Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Паращенко Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Паращенко Л. І. 
Імітаційні ігри як спосіб моделювання процесів виробничої діяльності управлінців / Л. І. Паращенко // Вісн. Технол. ун-ту Поділля. Екон. науки. - Хмельницький, 2000. - N 3, ч. 1 (спец. вип.). - С. 162-163. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69410 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Бібік Н. М. 
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Б-ка з освіт. політики / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенко, О. І. Локшина, О. В. Овчарук, Л. І. Паращенко. - К. : К.І.С., 2004. - 112 c. - укp.

Наведено напрями розвитку змісту освіти в Україні та розвинених країнах світу. Проаналізовано досвід розроблення та впровадження компетентнісного орієнтованого підходу до реалізації змісту загальної середньої освіти в зарубіжних країнах. Визначено моніторинг рівнів досягнень компетентностей, розглянуто особливості формування ключових компетентностей у старшокласників на підставі практичних підходів.

Приведены направления развития содержания образования в Украине и развитых странах мира. Проанализирован опыт разработки и внедрения компетентностного ориентированного подхода к реализации содержания общего среднего образования в зарубежных странах. Определен мониторинг уровней достижений компетентностей, рассмотрены особенности формирования ключевых компетентностей у старшеклассников на основе практических подходов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в01 + Ч34(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660744 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Калініна Л. М. 
Теоретико-прикладні аспекти управління закладами освіти : Наук.-метод. посіб. / Л. М. Калініна, Н. М. Островерхова, А. Ф. Остапенко, О. М. Онаць, Л. І. Паращенко, Т. В. Михайленко, П. С. Вакуліч; Ін-т педагогіки АПН України, Асоц. кер. шк. України. - К. : ПП Компанія "Акт. освіта", 2002. - 312 c. - (Менедж. в освіті). - укp.

Розкрито методологічні засади управління сучасними закладами освіти. Описано феномен управління, викладено функціональний підхід до нього, висвітлено ідеї екзистенціалізму, сутність інформатизації управління закладом освіти. Розглянуто моделі управлінської діяльності керівника, зміст і форми методичної роботи, концепції аналізу уроків та програми їх психолого-педагогічного спостереження, розвитку колегіуму та навчально-виховного комплексу, інноваційну модель діяльності ліцею бізнесу. Наведено критерії оцінки результативності діяльності закладу освіти сільської місцевості.

Раскрыты методологические основы управления современными учебными заведениями. Описан феномен управления, изложен функциональный подход к нему, освещены идеи экзистенциализма, сущность информатизации управления учебным заведением. Рассмотрены модели управленческой деятельности руководителя, содержание и формы методической работы, концепции анализа уроков и программы их психолого-педагогического наблюдения, развития коллегиума и учебно-воспитательного комплекса, инновационная модель деятельности лицея бизнеса. Приведены критерии оценки результативности деятельности учебного заведения сельской местности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)к20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА644366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Паращенко Л. І. 
Тестові технології у навчальному закладі : Метод. посіб. / Л. І. Паращенко, В. Д. Леонський, Г. І. Леонська. - К. : [ТОВ "Майстерня кн."], 2006. - 217 c. - Бібліогр.: с. 182-184. - укp.

У теоретико-методологічному та практичному аспектах висвітлено основні засади тестування з метою педагогічної діагностики, внутрішньошкільного контролю навчальних досліджень учнів, забезпечення незалежного оцінювання випускників шкіл і розвитку моніторингових досліджень якісних показників освіти. Проаналізовано досвід Київського ліцею бізнесу з розбудови та впровадження локальної системи оцінювання рівня знань і навичок ліцеїстів на підставі тестових технологій.

В теоретико-методологическом и практическом аспектах освещены основы тестирования с целью педагогической диагностики, внутришкольного контроля учебных достижений учеников, обеспечения независимого оценивания выпускников школ и развития мониторинговых исследования качественных показателей образования. Проанализирован опыт Киевского лицея бизнеса по развитию и внедрению локальной системы оценивания уровня знаний и навыков лицеистов с учетом тестовых технологий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.284 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА677616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Паращенко Л. І. 
Формування організаторських та управлінських умінь в учнів ліцею бізнесу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. І. Паращенко; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Визначено та теоретично обгрунтовано структуру, зміст, педагогічні умови й методи формування в учнів ліцею бізнесу організаторських і управлінських умінь. Розроблено методику діагностики управлінських здібностей учнів. Представлено технологію формування організаторських та управлінських умінь у ліцеїстів, яка грунтується на принципах ігрової та практичної підготовки, використанні методу проектів і створення особливого освітнього середовища ліцею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + У9(4УКР)р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА320475 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Паращенко Л. І. 
Державне управління розвитком загальної середньої освіти в Україні: методології, стратегії, механізми : монографія / Л. І. Паращенко. - К. : Майстер книг, 2011. - 535 c. - Бібліогр.: 592 назв - укp.

Висвітлено теоретичні та методологічні засади розвитку загальної середньої освіти (ЗСО) як соціоекономічної системи в контексті суспільних змін та процесів глобалізації, еволюції теорії та практики державного управління (ДУ). Уперше ДУ розвитком ЗСО в Україні проаналізовано як системно-динамічне явище, на підставі основних підходів системного мислення. Розкрито сутність основних ознак, критеріїв, принципів і стратегій розвитку ЗСО. Розроблено новий підхід щодо розуміння механізмів ДУ освітою як організаційної та регламентованої взаємодії (стратегічної гри) між центром і об'єктами управління. Визначено механізми ДУ, які забезпечують розвиток системи ЗСО: педагогічного персоналу, курикулуму, навчального середовища, оцінювання, цілевизначення та фінансування/менеджменту системи ЗСО. Обгрунтовано ЗСО як державну управлінську послугу та запропоновано концепію сервісної організації ДУ ЗСО. Розроблено модель ДУ розвитком національної системи ЗСО, її методологічні, змістові, технологічні та прогностичні компоненти, а також схему практичної реалізації через трансформацію ДУ ЗСО в управлінні відносинами з клієнтами/споживачами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) к

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА751824 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кириченко О. 
Економіка освіти України: проблеми та перспективи реформування / О. Кириченко, Л. Паращенко // Вища шк.. - 2008. - № 2. - С. 46-51. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено актуальні завдання модернізації економіки освіти України на сучасному етапі суспільно економічних трансформацій. Виділено завдання щодо створення сталих передумов для розвитку всіх напрямів галузі з метою формування високого освітнього рівня українського народу. Розкрито зміст поняття "економічні умови реформування освіти". Структуровано економічні фактори, які мають суттєвий вплив на ефективне функціонування освіти: макро-, мезо-, мікроекономічні, індивідуальний рівень. Визначено нові механізми фінансування галузі, зокрема, за рахунок здійснення реструктуризації державних фінансів. Розкрито ефективність формули "конкурентоспроможна особистість - конкурентоспроможна освіта - конкурентоспроможна економіка". Акцентовано увагу на: законодавчому забезпеченні системи багатоджерельного фінансування освіти на базі соціальних стандартів; здійсненні постійного моніторингу виконання державних бюджетних програм.

Освещены актуальные вопросы модернизации сферы образования Украины на современном этапе общественно-экономических трансформаций. Выделены задачи по созданию стабильных условий для развития всех направлений отрасли с целью формирования высокого образовательного уровня украинского народа. Раскрыто смысловое значение понятия "экономические условия реформирования образования". Структурированы экономические факторы, наиболее эффективно влияющие на функционирование системы образования: макро-, мезо-, микроэкономические, индивидуальный уровень. Определены новые механизмы финансирования отрасли, в том числе, за счет осуществления реструктуризации государственных финансов. Раскрыта эффективность формулы "конкурентоспособная личность - конкурентоспособное образование - конкурентоспособная экономика". Акцентировано внимание на: законодательном обеспечении системы многоканального финансирования образования на основе социальных стандартов; проведении постоянного мониторинга исполнения государственных бюджетных программ.

The urgent problems of modernizing Ukraine's economy of education at the modern stage of social-economic transformations are being considered. The effectiveness of the formula "competitive personality - competitive education - competitive economy" is being revealed. New mechanisms of financing the sphere of education and the instruments of multichannel system of financial backing of education are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)к94 + У9(4УКР)49:Ч30/49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Паращенко Л. 
Школа: від виконавця до діяча / Л. Паращенко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2007. - № 5. - С. 34-36. - укp.

Висвітлено проблему впровадження навчання через власну дію та практичну діяльність (на матеріалах діяльності колективу Київського ліцею бізнесу). Проаналізовано особливості стратегій виховання "виконавця" та "діяча". Розглянуто й охарактеризовано шляхи підтримки та розвитку системи позашкільної освіти. Доведено, що виховання сильної особистості, людини-діяча можливе лише за умов поєднання формальної та неформальної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.21 + Ч421.387

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Паращенко Л. 
Шкільна автономія: панацея чи фікція / Л. Паращенко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 5. - С. 167-176. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему фінансування шкільної освіти, посилення автономії загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ). Визначено характерні ознаки шкільної автономії та організаційні, економічні та правові умови її запровадження в Україні. Наведено результати дослідження фінансування системи освіти у Києві. Обгрунтовано організаційні та економічні умови автономії ЗНЗ, основні показники функціонування приватної школи. Подано схему приватної школи як ефективної моделі шкільної автономії. Запропоновано необхідні заходи щодо реального, а не декларативного запровадження автономії ЗНЗ, комплексного вдосконалення державного регулювання системи загальної системи освіти.

Рассмотрена проблема финансирования школьного образования, усиление автономии общеобразовательных учебных заведений (ОУЗ). Определены характерные признаки школьной автономии и организационные, экономические и правовые условия ее внедрения в Украине. Приведены результаты исследования финансирования системы образования в Киеве. Обоснованы организационные и экономические условия автономии ОУЗ, основные показатели функционирования частной школы. Дана схема частной школы как эффективной модели школьной автономии. Предложены необходимые меры по реальному, а не декларативному внедрению автономии ОУЗ, комплексному совершенствованию государственного регулирования системы общей системы образования.

The problem of funding the school, strengthening the autonomy of secondary schools. The characteristic features of school autonomy and institutional, economic and legal conditions for its implementation in Ukraine. Results of research funding for education in Kiev. Justified by organizational and economic conditions of autonomy OHD, the main indicators of functioning of private schools. Placed private school scheme as an effective model of school autonomy. Propose the necessary measures to give effect, not a declarative implementation of the autonomy of secondary schools needed to improve the complex system of state regulation of the general education system.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.551 + Ч424(4УКР)714.9 к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Паращенко Л. 
Європейські студії та євроклуби в освітньому просторі України / Л. Паращенко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 2. - С. 118-124. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Описано навчальний курс "Європейські студії", який успішно впроваджується у навчально-виховний процес Київського ліцею бізнесу і заслуговує на подальше поширення в системі шкільної освіти. Зазначено, що "Європейські студії" для шкіл - це не лише оновлення змісту освіти, але й така формула виховної роботи як європейські клуби, що набула популярності для організації позакласної пізнавальної діяльності й у мережі позашкільної освіти.

Представлен учебный курс "Европейские студии", который успешно внедряется в учебно-воспитательный процесс Киевского лицея бизнеса и заслуживает дальнейшего распространения в системе школьного образования. Отмечено, что "Европейские студии" для школ - это не только обновление содержания образования, но и такая формула воспитательной работы как европейские клубы, которая приобрела популярность для организации внеклассной познавательной деятельности и в сети внешкольного образования.

Presented a training course "European Studies", which has been successfully implemented in the educational process of the Kyiv Business Lyceum, and deserves further spread in the school system. It is noted that the "European studios" for schools - is not only update the content of education, but such a formula of educational work, as the European clubs, has gained popularity for the organization of extracurricular activities in the cognitive network of adult education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.382.71

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Паращенко Л. 
Розвиток загальної середньої освіти як проблема теорії і практики управління освітою / Л. Паращенко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 71-76. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз проблеми розвитку сучасної освіти в Україні. Запропоновано для теорії та практики державного управління операційне визначення поняття "розвиток освіти". Досліджено розробленість категорії "розвиток загальної середньої освіти" у стратегічних документах національної освітньої політики, а саме в "Національній доктрині розвитку освіти", "Білій книзі національної освіти України", напрямах наукових досліджень НАПН України, який показує нерозкритість в них сутності понять "розвиток освіти" та "критерії розвитку освіти". Зроблено порівняльний аналіз щодо розвитку освіти в Україні та Фінляндії, який надав підстави стверджувати, що розвиток освіти в українських ЗНЗ дослідниками здебільшого бачиться як такий, що не стосується його навчальних програм, оскільки вони централізовано встановлені. Натомість, державна освітня політика Фінляндії розвиток вбачає у складанні навчальних програм самими школами. Зазначено, що проблема неуспішності освітніх реформ у країнах Центральноєвропейського регіону полягає в тому, що реформами залишилися незачеплені взаємини у навчальних класах і, як наслідок, результати процесу передачі знань. Іншими словами, левова частка змін стосувалася умов розвитку системи, але не самого розвитку. Доведено, що для забезпечення розвитку сучасної системи загальної середньої освіти основними зовнішніми проблемами є розвиток контенту (курикулум), педагогічного персоналу та інфраструктури навчальних закладів, на вирішення яких і концентрується державне управління освітою.

Осуществлен теоретический анализ проблемы развития современного образования в Украине. Предложено для теории и практики государственного управления операционное определение понятия "развитие образования". Исследована разработанность категории "развитие общего среднего образования" в стратегических документах национальной образовательной политики, а именно в "Национальной доктрине развития образования", "Белой книге национального образования Украины", в направлениях научных исследований НАПН Украины, который показывает нераскрытость в них сущности понятий "развитие образования" и "критерии развития образования". Сделан сравнительный анализ развития образования в Украине и Финляндии. Установлено, что развитие образования в украинских ОУЗ исследователями, в основном, видится как таковой, что не касается его учебных программ, поскольку они утверждены централизованно. Зато, государственная образовательная политика Финляндии развитие видит в составлении учебных программ самими школами. Указано, что проблема неуспешности образовательных реформ в странах Центральноевропейского региона состоит в том, что реформами остались незатронуты взаимоотношения в учебных классах и, как следствие, результаты процесса передачи знаний. Иными словами, львиная доля изменений касалась условий развития системы, но не самого развития. Доказано, что для обеспечения развития современной системы общего среднего образования основными внешними проблемами является развитие контента (курикулум), педагогического персонала и инфраструктуры учебных заведений, на решение которых и концентрируется государственное управление образованием.

Implemented a theoretical analysis of the problem of modern education in Ukraine. Proposed for the theory and practice of public administration operational definition of "educational development". Investigated the elaboration of the category "development of secondary education" in the strategic documents of the national education policy, namely the "National Doctrine of Education Development", "White Paper of National Education of Ukraine", in the direction of scientific research NAPS of Ukraine, which shows the failure to disclose in their concept "development education" and "criteria of education". A comparative analysis of the development of education in Ukraine and Finland. Found that the development of education in Ukrainian secondary schools by researchers mainly seen as such, that does not apply to training programs, as they are approved centrally. But state education policy development in Finland sees curriculum development by the schools. Indicated that the problem of failure of educational reform in the countries of the Central European region is that the reforms were unaffected relationships in the classroom and, as a consequence, the results of the process of knowledge transfer. In other words, the lion's share of changes concerning the conditions of development of the system, but not the development. It is proved that for the development of a modern system of secondary education major external challenges is the development of content (Curriculum), teaching staff and infrastructure ofeducational institutions, the solution of which is concentrated and public administration education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7 + Ч424(4ФІН)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Паращенко Л. 
Автономія навчального закладу в системі загальної середньої освіти України: поняття, принципи, механізми / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 4. - С. 36-41. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано нормативно-правове поле запровадження автономії ЗНЗ, виокремлено характерні ознаки інституційної автономії в системі загальної середньої освіти (ЗСО), серед яких: самостійність навчального закладу у вирішенні питань життєдіяльності, чітко окреслені сфери діяльності ЗНЗ, обумовленість автономії законодавством та статутом ЗНЗ. Деталізовано умови її запровадження. Здійснено термінологічний аналіз нормативно-правової бази державного управління освітою та визначено суть понять «автономія навчального закладу» та «автономія загальноосвітнього навчального закладу». Узагальнено пропозиції щодо комплексного вдосконалення державного регулювання системи ЗСО, внесення ряду змін до нормативно-правових актів в системі ЗСО, в міжбюджетних відносинах, місцевому самоврядуванні, оподаткуванні тощо.

Проанализировано нормативно-правовое поле введения автономии средних общеобразовательных учреждений, выделены характерные признаки институциональной автономии в системе общего среднего образования (ОСО), среди которых: самостоятельность учебного заведения в решении вопросов жизнедеятельности, четко очерченные сферы деятельности учебных заведений, обусловленность автономии законодательством и ее уставом. Детализированы условия ее внедрения. Осуществлен терминологический анализ нормативно-правовой базы государственного управления образованием и определена суть понятий «автономия учебного заведения» и «автономия общеобразовательного учебного заведения». Обобщены предложения по комплексному совершенствованию государственного регулирования системы ОСО, внесению ряда изменений в нормативно-правовые акты в системе ОСО, в межбюджетных отношениях, местном самоуправлении, налогообложении и т. п.

The article deals with differential characteristic of educational establishments’ autonomy and conditions of its introduction into the system of general secondary education of Ukraine. Terminological analysis of the legal framework of public administration of education is carried and the definition “autonomy of general secondary school” is set.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Паращенко Л. 
Європейський вимір у системі загальної середньої освіти України / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 1. - С. 7-13. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито сутність європейського виміру в системі загальної середньої освіти України, яка полягає в інтегруванні європейської тематики в загальний зміст шкільної та позашкільної освіти, та проаналізовано шляхи його реалізації. Розглянуто діяльність шкільних європейських клубів як ефективний засіб формування у дітей та учнівської молоді особистісних і соціальних умінь та навичок для успішної життєдіяльності у сучасному європейському співтоваристві. Зазначено, що шкільні європейські клуби відіграють важливу роль в інформуванні про сусідні країни та пропаганді загальних європейських цінностей серед шкільної та студентської молоді. Розроблено відповідні рекомендації органам державного управління освітою щодо підвищення ефективності євроінтеграційної діяльності.

Раскрыта сущность европейского измерения в системе общего среднего образования Украины, которая заключается в интегрировании европейской тематики в общее содержание школьного и внешкольного образования, и проанализированы пути его реализации. Рассмотрена деятельность школьных европейских клубов как эффективное средство формирования у детей и учащейся молодежи личностных и социальных умений и навыков для успешной жизнедеятельности в современном европейском сообществе. Отмечено, что школьные европейские клубы играют важную роль в информировании о соседних странах и пропаганде общих европейских ценностей среди школьной и студенческой молодежи. Разработаны соответствующие рекомендации органам государственного управления образованием по повышению эффективности евроинтеграционной деятельности.

Main points of European dimension in general secondary education in Ukraine and ways of its implementation are analyzed. European school clubs are determined as an effective means to achieve key competencies and European worldview of students. Euroclubs play an important role in informing public about European integration process and require the support of state run public authorities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)7 + Ч421.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Паращенко Л. 
Акмеологія та діяльнісний підхід як філософсько-методологічні засади модернізації шкільної освіти / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 2/3. - С. 22-28. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено філософсько-методологічні засади шкільної акмеології, а саме: системно-миследіяльнісну методологію, засновником якої був Г. Щедровицький. Визначено варіативні моделі інноваційної школи. Окреслено сутнісні ознаки діяльнісного підходу до управління навчально-виховним процесом і принципи його запровадження для модернізації шкільної освіти. Узагальнено досвід акмепедагогіки, накопичений, зокрема в Українському гуманітарному ліцеї. Наведено опис інноваційних здобутків Київського ліцею бізнесу, зокрема створення "Загальної управлінської підготовки", спрямованої на набуття ліцеїстами ключових компетентностей; навчання мислити та діяти, використовуючи проектний підхід; надбання першого управлінського досвіду. Проаналізовано проектно-аналітичні сесії курсу "Загальна управлінська підготовка". Відзначено необхідність створення можливості для комунікації як простору розвитку рефлексії і розуміння, без яких неможливі ні управлінська підготовка та самовизначення особистості, ні акмеологічна "реалізація себе у повному обсязі своїх сил і здібностей". Наголошено, що перед вченими та дослідниками постає завдання розробити онтологічну картину та визначити об'єкт акмепедагогіки за сучасних умов.

Освещены философско-методологические основы школьной акмеологии, а именно: системно-миследеятельностную методологию, основателем которой был Г. Щедровицкий. Определены вариативные модели инновационной школы. Очерчены сущностные признаки деятельностного подхода к управлению учебно-воспитательным процессом и принципы его внедрения для модернизации школьного образования. Обобщен опыт акмепедагогики, накопленный, в частности в Украинском гуманитарном лицее. Приведено описание инновационных достижений Киевского лицея бизнеса, в частности создание "Общей управленческой подготовки", направленной на приобретение лицеистами ключевых компетентностей; обучения мыслить и действовать, используя проектный подход; приобретение первого управленческого опыта. Проанализированы проектно-аналитические сессии курса "Общая управленческая подготовка". Отмечена необходимость создания возможности для коммуникации как пространства развития рефлексии и понимания, без которых невозможны ни управленческая подготовка и самоопределение личности, ни акмеологическая "реализация себя в полном объеме своих сил и способностей". Отмечено, что перед учеными и исследователями стоит задача разработать онтологическую картину и определить объект акмепедагогики в современных условиях.

The article lights up philosophical-methodological principles of school akmeology, different models of school innovations. Essence descriptions of the action approach going near schooling process control and principles of its introduction are selectedfor modernization of school education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.328 + Ч424(4УКР)714.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Паращенко Л. 
Індикатори розвитку загальної середньої освіти: підходи і моделі / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2011. - 14, № 1. - С. 52-58. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено підходи та досвід створення моделей оцінювання розвитку системи освіти в Росії та країнах ЄС. Проаналізовано критерії, індикатори та показники розвитку освіти. Визначено напрямки проектування і побудови національної моделі оцінювання розвитку освіти. Зазначено, що для забезпечення ефективних освітніх реформ, які ставлять за мету розвиток системи освіти, необхідна розробка інтегральних індикаторів, що дозволяють визначити й оцінити в загальному ситуацію розвитку ЗСО в певний період часу, що потребує продовження наукових досліджень у цьому напрямі.

Исследованы подходы и опыт создания моделей оценки развития системы образования в России и странах ЕС. Проанализованы критерии, индикаторы и показатели развития образования. Определены направления проектирования и построения национальной модели оценки развития образования. Отмечено, что для обеспечения эффективных образовательных реформ, которые ставят целью развитие системы образования, необходима разработка интегральных индикаторов, позволяющих определить и оценить в общем ситуацию развития СО в определенный период времени, что требует продолжения научных исследований в этом направлении.

Іnvestigated the approaches and experience in creating models for assessing the development of education in Russia and the EU, indicators, and indicators of educational development. The directions of the design and construction of a national assessment model for education Analysis that to ensure effective educational reforms, which aim to develop the education system, the need for integrated indicators to identify and assess the general situation of the SOA in a certain period of time, which requiresfurther research in this direction.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4) к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Паращенко Л. 
Наукове обгрунтування критеріїв і показників для національної системи моніторингу якості освіти / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2009. - 12, № 3/4. - С. 110-117. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито значення моніторингу якості освіти як інструменту державного управління системою освіти. Охарактеризовано якість освіти як багатогранну категорію, яка за своєю сутністю відбиває різні аспекти освітнього процесу - філософські, соціальні, політичні, демографічні, економічні тощо. Проаналізовано проблеми становлення національної системи моніторингу якості освіти. Визначено групи критеріїв і показників для моніторингу якості освіти на національному рівні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Паращенко Л. 
Приватна школа як чинник демократизації освіти України / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2009. - 12, № 2. - С. 138-142. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На конкретних прикладах обгрунтовано наявність у правовому полі освіти України прогалин, внутрішніх суперечностей і термінологічних огріхів щодо приватних загальноосвітніх шкіл, через що не забезпечується рівність прав учнів приватних і державних та комунальних закладів освіти та рівних умов діяльності для приватних шкіл. Наведено варіанти вирішення проблеми (подолання монопольного становища держави в освітній сфері через створення на рівноправній основі недержавних навчально-виховних закладів, впровадження механізму персоніфікованого бюджетного фінансування видатків на освіту, практика багатоджерельного фінансування освіти державою). Зазначено, що дотримання прав дитини та повага до вибору родиною навчального закладу є однією з умов входження України до європейського співтовариства й основою демократії. Запропоновано відповідні рекомендації Верховній Раді, Кабінету Міністрів та Міністерству освіти і науки України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)714.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Паращенко Л. 
Проблеми державно-громадського управління загальною середньою освітою в Україні / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 4. - С. 32-40. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Проаналізовано міжнародний та вітчизняний досвід, нормативно-правову базу та концептуальні документи щодо розвитку державно-громадського управління (ДГУ) загальною середньою освітою (ЗСО) в Україні на сучасному етапі й уточнено суть поняття "державно-громадське управління освітою для подальшого проектування технології взаємодії державних структур і громадських інститутів у досягненні цілей державної освітньої політики в Україні. Детально розкрито стан ДГУ освітою в Україні. Стверджено, що головні причини декларативності "переходу до ДГУ" в системі ЗСО полягають передусім, у відсутності проектування ДГУ як механізму державного управління в системі ЗСО. Запропоновано розроблення концепції механізму державного управління ЗСО з розвитку ДГУ як складової підсистеми державного управління, уточнення обсягу поняття ДГУ, реформувати державне управління освітою на засадах відкритості, децентралізації, реального залучення громадськості до управління як рівноправного партнера.

Проанализированы международный и отечественный опыт, нормативно-правовая база и концептуальные документы по развитию государственно-общественного управления (ГОУ) ОСО в Украине на современном этапе и уточнена сущность понятия "государственно-общественное управление образованием" для дальнейшего проектирования технологии взаимодействия государственных структур и общественных институтов. Подробно раскрыто состояние ГОУ образованием в Украине. Утверждается, что главные причины декларативности "перехода к ГОУ" в системе ОСО заключаются в отсутствии проектирования ГОУ как механизма государственного управления в системе ОСО. Предложено: разработать концепции механизма государственного управления ОСО по развитию ГОУ как составной подсистемы государственного управления; уточнение объема понятия ГОУ; реформирование государственного управления образованием на принципах открытости, децентрализации, реального привлечения общественности к управлению как равноправного партнера.

The article analyses the legal and regulatory framework and conceptual documents related to state and public administration of general secondary education in Ukraine at the present stage. The research results of international and home experience implementation of state and public administration of education are elucidated. Clarification of "state and public administration of education" concept is carried out.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.53 + Ч424(4УКР) к + Х819(4УКР)132

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Паращенко Л. 
Проблеми трансформації системи державного управління загальною середньою освітою в Україні (методологічний аспект) / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2010. - 13, № 1. - С. 72-81. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Визначено методологічні засади модернізації існуючої моделі управління освітою, проаналізовано трактування дефініцій "управління", "керівництво", "організація" у контексті трансформаційних процесів. Прослідковано генезис становлення поняття "врядування", як досить нового для теорії управління соціальними системами, співвідношення понять "врядування" - "управління", показано їх взаємозв'язок і суттєву відмінність, розглянуто специфічні риси радянської моделі адміністративно-командного управління освітою. На основі аналізу наукової літератури зроблено висновок щодо незавершеності методологічного каркасу дослідження проблем управління системою загальної середньої освіти України. Акцентовано увагу на дослідженнях представників системомиследіяльнісної методології, що розглядає управлінську діяльність як цілісну систему процесів організації, керівництва й управління. Принциповою відмінністю системо-об'єктної схеми, яка є базовою для системи управління, що розвивається, від структурно-функціональної є: наявність об'єкту, який має саморух, і об'єкт, який виступає як управляюча система, обов'язковість мети, визначено сім основних вимог до управління розвитком системи освіти. Констатовано необхідність подальших досліджень проблеми впровадження демократичного врядування у системі загальної освіти та подолання залишків адміністративного керівництва.

Рассмотрен понятийно-категориальный аппарат образовательных реформ, осуществлен анализ понятий "система образования", "образовательная система", "управление", "правление", в контексте перехода к государственно-общественной модели управления общим средним образованием в Украине. Определены методологические принципы управления развитием школьного образования.

The article deals with the concept-category mechanism of educational reforms, the analysis of "educational system", "management", "governence" in the cotext of transformation of generaol secondary education state administration in Ukraine is carried out. Particulary, methodological principles of development of school education management are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) к + Х819(4УКР)132

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Паращенко Л. 
Підвищення ефективності шкільної освіти: українська практика та європейський досвід / Л. Паращенко // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 4. - С. 12-17. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано стан оцінювання ефективності державного управління освітою та загальною середньою освітою. Розкрито проблеми несформованості категорійно-понятійного поля (що виявляється в ототожненні понять «ефективність», «результативність», «якість» освіти), а також відсутності відповідних національних інституцій моніторингу якості освіти. Охарактеризовано основні напрями підвищення ефективності освіти, зокрема: децентралізація управління та джерел фінансування, запровадження нормативно-подушового фінансування, розвиток державно-приватного партнерства в освіті та стимулювання створення приватних шкіл, розширення використання допомоги батьків і скорочення витрат на учителів. Сформульовано відповідні рекомендації органам державного управління освітою, а саме: запровадження автономії навчальних закладів у фінансово-господарській сфері, механізмів державно-приватного партнерства в освіті на засадах сервісної концепції державного управління.

Проанализировано состояние оценки эффективности государственного управления образованием и средним образованием. Раскрыты проблемы несформированности категорийно-понятийного поля (что проявляется в отождествлении понятий "эффективность", "результативность», «качество» образования), а также отсутствия соответствующих национальных институтов мониторинга качества образования. Охарактеризованы основные направления повышения эффективности образования: децентрализация управления и источников финансирования, внедрение нормативно-подушевого финансирования, развитие государственно-частного партнерства в образовании и стимулирование создания частных школ, расширение использования помощи родителей и сокращение расходов на учителей. Сформулированы соответствующие рекомендации органам государственного управления образованием, а именно: восстановление автономии учебных заведений в финансово-хозяйственной сфере, внедрение механизмов государственно-частного партнерства в образовании на основе сервисной концепции государственного управления.

The author analyses the main directions of improving the efficiency of the national system of secondary education in the context of international experience. Identified the mechanisms of governance that need to be improved to ensure the effectiveness and efficiency of education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського