Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (40)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Горошкіна О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Горошкіна О. М. 
Лінгводидактичні засади навчання української мови в старших класах природничо-математичного профілю : Моногр. / О. М. Горошкіна; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Альма-матер, 2004. - 362 c. - Бібліогр.: 324 назв. - укp.

Розкрито теоретичні та психолого-педагогічні засади навчання української мови, зміст мовної освіти у школах природничо-математичного профілю. Проаналізовано напрямки діяльності вчителя-словесника в середніх освітніх закладах даного профілю. Розглянуто питання навчання старшокласників рецептивних видів мовленнєвої діяльності, удосконалення правописних умінь і навичок. Описано технологію, форми та методи навчання української мови.

Раскрыты теоретические и психолого-педагогические основы обучения украинскому языку, содержание речевого образования в школах природоведческо-математического профиля. Проанализированы направления деятельности учителя-словесника в средних образовательных заведениях данного профиля. Рассмотрены вопросы обучения старшеклассников рецептивных видов речевой деятельности, усовершенствования правописных умений и навыков старшеклассников. Описаны технология, формы и методы обучения украинскому языку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912.0

Шифр НБУВ: ВА648618 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Горошкіна О.  
Словник-довідник з української лінгводидактики / О. Горошкіна, Н. Єсаулова, О. Лук'янченко, Н. Мордовцева, А. Нікітіна. - К. : Ленвіт, 2003. - 150 c. - укp.

Розкрито значення основних українських лінгводидактичних понять, які сприяють розвиткові методики навчання мови. До кожного терміну наведено методичну характеристику. Викладено стислі відомості про сучасних українських учених-методистів, що беруть безпосередню участь у розробці теоретичних засад методичної науки та сприяють підготовці вчителів-словесників до навчання української (рідної та державної) мови в період реформування освіти в Україні.

Раскрыто значение основных украинских лингводидактических понятий, способствующих развитию методики обучения языку. Для каждого термина приведена методическая характеристика. Изложены краткие сведения о современных украинских ученых-методистах, принимающих непосредственное участие в разработке теоретических основ методической науки и содействующих подготовке учителей-словесников по обучению украинского (родного и государственного) языка в период реформирования образования в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1 я212 + Ш141.4-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Олександр Галич - особистість, учений, громадянин : зб. наук. пр., присвяч. 60-річчю д-ра філол. наук, проф., засл. діяча науки і техніки України О.Галича / уклад.: О. М. Горошкіна; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Знання, 2008. - 382 c. - укp.

Висвітлено життєвий шлях і творчу діяльність О.А.Галича - доктора філологічних наук, професора, завідувача кафедри української літератури Луганського національного педагогічного університету, директора Східного філіалу Інституту літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України. Наведено результати наукових досліджень з питань теорії та історії літератури. Проаналізовано творчість І.Франка, О.Гончара, М.Ган, Т.Осьмачки, П.Шафарика, І.Шмельова, В.Підмогильного, П.Сороки, І.Жиленко, В.Слапчука, В.Ксеніна.

Освещены жизненный путь и творческая деятельность А.А.Галича - доктора филологических наук, профессора, заведующего кафедры украинской литературы Луганского национального педагогического университета, директора Восточного филиала Института литературы им. Т.Г.Шевченко НАН Украины. Приведены результаты научных исследований по вопросам теории и истории литературы. Проанализировано творчество И.Франко, О.Гончара, М.Ган, Т.Осьмачки, П.Шафарика, И.Шмелева, В.Подмогильного, П.Сороки, І.Жиленко, В.Слапчука, В.Ксенина.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш.г(4УКР)6дГалич,О.А.я434 + Ш.я434

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА699463 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Горошкіна О. М. 
Риторична культура вчителя в умовах профілізації / О. М. Горошкіна, А. В. Нікітіна, Л. О. Попова, О. М. Рудіна, Л. В. Порохня; Упр. освіти і науки Луган. облдержадмін. - Луганськ : СПД Рєзніков В.С., 2007. - 56 c. - укp.

Викладено теоретичні відомості про риторику як науку та навчальну дисципліну, охарактеризовано складові риторичної культури вчителя. Розкрито вплив ораторського мистецтва на формування ціннісних особистісних якостей - культури мислення, виразність мовлення, тактовності, толерантності, поваги до співрозмовника, виконавської майстерності. Розглянуто основні ознаки класичної та сучасної гуманістичної риторики, проаналізовано її взаємозв'язок з філософією, лінгвістикою, логікою, етикою, естетикою та еристикою. Розроблено рекомендації щодо застосування елементів риторики на уроках української мови в старших класах профільної школи.

Изложены теоретические сведения о риторике как науке и учебной дисциплине, охарактеризованы составляющие риторической культуры учителя. Показано влияние ораторского искусства на формирование ценностных личностных качеств - культуру мышления, выразительность речи, тактичность, толерантность, уважение к собеседнику, исполнительское мастерство. Рассмотрены основные признаки классической и современной гуманистической риторики, проанализирована ее взаимосвязь с философией, лингвистикой, логкикой, этикой, эстетикой и эристикой. Разработаны рекомендации по использованию элементов риторики на уроках украинского языка в старших классах профильной школы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421 + Ш141.4-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА698599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бакум З. П. 
Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах : підручник / З. П. Бакум, М. М. Барахтян, І. В. Гайдаєнко, А. Г. Галетова, О. М. Горошкіна, О. В. Караман. - К. : Ленвіт, 2009. - 400 c. - Бібліогр.: с. 397-399. - укp.

Наведено характеристику методики навчання української мови як науки та фахової дисципліни. Розкрито принципи побудови шкільних підручників, описано структуру уроку мови. Розглянуто варіативність змісту курсу "Рідна мова" у V - IX та X - XI класах, проаналізовано особливості викладання української мови у школах з російською мовою навчання. Наведено класифікацію уроків, охарактеризовано сучасні методи та прийоми навчання української мови. Розглянуто методики вивчення фонетики, графіки, орфоепії, лексикології, фразеології, будови слова і словотвору, морфології, орфографії, синтаксису та пунктуації, а також стилістики та риторики, проаналізовано особливості організації словникової роботи та роботи з розвитку зв'язного мовлення учнів, встановлено вимоги до формування мовної особистості старшокласника. Розкрито роль і місце позакласної роботи в системі навчання української мови, визначено шляхи та засоби підвищення кваліфікації вчителів-словесників.

Приведена характеристика методики обучения украинского языка как науки и специальной дисциплины. Раскрыты принципы построения школьных учебников, описана структура урока языка. Рассмотрена вариативность содержания курса "Родная речь" в V - IX и X - XI классах, проанализированы особенности обучения украинскому языку в школах с русским языком преподавания. Дана классификация уроков, охарактеризованы современные методы и приемы обучения украинскому языку. Рассмотрены методики изучения фонетики, графики, орфоэпии, лексикологии, фразеологии, строения слова и словообразования, морфологии, орфографии, синтаксиса и пунктуации, а также стилистики и риторики, проанализированы особенности организации словарной работы и работы по развитию связной речи учащихся, установлены требования к формированию языковой личности старшеклассника. Раскрыты роль и место внеклассной работы в системе обучения украинскому языку, определены пути и средства повышения квалификации учителей-филологов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715257 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Горошкіна О. М. 
Уроки української мови: від планування до проведення : метод. посіб. / О. М. Горошкіна, Л. О. Попова; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка". - Луганськ, 2009. - 132 c. - Бібліогр.: с. 125-132. - укp.

Розглянуто проблеми сучасного уроку української мови. Проаналізовано теоретичні засади технології уроку та подано практичні матеріали до його проведення. Запропоновано схему аналізу уроку української мови.

Рассмотрены проблемы современного урока украинского языка. Проанализированы теоретические основы технологии урока и даны практические материалы к его проведению. Предложена схема анализа урока украинского языка.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713167 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Горошкіна О. М. 
Методика навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах III-го ступеня природничо-математичного профілю : Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О. М. Горошкіна; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 39 c. - укp.

Здійснено теоретико-експериментальне дослідження проблеми змісту та технології навчання української мови у старших класах природничо-математичного профілю. Запропоновано комунікативно-когнітивну методику навчання української мови, що базується на соціокультурологічному, комунікативно-діяльнісному, функціонально-стилістичному підходах. Науково обгрунтовано концептуальні підходи до відбору змісту навчання й використання адекватних йому форм, методів, засобів навчання. Розроблено систему вправ, що сприяють удосконаленню комунікативної компетентності випускників шкіл природничо-математичного профілю. Визначено роль тридиційних, інтерактивних методів навчання, показано особливості їх застосування. Значну увагу приділено характеристиці основних засобів навчання української мови як державної, зокрема підручника, зошита з друкованою основою, технічних засобів навчання. Визначено, що основним засобом навчання є професійно орієнтований текст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912

Шифр НБУВ: РА339272 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Караман С. О. 
Сучасна українська літературна мова : навч. посіб. / С. О. Караман, О. В. Караман, М. Я. Плющ, М. І. Степаненко, О. М. Горошкіна. - К. : Літера, 2011. - 560 c. - (Вища шк.: б-ка студ., вчителя, методиста). - укp.

Розглянуто питання фонетики та фонології, орфоепії, графіки й орфографії, лексикології та фразеології, лексикографії, морфеміки, словотвору, морфології, синтаксису та пунктуації. Визначено функції мови, походження української мови, писемну й усну форми української літературної мови (УЛМ). Висвітлено історію української писемності, джерела УЛМ, давні українські та сучасні територіальні діалекти, колоритно-стильові різновиди мовлення.

Рассмотрены вопросы фонетики и фонологии, орфоэпии, графики и орфографии, лексикологии и фразеологии, лексикографии, морфемики, словообразования, морфологии, синтаксиса и пунктуации. Определены функции языка, происхождение украинского языка, письменная и устная формы украинского литературного языка (УЛЯ). Освещены история украинской письменности, источники УЛЯ, древние украинские и современные территориальные диалекты, колоритно-стилевые разновидности речи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-923.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС50417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Горошкіна О. М. 
Формування мовної особистості учня : навч.-метод. вид. / О. М. Горошкіна, О. М. Рудіна, О. С. Кузьмішина, Н. В. Мордовцева, А. В. Нікітіна, Л. О. Попова; Упр. освіти і науки Луган. облдержадмін. - Луганськ : [СПД Рєзніков В.С.], 2008. - 212 c. - укp.

Розглянуто сучасні науково-методичні підходи щодо викладання української мови у загальноосвітній школі. Проаналізовано особливості навчання учнів рецептивних та продуктивних видів мовленнєвої діяльності, зокрема, аудіювання, діалогічного, монологічного та писемного мовлення та розвитку механізму слухової пам'яті. Розкрито можливості використання лінгвістичних мініатюр як засобів формування мовної компетенції учнів. Проаналізовано особливості викладання української мови у середніх класах загальноосвітньої школи. Показано роль регіонального компонента у формуванні соціокультурної компетенції учнів. Розкрито виховні можливості фольклорних жанрів, розроблено рекомендації щодо використання народних творів на уроках української мови з метою формування мовної та соціокультурної компетенцій учнів.

Рассмотрены современные научно-методические подходы к преподаванию украинского языка в общеобразовательной школе. Проанализированы особенности обучения учеников рецептивным и продуктивным видам речевой деятельности, в частности, аудированию, диалогической, монологической и письменной речи, описаны механизмы развития слуховой памяти. Раскрыты возможности использования лингвистических миниатюр как средств формирования речевой компетенции учеников. Проанализированы особенности обучения украинскому языку в средних классах общеобразовательной школы. Показана роль регионального компонента в формировании социокультурной компетенции учеников. Раскрыты воспитательные возможности фольклорных жанров, разработаны рекомендации по их использованию на уроках украинского языка с целью формирования речевой и социокультурной компетенции учащихся.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА722700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Горошкіна О. М. 
Формування мовної особистості учня : [посіб. для вчителів] / О. М. Горошкіна, О. С. Кузьмішина, Н. В. Мордовцева, А. В. Нікітіна, Л. О. Попова; Луган. облдержадмін., Луган. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - [2-ге вид., допов. і переробл.]. - Луганськ : Рєзніков В. С., 2009. - 301 c. - укp.

Розкрито теоретичні засади формування мовної особистості випускника. Розглянуто особливості формування мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетенції учнів. Показано, що формування мовної компетенції містить удосконалення знань мовної системи - інструментарію формування мовної, мовленнєвої, комунікативної компетентностей учнів. В процесі формування мовленнєвої компетенції передбачено засвоєння учнями мовленнєвознавчих понять, на підставі яких формуються вміння та навички в різних видах мовленнєвої діяльності - аудіюванні, читанні, говорінні, письмі. Обгрунтовано соціокультурну компетенцію на розумінні мови як носія культурних цінностей, основи професійного становлення людини, засобу формування мовної картини світу.

Раскрыты теоретические принципы формирования языковой личности/индивидуальности выпускника. Рассмотрены особенности формирования языковой, речевой и социокультурной компетенции учеников. Показано, что формирование языковой компетенции вмещает усовершенствование знаний языковой системы - инструментария формирования языковой, речевой, коммуникативной компетентностей учеников. В процессе формирования речевой компетенции предусмотрено усвоение учениками языковедческих понятий, на основе которых формируются умения и навыки в разных видах речевой деятельности - аудирование, чтение, разговор, письмо. Обоснована социокультурная компетенция на понимании языка как носителя культурных ценностей, основы профессионального становления человека, способа формирования языковой картины мира.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Горошкіна О. М. 
Соціокультурний потенціал шкільних підручників з української мови / О. М. Горошкіна // Освіта на Луганщині. - 2011. - № 2. - С. 230-233. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Порушено проблему формування соціокультурної компетенції учнів за допомогою підручника з української мови, визначено місце, компоненти соціокультурної компетенції як мети мовної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Горошкіна О. М. 
Жанровий аспект розвитку мовлення учнів / О. М. Горошкіна // Освіта та педагогічна наука. - 2012. - № 2. - С. 5-10. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто проблему впровадження жанрового аспекту розвитку мовлення учнів. Запропоновано відбір жанрів для вивчення, систему вправ, спрямовану на підвищення жанрової компетенції учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Горошкіна О. 
Лінгводидактичні засади викладання курсу "Методика викладання лінгвістичних дисциплін" у магістратурі / О. Горошкіна // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Філол. науки. - 2012. - № 24. - С. 119-127. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Визначено мету, завдання курсу "Методика викладання лінгвістичних дисциплін", закономірності, загальнодидактичні та специфічні принципи навчання лінгвістичних дисциплін у вищих закладах освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Педагогічна риторика: історія, теорія, практика : монографія / О. А. Кучерук, Н. Б. Голуб, О. М. Горошкіна, С. О. Караман, О. В. Караман; ред.: О. А. Кучерук; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Київ : КНТ, 2016. - 257 c. - укp.

Висвітлено історичні аспекти риторики крізь призму розвивального педагогічного впливу. Розглянуто актуальні теоретичні та практичні питання риторизації діяльності педагога, зокрема вчителя-словесника. Охарактеризовано стилі та жанри педагогічного красномовства. Розкрито питання формування культурологічної компетентності старшокласників у процесі навчання української літератури. Розглянуто мовленнєві стратегії та тактики в риторичній діяльності педагога. Увагу приділено розвитку у студентів-філологів умінь образного мовлення шляхом наслідування риторичних текстів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808543 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського