Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (12)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Лохвицька Л$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Волошина В. В. 
Розвиток пізнавальних інтересів у дошкільників та молодших школярів : Навч.- метод. посіб. з використанням модульно-дистанц. системи в курсі "Вік. та пед. психологія" для студ. пед. ВНЗ III - IV р. а. / В. В. Волошина, Л. В. Долинська, Л. В. Лохвицька; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова, Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г.Сковороди. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2003. - 50 c. - Бібліогр.: с. 43-45. - укp.

Висвітлено історію виникнення модульної системи навчання в Україні. Розглянуто питання підготовки дітей до школи на сучасному етапі. Висвітлено особливості розумової готовності дошкільників до навчання, зокрема, розвитку пізнавальних детермінант як першооснови успішного засвоєння шкільної програми.

Освещена история возникновения модульной системы обучения в Украине. Рассмотрены вопросы подготовки детей к школе на современном этапе. Освещены особенности умственной готовности дошкольников к обучению, в частности, к развитию познавательных детерминант как первоосновы успешного усвоения школьной программы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38 + Ч421.221 + Ю983.51я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639504 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лохвицька Л. В. 
Формування пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку в навчально-ігровому середовищі : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / Л. В. Лохвицька; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 20 c. - укp.

Досліджено інтеграцію структурних компонентів пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку. Розглянуто інваріантну модель процесу формування пізнавальних інтересів у дошкільників за умов розвитку сучасної дошкільної освіти. Наведено методику формування пізнавальних інтересів у дітей, яка передбачає єдність мети, завдань, змісту, методів, форм та засобів. Обгрунтовано дидактичні принципи, реалізація яких забезпечує підвищення рівня сформованості пізнавальних інтересів у дітей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.38

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310070 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лохвицька Л. В. 
Для здоров'я малечі - цікаві речі / Л. В. Лохвицька, Т. К. Андрющенко // Пед. вісн.. - 2009. - № 2. - С. 53-56. - укp.

Охарактеризовано комплект навчально-методичних посібників "Дошкільникам про основи здоров'я", "Веселка здоров'я" та зошит з основ здоров'я для дошкільнят старшого віку. Наведено творчі завдання та інтелектуальні вправи для використання під час занять вдома і альтернативних формах навчання дітей, що допоможуть старшим дошкільникам закріпити і розширити знання про власне здоров'я, одержані на заняттях і у повсякденному житті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354.2

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лохвицька Л. 
Гендерна соціалізація як складова формування особистості в період дошкільного дитинства / Л. Лохвицька, Л. Яценко // Нова пед. думка. - 2010. - № 3. - С. 49-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто особливості гендерної соціалізації (ГС) дітей дошкільного віку. Поняття "гендер" визначено як соціально сформовані психічні риси, ознаки, властивості суспільної поведінки суб'єкта, детерміновані його статтю. Указано на те, що сьогодні активізація гендерного виховання висувається на перший план. Заперечується поширена думка, що гендерна приналежність дається індивіду суто біологічно, і стверджується, що усвідомлення належності до певної статі є результатом ГС і розвитку особистості, що усвідомлення свого статевого "Я" вперше проявляється в дошкільному віці, що процес асиміляції статевої ролі характеризується інтенсивним засвоєнням стереотипів поведінки. Окреслено психологічні статеві відмінності, помітні вже з раннього віку (у сприйнятті простору і часу, у спрямованості інтересів, у поведінці). Підсумовано, що здійснюючи ГС, необхідно надавати дітям допомогу в усвідомленні та прийнятті своєї статевої приналежності.

Рассмотрены особенности гендерной социализации (ГС) детей дошкольного возраста. Понятие "гендер" определено как социально сформированные психические черты, признаки, свойства общественного поведения субъекта, детерминированные его полом. Указано на то, что сегодня гендерное воспитание выдвигается на первый план. Отрицается распространенное мнение, что гендерная принадлежность дается индивиду чисто биологически, и утверждается, что осознание принадлежности к определенному полу является результатом ГС и развития личности, что осознание своего полового "Я" впервые проявляется в дошкольном возрасте, что процесс ГС характеризуется интенсивным освоением стереотипов поведения. Очерчены психологические половые различия, заметные уже с раннего возраста (в восприятии пространства и времени, в направленности интересов в поведении). Подытожено, что осуществляя ГС, необходимо предоставлять детям помощь в осознании и принятии своей половой принадлежности.

Peculiarities of gender socialization of the preschool age children are considered in this article. The answers to the specificity understanding of models sexual-role behavior in the preschool children are determined. Characteristic (peculiar) features of process of the gender identification of preschool age childhood are determined. The main tasks of realization of the gender socialization to the in the preschool age children are emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Лохвицька Л. В. 
Моральне виховання та моральне здоров'я дошкільників: взаємозалежність і взаємообумовленість / Л. В. Лохвицька // Психол. перспективи. - 2012. - Вип. 20. - С. 135-144. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано психологічні особливості морального виховання та морального здоров'я дошкільників. Розкрито взаємозалежність і взаємообумовленість цих понять стосовно дітей дошкільного віку, а також вплив морального виховання на формування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.010.1-990,63 + Ю948.1-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лохвицька Л. 
Психолого-педагогічна підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до процесу морального виховання дітей / Л. Лохвицька // Рідна шк.. - 2012. - № 11. - С. 70-74. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання забезпечення сучасної дошкільної освіти висококваліфікованими фахівцями. Проаналізовано нормативно-правові документи, пов’язані з моральним аспектом особистісного зростання дітей дошкільного віку. Визначено основні складові психолого-педагогічної підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до здійснення процесу морального виховання дітей. На підставі аналізу навчальних планів стверджено, що найбільшою мірою формування знань про моральне виховання дітей забезпечують дисципліни професійної та практичної спрямованості. Зауважено, що складність здійснення процесу морального виховання дошкільників зумовлена тим, що в сім’ях це питання не є важливим, оскільки акцент робиться на інтелектуальному розвитку дитини.

Рассмотрен вопрос обеспечения современного дошкольного образования высококвалифицированными специалистами. Проанализированы нормативно-правовые документы, связанные с моральным аспектом личностного роста детей дошкольного возраста. Определены основные составляющие психолого-педагогической подготовки будущих воспитателей дошкольных учебных заведений к осуществлению процесса морального воспитания детей. Анализ учебных планов дал основание утверждать, что в наибольшей степени формирование знаний о нравственном воспитании детей обеспечивают дисциплины профессиональной и практической направленности. Отмечено, что сложность осуществления процесса нравственного воспитания дошкольников обусловлена тем, что в семьях этот вопрос не является важным, поскольку акцент делается на интеллектуальном развитии ребенка.

Pressing questions of higher education to provide a modern preschool education by qualified personnel. Analyze legal documents related to the moral aspect of personal growth of preschool children. The main components of the psychological and pedagogical training of future educators of preschool education on a process of moral education of children. Analysis of the curriculum gave reason to believe that the greatest generation of knowledge about the moral education of children Discipline provide professional and practical orientation. It is noted that the complexity of the process of moral education of preschool children due to the fact that families this question is important because the emphasis is on the child's intellectual development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352 + Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Лохвицька Л. 
Виховання і розвиток дітей раннього віку: патерн спецкурсу та моніторинг його результативності / Л. Лохвицька // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-тер. зб. - 2008. - Вип. 14. - С. 145-148. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто анотацію, математичний план лекцій і зміст спецкурсу "Виховання і розвиток дітей раннього віку". Визначено індикатори моніторингування його студентами. Окреслено завдання щодо удосконалення поданого патерну спецкурсу.

Рассмотрена анотация, математический план лекций и содержание спецкурса "Воспитание и развитие детей раннего возраста". Определены индикаторы мониторингования его студентами. Очерчены задачи по совершенствованию представленного патерна спецкурса.

The annotation, list of topics and the content of лEducation and Development of Early age Children» course are considered in this article. The monitoring indicators of this course by students are defined. The tasks to improve this given pattern special course are emphasized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.331 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Лохвицька Л. 
Соціалізація дітей старшого дошкільного віку в процесі сюжетно-рольових ігор / Л. Лохвицька, Н. Карцева // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2010. - Вип. 19. - С. 129-133. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито зміст поняття "соціалізація", проаналізовано значимість соціалізації старших дошкільників у процесі їх життєдіяльності, обгрунтовано її місце під час сюжетно-рольових ігор. Охарактеризовано сюжетно-рольову гру як засіб оптимізації процесу соціалізації дітей старшого дошкільного віку.

Раскрыто значение понятия "социализация", проанализирована значимость социализации старших дошкольников в процессе их жизнедеятельности, обосновано ее место в ходе проведения сюжетно-ролевых игр. Охарактеризована сюжетно-ролевая игра как способ оптимизации процесса социализации детей старшего дошкольного возраста.

Maintenance of concept of "socialization" is exposed, meaningfulness of socialization of senior under-fives is analyzed in the process of their vital functions, justified its place in the course of the subject-role-playing games. The plot-playing gameis described as a mean of optimization of process of socialization of children of senior pre-school age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.375

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лохвицька Л. 
Методика формування пізнавальних інтересів старших дошкільників у процесі ознайомлення з об'єктами живої природи (на матеріалах спадщини В. Сухомлинського) / Л. Лохвицька, О. Мороз // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2010. - Вип. 19. - С. 134-137. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Подано методику формування пізнавальних інтересів дітей старшого дошкільного віку в процесі їх ознайомлення з об'єктами живої природи (на матеріалі спадщини В. Сухомлинського). Обгрунтовано ефективність методу спостережень. Розроблено схему проведення спостережень за рослинами та тваринами. Описана методика може бути використана під час занять у дошкільних навчальних закладах і в повсякденному житті.

Представлена методика формирования познавательных интересов детей старшего дошкольного возраста в процессе их ознакомления с объектами живой природы (на материале педагогических произведений В. Сухомлинского). Обоснована эффективность метода наблюдений. Разработана схема проведения наблюдений за растениями и животными. Данная методика может быть использована во время проведения занятий в дошкольных образовательных учреждениях и в повседневной жизни.

The methods of forming of cognitive interests of children of senior preschool age are given in the process of acquaintance of them with the objects of wild-life (on the material of V. Sukhomlyns'kyi's inheritance). The effectiveness of the method of observation is justified. The scheme of observations of plants and animals is developed. The given method can be utilized in preschool educational establishments during employments and in everyday life.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.387.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Лохвицька Л. 
Формування основ безпечної поведінки в дітей дошкільного віку (на матеріалі використання польської народної літератури) / Л. Лохвицька // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 134-138. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто вплив творів народної літератури (легенд) на формування основ безпечної поведінки в дітей дошкільного віку. Визначено перелік польських легенд для використання в навчально-виховній роботі зі старшими дошкільниками. Розкрито сприйняття дітьми змісту легенд у культивуванні навичок безпеки життєдіяльності.

Рассмотрено влияние произведений народной литературы (легенд) на формирование основ безопасного поведения в детей дошкольного возраста. Представлен перечень польских легенд для использования в учебно-воспитательном процессе со старшими дошкольниками. Раскрыто восприятие детьми содержания легенд для культивирования навыков безопасносной жизнедеятельности.

Influence of compositions Polish folk literature (legends) to forming basis safety behavior of preschool age children is considered. The list of Polish legends for employment at training-educational work with senior child under school age is determined. The children’s perception of contents legends to cultivation of habit security vital activity is revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лохвицька Л. 
Особливості розвитку моральних мотивів поведінки у дітей дошкільного віку / Л. Лохвицька // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 24. - С. 433-438. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто сутність понять «мотив», «моральний мотив», «моральна поведінка» та суміжних з ними. Визначено види і функції мотивів та взаємозалежність з метою діяльності. Розкрито особливості розвитку моральних мотивів поведінки у дітей дошкільного віку.

Рассмотрена сущность понятий «мотив», «моральный мотив», «моральное поведение» и смежных с ними. Охарактеризованы виды и функции мотивов, а также взаимообусловленность с целью деятельности. Раскрыты особенности развития моральных мотивов поведения у детей дошкольного возраста.

Essence of notions «motive», «moral motive», «moral behavior» and closely-related concepts are considered. The kinds and functions of motives and interdependence with the object of activity are determined. The peculiarities of development moral motivein behaviour at children preschool age are revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Лохвицька Л. В. 
Ідея національного виховання дітей І. Огієнка / Л. В. Лохвицька // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2002. - Вип. 9. - С. 160-162. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито погляди І. Огієнка на процес виховання дітей в порівнянні з положеннями основних державних документів у галузі дошкільної освіти.

Раскрыты взгляды И. Огиенко на процесс воспитания детей в сравнении с положениями основных государственных документов в области дошкольного образования.

The views of I.Ogiyenkoon the process of upbringing the children are considered in comparison with the regulations of the main state documents in the sphere of pre-school education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Лохвицька Л. 
Психічне здоров’я як складова у моральному зростанні особистості дошкільника / Л. Лохвицька // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 27. - С. 408-414. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання синтетичного підходу до здійснення морального виховання та формування психічного здоров’я дошкільника. Проаналізовано зміст програмових вимог до забезпечення морального зростання особистості в період дошкільного дитинства. Розкрито психолого-педагогічні умови морального розвитку і збереження психічного здоров’я дітей дошкільного віку як цілісного механізму особистісного надбання.

Рассмотрены вопросы об осуществлении синтетического подхода в реализации заданий нравственного воспитания и формирования психического здоров’я в дошкольника. Проанализировано содержание программных требований к обеспечению нравственного возрастания личности в период дошкольного детства. Раскрыты психолого-педагогические условия морального развития и сбережения психического здоровья детей дошкольного возраста.

The question of synthesized approach to realization of moral education and forming psychical health of child under school age is considered. The content of programming demands to ensuring of moral growth of personality at preschool childhood is analysed. Psychological and pedagogical conditions of moral development and preservation of psychical health of children under school age are revaled.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352 + Ю983.401

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Трансформаційні процеси в дошкільній освіті першої половини XXI століття = Transformation processes in preschool education of the first half of the XXI century : [колект. монографія] / Л. О. Калмикова, В. А. Шимко, Т. В. Ткач, Л. В. Лохвицька, О. О. Борисова, Н. В. Борисова, М. Д. Карп'юк, Н. А. Побірченко, О. Ф. Усик, Т. Т. Андреєва, Н. Є. Химич, О. М. Литвишко, Н. В. Харченко, І. В. Волженцева, С. Д. Дем'яненко, Ю. В. Кролівець, Н. Л. Рудківська, Н. В. Гавриш, О. Д. Рейпольська, Т. І. Доцевич, І. В. Мисан, О. І. Чернякова, О. М. Савчин, Н. В. Харченко; Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. - Переяслав : Домбровська Я. М., 2020. - 704 c. - Бібліогр.: с. 654-704 - укp.

Розглянуто особливості й перспективи реформування системи дошкільної освіти в Україні. Розвинуто теоретичні положення та розроблено науково-методичні й практичні рекомендації щодо удосконалення якості дошкільної освіти та ефективної соціалізації дошкільників на засадах інноваційних технологій з урахуванням вродженої психоматриці дитини. Представлено практичний досвід, а також наукові розвідки в руслі трансформаційних процесів у дошкільній освіті першої половини XXI століття.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848124 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського