4. |
Горбенко М. Вплив занять фізичною культурою на студентів перших курсів і їх розумову діяльність / М. Горбенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 22. - С. 57-61. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.У системі переважних орієнтацій у студентів фізичну культуру розглянуто як засіб та метод фізичного виховання, необхідний для задоволення потреби у самовираженні особистості, підвищенні її соціальної активності. Досвід показує, що основна маса студентів усвідомлює необхідність занять фізичною культурою, але водночас спостерігається невідповідність між активним засвоєнням цієї цінності та орієнтації на неї. В системе преобладающих ориентаций у студентов физическая культура рассматривается как средство и метод физического воспитания, необходимое для удовлетворения потребности в самовыражении личности, повышении ее социальной активности. Опыт показывает, что основная масса студентов сознает необходимость занятий физической культурой, однако наблюдается несоответствие между активным усвоением этой ценности и ориентации на нее. The physical culture is surveyed in a system of prevailing orientations at the students as an agent and method of physical education necessary for satisfaction of the want in self-expression of the person, rising of its social activity. The experiencedisplays, that basic mass of the students understands necessity of employment by physical culture. The disharmony between an awake digestion of this value and orientation to it is at the same time observed. Ключ. слова: фізична культура, студент, розумова діяльність Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.153.18
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
9. |
Горбенко М. Проблеми індивідуалізації у фізичному вдосконаленні школярів / М. Горбенко // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2014. - Вип. 34. - С. 34-40. - Бібліогр.: 7 назв - укp.Розкрито проблеми індивідуалізації у фізичному вдосконаленні школярів, які є дієвим, ефективним та потужним засобом виховання фізично і гармонійно розвиненої особистості школярів. У сучасній вітчизняній та зарубіжній літературі накопичений значний як емпіричний, так і теоретичний матеріал, який засвідчує, що використання індивідуального підходу у фізичному вихованні як складової частини здорового способу життя неможливо здійснювати без усебічних знань про особливості розвитку дитини і діалектичного підходу при педагогічному аналізі численних даних, отриманих і накопичених у фізіології, морфології, психології, антропології, генетиці та інших науках про людину. Визначено, що близько половини школярів молодшого, середнього і старшого віку мають середній рівень працездатності. Однак, третина школярів молодшого і середнього віку й одна четверта частина старшого віку мають високу працездатність. Менше школярів у всіх вікових групах з низьким рівнем працездатності. Звертає на себе увагу, що від молодшого до середнього і потім до старшого шкільного віку збільшується група школярів з низьким вихідним рівнем працездатності. Це може бути пов’язане з деякими факторами, які тривало впливають на організм, у тому числі і впливи високого сумарного навчального навантаження в шкільні роки. Установлено, що одним із шляхів вирішення проблеми індивідуалізації може бути створення спеціальних умов для фізично ослаблених дітей, які практично становлять основний контингент функціонально не підготовлених до школи учнів. Це такі умови: полегшення програми, обмеження кількості уроків на день з 35-хвилинною тривалістю, уведення обмеженої кількості занять у середині тижня, корекція навчальних планів тощо. Але головна увага повинна приділятись удосконаленню організаційно-методичних основ занять фізичними вправами з дітьми і підлітками за умов загальноосвітньої школи. Раскрыты проблемы индивидуализации в физическом совершенствовании школьников, которые являются действенным, эффективным и мощным средством воспитания физически и гармонично развитой личности школьников. В современной отечественной и зарубежной литературе накоплен значительный как эмпирический, так и теоретический материал, который показывает, что использование индивидуального подхода в воспитании как составной части здорового образа жизни невозможно осуществлять без всесторонних знаний об особенностях развития ребенка и диалектического подхода при педагогическом анализе многочисленных данных, полученных и накопленных в физиологии, морфологии, психологии, антропологии, генетике и других науках о человеке. Определено, что около половины школьников младшего, среднего и старшего возраста имеют средний уровень работоспособности. Однако, треть школьников младшего и среднего возраста и одна четвертая часть старшего возраста имеют высокую работоспособность. Меньше школьников во всех возрастных группах с низким уровнем работоспособности. Обращает на себя внимание, что от младшего к среднему и затем к старшему школьному возрасту увеличивается группа школьников с низким исходным уровнем работоспособности. Это может быть связано с некоторыми факторами, которые длительно влияют на организм, в том числе и влияние высокой суммарной учебной нагрузки в школьные годы. This paper based on systematization and analysis of the literature reveals the problems of individualization of physical development in students that are effective and powerful tool in training physically and harmonious developed personality of students. In today's domestic and foreign literature is accumulated the considerable empirical as well as theoretical material proving that the use of individual approach in physical education as a part of healthy lifestyle can not be realized without comprehensive knowledge about the features of the child and dialectical approach to pedagogical analysis of numerous data received and accumulated in physiology, morphology, psychology, anthropology, genetics and other sciences about a man. It was determined that about half of junior, middle and older schoolchildren have an average level of efficiency. However, one-third of primary school and middle age children, and one-quarter of seniors have a high efficiency. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ
|