Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (13)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Гомілко О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 14
Представлено документи з 1 до 14

      
Категорія:    
1.

Виклик глобалізації : Зб. наук. пр. / ред.: О. Гомілко; Укр. філософ. фонд. - К. : "Стилос", 2001. - 205 c. - укp.

Висвітлено проблему глобалізації сучасного світу. Проаналізовано основні концепції глобалізації, що існують у сучасному філософсько-політичному дискурсі. Розглянуто паттерни сприйняття глобальних процесів у різних країнах і культурних традиціях (Великобританія, Канада, Франція, США).


Індекс рубрикатора НБУВ: А7 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА619811 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гомілко О.  
Відмова від тіла: метафізична помилка сучасного фемінізму / О. Гомілко // Філософ. думка. - 2001. - № 1. - С. 91-100. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф74(0),8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Гомілко О.  
Метафізика тілесності: концепт тіла у філософському дискурсі / О. Гомілко. - К. : Наук. думка, 2001. - 340 c. - Бібліогр.: 138 назв. - укp.

Проаналізовано становлення сучасного дискурсу тіла та виокремлено його основні етапи, які відображають критичне осмислення, заперечення та спростування метафізичного принципу десоматизації людини, властивого модерній філософії. Всебічно розглянуто засадничу роль тілесності в конституюванні соціальної реальності й основних соціокультурних феноменів.

Проанализированы вопросы возникновения современного дискурса тела и выделены его основные этапы, которые отражают критическое осмысление, отрицание и отвержение метафизического принципа десоматизации человека, свойственного модерной философии. Всесторонне рассмотрена основополагающая роль телесности в конституировании социальной реальности и основных социокультурных феноменов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА623784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гомілко О.  
Ідея університету під питанням фулбрайтерів / О. Гомілко // Філософ. думка. - 2006. - № 1. - С. 137-146. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(0)ж

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Концепція мультикультуралізму : зб. наук. пр / ред.: О. Є. Гомілко. - К. : Стилос, 2005. - 143 c. - (Філософ. контакти Україна - Канада). - укp.

Наведено результати аналізу концепції "політики визнання" відомого канадського науковця Ч.Тейлора, розкрито особливості її осмислення американськими вченими. Висвітлено витоки, альтернативи та дискусійні питання мультикультуризму. Розглянуто такі важливі для сучасності теми, як Інший, культурні відмінності, самовизначення поліетнічного суспільства.

Приведены результаты анализа концепции "политики признания" известного канадского ученого Ч.Тейлора, раскрыты особенности ее осмысления американскими учеными. Освещены истоки, альтернативы и дискуссионные вопросы мультикультуризма. Рассмотрены такие важные для современности темы, как Иной, культурные отличия, самоопределение полиэтнического общества.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: АО266585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гомілко О. М. 
Мішана гранична задача для рівняння Гельмгольца в прямолінійно-круговій області / О. М. Гомілко, В. І. Денисенко // Наук. вісті НТУУ "КПІ". - 2005. - № 5. - С. 136-139. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наведено алгоритм побудови розв'язку плоскої мішаної граничної задачі для рівняння Гельмгольца в прямолінійно-круговій області. Запропоновано підхід, що грунтується на сумісному використанні методу часткових областей та принципу відбиття через відрізок для розв'язків рівняння Гельмгольца.


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.626.1-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гомілко О. Є. 
Феномен тілесності : автореф. дис... д-ра філос. наук / О. Є. Гомілко; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2007. - 36 c. - укp.

Проведено систематичне дослідження феномену тілесності як сутнісної характеристики людського буття та універсальної філософської ідеї, що розглянута як важливий дослідницький інструмент у сфері гуманітарного пізнання. Визначено основні етапи тілесності у генезі її концептуалізації в історії філософії. Висвітлено основні парадигми тілесності як ресоматизаційні стратегії сучасного мислення та аналітику її культурних сенсів. Проведено онтологічне обгрунтування тілесності як ключового філософського концепту та соціально-культурного феномену, викладено онтроантропологічний підхід у дослідженні її феномену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352905 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Андрущенко В. П. 
Філософія і методологія розвитку вищої освіти України в контексті євроінтеграційних процесів : монографія / В. П. Андрущенко, М. І. Бойченко, Л. С. Горбунова, В. С. Лутай, О. Є. Гомілко; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. - К. : Пед. думка, 2011. - 319 c. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми вищої школи в контексті сучасної філософії освіти. Розглянуто основні парадигми розвитку вищої освіти, місце та роль університету за умов суспільних викликів. Проаналізовано методологічні орієнтири сучасної філософії освіти, евристичний потенціал конструкту суспільства знань, актуальні питання зарубіжної філософії освіти. Увагу приділено проблемі інтеграції тенденцій в освітньому просторі. Вивчено теоретичний і практичний досвід впровадження ідей Болонського процесу у систему вищої освіти України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) + Ч484(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА749951 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Ткачук М. Л. 
Філософська освіта в Україні: історія і сучасність : монографія / М. Л. Ткачук, І. А. Бондаревська, Ю. І. Сватко, О. Є. Гомілко, М. А. Мінаков, В. І. Менжулін, В. П. Козловський, С. І. Головащенко, І. Я. Лисий, В. І. Кебуладзе; ред.: Л. Мечова; Нац. ун-т "Києво-Могилян. акад.". - К. : Аграр Медіа Груп, 2011. - 420 c. - укp.

Проаналізовано процес становлення і розвитку філософської освіти (ФО) на українських землях, висвітлено етапи її історії та проблеми сьогодення. Описано вольфіанську систему ФО та особливості її рецепції викладачами Києво-Могилянської академії. Розкрито філософські, методологічні та методичні засади бібліологічної освіти в Київській духовній академії наприкінці ХІХ - початку ХХ ст. Увагу приділено університету св. Володимира в історії вітчизняної ФО, а також ФО в радянській Україні (1920-ті - середина 1980-х рр.), трансформації ФО в Україні у 1986 - 1995 рр. Висвітлено перспективи ФО в державі у контексті стратегічних завдань ЮНЕСКО в галузі філософії у сучасний період, освітній потенціал історико-філософської біографістики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю0 р(4УКР) + Ю3(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА746297 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гомілко О. 
Глобальність світу та єдність думки: за матеріалами позачергового світового філософського конгресу (Делі, Індія, 15 - 17 грудня 2006 року) / О. Гомілко // Філос. освіти. - 2008. - № 1/2. - С. 318-329. - укp.

Проведено огляд роботи Позачергового світового філософського конгресу на тему: "Філософія в епоху формування глобального світу", організованого Міжнародною федерацією філософських товариств, який відбувся в Делійському університеті. Подано зміст роботи пленарних засідань: "Глобальне суспільство для миру та прогресу: проблеми та перспективи", "Роль науки, технології та економіки у формуванні глобального світу", "Мистецтво, література та мораль як чинники єдності людства" та чотирьох симпозіумів: "Майбутнє цивілізації у постмодерному світі", "Буддизм та соціальний порядок", "Філософія та якість життя у постмодерному світі", "Буддизм та соціальний порядок", "Філософія є глобальною чи регіональною", "Філософія та якість життя у постмодерному світі".

Представлен обзор работы Внеочередного мирового философского конгресса на тему "Философия в эпоху формирования глобального мира", организованного Международной федерацией философских обществ, который состоялся в Делийском университете. Описано содержание работы пленарных заседаний: "Глобальное общество для мира и прогресса: проблемы и перспективы", "Роль науки, технологии и экономики в формировании глобального мира", "Искусство, литература и мораль как факторы единства человечества" и четырех симпозиумов: "Будущее цивилизации в постмодерном мире", "Буддизм и социальный порядок", "Философия и качество жизни в постмодерном мире", "Буддизм и социальный порядок", "Философия является глобальной или региональной", "Философия и качество жизни в постмодерном мире".

Presented an overview of the Extraordinary World Congress of Philosophy on "Philosophy in the epoch of formation of the global world", organized by the International Federation of Philosophical Societies, which was held at Delhi University. Briefly describe the content of the plenary: "The Global Society for Peace and Progress: Problems and Prospects", "The role of science, technology and economy in shaping the global world" and "Art, literature and morality as factors in the oneness of humanity and four workshops:" The Future civilization in the postmodern world", "Buddhism and Social Order", "Philosophy and the quality of life in a postmodern world", "Buddhism and Social Order","Philosophy is a global or regional", "Philosophy and the quality of life in the postmodern world".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*1 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Горбунова Л. 
Мультикультуралізм як теоретична та практична проблема: орієнтири для освіти / Л. Горбунова, І. Предборська, К. К Джилл, М. Степко, О. О Гомілко, О. Шевченко, Н. Кочубей, А. Корецька, О. Ляхвацька, М. Бойченко, О. Грива, T. Грищенко, О. Садикова // Філос. освіти. - 2009. - № 1/2. - С. 184-225. - укp.

Сформульовано філософсько-методологічні підходи до дослідження мультикультурної освіти в Україні та актуалізовано проблематику, пов'язану з реалізацією мультикультурних політичних проектів. Звернено увагу на багаторівневе змістове наповнення категорій "мультикультуралізм", "трансгресія" як вихід за межі культурної традиції та подолання етнокультурних і конфесійних меж, творення конструктивно-комунікативного простору створення майбутнього. Проаналізовано досвід американської системи мультикультурної освіти, відзначено українські особливості міжкультурних стосунків, а саме: взаємовідносини мов і культур, представники яких живуть в Криму; проблема якості освіти, плагіату, складності існуючих європейських політичних практик, досвід реалізації мультикультурної політики на прикладі швейцарської моделі. Осмислено практичні проблеми мультикультурного розвитку.

Сформулированы философско-методологические подходы к исследованию мультикультурного образования в Украине и актуализирована проблематика, связанная с реализацией мультикультурных политических проектов. Обращено внимание на многоуровневое смысловое наполнение категорий "мультикультурализм", "трансгрессия" как выход за пределы культурной традиции и преодоление этнокультурных и конфессиональных границ, создание конструктивно-коммуникативного пространства созидания будущего. Проанализирован опыт американской системы мультикультурного образования. Отмечены украинские особенности междукультурных отношений, а именно: взаимоотношения языков и культур, представители которых живут в Крыму, проблема качества образования, проблема плагиата, сложности существующих европейских политических практик; опыт реализации мультикультурной политики на примере швейцарской модели. Осмысленны практические проблемы мультикультурного развития.

The theoretical and methodological problems of multiculturalism, the realization of multicultural political projects which generate the realization of multicultural political projects which generate the global context for making of the contemporary educational strategies were examined during discussion. The participants of the round table have paid special attention to analysis of experience of American multicultural education's system, Ukrainian peculiarities of cross-cultural relations, complexities, and diversities of European political practices. The search of philosophical bases for comprehension of arising practical problems of the multicultural development was a subject of debate as well.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.153 + Ч34(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гомілко О. 
Освіта в Україні: дух та тіло / О. Гомілко // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 269-276. - укp.

Подано огляд наукового видання "Покликання університету", що вийшло друком у 2005 р. за фінансової та експертної підтримки Програми академічних обмінів ім. Фулбрайта. Порівняльний аналіз поданих у збірці матеріалів з проблем трансформації науки та освіти, написаних у різні часи пострадянської історії України, дозволяє прослідкувати процеси становлення дискурсу освіти в Україні. Метою створення книги є з'ясування місця саморефлексії в освіті, що втілює її дух, який прагне змінити тіло освіти (її наявний стан); обговорення долі та статусу університету в Україні та сучасному світі; розгляд проблем, що стосуються етичного виміру освіти; аналіз виникнення нових дисциплін в системі університетської освіти з погляду їх відповідності вимогам сучасного суспільства; визначення функцій українських студій в сучасному українському університеті. Зазначено, що розгляд матеріалів збірки надає можливість побачити вплив науковців, викладачів, освітян на стан освіти в Україні та його трансформацію в часі.

Проведен обзор научного издания "Призвание университета", вышедшего в 2005 г. при финансовой и экспертной поддержке Программы академических обменов им. Фулбрайта. Сравнительный анализ материалов сборника по проблемам трансформации науки и образования, написанных в разные времена постсоветской истории Украины, дает возможность проследить процессы становления дискурса образования в Украине. Цель создания книги: выяснение места саморефлексии в образовании, олицетворяющей ее дух, который стремится изменить тело образования (ее нынешнее положение); обсуждение статуса университета в Украине и современном мире; рассмотрение проблем, касающихся этического измерения образования; анализ возникновения новых дисциплин в университетском образовании с позиции их соответствия требованиям современного общества; определение функций украинских студий в современном украинском университете. В материалах сборника раскрыто влияние ученых, преподавателей, педагогов на состояние образования в Украине и его трансформацию во времени.

The article is devoted to the reviewing of the book СVocation of the University' (2005, the edition is carried out at support of Fulbright Exchange Program). The choice of the article subject is caused by the significance of the book that consists in revealing of the dynamics of the points of view on the problems of education in Ukraine, generalizing an intellectual experience in that field and inducing public discussion above mentioned problems. The materials contained in the book were written in the different periods of a post-soviet history of Ukraine. Their comparative analysis gives us an opportunity to trace the development of the discourse on education in Ukraine. The state of self-reflection is showing the productivity of the discourse. To transform the current body of education defines its intention. Addressing in the article serves not so much to emphasize their binary content, but as methodological tool of revealing how the body of education causes its spirit.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Навчальні потреби жінок в Україні: аналітичний звіт дослідження / О. О. Лазоренко, Н. Д. Чала, О. Є. Гомілко, А. В. Кожина; ред.: О. О. Лазоренко; League of Professional Women, Міжнародна некомерційна організація "CIVICUS". - Київ : Стилос, 2021. - 102 c. - Бібліогр.: с. 99-101 - укp.

Проаналізовано навчальні та сервісні потреб жінок в Україні з цільових груп проекту, а також описано бар'єри їх доступу до навчання і освіти дорослих (НОД). Окремий розділ враховує рекомендації та особливості ситуації в сфері НОД під впливом пандемії коронавірусу в Україні і світі. Звіт підготовлений за результатами якісних досліджень, замовлених загальнонаціональним соціологічним дослідженням у ракурсі НОД, аналізу урядових документів і державної статистики, значного масиву міжнародних даних. За структурою Звіт складається з 4 блоків: сучасний стан користування послугами НОД жінками; актуальні для сучасного світу та ринку праці навички та знання; бар'єри доступу і форми підтримки для НОД.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)42

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО37544 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Філософія освіти : навч. посіб. / В. П. Андрущенко, О. М. Бегаль, В. І. Бобрицька, В. М. Вашкевич, Р. М. Вернидуб, Н. М. Гайдич, В. О. Гальпєріна, О. Є. Гомілко, Л. С. Горбунова, В. П. Заблоцький, О. П. Кивлюк, С. Ф. Клепко, В. В. Кучеренко, Т. В. Матусевич, Л. П. Мелещенко, В. І. Муляр, Т. В. Новіцька, В. Л. Савельєв, Д. Б. Свириденко, І. В. Степаненко, С. О. Терепищий; ред.: В. П. Андрущенко; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім М. П. Драгоманова, 2018. - 341 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Презентовано сучасний стан філософії освіти як галузі філософського знання, яка покликана вирішувати проблеми в освіті на основі філософського аналізу. Динаміка змін світової цивілізації обумовлює трансформацію всіх сфер соціального життя та його інститутів. Безпосереднім чином актуалізовано переосмислення мети, завдань і характеру освіти, яка завжди виступає головним каналом історичної трансляції культурних цінностей і детермінантом соціального прогресу. Репрезентовано прагнення здійснити аналіз сукупності методів, способів, методології, які лежать в основі функціонування і розвитку теорії освіти. Це дозволить побачити той смисл і вимоги, які ставить час перед освітою. Це - нова роль освіти в цивілізаційному процесі, яка враховує специфіку самосвідомості особистості в умовах трансформації цінностей, які ставлять на перше місце не стільки оволодіння сумою знань, скільки розуміння сутності освітнього процесу. Українська філософія освіти виходить з того положення, що мета будь-якої освітньої системи полягає у формуванні такого практичного світогляду людини, який би краще поєднував її професійну діяльність із загальними цивілізаційними цінностями, закладеними в основу цієї системи. Оскільки філософія з часу свого виникнення завжди відігравала функцію теоретично-рефлексійного аналізу буття людини та його подальшого розвитку, то вона набула найважливішого значення і в становленні нових освітніх систем. В свою чергу освіта також впливає на філософію. Взаємодія між філософією і освітою завжди відігравала істотну роль у розвитку української системи освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА864736 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського