Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Петрушкевич М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Петрушкевич М. С. 
Особливості вияву комунікаційної функції релігії у християнських конфесіях : автореф. дис... канд. філософ. наук / М. С. Петрушкевич; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Проведено комплексне філософсько-релігієзнавче дослідження особливостей комунікаційної функції релігії у православ'ї, католицизмі та протестантизмі. Розроблено термінологічну базу, а також визначено місце комунікаційної функції у системі християнства. Охарактеризовано вплив соціокультурної ситуації на становлення та розвиток християнських конфесійних систем. Проаналізовано основні складові комунікаційної системи християнства, а саме: вербальну комунікацію, складовими якої є усна та письмова мова, канонічні релігійні тексти, книгодрукування, молитва, сповідь, проповідь. Розглянуто аспекти невербальної комунікації, а саме: міміку, жестикуляцію, колір, одяг, храм, ікону. Охарактеризовано змішану комунікацію, яка найчастіше використовується у сучасному християнстві. Значну увагу приділено подієвій комунікації. Досліджено проблему зв'язку засобів передачі інформації та специфіки комунікаційних систем християнських конфесій. Проаналізовано трансформації конфесійної комунікації під впливом сучасних технологій, особливості сприйняття такої комунікації, психологічні зміни у віруючих.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э210.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА353177 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Петрушкевич М.  
Релігійні комунікації: християнський контекст : монографія / М. Петрушкевич; ред.: І. Д. Пасічник; Нац. ун-т "Остроз. акад.". - Острог, 2011. - 226 c. - Бібліогр.: 328 назв. - укp.

Проаналізовано особливості релігійної комунікації у православ'ї, католицизмі та протестантизмі, місце комунікаційної функції у системі християнства, вплив соціокультурного розвитку на становлення та розвиток християнських конфесійних комунікаційних систем (КС). Визначено основні складові КС, зокрема, вербальну комунікацію з усною та писемною мовою, канонічні релігійні тексти, книгодрукування, молитву, сповідь, проповідь, а також невербальну комунікацію з мімікою, жестикуляцією, кольором, одягом, церквою, іконою. Увагу приділено змішаній комунікації, яка використовується у сучасному християнстві, розглянуто подієву комунікацію. Розкрито проблему взаємозв'язку засобів передачі інформації та специфіки КС християнських конфесій. Висвітлено трансформації конфесійної комунікації в контексті впливу сучасних технологій, особливості їх сприйняття та психологічні зміни у віруючих.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-103.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА743626 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Петрушкевич М. С. 
Релігійна комунікація: специфіка проповіді у християнських конфесіях / М. С. Петрушкевич // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 24. - С. 138-142. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто особливості та специфіку однієї зі складових частин комунікативної системи християнства - проповіді. Акцентовано увагу на різноманітності проповідницької діяльності в протестантизмі, православ'ї та католицизмі. Охарактеризовано зв'язки православної та католицької проповіді із протестантською.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-462.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Петрушкевич М. С. 
Релігійна комунікація у контексті медіа-культури / М. С. Петрушкевич // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 5. - С. 56-68. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Визначено риси медіа-культури, які пов'язують її із масовою культурою та масовою комунікацією, найбільше впливають на загальні принципи функціонування релігійної масової комунікації. Мета дослідження - визначення системи навичок, рис масової людини, необхідних для користування медіа-культурою. Проведено поступовий аналіз медіа-культури, ЗМК та їх основних рис, розглянуто питання конструювання у цій культурі релігійної комунікації. Мас-медіа непомітно поступово формують зовнішній вигляд релігійної комунікації, особливо масової; вони адаптують релігійний дискурс до сучасних темпів передачі та сприйняття інформації. Сучасний віруючий одержує надзвичайно багато релігійної інформації найрізноманітнішого гатунку, на будь-яку тематику, пояснення будь-якого релігійного питання, що стосується будь-якої релігії. Духовне вдосконалення та релігійний розвиток, релігійна комунікація можливі лише тоді, коли споживач медіа-культури усвідомлює шляхи та бачить кінцеву мету такої комунікації за допомогою ЗМК. Поки що ці механізми досконало розроблені якраз у традиційній релігійній комунікації. Феноменами, що відображають кардинальні зміни у комунікативному середовищі є: медіатизація тіла та свідомості, нові практики опрацювання/читання інформації, феномен одночасного сприйняття великої кількості каналів інформації - однотипних чи різних. Рисами медіа-культури, які пов'язують її із масовою культурою і найімовірніше можуть впливати на сучасну релігійну комунікацію є: візуалізація, технічність, оперування великими об'ємами інформації, створення специфічної картини світу. Проаналізовані особливості медіа-культури надають змогу зробити висновки про необхідні риси, якими має володіти віруючий для успішної релігійної комунікації за допомогою сучасних мас-медіа. Це інтерактивність, постійний доступ до інформації, відповідний освітній рівень (технічний), конформність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.7 + Ч62 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Петрушкевич М. С. 
Основні аспекти функціонування невербальної релігійної комунікації / М. С. Петрушкевич // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2013. - № 2. - С. 108-112. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

За допомогою невербальної релігійної комунікації репрезентовано релігійність як таку, через специфічні пози, жести, одяг, інтер'єр, релігійні знаки та символи. Вміння в однаковий (або хоча б подібний) спосіб розшифровувати повідомлення, передані в релігійному співтоваристві, виявляти в них сенси, які визначають всю життєдіяльність, використовувати стандартні зразки поведінки, що задаються цими повідомленнями тощо і ці вміння забезпечують межі, у яких кожен член релігійного співтовариства відчуває свій зв'язок з іншими віруючими, сприймає себе як елемент єдиного цілого. Отже, релігійна невербальна комунікація є надзвичайно різноплановою, має складну структуру та не завжди піддається розшифруванню, проте саме вона найближче перебуває знаходиться до таємниці спілкування з божественним і, у такий спосіб, лежить у підгрунті збереження релігійності як такої.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Соціокультурні виклики сучасності: потреба у теоретичному осмисленні : колект. монографія / М. О. Зайцев, М. В. Карповець, Т. В. Матусевич, М. С. Петрушкевич, Т. В. Цимбал, К. І. Якуніна; ред.: М. С. Петрушкевич; Національний університет "Острозька академія". - Острог : Острозька академія, 2022. - 211 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Осмислено два головних модуси - культура та людина, яка існує/діє в межах культури. Як перший, так і другий суттєво залежать від викликів на які багатий наш час, від соціального середовища без якого, фактично, не можливий розвиток ні культури, ні людини. Тому усі представлені/осмислені теми/проблеми з одного боку, такі різнопланові, а з іншого, об'єднані єдиним ключовим питанням: на скільки ці соціокультурні виклики є потужними і як вони модифікують людину у культурі? Тут вербалізуються нагальні проблеми у сфері світогляду, демократії та освіти, викликів пандемії, масової культури та нових медіа, тактичного урбанізму та перформативності, релігійної ідентичності. Кожна з проблем є симптоматичною та розкриває вузький, але важливий, бік взаємодії публічного та приватного. Увагу приділено розвитку культури демократії в освіті як аксіологічній проблемі. Охарактеризовано теоретико-методологічні аспекти дослідження релігійної ідентичності у площині соціокультурних викликів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.155

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Українське християнство у цифровому світі: виклики та перспективи : колект. монографія / П. Балог , В. Волковський, Г. Коваленко, Ю. Лавриш, М. Петрушкевич, У. Севастьянів, А. Смирнов, С. Тимченко, А. Шиманович, М. Балаклицький; ред.: А. Смирнов; Національний університет "Острозька академія", Konrad Adenauer Stiftung. - Острог : Вид-во нац. ун-ту "Острозька академія", 2022. - 284 c. - Бібліогр. в знесках - укp.

У монографії «Українське християнство в цифровому світі: виклики та перспективи», підготовленої колективом знаних українських релігієзнавців, філософів, богословів, зроблено спробу з’ясувати вплив цифровізації на розвиток християнських спільнот в Україні, віртуальної реальності на трансформацію форм релігійності сучасної людини, християнської комунікації на медіатизацію релігійного життя. З'ясовано теоретичні передумови місіонерської активності християнських церков у медійному просторі. Звернено увагу на реальність церковного служіння під час війни. Висвітлено особливості онлайн-комунікації православного духовенства в Україні, майбутнє української церкви в технологічному світі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э370.9(4УКР):З97

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА861190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Петрушкевич М. С. 
Релігійні комунікації як об'єкт впливу масової культури: український контекст : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.11 / М. С. Петрушкевич; "Острозька академія", національний університет. - Острог, 2019. - 40 c. - укp.

Дисертація є комплексним дослідженням релігійної комунікації у контексті масової культури. У ній охарактеризовані підходи до розуміння масової комунікації та досліджена специфіка медіа-культури у площині якої формуються сучасні релігійні мас-медіа. Осмислені особливості розвитку інформаційного суспільства (Н. Больц) та його вплив на конструювання і риси релігійної комунікації. Використовуючи методологічний підхід Г. М. Маклюена, категорію гегемонії А. Грамші та аналіз діючих мас-медіа в українському комунікативному просторі розглянуті основні види релігійних медіа: пресу, радіо, телебачення, Інтернет, нові медіа. З’ясовані особливості конструювання тендерної ідентичності за допомогою релігійних мас- медіа, які транслюють релігійні канони, що засновані на принципах патріархату. Проаналізовані значення та можливості нових медіа для розвитку релігійної комунікації, окреслений їх потенціал у розбудові діалогічності. Для аналізу діалогічності використані ідеї К. Ясперса, Л. Карсавіна, О. Розенштока-Гюссі, М. Бубура, О. Ф. Больнова, Н. Когартена, М. Бахтіна, Ю. Лотмана, В. Малахова. Розвинуті існуючі підходи до графічних моделей масової комунікації у яких присутній внутрішній зв’язок релігійної комунікації з масовою культурою. Розроблена узагальнена модель масової релігійної комунікації, у якій крім активних учасників комунікативного процесу присутнє сакральне, як дієва сила, що опосередковано або безпосередньо впливає на усі аспекти релігійної комунікації. Також складовою цієї моделі є гегемонія, яку чинить інформаційне поле та масова культура на процес комунікації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э29(0)-36-021.734

Шифр НБУВ: РА441951 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського