Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (18)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Михайленко Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Михайленко Л. Е. 
Бактериопланктон днепровских водохранилищ / Л. Е. Михайленко. - К., 1999. - 298 c. - Библиогр.: 303 назв. - укp.

Представлена информация о закономерностях функционирования бактериального сообщества в гигантских равнинных водохранилищах днепровского каскада интенсивного комплексного использования. На основе полученных автором многолетних данных о структурно-функциональных характеристиках бактериопланктона установлены специфические стадии в его сукцессии, обусловленные воздействием конкретных природных и антропогенных факторов. С учетом различных этапов существования водохранилищ дана количественная оценка участия бактерий в трансформации органического вещества в продукционно-деструкционных процессах, трофических цепях и потоке энергии, осуществляемом планктонным сообществом. Установлены особенности функционирования бактериопланктона в условиях радиоактивного и токсического загрязнения водной среды. Приведена многолетняя оценка сапробности днепровских водохранилищ по микробиологическим показателям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*820*801.631.3|Е4(45УКР),021

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595559 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Михайленко Л. П. 
Оптимізація вирощування рослин у посівах зернобобових культур в умовах степового регіону України / Л. П. Михайленко // Вісн. Полтав. держ. аграр. акад. - 2005. - № 1. - С. 43-47. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

У польових дослідах (2000 - 2003 рр.) вивчено взаємодіючий вплив норм висіву та доз добрив на урожайність нових сортів зернобобових культур (горох, нут, чина). Встановлено, що внесення фосфорних добрив у дозі РЗО під час вирощування сортів гороху Норд, Дамир-2 та Харківський янтарний з нормами висіву 1,0 - 1,4 млн. шт./га схожих насінин забезпечує формування врожаю зерна 13,7 - 33,1 ц/га (приріст урожаю, в порівнянні з неудобреним контролем, становить 0,5 - 2,1 ц/га). Під час внесення складних добрив (дози N8P32, N16P64) у поєднанні з різними нормами висіву додавання врожаю зерна сорту нугу Колорит становить 0,3 - 2,6 ц/га, сорту Смачний - 1,1 - 2,5 та сорту чини Красноградська 7 - 0,2 - 2,5 ц/га.


Індекс рубрикатора НБУВ: П213-4(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Галкін О. Ю. 
Одержання нових моноклональних антитіл до імуноглобулінів людини класу G, придатних для використання у діагностиці інфекційних захворювань / О. Ю. Галкін, І. В. Ніколаєнко, Г. Є. Раєвська, Л. П. Михайленко, О. Г. Костенко, М. Я. Співак // Мікробіол. журн. - 2005. - 67, № 6. - С. 40-48. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Одержано оригінальний набір з 17-ти клонів гібридом-продуцентів моноклональних антитіл до Fc-фрагментів IgG людини. Порівняльно вивчено можливість використання пероксидазних кон'югантів одержаних моноклональних антитіл у складі імуноферментних тест-систем компанії "ДіаПрофМед" для діагностики сифілісу, краснухи, токсоплазмозу та цитомегаловірусної інфекції. Доведено, що застосування пероксидазних кон'югантів двох моноклональних антитіл (156С10 і 153H11) у складі п'яти діагностичних наборів забезпечує високі показники специфічності й чутливості.


Ключ. слова: моноклональні антитіла, гібридоми, діагностика, сифіліс, краснуха, токсоплазмоз, цитомегаловірусна інфекція
Індекс рубрикатора НБУВ: Р514-45

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22205 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Михайленко Л. Ф. 
Система методичної підготовки вчителя математики у вищому навчальному закладі за заочною формою навчання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. Ф. Михайленко; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2005. - 23 c. - укp.

Виявлено специфіку підготовки вчителя математики за заочною формою навчання. Визначено мету, зміст і вимоги щодо методичної підготовки майбутніх педагогів за умов реформування загальноосвітньої школи. Здійснено структурування диференційованого змісту методичної підготовки вчителя математики та вперше виділено її рівні для студентів заочної форми на різних етапах навчання у ВНЗ. Розроблено та експериментально апробовано методику використання комп'ютерних технологій з урахуванням специфіки підготовки вчителя математики за заочною формою навчання. Удосконалено положення щодо ефективної організації самостійної роботи студентів-заочників у процесі формування методичних умінь майбутнього вчителя математики. Основні результати наукового дослідження впроваджено у навчальний процес педагогічних ВНЗ. Сформульовано рекомендації щодо поліпшення системи методичної підготовки вчителя математики за заочною формою навчання у педагогічному ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Михайленко Л. П. 
Формування продукційного процесу зернобобових культур під впливом погодних і технологічних факторів в північній частині Степу : Автореф. дис... канд. с.-г. наук : 06.01.09 / Л. П. Михайленко; Ін-т зерн. госп-ва УААН. - Д., 2005. - 23 c. - укp.

Здійснено математичну та статистичну обробку даних багаторічного експериментального матеріалу та виявлено біологічну реакцію рослин на динаміку агрометеорологічних показників. З'ясовано ступінь впливу погодних факторів на формування елементів продуктивності досліджених культур. Виявлено оптимальні параметри зволоження, температурного режиму повітря та грунту в основні періоди та у цілому за вегетацію, що зумовлюють формування високої продуктивності рослин гороху, нуту та чини. Визначено найбільш сприятливе поєднання агрометеорологічних факторів і водно-фізичних властивостей грунту для встановлення оптимального строку сівби гороху. Удосконалено заходи щодо регулювання густоти посіву з метою підвищення загального виживання рослин та рівня врожайності гороху, чини та нуту. З'ясовано оптимальну глибину загортання насіння нових сортів нуту та чини, яка відповідає морфологічним ознакам та біологічним вимогам цих культур. Виявлено доцільність використання регуляторів росту та інокулянтів для передпосівної обробки насіння нуту з метою підвищення стійкості рослин до стресових умов зовнішнього середовища. Проаналізовано основні шляхи підвищення економічної ефективності виробництва зерна бобових культур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П213-28 + П213-47

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Михайленко Л. Л. 
Динаміка суспільно-політичної лексики української мови кінця ХХ - початку ХХІ століття (на матеріалі мови українських засобів масової інформації) : автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Л. Л. Михайленко; Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні НАН України. - К., 2009. - 19 c. - укp.

Досліджено динаміку суспільно-політичної лексики (СПЛ) української мови в новітній період на матеріалі україномовних ЗМІ політичного спрямування. Проведено комплексний аналіз процесів, які впливають на динаміку лексико-семантичної системи української мови, зокрема СПЛ. Визначено екстралінгвальні чинники динамічних процесів, розглянуто їх вплив на розвиток СПЛ. Охарактеризовано роль сучасних ЗМІ у відображенні динаміки СПЛ української мови. Встановлено основні тенденції розвитку СПЛ у політичному дискурсі, який репрезентований у сучасних україномовних ЗМІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-715 + Ш141.14-34:Ф + Ф082

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368316 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Михайленко Л. Ф. 
До питання організації індивідуальної роботи студентів / Л. Ф. Михайленко // Дидактика математики: пробл. і дослідж. : зб. наук. пр. - 2007. - Вип. 28. - С. 34-36. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Раскрыты роль и суть индивидуальных научно-исследовательских заданий по методике математике для студентов математических специальностей педагогических университетов на период педагогической практики, с целью оптимизации условий формирования готовности их к педагогической деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р3-367

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Михайленко Л. Ф. 
До питання про методичну підготовку вчителя математики на заочному відділенні педвузу / Л. Ф. Михайленко, О. І. Матяш // Дидактика математики: пробл. і дослідж. : зб. наук. пр. - 2001. - Вип. 16. - С. 47-52. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Аргументирована актуальность проблемы методической подготовки учителя математики на заочном отделении педагогического вуза в условиях реформирования школ, в частности математического образования. Проанализирован ряд серьезных проблем в системе заочного обучения и выделены позитивные моменты. Рассмотрены пути повышения эффективности подготовки профессионально-компетентного учителя математики.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21 р3-6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Михайленко Л. А. 
Становлення і розвиток медичної освіти з підготовки сімейних лікарів у США: історія та сучасність / Л. А. Михайленко // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 1. - С. 72-79. - Бібліогр.: 13 назв - укp.

Проаналізовано становлення та розвиток медичної освіти з підготовки сімейних лікарів у США й чинники впливу на ці процеси, такі як зростання міст, усвідомлення потреби в грунтовній медичній освіті майбутніх лікарів, створення професійних медичних асоціацій. Висвітлено погляди американських дослідників на розвиток медичної освіти в країні, інформаційно-аналітичну діяльність Центру історії сімейної медицини. Розглянуто систему підготовки сімейних лікарів у Сполучених Штатах, зроблено висновок про її структурованість та стандартизованість, всебічну державну фінансову підтримку та підтримку з боку федеральних і приватних фондів. Визначено позитивний досвід у цій справі та можливості використання його в системі підготовки сімейних лікарів України.

Проанализировано становления и развитие медицинского образования по подготовке семейных врачей в США и факторы влияния на эти процессы, такие как рост городов, осознание потребности в фундаментальном медицинском образовании будущих врачей, создание профессиональных медицинских ассоциаций для контроля и регулирования. Освещены взгляды американских исследователей на развитие медицинского образования в стране, информационно-аналитическая деятельность Центра истории семейной медицины. Рассмотрена система подготовки семейных врачей в Соединенных Штатах, сделан вывод о её структурированности и стандартизации, всесторонней государственной финансовой поддержке и поддержке со стороны федеральных и частных фондов. Определен положительный опыт в подготовке таких врачей и возможности использования его в системе подготовки семейных врачей Украины.

The article focuses on a formation and development of medical education in the training of family physicians in the United States and the factors influencing these processes, such as urban growth, awareness of the need for fundamental medical education of future doctors, creation of professional medical associations to monitor and control. American researchers' points of view on the development of medical education in the country were highlighted, both with information-analytical activity of the Center for History of Family Medicine. The system of training of family physicians in the United States was considered, concluded about its structuring and standardization, comprehensive public financial support and support from the federal and private funds. A positive experience in the preparation of physicians and the possibility of using it in the training of family physicians in Ukraine were defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(7СПО) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Михайленко Л. А. 
Проблеми удосконалення професійної компетентності сімейних лікарів у США / Л. А. Михайленко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 5. - С. 245-252 . - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми удосконалення професійної компетентності сімейних лікарів у США. Проведено порівняльний аналіз вимог щодо підготовки сімейних лікарів у США на кінець ХХ - початок ХХІ ст. Розглянуто їх особливості та критерії удосконалення професійної компетентності сімейних лікарів; визначено освітні програми, за якими здійснюється післядипломна професійна освіта сімейних лікарів у США.

Проанализировано проблемы совершенствования профессиональной компетентности семейных врачей в США. Проведено сравнительный анализ требований по подготовке семейных врачей в США в конце ХХ - начале XXI в. Рассмотрено их особенности и критерии совершенствования профессиональной компетентности семейных врачей, определены образовательные программы, по которым осуществляется последипломное профессиональное образование семейных врачей в США.

Analyzes the problems improving the professional competence of family physicians in the United States. Comparative analysis the requirements for training of family physicians in the U.S. at the end of XX - beginning of XXI century. Examined their characteristics and criteria improve professional competence of family doctors identified educational programs that are subject to post-professional education of family physicians in the United States.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(7Спо) п91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Михайленко Л. Ф. 
З історії методичної підготовки вчителя математики на заочному відділенні педагогічного ВНЗ / Л. Ф. Михайленко // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 201-204. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено історію організації методичної підготовки вчителя математики на заочному відділенні педагогічного ВНЗ.

Проанализирована история организации методической подготовки учителя математики на заочном отделении педвуза.

It is gathered, analysed and elucidated the history of methodical correspondence-course studens' training of the mathematics department at the teachers' training college organization.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бондар О. І. 
Сучасні проблеми гідротехнічних споруд в Україні / О. І. Бондар, Л. Є. Михайленко, В. М. Ващенко, Ю. С. Лапшин // Вісн. НАН України. - 2014. - № 2. - С. 40-47. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Наведено інформацію щодо аварій на греблях за останні 50 років. Узагальнено причини таких катастроф: здебільшого ними є стихійні лиха та людський чинник. На прикладах різних країн світу розглянуто наслідки аварій на греблях, що призвели до економічних збитків і людських жертв. З метою запобігання можливій катастрофі закцентовано увагу на особливостях греблі Київської ГЕС, яка після аварії на ЧАЕС утримує 90 млн т радіоактивного мулу. Наголошено на необхідності проведення профілактичних заходів, впровадження інженерних розробок, а також здійснення постійного моніторингу щодо стану самої греблі. Зазначено, що в разі можливої аварії на греблі Київської ГЕС для ліквідації її наслідків знадобиться реабілітація величезних територій, вкритих радіоактивним мулом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н772.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж20611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Михайленко Л. А. 
Розвиток професіоналізму сімейних лікарів в університетах США : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. А. Михайленко; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - Київ, 2015. - 21 c. - укp.

Проаналізовано розвиток професіоналізму сімейних лікарів в університетах США. Охарактеризовано структуру системи підготовки та післядипломної освіти сімейних лікарів в цих закладах. Визначено особливості змісту, форм та методів розвитку професіоналізму сімейних лікарів в університетах США. Особливості змісту, форм та методів професіоналізму сімейних лікарів в ВНЗ США включають: поєднання теоретичних знань та клінічної практики; виконання широкого спектра медичних послуг; обізнаність сімейних лікарів з різними галузями наук: медичної, соціальної, психологічної; удосконалення професійних знань шляхом постійного навчання (освіта впродовж життя); самостійний відбір змісту навчання у системі післядипломної освіти; участь у наукових дослідженнях, конференціях; довгострокові персональні стосунки між лікарем та пацієнтом; співробітництво з Асоціацією сімейних лікарів та іншими організаціями, що контролюють діяльність сімейних лікарів; формування суттєвих якостей сімейного лікаря, яке відбувається під впливом складових його професійної підготовки. Обгрунтовано можливості використання прогресивних ідей американського досвіду розвитку професіоналізму сімейних лікарів з метою реформування вітчизняної медичної освіти в Україні. Підготовлено курс лекцій та навчально-методичні рекомендації для використання надбань зарубіжного досвіду у системі післядипломної медичної освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(7СПО) п91

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА416128 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Яновський Ю. П. 
Особливості біології оленки волохатої (Epicometis hirta Poda.) та заходи обмеження її шкідливості в промислових насадженнях суниці в зоні Лісостепу України / Ю. П. Яновський, С. В. Суханов, Л. П. Михайленко, Є. В. Чепернатий // Вісн. Полтав. держ. аграр. акад.. - 2015. - № 1/2. - С. 36-40. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Наведено результати досліджень з уточнення біологічних особливостей оленки волохатої (Epicometis hirta Poda.) в промислових насадженнях суниці в зоні лісостепу України. Встановлено, що жуки літають у теплі сонячні дні, найбільш інтенсивно з 10 год ранку до 15 год дня, а вже після 18 год вечора та в прохолодні ночі жуки ховалися в грунт на глибину 0,5 - 2,5 см. Фітофаг пошкоджував рослини суниці з фази "висування квітконосів" до закінчення фази "закінчення цвітіння і утворення зав'язі", не надаючи особливої переваги їх сортовому походженню. Парування особин розпочиналося відразу після виходу жуків па поверхню грунту і тривало до закінчення льоту того. Впродовж першої половини травня - кінець червня відбувалося активне відкладання яєць шкідником у грунт на глибину до 35 см. Потенційний запас однієї самиці (у 2 - 3 прийоми) досягав 34 - 44 яєць; вона відкладала по 12 - 17 яєць у грунт у декількох місцях. Відродження личинок з яєць спостерігалося в II декаді травня і тривало до кінця III декади липня. Личинки жили в грунті до кінця серпня - початку вересня і живилися рослинними рештками. Заляльковування розпочиналося з кінця серпня і тривало до половини вересня. Через 15 - 20 днів з'являлися молоді жуки, що залишалися зимувати в грунті (на необроблених ділянках) до весни наступного року. За відсутності проведення захисних заходів до 93 % квіток рослин у насадженнях було пошкоджено цим видом. Їх врожайність знижувалася до 65 %. Для зниження чисельності цього виду необхідно застосовувати інсектициди "Моспілан", РП (0,2 кг/га) та "Каліпсо" 480 SC, KC (0,25 л/га).


Індекс рубрикатора НБУВ: П468.6 + П491

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Михайленко Л. Ф. 
Методична компетентність вчителя математики як педагогічна проблема / Л. Ф. Михайленко, А. Л. Воєвода // Фіз.-мат. освіта. - 2019. - № 1. - С. 135-141. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

З'ясовано зміст і обсяг поняття "методична компетентність" вчителя математики на основі порівняльного аналізу різних авторських підходів, узагальнення та систематизації у ході опрацьовування психолого-педагогічної, методичної літератури, дисертаційних робіт. Не одностайною залишається думка дослідників щодо змісту понять "методична компетентність", "методична компетентність майбутнього вчителя математики" та "методична компетентність працюючого вчителя математики". Проведено аналіз, узагальнення, систематизацію у ході опрацьовування психолого-педагогічної, методичної літератури, дисертаційних робіт з метою з'ясування стану розробленості досліджуваної проблеми та порівняльного аналізу різних авторських підходів; класифікацію, систематизацію та узагальнення для з'ясування змісту й обсягу поняття методична компетентність вчителя математики. Поняття "методична компетентність вчителя математики" розглянуто як поєднання здатності працюючого вчителя розпізнавати та розв'язувати актуальні методичні задачі, та здатності аналізувати доцільність і критично оцінювати ефективність використання методичних прийомів у процесі педагогічної діяльності щодо формування математичної компетентності учнів. Поняття "методична компетентність майбутнього вчителя математики" розглянуто як динамічну комбінацію методичних знань, умінь, навичок, певного методичного досвіду студента, який здобуває фах вчителя математики, які необхідні йому для ефективної педагогічної діяльності щодо формування математичної компетентності учнів. Важливо чітко визначати результати навчання методики математики - знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості майбутніх учителів математики, набуті у процесі фахової підготовки, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які студент здатен продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих її освітніх компонентів. Зроблено висновки, що методична компетентність є однією з основних складових професійної компетентності працюючого вчителя математики, а тому і майбутнього вчителя математики.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Михайленко Л. Ф. 
Зарубіжний досвід методичної підготовки вчителів математики / Л. Ф. Михайленко // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - № 1. - С. 83-90. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

На основі описаного зарубіжного досвіду проведено аналіз щодо забезпечення умов якісної підготовки вчителя математики в системі освіти зарубіжних країн. Окремо приділено увагу міжнародним дослідженням в галузі навчання та викладання математики: TEDS-M, TEDS-FU та COACTIV. Питання якості освіти, зокрема математичної, є актуальним у всьому світі. Науковці намагаються дати відповідь на питання: Як можна вдосконалити процес навчання математики? Як підвищити рівень методичної підготовки вчителів? Як покращити відбір та утримання вчителів? Використано аналіз, узагальнення, класифікація, систематизація та узагальнення досвіду зарубіжних науковців для виділення основних напрямів вдосконалення методичної підготовки вчителя математики в Україні. Акцентовано увагу на результати міжнародних досліджень. Зокрема, дослідження TEDS-M спрямоване на вивчення професійної компетентності майбутніх учителів математики шляхом збору професійних знань та гносеологічних переконань; дослідження TEDS-FU аналізує вчительський розвиток у перші роки роботи; у дослідженні COACTIV розглянуто професійну компетентність вчителів математики та її вплив на навчання та успішність учнів. З'ясовано, що система підготовки вчителя математики в Україні характеризується низкою проблем, серед яких є спільні тенденції, що прослідковуються у багатьох країнах світу: низький рівень абітурієнтів; формальне забезпечення якості професійних програм підготовки вчителя математики; незначна популярність професії вчителя серед молоді. Висновки: у результаті вивченого досвіду, немає однозначної відповіді щодо умов забезпечення якісної підготовки вчителя математики. Вважаємо, що важливо: поліпшувати зміст освітніх програм підготовки вчителя математики та освітніх програм підвищення кваліфікації вчителя математики; вдосконалювати форми підготовки вчителя математики; налагоджувати співпрацю між викладачами педагогічних університетів та працюючими вчителями; розробити освітні програми підготовки тренерів для навчання вчителів математики нової української школи; сприяти підвищенню престижності професії вчителя в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Екологічні основи управління водними ресурсами : навч. посіб. / А. І. Томільцева, Л. Є. Михайленко, В. Є. Барановська, М. С. Курилюк, І. І. Овчаренко; Держ. екол. акад. післядиплом. освіти та упр. - Київ : Ін-т екол. упр. та збаланс. природокористування, 2017. - 215 c. - (Б-ка екол. знань). - укp.

Наведено комплекс питань з екологічних основ управління водними ресурсами України. Висвітлено характеристику водних ресурсів, їх проблеми в XXI ст. Визначено шляхи покращення екологічної ситуації у сфері водних ресурсів і механізми реалізації екологічної політики у водному господарстві, стратегію екологічно-безпечного користування, забезпечення безпеки гідротехнічних споруд. Приділено увагу моніторингу стану водних об'єктів, використанню дистанційного зондування Землі для дослідження стану екосистем. Наведено нормативно-правові акти із раціонального використання та охорони водно-земельних ресурсів. Надано розрахунки з оцінки якості природних вод.


Індекс рубрикатора НБУВ: Д222,8(45УКР) я73 + У9(4УКР)452-21 я73 + Б1 в2:У я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО35886 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Михайленко Л. Ф. 
Зарубіжний досвід методичної підготовки вчителів математики / Л. Ф. Михайленко // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - № 1. - С. 83-90. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

На основі описаного зарубіжного досвіду проведено аналіз щодо забезпечення умов якісної підготовки вчителя математики в системі освіти зарубіжних країн. Окремо приділено увагу міжнародним дослідженням в галузі навчання та викладання математики: TEDS-M, TEDS-FU та COACTIV. Питання якості освіти, зокрема математичної, є актуальним у всьому світі. Науковці намагаються дати відповідь на питання: Як можна вдосконалити процес навчання математики? Як підвищити рівень методичної підготовки вчителів? Як покращити відбір та утримання вчителів? Використано аналіз, узагальнення, класифікація, систематизація та узагальнення досвіду зарубіжних науковців для виділення основних напрямів вдосконалення методичної підготовки вчителя математики в Україні. Акцентовано увагу на результати міжнародних досліджень. Зокрема, дослідження TEDS-M спрямоване на вивчення професійної компетентності майбутніх учителів математики шляхом збору професійних знань та гносеологічних переконань; дослідження TEDS-FU аналізує вчительський розвиток у перші роки роботи; у дослідженні COACTIV розглянуто професійну компетентність вчителів математики та її вплив на навчання та успішність учнів. З'ясовано, що система підготовки вчителя математики в Україні характеризується низкою проблем, серед яких є спільні тенденції, що прослідковуються у багатьох країнах світу: низький рівень абітурієнтів; формальне забезпечення якості професійних програм підготовки вчителя математики; незначна популярність професії вчителя серед молоді. Висновки: у результаті вивченого досвіду, немає однозначної відповіді щодо умов забезпечення якісної підготовки вчителя математики. Вважаємо, що важливо: поліпшувати зміст освітніх програм підготовки вчителя математики та освітніх програм підвищення кваліфікації вчителя математики; вдосконалювати форми підготовки вчителя математики; налагоджувати співпрацю між викладачами педагогічних університетів та працюючими вчителями; розробити освітні програми підготовки тренерів для навчання вчителів математики нової української школи; сприяти підвищенню престижності професії вчителя в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Андрієвська М. Ю. 
Роль математики як навчальної дисципліни у розвитку STEM-освіти / М. Ю. Андрієвська, Л. Ф. Михайленко // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - 3 (ч. 1). - С. 25-31. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

На етапі модернізації освіти для задоволення запитів суспільства на наукоємну освіту, формування актуальних на ринку праці компетентностей, визначено пріоритетність розвитку STEM-освіти. З'ясовано роль і зміст математики як навчальної дисципліни у розвитку STEM-освіти. Мета роботи - на основі сучасних публікацій з'ясувати: у STEM-навчанні математика є засобом розв'язування прикладних задач чи математика є складовою міжпредметної інтеграції?; як зміст шкільного курсу математики має відрізнятись від математичного змісту, що включений у міжпредметні навчальні програми STEM? У процесі дослідження використано порівняльний аналіз різних авторських підходів, систематизацію та узагальнення досвіду вітчизняних і зарубіжних науковців щодо визначення змісту математичної складової STEM-навчання. Зазначено, що крім інтегративного досвіду, що поєднує дисципліни STEM, учням потрібен міцний математичний фундамент, щоб досягти успіху в галузях STEM та осмислити теми, що стосуються STEM, у своєму повсякденному житті. Таким чином, будь-яка програма STEM (включаючи позашкільну діяльність) повинна доповнювати зміст навчальної програми з математики, оскільки математика є основою у STEM-навчанні. STEM має містити математичний, науковий компоненти та багато можливостей використовувати математичне та логічне мислення, міркування та моделювання в різних дисциплінах для вирішення реальних проблем, які стосуються STEM дисциплін. Таким чином, математика є навчальною дисципліною, що об'єднує всі STEM дисципліни. У результаті вивченого досвіду запровадження STEM-освіти, можна стверджувати, що більшість науковців вважають, що математика є основою у STEM-навчанні. Варто створити STEM програму, у якій будуть виділені основні теми та зазначено, формування яких компетентностей передбачається. Доцільною буде методична розробка на допомогу вчителям щодо провадження STEM-навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р21-312 + Ч311.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Михайленко Л. Ф. 
Теорія та практика формування методичної компетентності вчителя математики в умовах партнерства педагогічного універсиетеу та школи : монографія / Л. Ф. Михайленко; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. - Вінниця : Твори, 2020. - 418 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Висвітлено теоретико-методичні й організаційно-педагогічні засади формування та розвитку методичної компетентності вчителя математики в умовах партнерства університету та школи. Розроблено систему формування та розвитку методичної компетентності вчителів математики, що полягає в науковому аналізі тенденцій розвитку освітніх процесів і технологій навчання, застосуванні нових ідей підвищення якості методичної підготовки вчителя математики.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА861806 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського