Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (12)Журнали та продовжувані видання (26)
Пошуковий запит: (<.>A=Моляко В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 3. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во Житомир. держ. ун-ту ім. І.Франка, 2007. - 317 с. - укp. - рус.

Проаналізовано творчість як предмет наукового дослідження. Розглянуто методологічні питання розвитку творчого потенціалу особистості, а також питання формування стратегії аналогізування у контексті структурування знань. Визначено динаміку самооцінки творчих здібностей учнів в учбово-творчій діяльності. Висвітлено проблему регуляції навчальної діяльності за умов переходу до кредитно-модульної системи навчання. Описано особливості формування візуальної медіа-культури особистості, психологічні особливості розвитку особистісно-мотиваційної сфери інтелектуально-обдарованих підлітків. Розкрито теоретико-методичні засади визначення взаємозв'язку когнітивних та особистісних чинників розвитку обдарованості. Наведено результати дослідження трансформації стратегії розв'язування конструктивно-технічних задач.

Проанализировано творчество как предмет научного исследования. Рассмотрены методологические вопросы развития творческого потенциала личности, а также вопросы формирования стратегии аналогизирования в контексте структурирования знаний. Определена динамика самооценки творческих способностей учеников в учебно-творческой деятельности. Освещена проблема регуляции учебной деятельности в условиях перехода к кредитно-модульной системе обучения. Описаны особенности формирования визуальной медиа-культуры личности, психологические особенности развития личностно-мотивационной сферы интеллектуально-одарённых подростков. Раскрыты теоретико-методические основы определения взаимосвязи когнитивных и личностных факторов развития одарённости. Приведены результаты исследования трансформации стратегии решения конструктивно-технических задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 4. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир, 2008. - 335 с. - укp.

Проаналізовано логічне мислення як інтелектуальний компонент навчання молодших школярів, шляхи розвитку творчого конструювання у дошкільників. Висвітлено проблему дослідження академічної обдарованості студентів. Розкрито теоретичні засади визначення особистісних чинників розвитку обдарованості. Викладено морально-етичні основи особистісного розвитку педагога.

Проанализированы логическое мышление как интеллектуальный компонент обучения младших школьников, пути развития творческого конструирования у дошкольников. Освещена проблема исследования академической одаренности студентов. Раскрыты теоретические основы определения личностных факторов развития одаренности. Изложены морально-этические основы личностного развития педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945я43 + Ю984.5я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 5, ч. 1. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка, 2008. - 287 с. - укp.

Проаналізовано роль осмислення в процесі засвоєння художнього тексту. Визначено креативність як основну функцію візуального мислення. Розглянуто питання креативності та альтернативності мислення вчителя у процесі прийняття педагогічного рішення, використання психологічної технології для виявлення та розвитку творчої обдарованості дітей у контексті їх особистісного розвитку. Описано особливості творчого процесу в науці, розкрито теоретичні основи творчо-конструкторської діяльності. Викладено синергетичний та індивідуально-творчий підходи щодо творчої самореалізації особистості.

Проанализирована роль осмысления в процессе усвоения художественного текста. Определена креативность как основная функция визуального мышления. Рассмотрены вопросы креативности и альтернативности мышления учителя в процессе принятия педагогического решения, использования психологической технологии для выявления и развития творческой одаренности детей в контексте их личностного развития. Описаны особенности творческого процесса в науке, раскрыты теоретические основы творческо-конструкторской деятельности. Изложены синергетический и индивидуально-творческий подходы относительно творческой самореализации личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я54(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 5, ч. 2. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во Житомир. держ. ун-ту ім. І.Франка, 2008. - 279 с. - укp. - рус.

Розглянуто проблему психологічної готовності педагогів до розвитку креативного потенціалу студентів. Проаналізовано вплив креативних психотехнологій на динаміку депресивності у підлітковому віці. Визначено основні чинники формування дезадаптивного синдрому у представників творчих професій. Висвітлено взаємозв'язок творчої обдарованості з іншими видами обдарованості студентів, розвиток соціального інтелекту в студентів-менеджерів. Розкрито специфіку психологічного впливу веб-дизайну інтернет-сайтів на користувачів мережі Інтернет. Описано метакогнітивні механізми творчості в реконструкції соціальних настанов.

Рассмотрена проблема психологической готовности педагогов к развитию креативного потенциала студентов. Проанализировано влияние креативных психотехнологий на динамику депрессивности в подростковом возрасте. Определены основные факторы формирования дезадаптивного синдрома у представителей творческих профессий. Освещены взаимосвязь творческой одаренности с другими видами одаренности студентов, развитие социального интеллекта у студентов-менеджеров. Раскрыта специфика психологического влияния вэб-дизайна интернет-сайтов на пользователей сети Интернет. Описаны метакогнитивные механизмы творчества в реконструкции социальных установок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я54(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень : моногр. / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика; Держ. фонд фундамент. дослідж. М-ва освіти і науки України. - Житомир : Рута, 2006. - 320 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. З використанням розроблених методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей), розкрито особливості взаємовпливу вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей і результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности личности. С использованием разработанных методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) раскрыты особенности взаимовлияния возрастных, социально-психологических и субъектно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей и результаты биографических исследований жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8с + Ю945.1 + Ю983.724 + Ю984.51 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА689999 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Здібності, творчість, обдарованість : теорія, методика, результати досліджень / ред.: В. О. Моляко, О. Л. Музика. - Житомир : Вид-во ПП Рута, 2007. - 319 c. - Бібліогр.: с. 306-319. - укp.

Розглянуто проблеми розвитку здібностей і обдарованості. На підставі авторських методик, зокрема, КАРУС, МВЦС (методики вивчення ціннісної свідомості), МВДЗ (методики вивчення динаміки здібностей) висвітлено особливості взаємодії вікових, соціально-психологічних і суб'єктно-ціннісних чинників у розвитку творчо обдарованої особистості. Запропоновано системи тренінгів ціннісної підтримки розвитку здібностей. Викладено результати біографічних досліджень життєвого шляху обдарованих людей.

Рассмотрены проблемы развития способностей и одаренности. На основе авторских методик, в частности, КАРУС, МИЦС (методики изучения ценностного сознания), МИДС (методики изучения динамики способностей) освещены особенности взаимодействия возрастных, социально-психологических и субъективно-ценностных факторов в развитии творчески одаренной личности. Предложены системы тренингов ценностной поддержки развития способностей. Изложены результаты биографического исследования жизненного пути одаренных людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1 + Ю937.24 с24 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Проблеми психології творчості та обдарованості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2006. - 196 с. - (Актуал. пробл. психології; Т. 1, вип. 1). - укp.

Розглянуто питання діагностики творчого потенціалу дітей, реалізації творчого потенціалу в художньо-графічній діяльності молодших школярів, а також прояву творчого потенціалу підлітків у процесі проектування стратегій подолання несприятливих ситуацій. Проаналізовано психологічні особливості розв'язування молодшими школярами конструктивних задач. Наведено психологічну характеристику прогнозування розв'язку творчих математичних задач, висвітлено гіпотези розв'язання нових математичних задач.

Рассмотрены вопросы диагностики творческого потенциала детей, реализации творческого потенциала в художественно-графической деятельности младших школьников, а также проявления творческого потенциала подростков в процессе проектирования стратегий преодоления неблагоприятных ситуаций. Проанализированы психологические особенности решения младшими школьниками конструктивных задач. Приведена психологическая характеристика прогнозирования решения творческих математических задач, освещены гипотезы решения новых математических задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945я43 + Ю937.24я43 + Ч311.220я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Проблеми психології творчості та обдарованості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2007. - 262 с. - (Актуал. пробл. психології; Т. 12, вип. 2). - укp.

Висвітлено психологічну проблему творчого потенціалу особистості, генезу креативності як складову професійного мислення психолога-практика. Наведено результати психологічних досліджень формування гіпотези розв'язку творчих математичних задач. Розглянуто питання формування внутрішньої мотивації науково обдарованої молоді. Проаналізовано особливості особистісної адаптації студентів за умов суміщення навчальної та трудової діяльності. Описано структуру інтегральної індивідуальності суддів з різним рівнем професійної самооцінки, сенсорні процеси в структурі творчої діяльності людини за сучасних умов. Визначено суб'єктивні й об'єктивні чинники становлення хореографічної обдарованості.

Освещены психологическая проблема творческого потенциала личности, генезис креативности как составная профессионального мышления психолога-практика. Приведены результаты психологических исследований формирования гипотезы решения творческих математических задач. Рассмотрены вопросы формирования внутренней мотивации научно одаренной молодежи. Проанализированы особенности личностной адаптации студентов в условиях совмещения учебной и трудовой деятельности. Описаны структура интегральной индивидуальности судьей с разным уровнем профессиональной самооценки, сенсорные процессы в структуре творческой деятельности человека в современных условиях. Определены субъективные и объективные факторы становления хореографической одаренности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1я54(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Моляко В. О. 
Творча діяльність в ускладнених умовах : Наук.-метод. посіб. / В. О. Моляко, Н. А. Ваганова, Ю. А. Гулько, Е. В. Кіричевська, А. Б. Коваленко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2007. - 308 c. - укp.

Розкрито психологічні особливості творчої діяльності за складних і екстремальних умов. Розглянуто закономірності творчої поведінки людини під час навчання, професійної діяльності, а також в ускладнених і критичних ситуаціях. Охарактеризовано процес розуміння й особливості переробки старшими дошкільниками нової інформації. Наведено методику дослідження прояву стратегічних тенденцій розуміння за ускладнених умов і методичні засоби стимулювання процесу розв'язування учнями творчих задач. Висвітлено культурологічні та психологічні проблеми українського підприємництва.

Раскрыты психологические особенности творческой деятельности в сложных и экстремальных условиях. Рассмотрены закономерности творческого поведения человека при обучении, профессиональной деятельности, а также в усложненных и критических ситуациях. Охарактеризованы процесс понимания и особенности переработки старшими дошкольниками новой информации. Приведены методика исследования проявления стратегиальных тенденций понимания в усложненных условиях и методические средства стимулирования процесса решения учениками творческих задач. Освещены культурологические и психологические проблемы украинского предпринимательства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.5 + Ю935.131 + Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683415 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 6. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. - Житомир : Вид-во Житомир. держ. ун-ту ім. І.Франка, 2009. - 352 с. - укp.

Висвітлено специфіку розвитку моральної саморегуляції підлітків у процесі консультування. Проаналізовано вплив особливостей інтелекту на ефективність навчання молодших школярів, зв'язок рефлексії та показників самооцінки творчих здібностей у молодшому шкільному віці. Розкрито психологічний зміст особистісної рефлексії у підлітковому віці. Розглянуто питання реалізації спеціальних форм і методів навчання обдарованої молоді. Викладено особистісно-процесуальний підхід до вивчення педагогічної креативності. Визначено психологічну готовність викладачів гуманітарного профілю до творчої професійної діяльності.

Освещена специфика развития моральной саморегуляции подростков в процессе консультирования. Проанализированы влияние особенностей интеллекта на эффективность обучения младших школьников, связь рефлексии и показателей самооценки творческих способностей в младшем школьном возрасте. Раскрыто психологическое содержание личностной рефлексии в подростковом возрасте. Рассмотрены вопросы реализации специальных форм и методов обучения одаренной молодежи. Изложен личностно-процессуальный подход к изучению педагогической креативности. Определена психологическая готовность преподавателей гуманитарного профиля к творческой профессиональной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0 я54(4Укр)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Т. 12, вип. 7. Проблеми психології творчості / ред.: В. О. Моляко; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - Житомир : Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка, 2009. - 344 с. - укp.

Описано особливості рефлексії здібностей та самооцінки творчих здібностей під час переходу від розвивальної до традиційної системи навчання, проявів фахової інноваційної культури в діяльності педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуто питання психодіагностики професійно-значущих характерологічних якостей особистості до творчої педагогічної діяльності. Висвітлено проблеми дослідження творчого мислення особистості, психологічні аспекти проблеми творчого сприймання інформації. Визначено особистісні чинники учбової мотивації підлітків. Проаналізовано взаємозв'язок професійного вигоряння та механізмів психологічного захисту викладачів технічних ВНЗ.

Описаны особенности рефлексии способностей и самооценки творческих способностей при переходе от развивающей к традиционной системе обучения, проявлений профессиональной инновационной культуры в деятельности педагогических работников общеобразовательных учебных заведений. Рассмотрены вопросы психодиагностики профессионально-значимых характерилогических качеств личности к творческой педагогической деятельности. Освещены проблемы исследования творческого мышления личности, психологические аспекты проблемы творческого восприятия информации. Определены личностные факторы учебной мотивации подростков. Проанализирована взаимосвязь профессионального выгорания и механизмов психологической защиты преподавателей технических ВУЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945 я54(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Моляко В. О. 
Психологічне дослідження творчого потенціалу особистості : монографія / В. О. Моляко; АПН України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка, лаб. психології творчості. - К. : Пед. думка, 2008. - 207 c. - укp.

Розглянуто актуальні питання вивчення творчого потенціалу особистості, висвітлено концепцію творчої обдарованості. Проаналізовано прояви творчого потенціалу учнів у науково-технічній творчості, хореографічній, організаційній, соціально-комунікативній та художньо-графічній діяльності. Наведено загальну характеристику творчого потенціалу дітей дошкільного віку. Розглянуто проблеми психологічного стимулювання творчої діяльності суб'єкта в конкретних ситуаціях з урахуванням вікового чинника та професійного статусу. Проведено онтогенетичний аналіз проявів творчого потенціалу на різних вікових рівнях: дошкільника, молодшого школяра, підлітка, старшокласника, професійного працівника. Виявлено закономірності проявів творчого потенціалу залежно від характеру діяльності та рівня загальних і професійних знань.

Рассмотрены актуальные вопросы изучения творческого потенциала личности, освещена концепция творческой одаренности. Проанализированы проявления творческого потенциала учащихся в научно-техническом творчестве, хореографической, организационной, социально-коммуникативной и художественно-графической деятельности. Дана общая характеристика творческого потенциала детей дошкольного возраста. Рассмотрены проблемы психологического стимулирования творческой деятельности субъекта в конкретных ситуациях с учетом возрастного фактора и профессионального статуса. Проведен онтогенетический анализ проявлений творческого потенциала на различных возрастных уровнях: дошкольника, младшего школьника, подростка, старшеклассника, профессионального работника. Выявлены закономерности проявлений творческого потенциала в зависимости от характера деятельности и уровня общих и профессиональных знаний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724 с + Ю984.5 + Ч421.385

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714740 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Психологічні проблеми творчості : тези доп. Х Міжнар. наук. психол. конф., 23 - 24 лип. 2010 р., Київ / ред.: В. О. Моляко; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т психології ім. Г.С.Костюка, Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - К., 2010. - 168 c. - укp. - рус.

Висвітлено теоретичні та методологічні аспекти психології творчості. Проведено психологічний аналіз сприймання соціальної інформації, творів мистецтва. Описано психологічні механізми розвитку творчої обдарованості. Визначено креативність в структурі візуального мислення, дистанційне навчання як середовище саморозвитку. Вивчено проблеми діагностики та розвитку психології таланту творчої особистості. Розкрито специфіку розвитку здібності до конструювання в дошкільному віці, передумови розвитку творчої особистості. Розглянуто проблему становлення особистості школярів з різними навчальними досягненнями в онтогенетичному просторі, питання розвитку Я-концепції як детермінанти творчої активності школяра. Наведено результати емпіричних досліджень творчості й обдарованості. Визначено готовність студентів до вирішення сімейних конфліктів.

Освещены теоретические и методологические аспекты психологии творчества. Проведен психологический анализ восприятия социальной информации, произведений искусства. Описаны психологические механизмы развития творческой одаренности. Определены креативность в структуре визуального мышления, дистанционное обучение как среда саморазвития. Изучены проблемы диагностики и развития психологии таланта творческой личности. Раскрыты специфика развития способности к конструированию в дошкольном возрасте, предпосылки развития творческой личности. Рассмотрены проблема становления личности школьников с разными учебными достижениями в онтогенетическом пространстве, вопросы развития Я-концепции как детерминанты творческой активности школьника. Приведены результаты эмпирических исследований творчества и одаренности. Определена готовность студентов к решению семейных конфликтов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945я431(0)

Шифр НБУВ: ВА731007 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Моляко В. О. 
Психологічне дослідження творчих перцептивних процесів на різних вікових рівнях : монографія / В. О. Моляко, В. В. Москаленко, В. В. Рибалка, Т. М. Третяк, Н. А. Ваганова; ред.: В. О. Моляко; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка . - К. : Імекс, 2012. - 209 c. - укp.

Вперше проблему творчої перцептивної діяльності, що здійснюється на різних вікових рівнях за умов засвоєння нової інформації, представленої у різних формах і модальностях. Представлено відомі теорії та концепції на основі яких ведеться пошук нових, а також оригінальні теоретико-методологічні та експериментальні вектори дослідницької орієнтації в актуальній та складній сфері сучасного інформаційного Вавілона. Досліджено психологічні аспекти проблеми сприйняття в контексті теорії творчості. Розглянуто психологічні особливості творчого сприймання старшокласниками літературних текстів і нової технічної інформації, нової візуальної, музичної та соціальної інформації. Описано сприймання старшими підлітками конфліктних ситуацій у міжособистій взаємодії. Зроблено аналіз проблеми сприйняття інформації в мережі інтернет.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.53 + Ю984.54

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762261 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Моляко В. 
Творча та інтелектуальна обдарованість у структурі особистості професіонала / В. Моляко // Рідна шк.. - 2011. - № 12. - С. 7-11. - укp.

Висвітлено проблему проектування особистості професіонала. Розглянуто типи виявів творчого пошуку. Наголошено на необхідності розроблення концепції психологічного проектування професіонала, яке має здійснюватися шляхом організації процесів цілеспрямованого впливу, вироблення у суб'єкта навичок стратегічного й тактичного мислення у межах індивідуальних можливостей, детермінованих його психологічними характеристиками. Зазначено, що розроблення психолого-педагогічної концепції виявлення та підтримки обдарованих дітей передбачає, зокрема, проектування загальних положень її психологічної складової, аналіз питань творчої та інтелектуальної обдарованості в структурі особистості професіонала, що мають бути важливими орієнтирами у розв'язуванні проблеми розвитку обдарованості, формування у дітей відповідних умінь, стратегій діяльності.

Освещена проблема проектирования личности профессионала. Рассмотрены типы проявлений творческого поиска. Акцентировано внимание на необходимости разработки концепции психологического проектирования профессионала, которое должно осуществляться путем организации процессов целенаправленного влияния, выработки у субъекта навыков стратегического и тактического мышления в границах индивидуальных возможностей, детерминированных его психологическими характеристиками. Отмечено, что разработка психолого-педагогической концепции выявления и поддержки одаренных детей предусматривает, в частности, проектирование общих положений ее психологической составляющей, анализ вопросов творческой и интеллектуальной одаренности в структуре личности профессионала, которые должны быть важными ориентирами в решении проблемы развития одаренности, формирования у детей соответствующих умений, стратегий деятельности.

The problem of designing a professional. The types of manifestations of creative exploration. The attention on the need to develop the concept of psychological projection of a professional who should be targeted through the processes of influence, develop skills in the subject of strategic and tactical thinking within the limits of individual capacity, determined its psychological characteristics. It is noted that the development of psychological and educational concepts to identify and support gifted children provides, inter alia, design, general provisions of the psychological component analysis of the creative and intellectual talent in the structure of a professional identity that should be important guides in solving the problem of talent, the formation of children appropriate skills, strategies for action.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 + Ю935.131-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Моляко В. О. 
Психологічна проблема творчого потенціалу людини / В. О. Моляко // Наука і освіта. - 2007. - № 4/5. - С. 115-118. - укp.

Досліджено актуальні наукові уявлення про творчий потенціал людини. Розглянуто й охарактеризовано сутність і структуру зазначеної дефініції. Висвітлено можливості розвитку творчого потенціалу людини та реалізації у повсякденному житті. Наголошено на важливості використання творчого методу у дослідженні творчого потенціалу.

Исследованы актуальные научные представления о творческом потенциале человека. Рассмотрена и охарактеризована сущность и структура указанной дефиниции. Освещены возможности развития творческого потенциала человека и реализации в повседневной жизни. Подчеркнута важность использования творческого метода в исследовании творческого потенциала.

The author investigated actual scientific representations about creative potential of the person. The essence and structure of the specified definition is considered and characterized. Opportunities of development of creative potential of the person and realization in a daily life are covered. Importance of use of a creative method in research of creative potential is underlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1-724

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Моляко В. О. 
Психологические аспекты поэтического восприятия / В. О. Моляко // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 16-20. - рус.

С помощью проведенного контурного анализа стихотворения "Дневник Шевченко" Л. Мартынова представлены психологические аспекты поэтического восприятия этого известного поэтического портретиста русской поэзии ХХ в.

За допомогою проведеного контурного аналізу вірша "Щоденник Шевченка" Л. Мартинова висвітлено психологічні аспекти поетичного сприйняття цього відомого поетичного портретиста російської поезії ХХ ст.

By performing a contour analysis of the poem "Diary Shevchenko" L. Martynov presented the psychological aspects of poetic perception of the famous poetic portrait of Russian poetry of the twentieth century.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.413.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Моляко В. А. 
Перцептивное конструирование образа мира: полифонический ракурс / В. А. Моляко // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 167-174. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Проанализированы особенности конструирования многомерного образа мира в различных масштабах и географических координатах на примере творчества А. Вертинского. Отмечено, что доминирующим в жизнедеятельностном плане у А. Вертинского является его гуманистическая направленность, его сочувствие и сострадание к другому человеку. Выделены следующие образы в мозаике мировоззрения А. Вертинского: образ несчастного, страдающего, обделенного природой и жизнью человека; образы влюбленных в самых разнообразных преломлениях; экзистенционально-эсхатологические образы жизни и смерти, болезней, превратностей судьбы; образы близких людей; метафорические образы животных, природы, стихии; образы городов страны, Родины, исторических событий. Указано, что развивая ту часть авторской концепции, которая прямо связана с изучением творческого восприятия именно на произведениях литературы, расширена гипотеза о конструировании новых образов как о сознательно-бессознательном процессе, опирающемся на целый ряд детерминант. Подчеркнута особая роль ассоциативной сферы на всех ее, пока не поддающихся измерению, уровнях и конфигурациях. Констатирована важность того, насколько в стихах, в поэзии автор может не только объективно описывать что-либо, но, это в данном случае – важнее, отражать именно достоверное свое субъективное отношение (восприятие).

Проаналізовано особливості конструювання багатовимірного образу світу в різних масштабах і географічних координатах на прикладі творчості А. Вертинського. Відзначено, що домінуючим у життєдіяльнісному плані в А. Вертинського є його гуманістична спрямованість, його співчуття і співпереживання до іншої людини. Виділено наступні образи в мозаїці світогляду А. Вертинського: образ нещасної, обділеної природою і життям людини; образи закоханих в найрізноманітніших заломленнях; екзистенційно-есхатологічні образи життя та смерті, хвороб, мінливостей долі; образи близьких людей; метафоричні образи тварин, природи, стихії; образи міст країни, Батьківщини, історичних подій. Зазначено, що розвиваючи ту частину авторської концепції, яка прямо пов'язана з вивченням творчого сприйняття саме на творах літератури, розширено гіпотезу про конструювання нових образів як про свідомо-несвідомий процес, що спирається на цілий ряд детермінант. Підкреслено особливу роль асоціативної сфери на всіх її, поки що непідвладних вимірюванню, рівнях і конфігураціях. Констатована важливість того, наскільки у віршах, у поезії автор може не тільки об'єктивно описувати що-небудь, але, у цьому випадку - важливіше, відображати саме достовірне своє суб'єктивне ставлення (сприйняття).

At the example of A. Vertinskiy's creativity the author analyzes features of constructing multidimensional picture of the world in various scales and geographical coordinates.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4РОС)6-4 Вертинский А. 54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Мітлош А. В. 
Психологічні особливості лідерської обдарованості: концепції, діагностика, тренінги : монографія / А. В. Мітлош, В. О. Моляко, В. С. Бажанюк, В. В. Камишин; НАПН України, Ін-т обдаров. дитини. - Київ, 2014. - 289 c. - Бібліогр.: с. 238-248 - укp.

Викладено погляди на природу лідерської обдарованості у вітчизняних і зарубіжних психологічних теоріях. Розкрито структуру молодіжної громадської організації та специфіку вияву лідерства у ній. Розглянуто методи психодіагностики феномена лідерства, в тому числі авторські. Запропоновано тренінгові технології для формування лідерських якостей, що можуть бути успішно використані в шкільних і студентських групах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА790388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Соціально-психологічні аспекти професійної діяльності фахівця соціокультурної сфери : колект. монографія / В. О. Моляко, М. М. Бриль, Н. А. Ваганова, І. К. Зубіашвілі, І. О. Канюка, О. В. Костюченко, Г. М. Кот, О. В. Лавренко, О. О. Олійник, О. Ю. Пилипчук, Л. Є. Просандєєва, Л. В. Романюк, О. П. Сергєєнкова, М. В. Шепельова; ред.: Л. Є. Просандєєва; Київський національний університет культури і мистецтв. - Київ : КНУКІМ, 2019. - 333 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Висвітлено соціально-психологічні аспекти професійної діяльності фахівця соціокультурної сфери. Визначено та проаналізовано основні соціально-психологічні передумови формування його особистості, зокрема: психолого-педагогічній супровід фахової підготовки в умовах навчально-виховного процесу; саморозвиток як провідний елемент ціннісної культури; система власної компетентності у контексті з мінливих запитів суспільства; економіко-моральне самовизначення та монетарна культура; здатність до професійної рефлексії та індивідуальності. До важливих складових професійного становлення і розвитку фахівця авторами віднесено: художню творчість, творчу перцептивну діяльність, креативність тощо. Репрезентовано науково-методичні засади управління процесом фахової підготовки особистості. Визначено соціально-психологічні особливості становлення фахівця. Досліджено творчу перцептивну діяльність суб’єкта у сучасному інформаційному просторі. Проаналізовано соціально-психологічні особливості медіа-освіти дитини засобами медійної студії.


Індекс рубрикатора НБУВ: С40 р3 + С5*332.1 + Ю949.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС70658 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського