метод. посіб. для викл. вищ. навч. закл. України / Б. Шуневич, А. Кахович; Львів. держ. ун-т безпеки життєдіяльності. - 1-е вид. - Л., 2006. - 70 c. - укp.

Розкрито суть термінів і понять з дистанційного навчання (ДН). Описано офіційні документи та викладено організаційні заходи, які сприяють розвитку ДН в Україні. Охарактеризовано основні центри ДН у системі вищої освіти країни, зокрема у Львові. Виконано аналіз вітчизняних дистанційних курсів (ДК), розглянуто їх структуру. Наведено вимоги до апаратного та програмного забезпечення, необхідного під час дистанційного та комбінованого навчання та запропоновано рекомендації для розробників ДК.

Раскрыта сущность основных терминов и понятий дистанционного обучения (ДО). Описаны официальные документы и изложены организационные мероприятия, способствующие развитию ДО в Украине. Охарактеризованы основные центры ДО в системе высшего образования страны, в частности во Львове. Выполнен анализ отечественных дистанционных курсов (ДК), рассмотрена их структура. Приведены требования к аппаратному и программному обеспечению при дистанционном и комбинированном обучении и предложены рекомендации для разработчиков ДК.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 я7 + Ч34(4УКР)764 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА674968 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Шуневич Б.  
Комплексне дослідження української та англійської науково-технічної літератури з дистанційного навчання / Б. Шуневич // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2005. - № 538. - С. 43-48. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Представлено результати комплексного дослідження науково-технічної літератури з дистанційного навчання (ДН) на матеріалі глосаріїв і матеріалів вітчизняних міжнародних конференцій із ДН, а також наведено приклади подібних досліджень, які організовано зі студентами кафедри прикладної лінгвістики Національного університету "Львівська політехніка".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш118

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Шуневич Б. І. 
Розвиток дистанційного навчання у вищій школі країн Європи та Північної Америки : автореф. дис... д-ра пед. наук / Б. І. Шуневич; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2008. - 36 c. - укp.

Проаналізовано теорії зарубіжних науковців щодо дистанційного навчання, історію його розвитку. Досліджено класифікації моделей організації нової форми навчання за рубежем і в Україні. Запропоновано інтегровану схему класифікації моделей дистанційного навчання, з використанням компонентів якої навчальний заклад може створити власну модель залежно від його потреб і можливостей. Розглянуто форми та види оцінювання даного навчання. У порівняльному аспекті проведено аналіз зарубіжних і вітчизняних віртуальних навчальних середовищ, які часто використовуються у процесі організації дистанційного навчання в Європі, Північній Америці, і, зокрема, в Україні. Запропоновано модель дистанційного курсу (ДК) з іноземних мов для студентів перших курсів нефілологічних спеціальностей. Описано етапи укладання ДК та результати його впровадження, а також проект бази даних навчальних об'єктів для повторного використання частин ДК у процесі розробки інших ДК з цього предмета. З метою популяризації дистанційного навчання в Україні, підготовки розробників ДК і тьюторів введено нові навчальні предмети "Теоретичні основи дистанційного навчання", "Теорія і практика укладання дистанційних курсів", "Організація дистанційного навчання іноземних мов у вищих освітніх закладах України" у ВНЗ м.Львів. Організовано міський семінар для викладачів ВНЗ і спеціалістів, які впроваджують нову форму навчання в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 + Ч34(4)764 + Ч34(71)764

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357812 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Вовчаста Н. Я. 
Короткий українсько-англійський словник зі сфери надзвичайних ситуацій / Н. Я. Вовчаста, М. Б. Гульчевська, О. В. Бугайська, М. М. Лабач, Т. Р. Брига, Д. М. Монастирська; ред.: М. С. Коваль, Б. І. Шуневич; Львів. держ. ун-т безпеки життєдіяльн. - Л., 2010. - 180 c. - укp. - англ.

Наведено понад 5 000 термінів і термінологічних сполучень сучасної української та англійської мов. Висвітлено науково-технічну термінологію з питань горіння і вибуху, окислення і термічного розкладу, пожежної небезпеки речовин і матеріалів, вогнегасних сумішей, пожежного водопостачання, пожежної техніки, обладнання та інструментів, пожежного одягу і спорядження, пожежної тактики та гасіння пожеж.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-434:Ц + Ц9 я212

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА742898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шуневич Б. І. 
Організація дистанційного навчання іноземних мов в освітніх закладах України : навч. посіб. / Б. І. Шуневич; Ун-т "Львів. Ставропігіон". - Л., 2006. - 206 c. - укp.

Висвітлено проблеми організації дистанційного навчання (ДН) іноземних мов у ВНЗ України. Розкрито особливості класифікації та види моделей ДН. Розглянуто етапи впровадження, питання економіки та маркетингу даної форми навчання. Проведено порівняльний аналіз закордонного та вітчизняного віртуального навчального середовища. Увагу приділено ролі та функціям викладача-консультанта у ДН, а також перспективним напрямам організації навчання іноземних мов у вітчизняній вищій школі.

Освещены проблемы организации дистанционного обучения (ДО) иностранным языкам в ВУЗ Украины. Раскрыты особенности классификации и виды моделей ДО. Рассмотрены этапы внедрения, вопросы экономики и маркетинга данной формы обучения. Проведен сравнительный анализ зарубежной и отечественной виртуальной учебной среды. Уделено внимание роли и функциям преподавателя-консультанта в ДО, а также перспективным направлениям организации обучения иностранным языкам в отечественной высшей школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА725778 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шуневич Б. І. 
Проект побудови ієрархії навчальних об'єктів з іноземних мов для університетської бази даних / Б. І. Шуневич // Проблеми розвитку інформаційного суспільства: матеріали міжнар. форуму, 7 - 9 жовт. 2009 р., Львів. - К., 2009. - С. 131-140. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проект побудови ієрархії навчальних об'єктів з іноземних у базі даних з наступними складовими частинами: дистанційний курс або його компоненти; вид навчального матеріалу; одиниці рівнів мови, які створюються на веб-сторінці лабораторії мовної підготовки у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ва719286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Шуневич Б. І. 
Теоретичні основи дистанційного навчання : навч. посіб. / Б. І. Шуневич; Львів. держ. ун-т безпеки життєдіяльності. - 2-ге вид., доповн. - Л., 2009. - 200 c. - укp.

Розглянуто основні напрями досліджень з теорії та практики дистанційного навчання (ДН) в Україні. Висвітлено історію розвитку кореспондентського, відкритого дистанційного та електронного навчання. Охарактеризовано теорії ДН у світовій педагогіці. Розкрито підходи до класифікації моделей організації ДН. Проаналізовано стан основних складових організації ДН в Україні та тенденції їх розвитку в Європі та Північній Америці. Показано роль маркетингових досліджень під час запровадження ДН. Запропоновано варіант економічного аналізу ДН на прикладі вітчизняних і закордонних освітніх закладів.

Рассмотрены основные направления исследований по теории и практике дистанционного обучения (ДО) в Украине. Освещена история развития корреспондентского, открытого дистанционного и электронного обучения. Охарактеризованы теории ДО в мировой педагогике. Раскрыты подходы к классификации моделей организации ДО. Проанализировано состояние основных составляющих организации ДО в Украине и тенденции их развития в Европе и Северной Америке. Показана роль маркетинговых исследований при внедрении ДО. Предложен вариант экономического анализа ДО на примере отечественных и зарубежных учебных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)764 я73 + Ч481.290 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шуневич Б. І. 
Тенденції розвитку складових частин організації дистанційного навчання / Б. І. Шуневич // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2009. - № 653. - С. 231-239. - Бібліогр.: 33 назв. - укp.

Проаналізовано тенденції розвитку трьох складових частин, необхідних для організації дистанційного навчання у ВНЗ України, а саме: використання віртуальних навчальних середовищ; розроблення дистанційних курсів; підготовки викладацького штату до роботи з новими технологіями навчання. Розглянуто використання дистанційнних курсів або їх елементів у традиційному навчанні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)764

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Мусійовська О. 
Модель дистанційного курсу з іноземної мови для навчання студентів немовних спеціальностей / О. Мусійовська, Б. Шуневич // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 1. - С. 25-33. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Запропоновано модель дистанційного курсу (ДК) з англійської мови для навчання студентів другого курсу немовних спеціальностей, укладеного на програмному забезпеченні ILIAS. Розкрито структуру ДК, у якому окрім матеріалів, які стосуються спеціальності студента, є додатки з технічними текстами англійською та українською мовами за напрямом чи майбутньою спеціальністю студентів для порівняння інформації про досягнення науки та техніки у світі та Україні у цій сфері, завдяки чому краще засвоюються англо-українські еквіваленти одних і тих же термінів і понять. Зосереджено увагу на матеріалах курсу, підготовлених для навчання студентів за напрямами "Пожежна безпека" та "Видавничо-поліграфічна база". Наголошено на можливості легкого пристосування запропонованої схеми кількості та змісту секцій уроків ДК для навчання студентів різних спеціальностей будь-якої іноземної мови й укладання курсу на різних видах віртуального навчального середовища.

Предложена модель дистанционного курса и описаны возможности её использования для обучения английскому языку студентов второго курса по специальностям "Пожарная безопасность" и "Издательско-полиграфическое дело" на программном обеспечении ILIAS, а также изменения, которые нужно сделать в курсе при переходе с одной специальности на другую.

The English distance course model for teaching students specializing in the Fire Safety and in Printing Technologies compiled by means of ILIAS software is suggested. The possibilities of its using as well as changes needed for making correction in the course in every separate case are described.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 + Ш143.21-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Коваль М. 
Шляхи популяризації комбінованого і дистанційного навчання у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності / М. Коваль, Б. Шуневич // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 1. - С. 207-210. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено діяльність Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (ЛДУ БЖД) з популяризації комбінованого та дистанційного навчання. Зосереджено увагу на запровадженні в ВНЗ комбінованого навчання англійської мови для студентів денної форми навчання. Розглянуто приклади публічного захисту дипломних робіт з транслюванням у відеорежимі через мережу Інтернет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 + Ш143.21-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Шуневич Б. 
Порівняльний аналіз вітчизняної та зарубіжної систем дистанційного тестування знань студентів / Б. Шуневич // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 3. - С. 163-172. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз системи тестування на вітчизняному та зарубіжному віртуальних навчальних середовищах (ВНС), відповідно "Веб-клас ХПІ", яке розроблено у Харківському політехнічному інституті, та "Moodle", що розроблене в Австралії. На прикладі практичного застосування дистанційного курсу (ДК) з англійської мови для першокурсників, укладеного за допомогою цих двох ВНС, показано переваги та недоліки цих засобів тестування, а також труднощі, які виникають під час укладання тестів, визначено способи їх подолання. Підсумовано, що результати цього дослідження можуть бути використані за укладання тестів для ДК з інших іноземних мов і під час вибору ВНС для їх укладання.

Проведен сравнительный анализ системы тестирования студентов на отечественном и зарубежном виртуальных образовательных средах (ВОС), соответственно "Веб-класс ХПИ", разработанной в Харьковском политехническом институте, и "Moodle", которая разработана в Австралии. На примере практического применения дистанционного курса (ДК) по английскому языку для первокурсников, составленного с помощью этих двух ВОС, показаны преимущества и недостатки этих средств, а также трудности, возникающие при составлении тестов, определены способы их преодоления. Подытожено, что результаты этого исследования могут быть использованы при составлении тестов для ДК с других иностранных языков и при выборе ВОС для их заключения.

The article deals with a comparative analysis of students' testing system by means of home (Web-class "KhPI") and foreign (Moodle) virtual learning systems. There also the testing systems advantages and disadvantages as well as problems appearing during test compiling and the ways of their overcoming are presented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.288.1 + Ч484(4УКР) + Ч484(8АВС) + Ш143.21-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Шуневич Б. 
Тенденції впровадження дистанційних курсів у вищій школі України / Б. Шуневич, О. Іванів // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 6. - С. 53-60. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Досліджено розроблені та впроваджені дистанційні курси у вітчизняних центрах, лабораторіях, інститутах дистанційного навчання восьми вищих навчальних закладів і організацій, на Веб-сторінках яких був доступ до навчальних матеріалів протягом 2002 - 2009 рр. Проведено порівняльний аналіз тематики та кількості укладених дистанційних курсів за 2002 - 2009 рр. Виявлено тенденції їх впровадження у вищій школі України протягом зазначеного часу.

Исследованы разработанные и внедренные дистанционные курсы в отечественных центрах, лабораториях, институтах дистанционного обучения восьми высших учебных заведений и организаций, на Веб-страницах которых был доступ к учебным материалам в течение 2002 - 2009 гг. Выполнен сравнительный анализ тематики и количества созданных дистанционных курсов за 2002 - 2009 гг. Выявлены тенденции их внедрения в высшей школе Украины на протяжении указанного времени.

The article deals with a comparative analysis of distance courses compiling during 2002-2009 as well as tendencies of their implementation at higher schools of Ukraine. Distance courses of centers, laboratories, institutes of eight higher schools and organizations were investigated. There was an access to these educational materials by means of Web-sites in the years of 2002-2009.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шуневич Б. 
Структура і навчальні матеріали дистанційного курсу з англійської мови для першокурсників нефілологічних вузів / Б. Шуневич // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 1. - С. 26-33. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Описано структуру та навчальні матеріали електронного дистанційного курсу (ДК) з англійської мови для курсантів і студентів I курсу нефілологічних спеціальностей, укладеного за допомогою усіх можливостей віртуального навчального середовища Moodle. Описано структуру ДК, що було запропоновано автором для всіх ДК з іноземних мов, та охарактеризовано її компоненти (вхід, навчальна програма, навчальний матеріал, методичні вказівки, зворотній зв'язок, зовнішні інформаційно-довідкові матеріали, програмне забезпечення, результати). Відзначено, що даний ДК розраховано на 80 - 120 год. самостійної навчальної діяльності завдяки використанню різних видів наочності, допускає багатоваріантний вхід/вихід, різну послідовність вивчення навчального матеріалу тощо. Резюмовано, що результатом розроблення ДК є комерційний конкурентоздатний продукт, який користується попитом на ринку освітніх послуг і виправдовує витрати на його створення.

Описаны структура и учебные материалы электронного дистанционного курса (ДК) по английскому языку для курсантов и студентов I курса нефилологических специальностей, заключенного с помощью всех возможностей виртуальной учебной среды Moodle.Описана структура ДК, предложенная автором для всех ДК по иностранным языкам, и охарактеризованы ее компоненты (вход, учебная программа, учебный материал, методические указания, обратная связь, внешние информационно-справочные материалы, программное обеспечение, результаты). Отмечено, что данный ДК рассчитан на 80 - 120 ч самостоятельной учебной деятельности благодаря использованию различных видов наглядности, допускает многовариантный вход/выход, различную последовательность изучения учебного материала и т.п. Резюмировано, что результатом разработки ДК является коммерческий конкурентоспособный продукт, пользующийся спросом на рынке образовательных услуг и оправдывающий затраты на его создание.

The article deals with an English distance course structure and its contents for first-year students on non-philological specialties compiled by means of the Moodle virtual learning environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Шуневич Б. 
Сучасний стан підготовки перекладачів науково-технічної літератури в Україні / Б. Шуневич // Нова пед. думка. - 2014. - № 1. - С. 67-70. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано стан підготовки перекладачів науково-технічної літератури у вітчизняних навчальних закладах, зокрема у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності. Дослідження здійснено на основі інформації, розміщеної на веб-сторінках кафедр теорії і практики перекладу п’яти ВНЗ України. Зроблено висновок, що в нашій країні створена достатня кількість кафедр теорії і практики перекладу, надано відповідні умови для підготовки перекладачів науково-технічної літератури на денній і заочній (у деяких ВНЗ) формах навчання на базі середньої, незакінченої вищої та вищої освіти за напрямом підготовки “бакалавр філології”, спеціальністю “спеціаліст-перекладач” та спеціалізацією “науково-технічний переклад”.

Проанализировано состояние подготовки переводчиков научно-технической литературы в отечественных учебных заведениях, в частности в Львовском государственном университете безопасности жизнедеятельности. Исследование осуществлено на основе информации, размещенной на веб-страницах кафедр теории и практики перевода пяти ВУЗ Украины. Сделан вывод о том, что в нашей стране создано достаточное количество кафедр теории и практики перевода. Предоставлены соответствующие условия для подготовки переводчиков научно-технической литературы на дневной и заочной (в некоторых вузах) формах обучения на базе среднего, незаконченного высшего и высшего образования по направлению подготовки “бакалавр филологии”, специальности “специалист-переводчик” и специализации “научно-технический перевод”.

The state of training of translators of scientific and technical literature in the domestic educational institutions, particularly in the Lviv State University of Life Safety. The study was conducted on the basis of information published on the web pages of theory and practice of translation of five higher educational institutions of Ukraine. It is concluded that in our country a sufficient number of departments of the theory and practice of translation, given the appropriate conditions for the training of translators of scientific and technical literature in full and part time (at some universities) forms of education on the basis of secondary, higher and incomplete higher education towards preparation of “Bachelor of Philology”, specialty “expert translator” and specialization of “science and technology transfer”. Noted that more attention should be paid to the quality of training of translators and specialists in various fields of science and technology, which should be the state order the relevant ministries or departments.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.377(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Шуневич Б. І. 
Сучасні способи відбору термінів та укладання перекладних словників нових терміносистем / Б. І. Шуневич // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2008. - Вип. 38. - С. 90-93. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проведено порівняльний аналіз відбору спеціальних термінів для укладання перекладних словників нових терміносистем у кінці ХХ і на початку ХХІ ст. Встановлено роль нових інформаційних технологій під час дослідження термінології та укладання такого типу словників з робототехніки та дистанційного навчання.

Проведен сравнительный анализ отбора специальных терминов для составления переводных словарей новых терминосистем в конце ХХ и начале ХХІ ст. Установлена роль новых информационных технологий при исследовании терминологии и составлении словарей такого типа по робототехнике и дистанционному обучению.

The article deals with the comparative analysis of selecting special terms and compiling translation dictionaries of new terminological systems at the end of the 20th and the beginning of the 21st centuries as well as the role of new information technologies for investigation terminology and compiling the dictionaries of sych type in robot engineering and distance teaching.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш103.4 + Ш104.418*34

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Шуневич Б. І. 
Проблеми укладання нових словників нормалізованих терміносистем (на прикладі пожежної термінології) / Б. І. Шуневич // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2009. - Вип. 45. - С. 138-142. - Бібліогр.: 35 назв. - укp.

Проведено аналіз досвіду укладання українсько-іноземних та англійсько-українських словників нормалізованої терміносистеми, описано проблеми, які виникають під час їх створення, а також запропоновано шляхи вирішення цих проблем у разі укладання новихсловників пожежної термінології.

Проведен анализ опыта составления украинско-иностранных и иностранно-украинских словарей нормализованной терминосистемы, описаны проблемы, возникающие при их создании, а также предложены пути решения этих проблем при составлении новых словарей пожарной терминологии.

The article deals with the analysis of an experience of compiling Ukrainian-Foreign Languages and Foreign Languages-Ukrainian dictionaries of the normalized terminological system, problems taking place in the process of their compiling as well as the ways of solving the problems before compiling new firefighting terminology dictionaries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-434:Н96 + Ш143.21-434:Н96 + Ц9-528 в4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Антонюк Г. Д. 
Ідеї раннього Просвітництва в освітньо-культурному просторі України XVII - першої половини XVIII ст. : монографія / Г. Д. Антонюк; ред.: Б. І. Шуневич; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів, 2015. - 494 c. - Бібліогр.: с. 421-478 - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади Просвітництва як окремого етапу та ідейно-філософської течії у розвитку країн західноєвропейського регіону. Охарактеризовано роль наукових програм у становленні ідеології просвітницьких рухів. У контексті західноєвропейського Просвітництва виокремлено українське Просвітництво, з'ясовано особливості його функціонування у "ранніх" та "зрілих" формах, а також простежено джерела та витоки просвітницьких ідей та тенденцій. Показано процес входження вітчизняної освіти та педагогіки у європейський контекст, що було зумовлено історичними обставинами: внаслідок Люблінської унії (1569 р.) більшість етнічно українських земель опинились у складі Речі Посполитої, тим самим підпали під силу дії західної культури. Проаналізовано просвітницьку програму Києво-Могилянської академії, з'ясовано її епістеміологічні та морально-ціннісні виміри.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)464 + Т3(4УКР)46-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА800167 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського