Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Салдан С$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Салдан С. 
Музично-естетичний розвиток учнів у педагогічній концепції Р.Штайнера та В.Сухомлинського / С. Салдан // Молодь і ринок. - 2009. - № 9. - С. 56-60. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто погляди Р. Штайнера на роль музичного мистецтва у гармонійному вихованні особистості дитини. Відзначено, що Р. Штайнер, засновник вальдорфської педагогіки, у центрі уваги виховного процесу якого було не опанування дитиною суми знань і умінь, а виховання людини, орієнтованої на навколишній світ, здатної здійснювати усвідомлений вибір і брати на себе відповідальність за нього. Відмічено, що В. О. Сухомлинський вважав музичне виховання невід'ємною частиною формування духовної культури школярів та важливою ланкою всієї системи виховання у школі.

Рассмотрены взгляды Р. Штайнера и В. Сухомлинського на роль музыкального искусства в гармоническом воспитанни личности ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-2 + Ч33(4УКР)6-8 + Ч421.355.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Салдан С. С. 
Музично-естетичний аспект у філософській системі світогляду Й. Гете. / С. С. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 20, т. 2. - С. 24-27. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Відзначено, що постать німецького письменника та філософа Й. Гете посідає особливе місце в європейській культурі. Виокремлено музично-естетичні аспекти мислителя, які органічно входять у його загальну світоглядну концепцію. Визначено, що основою творчості Й. Гете є розкриття глибинної суті дійсності засобами мистецтва та науки. Наголошено на необхідності подальшої дослідницької розробки концептуальних поглядів Й. Гете.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4НІМ)5-535.17 + Щ313(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Салдан С. О. 
Онтологія музики у світогляді Р. Штайнера та її рефлексії у музичній естетиці Е. Гансліка / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку : зб. наук. пр. - 2016. - Вип. 22. - С. 130-134. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто питання онтології музичного мистецтва в інтерпретації австро-німецького вченого Р. Штайнера. Висвітлено музично-естетичні погляди Е. Гансліка та їх відображення в окремих положеннях антропософського вчення Р. Штайнера. Розкрито онтологічні засади музики крізь призму штайнерівської світоглядної філософії. Зазначено, що духовна сутність музики володіє власними самодостатніми та самовиразовими формами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Салдан С. О. 
Жанрово-стильова модель фортепіанної мініатюри у творчому доробку львівських композиторів (на прикладі творів Станіслава Людкевича та Мирослава Скорика) / С. О. Салдан // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавство. - 2018. - № 2. - С. 25-33. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто приклади теоретичного аналізу фортепіанних мініатюр львівських композиторів за методом жанрово-стильового моделювання. Проаналізовано основні засадничі положення формування жанрово-стильової моделі твору як цілісного художнього явища. Визначено її жанровий аспект як систему первинних та вторинних жанрів у їх взаємозв'язках і стильову площину за трьома рівнями: стиль епохи, школи чи напрямку й індивідуальний стиль автора-композитора.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4УКР-4ЛЬВ)-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Салдан С. О. 
Сутнісні домінанти ідей прафеномену та метаморфози Й.-В. Гете у мистецькому просторі / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 182-187. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто ідеї прафеномену й метаморфоз Й.-В. Гете, що становили підгрунтя його досліджень природи та мистецтва. Велика роль у цьому процесі відводилася вищій споглядальній здатності судження. Й. Гете трактував прафеномен як основу усіх сфер існування людини і з цієї позиції аналізував художню творчість, а теорія метаморфоз, як видозмінення основного типу, стала обгрунтуванням розвитку творчої форми. Ідея прафеномену й метаморфоз виявилася плідною для мистецтвознавства, оскільки їх константи та механізм осягнення - є близькими до творчого процесу. Це положення співзвучне з музикознавчою наукою, отримавши свій розвиток у теоретичних працях та музичних творах відомих композиторів, в яких музика як живий організм переживає своє становлення та розвиток.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(0)5-321.5 Гете Й.-В. + Ш5(4НІМ)5-4 Гете Й.-В. 3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Салдан С. О. 
Музична евритмія Рудольфа Штайнера: до історії виникнення / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2018. - Вип. 28. - С. 120-125. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто історичні етапи становлення та розвитку мистецтва музичної евритмії, створеного на початку ХХ ст. австро-німецьким ученим Р. Штайнером. Зокрема зазначається, що естетичні принципи евритмії, що у перекладі з грецької означає "прекрасний ритм", мають глибоке коріння, яке сягає античного періоду історії, в якому сформувалися її основні засади. Вказується на її інтегративний характер, що лежав в основі античного синкретизму з пріоритетною роллю музичного елементу. Особливістю музичної евритмії є відображення музичної тканини твору крізь "евритмічний жест" або відповідний рух людського тіла. Мистецтво грунтується на цілісному охопленні тілесно-душевно-духовної субстанцій людини, що знайшло відображення у синтезі мистецтв: музиці, руху/жесту та кольорі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53(4НІМ)6-321.5 Штайнер Р.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Салдан С. О. 
Музична евритмія Рудольфа Штайнера: до історії виникнення / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2018. - Вип. 28. - С. 120-125. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто історичні етапи становлення та розвитку мистецтва музичної евритмії, створеного на початку ХХ ст. австро-німецьким ученим Р. Штайнером. Зокрема зазначається, що естетичні принципи евритмії, що у перекладі з грецької означає "прекрасний ритм", мають глибоке коріння, яке сягає античного періоду історії, в якому сформувалися її основні засади. Вказується на її інтегративний характер, що лежав в основі античного синкретизму з пріоритетною роллю музичного елементу. Особливістю музичної евритмії є відображення музичної тканини твору крізь "евритмічний жест" або відповідний рух людського тіла. Мистецтво грунтується на цілісному охопленні тілесно-душевно-духовної субстанцій людини, що знайшло відображення у синтезі мистецтв: музиці, руху/жесту та кольорі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53(4НІМ)6-321.5 Штайнер Р.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Салдан С. О. 
А. Шенберг - В. Кандинський: антропософський контекст та лінії перетину творчих пошуків / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 32. - С. 120-126. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Досліджено вплив засадничих положень антропософії Р. Штайнера на художньо-естетичні принципи А. Шенберга та В. Кандинського. Виявлено, що основоположні засади вчення стали імпульсом для формування своєрідних новаторських методів творчості митців. Вплив антропософії передусім виявився у сприйнятті ідеї цілісності духовно-матеріального світу, в якому роль посередника відіграє мистецтво. Усвідомлення музики як провідної духовної субстанції, а також синестезії як митецької проекції Божественного світу, стало основною площиною формування творчої парадигми. Зокрема вказано, що вибір музично-виразових засобів А. Шенберга і В. Кандинського підпорядковувався інтуїтивному слідуванню Божественній ідеї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03-062 + Ю3(4ШВА)6-676

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Салдан С. О. 
Антропософські інтенції у музичних композиціях Алоіза Габи / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2020. - Вип. 36. - С. 105-110. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено головні положеня антропософського вчення Рудольфа Штайнера, відображених у музичних творах чеського композитора Алоіза Габи. Виявлено, що засадничі тези антропософії про свободу особистості, її вільний розвиток, єдність духовного та матеріального в житті людини, лягли в основу музично-естетичних поглядів композитора. Штайнерівська думка про перспективу подальшої трансформації форм вираження ладотональної системи в музичному мистецтві, пов'язаної зі зміною світосприйняття у суспільстві, стала опорою для подальшого розвитку захоплення А. Габи мікрохроматикою та пошуку нових композиційних технік, що відображено також у виборі тем та ідей його музичних творів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.51 + Щ313(4ЧЕХ)5/6-8 Габа А. + Ю3(4ЧЕХ)6-676

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Салдан С. О. 
Сутнісні домінанти ідей прафеномену та метаморфози Й.-В. Гете у мистецькому просторі / С. О. Салдан // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2017. - Вип. 24. - С. 182-187. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто ідеї прафеномену й метаморфоз Й.-В. Гете, що становили підгрунтя його досліджень природи та мистецтва. Велика роль у цьому процесі відводилася вищій споглядальній здатності судження. Й. Гете трактував прафеномен як основу усіх сфер існування людини і з цієї позиції аналізував художню творчість, а теорія метаморфоз, як видозмінення основного типу, стала обгрунтуванням розвитку творчої форми. Ідея прафеномену й метаморфоз виявилася плідною для мистецтвознавства, оскільки їх константи та механізм осягнення - є близькими до творчого процесу. Це положення співзвучне з музикознавчою наукою, отримавши свій розвиток у теоретичних працях та музичних творах відомих композиторів, в яких музика як живий організм переживає своє становлення та розвиток.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 г(4НІМ)5 д Гете Й.-В.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського