Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (16)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Завалевський Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Завалевський Ю. І. 
Громадянське виховання старшокласників: проблеми, досвід, перспективи : Навч.-метод. посіб. / Ю. І. Завалевський; Наук.-метод. центр серед. освіти. - К., 2003. - 103 c. - Бібліогр.: с. 95-103. - укp.

Розкрито загальні засади громадянського виховання старшокласників, його зміст та організацію. Описано особливості громадянського становлення учнів у процесі виховної діяльності. Наведено витяги з державних документів та нормативно-правових актів про громадянськість. Висвітлено тематику виховних заходів для учнів старших класів, основні громадянські цінності.

Раскрыты общие основы гражданского воспитания старшеклассников, его содержание и организация. Описаны особенности гражданского становления учеников в процессе воспитательной деятельности. Приведены выписки из государственных документов и нормативно-правовых актов о гражданственности. Освещены тематика воспитательных мероприятий для учеников старших классов, основные гражданские ценности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Завалевський Ю. І. 
Громадянська освіта і громадянське виховання в закладах освіти : Наук.-метод. рек. / Ю. І. Завалевський, Ю. А. Прокопович, В. В. Сагарда; Наук.-метод. центр серед. освіти МОН України. Закарпат. філ. - Чернівці : Букрек, 2004. - 47 c. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми організації та реалізації громадянської освіти та виховання у загальноосвітніх навчальних закладах України, зокрема, школах з національними мовами навчання. Розкрито психолого-педагогічні засади формування громадянськості, визначено рівень сформованості громадянської позиції учнів.

Освещены актуальные проблемы организации и реализации гражданского образования и воспитания в общеобразовательных учебных заведениях Украины, в частности, в школах с национальными языками обучения. Раскрыты психолого-педагогические основы формирования гражданственности, определен уровень сформированности гражданской позиции учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 р20 + С.я721

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р105773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Веракіс А. І. 
Основи психології : Навч. посіб. / А. І. Веракіс, Ю. І. Завалевський, К. М. Левківський. - К.; Х., 2005. - 416 c. - Бібліогр.: 69 назв - укp.

Розглянуто предмет і метод психології, історію розвитку психологічного знання та еволюції психіки. Висвітлено структуру та індивідуально-психологічні особливості особистості. Викладено теми емоційно-вольової сфери, внутрішнього світу, мови та спілкування людини. Описано сутність міжособистісних відносин, психології малих груп та міжгрупової взаємодії. Викладено методи біоенергетики, екстрасенсорики, парапсихології, метапсихології, конфліктології.

Рассмотрен предмет и метод психологии, история развития психологического знания и эволюции психики. Освещена структура и индивидуально-психологические особенности личности. Изложены темы емоционально-волевой сферы, внутреннего мира, языка и общения человека. Описана сущность межличностных отношений, психологии малых групп и межгруппового взаимодействия. Изложены методы биоэнергетики, экстрасенсорики, парапсихологии, метапсихологии, конфликтологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9я73

Шифр НБУВ: ВА672067 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Завалевський Ю.  
Творча діяльність педагога як фактор його конкурентноспроможності / Ю. Завалевський // Позашк. освіта та виховання. - 2008. - № 2. - С. 11-15. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено проблему формування конкурентноспроможного педагога, якісної підготовки та перепідготовки сучасного фахівця, здатного до динамічних змін, використання нових методів, форм, засобів навчання і виховання, методів і технологій позакласної роботи, до участі у розробленні або апробації нових курсів за вибором. Виділено умовні рівні професійного зростання педагога. Акцентовано увагу на самоосвіті педагога як передумові майстерності і професійної компетентності. Зосереджено увагу на механізмах реалізації дослідно-експериментальної роботи з проектування моделей творчого саморозвитку особистості педагога, зокрема, формування інноваційного банку навчального закладу; складання власного портфоліо творчих досягнень. Розглянуто різноманітні форми методичної роботи, які сприяють узагальненню педагогічних досягнень і успіхів, а також їх ефективному впровадженню в практику роботи, оцінці проблемних ситуацій і варіантів їх усунення, виявленню індивідуального стилю роботи педагога. У питанні розвитку конкурентноспроможності педагога виокремлено проблему управління навчальним закладом, фактори, які мають позитивний вплив на професійне зростання педагогів у колективі та ті, які перешкоджають творчому саморозвитку. Констатовано, що у сучасного педагога, який володіє високим рівнем професійної культури, сформована здатність будувати свою педагогічну систему, виробляти та постійно збагачувати власну творчу програму дій.


Ключ. слова: творча діяльність педагога, конкурентноспроможність, рівні професійного , творчий саморозвиток, методична робота, управління навчальним
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.42

Рубрики:


      
Категорія:    
5.

Завалевський Ю. І. 
Формування громадянської спрямованості старшокласників у виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Ю. І. Завалевський; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Проаналізовано стан проблеми громадянського виховання молоді в її історичному розвитку. Виявлено, що в структурі громадянської спрямованості є три компоненти: пізнавальний, мотиваційний, вчинковий. Доведено, що на підвищення рівня сформованості громадянської орієнтації старшокласників значно впливає реалізація розробленої системи організації виховної діяльності. Вперше у педагогічній науці сформульовано та науково обгрунтовано умови, що впливають на підвищення ефективності виховного процесу з формування громадянської спрямованості старшокласників, визначено структуру, критерії, показники і рівні сформованості громадянської спрямованості особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327065 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Завалевський Ю. І. 
Конкурентоспроможний вчитель: теорія і практика : навч. посіб. / Ю. І. Завалевський. - Чернівці : Букрек, 2010. - 214 c. - Бібліогр.: 125 назв. - укp.

Розкрито теоретико-методичні засади становлення конкурентоспроможності вчителя. Описано систему моделювання процесу в різних варіантах, підходах, інноваційних технологіях, організаційних формах і управлінням формування сучасного вчителя як конкурентоздатного фахівця. Особливу увагу приділено практичній реалізації теоретичного дослідження на базі районних методичних кабінетів, навчальних закладів Рівненщини, а також Науково-дослідної лабораторії інноваційних технологій Рівненського державного гуманітарного університету.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203я7 + Ч311,01я7 + Ч311.46я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Завалевський Ю. І. 
Педагогічні технології підготовки конкурентоспроможного вчителя : навч. посіб. / Ю. І. Завалевський. - Чернівці : Букрек, 2011. - 303 c. - Бібліогр.: 135 назв - укp.

Розглянуто професійне становлення вчителя як пріоритет сучасного управління освітою. Охарактеризовано інноваційні технології навчання та виховання учнів. Увагу приділено проблемам мотивації професійної діяльності педагога. Обгрунтовано модель становлення конкурентоспроможного вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.466 я73 + Ч421.421 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА746350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Завалевський Ю. І. 
Сучасний вчитель: вимір часу : навч.-метод. посіб. / Ю. І. Завалевський. - К. : Букрек, 2008. - 288 c. - Бібліогр.: с. 280-287. - укp.

Наведено характеристику освітньої галузі України як замовника, виробника та споживача високопрофесійного фахівця. Розглянуто проблему формування вчителя як конкурентоспроможного спеціаліста за умов її модернізації. Розкрито сутність педагогічної компетентності як основи педагогічної майстерності вчителя, визначено шляхи та рівні його підготовки до професійної діяльності на базі компетентністного підходу. Розроблено й апробовано технологію організації процесу формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця, запропоновано методики визначення його професійної компетентності та розвитку інноваційної культури. Описано модель ідеального вчителя.

Дана характеристика системы образования Украины как заказчика, производителя и потребителя высокопрофессионального специалиста. Рассмотрена проблема формирования конкурентоспособности учителя в условиях модернизации образовательной отрасли. Раскрыта сущность педагогической компетентности как основы профессионального мастерства учителя, определены пути и уровни его подготовки к педагогической деятельности с использованием компетентностного подхода. Разработана и аппробирована технология организации процесса формирования учителя как конкурентоспособного специалиста, рассмотрены методики определения его профессиональной компетентности и развития инновационной культуры. Описана модель идеального учителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.42 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718692 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Старченко К. М. 
Управління інноваційним розвитком районного (міського) методичного кабінету : наук.-метод. посіб. / К. М. Старченко, В. І. Пуцов, Ю. І. Завалевський, Г. М. Литвиненко. - Чернівці : Букрек, 2010. - 344 c. - укp.

Розглянуто проблему інноваційного розвитку районних (міських) методичних кабінетів (центрів) у зв'язку з потребою значного розширення їх завдань і функцій за умов формування національної системи освіти. Розкрито сутність інноваційного методичного закладу району, основні підходи до управління та проблеми забезпечення функціонування дієвої системи науково-методичної роботи за сучасних умов.

Рассмотрена проблема инновационного развития районных (городских) методических кабинетов (центров) в связи с необходимостью значительного расширения их задач и функций в условиях формирования национальной системы образования. Раскрыта сущность инновационного методического заведения района, основные подходы к управлению и проблемы обеспечения функционирования действенной системы научно-методической работы в современных условиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) к22 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732849 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Завалевський Ю. 
Управління процесом професійного зростання вчителя / Ю. Завалевський // Рідна шк.. - 2012. - № 4/5. - С. 52-58. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Обгрунтовано потребу в оновленні змісту, форм і методів професійної підготовки вчителів на основі прогресивних концепцій освітньої діяльності та запровадження інноваційних технологій. Проаналізовано сутність поняття "управління" та розкрито його аспекти. Розглянуто особливості управління процесом професійного зростання вчителя. Охарактеризовано структурні складові фахової майстерності вчителя: педагогічна спрямованість особистості, професійне знання, здібності до педагогічної діяльності, педагогічна техніка. Висвітлено підходи до організації процесу професійного зростання педагога: системний, рефлексивно-діяльнісний, індивідуально-творчий, технологічний, пошуковий. Подано у вигляді таблиці запропоновані напрями реалізації самоосвітньої діяльності вчителів з метою підвищення їхньої професійної майстерності. Підсумовано, що професійне зростання вчителя забезпечується поєднанням традиційних та інтерактивних технологій навчання, урахуванням індивідуальних якостей суб'єктів навчально-виховного процесу, організацією навчально-дослідницької та науково-дослідної діяльності.

Обоснована потребность в обновлении содержания, форм и методов профессиональной подготовки учителей на основе прогрессивных концепций образовательной деятельности и внедрения инновационных технологий. Проанализирована сущность понятия "управление" и раскрыты его аспекты. Рассмотрены особенности управления процессом профессионального роста учителя. Охарактеризованы структурные составляющие профессионального мастерства учителя: педагогическая направленность личности, профессиональное знание, способности к педагогической деятельности, педагогическая техника. Освещены подходы к организации процесса профессионального роста педагога: системный, рефлексивно-деятельностный, индивидуально-творческий, технологический, поисковый. Представлены в виде таблицы предлагаемые направления реализации самообразовательной деятельности учителей с целью повышения их профессионального мастерства. Подытожено, что профессиональный рост учителя обеспечивается сочетанием традиционных и интерактивных технологий обучения, учетом индивидуальных качеств субъектов учебно-воспитательного процесса, организацией учебно-исследовательской и научно-исследовательской деятельности.

The article discusses the features of Management of the process of professional development of a teacher, discloses the role of innovative pedagogical activities and identifies effective forms of work on increase of professional skill of teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Завалевський Ю. 
Деякі погляди на сучасну модель майбутнього педагога / Ю. Завалевський // Пед. пошук. - 2007. - № 4. - С. 8-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито критерії сучасних уявлень про модель вчителя-професіонала. Досліджено якості, які з 20-х рр. ХХ ст. державна освіта включала в ідеальну модель вчителя. Акцентовано увагу на управлінні педагогічними процесами. Розглянуто функції вчителя, що виникають на етапах (початковому, реалізації і кінцевому) кожного педагогічного циклу. Проаналізовано варіанти кваліфікаційних характеристик в аспекті їх структурної будови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Завалевський Ю. 
Інноваційні педагогічні технології в практиці роботи сучасного загальноосвітнього навчального закладу / Ю. Завалевський // Пед. пошук. - 2008. - № 1. - С. 16-18. - укp.

Розглянуто значущу особливість сучасної системи освіти - інноваційну діяльність навчальних закладів, спрямовану на впровадження інноваційних педагогічних технологій навчання і виховання, розробку нового змісту навчального, навчально-методичного, науково-методичного забезпечення діяльності ЗНЗ. Висвітлено результати, проведеного Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти МОН України, аналізу впровадження інноваційних технологій в загальноосвітніх закладах України. Зосереджено увагу на найбільш поширених педагогічних технологіях, що впроваджуються в школах України, а саме: розвивального навчання (Д. Ельконін, В. Давидов), інтерактивних технологіях (О. Пометун, Л. Пироженко), технології особистісно орієнтованого навчання (І. Якиманська, О. Савченко, С. Подмазін), інформаційних технологіях навчання, освітній програмі "Крок за кроком". На підставі аналізу матеріалів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти надано рекомендації щодо покращення роботи з означеного питання. Акцентовано увагу на найбільш поширеному в школах України науково-пошуковому проекті "Національна мережа шкіл сприяння здоров'ю", в основу якого покладено здоров'язберігальні, здоров'яформувальні та здоров'язміцнювальні технології навчання та виховання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Завалевський Ю. 
Формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця за умов модернізації освітньої галузі України / Ю. Завалевський // Нова пед. думка. - 2008. - № 4. - С. 70-75. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

На основі аналізу теоретичних джерел і практичного досвіду подано структуру конкурентності і механізми формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця. Визначено умови удосконалення педагогічної праці шляхом застосування нових діагностичних методик, що дозволяють найбільш об'єктивно одержати інформацію про різні сторони і результати роботи вчителя на ринку освітніх послуг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Завалевський Ю. 
Підготовка педагогів до впровадження сучасних технологій навчання та виховання / Ю. Завалевський // Вища шк.. - 2013. - № 2. - С. 7-21. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проведено теоретичний аналіз концептів "педагогічна технологія" та "технологія навчання", виокремлено основні підходи до їх змістової компоненти. Досліджено структурні рівні та складові кожного з цих концептів, зокрема визначено три ієрархічно пов'язані рівні педагогічних технологій. Наведено основні етапи новітніх методик викладання, зокрема особистісно орієнтованої технології виховання (ООТВ): вирішення виховної ситуації, аналіз причин і мотивів вчинків учня, розв'язання конфлікту, пошук оптимальних засобів досягнення мети, співвідношення результативності педагогічного впливу з методами та засобами, які використовувались на попередніх етапах, аналіз результатів педагогічного впливу на учня. Розглянуто етапи підготовки педагогів до моделювання особистісно-орієнтованих виховних ситуацій та вимоги до застосування ООТВ з урахуванням вікових і особистісних особливостей учнів.

Сделан теоретический анализ концептов "педагогическая технология" и "технология обучения", выделены основные подходы к трактовке их содержательного компонента. Исследованы структурные уровни и составляющие каждого из этих концептов, в частности определены три иерархически связанные уровни педагогических технологий. Приведены основные этапы новейших методик преподавания, в частности личностно ориентированной технологии воспитания (ЛОТВ): решение воспитательной ситуации, анализ причин и мотивов поступков учащегося, разрешение конфликта; поиск оптимальных средств достижения цели, соотношение результативности педагогического воздействия с методами и средствами, которые использовались на предыдущих этапах, анализ результатов педагогического воздействия на ученика. Рассмотрены этапы подготовки педагогов к моделированию личностно ориентированных воспитательных ситуаций и требования к применению ЛОТВ с учетом возрастных и личностных особенностей учащихся.

The notion of "technology of teaching and education" is being analyzed; the methods are being described of psychological-pedagogical preparation of teachers for introducing innovation technologies which would subserve to removing drawbacks of traditional teaching and education and develop creative potential of both: those who are taught as well as those who teach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Завалевський Ю. 
Деякі аспекти формування основ професіоналізму вчителя / Ю. Завалевський // Рідна шк.. - 2013. - № 6. - С. 17-19. - Бібліогр.: 4 назви. - укp.

Акцентовано увагу на ролі вчительства в розвитку нації. Наголошено, що професійно-педагогічна діяльність характеризується майстерністю та компетентністю, потребує постійного розвитку і саморозвитку. Виокремлено такі основні здібності до педагогічної діяльності, як: комунікативність, перцептивні здібності, динамізм особистості, емоційна стабільність, оптимістичне прогнозування, креативність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Завалевський Ю. І. 
Теоретико-методичні засади формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця : монографія / Ю. І. Завалевський. - Чернівці : Букрек, 2014. - 414 c. - Бібліогр.: с. 375-414 - укp.

Досліджено концептуальні основи формування конкурентоспроможності вчителя, розкрито теоретичні аспекти його інноваційно-професійної діяльності. Здійснено порівняльний аналіз професіоналізму вчителя в різних світових освітніх системах. Запропоновано науково-технологічну схему формування конкурентоспроможності вчителя у процесі інноваційної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА788795 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Завалевський Ю. І. 
Формування конкурентноспроможного вчителя в умовах орієнтації на європейську освітню інтеграцію / Ю. І. Завалевський // Постметодика. - 2014. - № 1. - С. 17-20. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему конкурентоспроможності вчителя в контексті євроінтеграційних освітніх процесів. Визначено основні чинники професійної мобільності педагога, а саме: більш гнучка форма післядипломної підготовки, створення відкритої і мобільної моделі навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу, а також зовнішні та внутрішні стимули. Виокремлено один із шляхів вирішення проблеми формування професійної конкурентоспроможності вчителя − пошук нових пріоритетів у викладанні предмета, упровадження у навчальний процес комунікативної методики. Охарактеризовано поняття "педагогічна компетентність", "педагогічний професіоналізм", "професійна компетентність педагога". Проаналізовано причини кризових явищ у сучасній освітянській галузі, зокрема стрімкого зниження престижу вчительської професії. Констатовано, що конкурентоспроможність учителя у змісті освіти розглядається як формування знань, способів репродуктивної і творчої діяльності, досвіду ціннісного ставлення до світу, з основним наголосом на практичному оволодінні змістом навчання і виховання.

Рассмотрена проблема конкурентоспособности учителя в контексте евроинтеграционных образовательных процессов. Определены основные факторы профессиональной мобильности педагога, а именно: более гибкая форма последипломной подготовки, создание открытой и мобильной модели учебно-методического обеспечения учебно-воспитательного процесса, а также внешние и внутренние стимулы. Выделен один из путей решения проблемы формирования профессиональной конкурентноспособности учителя ‒ поиск новых приоритетов в преподавании предмета, внедрения в учебный процесс коммуникативной методики. Охарактеризованы понятия "педагогическая компетентность", "педагогический профессионализм", "профессиональная компетентность педагога". Проанализированы причины кризисных явлений в современной сфере образования, в частности стремительного снижения престижа учительской профессии. Констатировано, что конкурентоспособность учителя в содержании образования рассматривается как формирование знаний, способов репродуктивной и творческой деятельности, опыта ценностного отношения к миру, с основным акцентом на практическом овладении содержанием обучения и воспитания.

The problem of teacher competitiveness of European integration in the context of educational processes. The basic factors of teacher professional mobility, namely more flexible form of postgraduate training, creation of an open mobile model and teaching of the educational process, as well as external and internal stimuli. Author determined one way to solve the problem of formation of professional competitiveness teacher - the search for new priorities in teaching the subject, the introduction of the learning process communicative approach. The characteristic of the concept of „pedagogical competence”, „teaching professional”, „professional competence of the teacher”. The reasons of the crisis in modern educational sector, particularly the rapid decline in the prestige of the teaching profession: the discrepancy between rapid changes in social consciousness, changing values and priorities of public life and the attraction of professional minds of most teachers for guidance; isolation pedagogical community of the best examples of world teaching experience; inertia of the traditional system of teacher education. It notes that the competitiveness of the content of teacher education is regarded by the author as building knowledge, methods and reproductive creativity, experience value attitude to the world, with the main focus on mastering the practical content of training and education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Завалевський Ю. І. 
Теоретико-методичні засади формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця в процесі інноваційної діяльності : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Ю. І. Завалевський; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Харків, 2015. - 40 c. - укp.

Розкрито теоретичні, методичні, методологічні засади дослідження конкурентоспроможності вчителя та процесу її формування, а також інноваційної діяльності вчителя. Обгрунтовано суть конкурентоспроможності фахівця та визначено особливості конкурентоспроможності вчителя. Виявлено й охарактеризовано компоненти конкурентоспроможності вчителя: особистісний, професійний, поведінковий. Розроблено науково-методичну систему формування вчителя як конкурентоспроможного фахівця в процесі інноваційної діяльності, визначено її етапи та експериментально доведено ефективність її впровадження. Уточнено критерії, показники, рівні сформованості конкурентоспроможності вчителя в процесі інноваційної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418058 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Завалевський Ю. 
Сутність інноваційної педагогічної діяльності / Ю. Завалевський // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2014. - Вип. 17. - С. 63-70. - Бібліогр.: с. 70 (11 назв) - укp.

Розглянуто питання розвитку освіти в Україні з огляду на євроінтеграцію, що зумовило необхідність розгортання інноваційних процесів в освітній галузі. Обґрунтовано необхідність змін у діяльності вчителя, які приведуть до якісних змін у навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу, і наближення його результатів до стандартів європейського освітнього простору. Висвітлено аналіз проблем сучасної освіти та визначено компоненти професійної готовності вчителя і наголошено на перевагах інноваційної педагогічної діяльності.

Рассмотрены вопросы развития образования в Украине с учетом евроинтеграции, что обусловило необходимость развертывания инновационных процессов в образовательной отрасли. Обоснована необходимость изменений в деятельности учителя, которые приведут к качественным изменениям в учебно-воспитательном процессе общеобразовательного учебного заведения, и приближения его результатов к стандартам европейского образовательного пространства. Сделан аналіз проблем современного образования. Определены компоненты профессиональной готовности учителя и сделан акцент на преимуществах инновационной педагогической деятельности.

The question of development of education in Ukraine taking into account eurointegration that stipulated the necessity of development of innovative processes for educational branch has been considered in the article. The necessity of changes in the activity of a teacher which will result in high-quality changes in educational process of general educational establishment and approaching of its results to the standards of European educational space has been grounded. The analysis of problems of modern education has been done.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Завалевський Ю. І. 
Створення педагогічних умов для впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій в закладах загальної середньої освіти / Ю. І. Завалевський, Н. І. Гущина, І. П. Василашко, О. В. Коршунова, О. О. Патрикеєва // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2021. - № 2/3. - С. 50-61. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано досвід впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій у закладах загальної середньої освіти на основі реалізації всеукраїнського інноваційного проєкту "Я - дослідник". Розглядаються поняття навчально-дослідницької діяльності, готовності до її здійснення та різні аспекти організації такої діяльності в освітньому процесі. Визначено теоретико-методологічні складники (мотиваційно-ціннісний, когнітивний, практично-діяльнісний, рефлексивно-оцінювальний) готовності: учнів - до здійснення навчально-дослідницької діяльності та вчителів - до організації такої діяльності. Охарактеризовано рівні готовності до дослідницької діяльності: високий, достатній та базовий. Представлено результати досліджень стану готовності до дослідницької діяльності здобувачів освіти з використанням ІТ- та STEM-технологій за визначеними складниками, показниками та рівнями. Подано опис педагогічних умов впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій у закладах загальної середньої освіти, як-от: удосконалення змісту навчального забезпечення та створення сучасного навчального контенту на основі дослідницького методу навчання та STEM-підходів; розроблення й реалізація комплексу управлінських рішень в експериментальних закладах на основі партнерської взаємодії не лише всіх учасників освітнього процесу, а й місцевої влади, роботодавців, представників бізнесу та інших стейкхолдерів; створення науково-методичного супроводу для підготовки вчителів та набуття ними практичного досвіду з розвитку дослідницької компетентності здобувачів освіти на основі STEM- та ІТ-підходів; участь команд шкіл у різноманітних фестивалях, конкурсах, змаганнях, інших мотиваційних заходах STEM та дослідницького напрямів. Представлено комплекс інноваційних освітніх продуктів, до якого увійшли навчальні та навчально-методичні посібники серії "Я - дослідник" для середньої ланки освіти, дидактична система природничо-математичної початкової освіти "Я - дослідник 2.0" у першому циклі початкової школи. Висвітлено перспективні тенденції подальшого впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій у закладах загальної середньої освіти на основі дидактичної системи природничо-математичної початкової освіти "Я - дослідник 2.0".



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського