Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Винославська О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Психологічний ресурс простору вищої освіти : Зб. наук. пр. Вип. 1 / ред.: О. В. Винославська; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К. : Політехніка, 2004. - 123 с. - укp.

Проаналізовано особливості процесів гуманізації вищої освіти в Україні в психологічному, педагогічному та культурологічному аспектах. Висвітлено етико-психологічні проблеми професійної діяльності науково-педагогічних працівників ВНЗ, а також проблему психологічної готовності редакторів до професійної діяльності у комунікативному аспекті. Розглянуто питання розвитку практичної компоненти комунікативної компетентності фахівців у технічному університеті. Викладено інноваційні підходи до професійної підготовки менеджерів освіти.

Проанализированы особенности процессов гуманизации высшего образования в Украине в психологическом, педагогическом и культурологическом аспектах. Освещены этико-психологические проблемы профессиональной деятельности научно-педагогических работников ВУЗ, а также проблема психологической готовности редакторов к профессиональной деятельности в коммуникативном аспекте. Рассмотрены вопросы развития практической компоненты коммуникативной компетентности специалистов в техническом университете. Представлены инновационные подходы к профессиональной подготовке менеджеров образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314я43 + Ю940я43

Шифр НБУВ: Ж72923 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Винославська О. В. 
Психологія : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Винославська, О. А. Бреусенко-Кузнєцов, В. Л. Зливков, А. Ш. Апішева, О. С. Васильєва; ред.: О. В. Винославська; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К. : Фірма "ІНКОС", 2005. - 350 c. - укp.

Визначено предмет і завдання психології, розглянуто основні етапи її розвитку. Висвітлено теоретичні, методологічні та природничі засади наукової дисципліни та її взаємозв'язок з іншими науками. Наведено методи психологічних досліджень та обробки одержаних результатів. Розглянуто вікову періодизацію розвитку психіки та особливості будови мозку. Наведено відомості про пізнавальні та емоційно-вольові процеси, охарактеризовано психологічну структуру особистості та засоби саморегуляції діяльності індивіда. Розглянуто основні теорії мотивації, визначено сутність темпераменту, характеру, здібностей, самосвідомості, показано особливості їх формування. Визначено функції психологічного захисту та механізми його реалізації. Висвітлено питання соціальної психології, зокрема розглянуто феномени суспільно-психологічної інтеграції індивідів у групи та процеси групової динаміки. Проаналізовано особливості міжособистісного спілкування, розглянуто основні типи конфліктів, визначенно їх структуру, функції, шляхи запобігання та подолання. Наведено матеріали про масові психічні явища (громадську думку, колективне переживання, змагання, наслідування, навіювання), встановлено механізми їх виникнення та розглянуто сучасні засоби впливу на психологію мас. Проаналізовано вікові особливості студентів та основні етапи розвитку студентської групи.

Определены предмет и задания психологии, рассмотрены основные этапы ее развития. Освещены теоретические, методологические и естественные основы научной дисциплины и ее взаимосвязь с другими науками. Приведены методы психологических исследований и обработки полученных результатов. Рассмотрена возрастная периодизация развития психики и особенности строения мозга. Представлены сведения о познавательных и эмоционально-волевых процессах, охарактеризована психологическая структура личности и средства саморегуляции деятельности индивида. Рассмотрены основные теории мотивации, определена сущность темперамента, характера, способностей, самосознания, показаны особенности их формирования. Установлены функции психологической защиты и механизмы ее реализации. Освещены вопросы социальной психологии, в частности рассмотрены феномены общественно-психологической интеграции индивидов в группы и процессы групповой динамики. Проанализированы особенности межличностного общения, рассмотрены основные типы конфликтов, определена их структура, функции, пути предупреждения и решения. Приведены материалы о массовых психических явлениях (общественном мнении, коллективном переживании, соревновании, наследовании, навеивании), установлены механизмы их возникновения и рассмотрены современные средства влияния на психологию масс. Проанализированы возрастные особенности студентов и основные этапы развития студенческой группы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Винославська О. В. 
Людські стосунки : Навч. посіб. / О. В. Винославська, М. П. Малигіна. - К. : КВІЦ, 2001. - 84 c. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Охарактеризовано вертикальні та горизонтальні стосунки в колективі. Описано природу службових взаємовідносин, проаналізовано джерела агресії. Розглянуто найсерйозніші помилки у міжособистісних взаєминах.

Охарактеризованы вертикальные и горизонтальные отношения в коллективе. Описаны природа служебных взаимоотношений, проанализированы источники агрессии. Рассмотрены серьезные ошибки в межличностных взаимоотношениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю954я73

Шифр НБУВ: ВА628759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Карамушка Л. М. 
Основи психолого-управлінського консультування : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Л. М. Карамушка, Н. Л. Коломінський, М. В. Войтович, М. Є. Андрос, О. В. Винославська, А. Ф. Головченко, Т. В. Зайчикова, О. С. Ковальчук; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - К., 2002. - 135 c. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто можливості надання психологічної допомоги керівникам організацій щодо реалізації управлінських функцій. Проаналізовано форму психологічного забезпечення управлінського процесу в організаціях - психолого-управлінське консультування. Розкрито зміст даної форми консультування, проведені її порівняння з іншими формами психологічної допомоги керівникам. Охарактеризовано основні напрямки роботи психолога з організаційно-управлінської проблематики. Висвітлено підходи до оцінювання ефективності психолого-управлінського консультування в організаціях.

Рассмотрены возможности предоставления психологической помощи руководителям организаций относительно реализации управленческих функций. Проанализирована форма психологического обеспечения управленческого процесса в организациях - психолого-управленческое консультирование. Раскрыты содержание формы консультирования, проведено сравнение ее с другими формами психологической помощи руководителям. Охарактеризованы основные направления работы психолога по организационно-управленческой проблематике. Изложены подходы к оценке эффективности психолого-управленческого консультирования в организациях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.242я73

Шифр НБУВ: ВА630237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Винославська О.  
Нормовідповідність і самоідентифікація в структурі ідентичності педагога / О. Винославська, В. Зливков // Соц. психологія. - 2006. - № 4. - С. 113-119. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено специфіку функціонування нормовідповідності та значущих ідентифікацій в структурі ідентичності майбутнього педагога з метою гуманізації його професійної діяльності.


Ключ. слова: самоідентифікація, педагог
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.421 + Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Балл Г.  
Ідентичність викладача вищої школи в контексті ціннісних складових його професійної культури / Г. Балл, О. Винославська, В. Зливков // Соц. психологія. - 2011. - № 3. - С. 153-162. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Проблема професійної компетентності викладача є однією з тих, що найбільше непокоять українське суспільство. Зроблено спробу, скористатись результатами багатьох наукових досліджень, окреслити основні методологічні засади, яких необхідно дотримуватися у ході створення концепції професійної культури викладача.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Карамушка Л. М. 
Психологічні засади організаційного розвитку : монографія / Л. М. Карамушка, О. І. Бондарчук, О. В. Винославська, В. М. Івкін, О. С. Ковальчук; ред.: Л. М. Карамушка; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка. - К., 2013. - 204 c. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні засади забезпечення організаційного розвитку освітніх організацій (зміст, основні складові та рівні організаційного розвитку). На основі емпіричного дослідження проаналізовано основні напрями та труднощі організаційного розвитку освітніх організацій. Детально проаналізовано психологічні чинники, які впливають на ефективність забезпечення організаційного розвитку освітніх організацій (особливості розвитку конкурентоздатності освітніх організацій, особистісного розвитку менеджерів освіти, особливості підприємницької поведінки персоналу, етнопсихологічних характеристик персоналу та ін.).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю659.18 + Ч314.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА775351 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Винославська О. 
Психолого-педагогічний супровід застосування ІКТ у просторі вищої технічної освіти / О. Винославська // Вища шк.. - 2013. - № 11. - С. 71-79. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Зроблено дефініційний аналіз понять "інформація" та "знання" в психологічному контексті. Обгрунтовано необхідність інтеграції ІКТ і педагогічних технологій у едукаційному просторі вищої освіти. Визначено зміст і структуру соціальної відповідальності суб’єктів навчального процесу та екстраполяцію інформаційних ресурсів у когнітивні та етичні структури майбутніх фахівців технічного профілю, зокрема включення циклу тренінгів такої тематики, як "Соціальна відповідальність в інженерії та суспільство", "Діагностика рівня соціальної відповідальності особистості інженера" тощо. Досліджено можливості розвитку соціальної відповідальності майбутніх інженерів у напрямі створення і поширення користування інформаційними ресурсами.

Сделан дефинициальный анализ понятий "информация" и "знание" в психологическом контексте. Обоснована необходимость интеграции ИКТ и педагогических технологий в эдукационном пространстве высшего образования. Определены содержание и структура социальной ответственности субъектов учебного процесса. Исследована экстраполяция информационных ресурсов в когнитивные и этические структуры будущих специалистов технического профиля, в частности влияние цикла тренингов: "Социальная ответственность в инженерии и общество", "Диагностика уровня социальной ответственности личности инженера" и др. на становление и развитие психических процессов. Исследованы возможности развития социальной ответственности будущих инженеров в направлении создания и распространения информационных ресурсов в учебном процессе ВУЗ.

The article shows psychological meaning of correlation of concepts “information” and “knowledge”. The structure of social responsibility of teachers and students for transformation of information resources into knowledge and beliefs of new graduates of technical universities is described. Possibilities of development of social responsibility of engineers within professional activity, in particular, in the field of using information resources, their creation and distribution are shown.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Винославська О. В. 
Соціальний та психологічний контракти як умови реалізації принципів глобального договору у вищому навчальному закладі / О. В. Винославська // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 2. - С. 29-30. - укp.

The abstract considers the influence of social and psychological contracts on the development of corporative social responsibility at the technical university. The research has proved that the development of corporative social responsibility at the technical university is a complicated multivector process that can be realized on the basis of social and psychological contracts.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.0 + Ч481 в2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Винославська О. В. 
Дослідження впливу ІКТ на самоорганізацію і саморозвиток особистості / О. В. Винославська // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Сер. Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2014. - № 2. - С. 47-54. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) настільки глибоко ввійшли майже в усі сфери буття особистості, що спричиняють значний вплив на її розвиток. Надано теоретичний аналіз проблеми впливу ІКТ на користувачів і можливостей вивчення переваг і недоліків впливу ІКТ на самоорганізацію та саморозвиток особистості. Обгрунтовано актуальність дослідження проблем переведення у знання інформації, що розповсюджується через ІКТ, розробки комп'ютерних навчальних програм, а також збереження психічного та фізичного здоров'я користувачів ІКТ. Наведено текст розробленого опитувальника "Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі для самоорганізації та саморозвитку особистості".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Винославська О. В. 
Ціннісні складові професійної культури викладача вищої школи / О. В. Винославська, В. Л. Зливков // Вісн. Нац. техн. ун-ту України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2016. - № 3. - С. 93-101. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Роботу присвячено пам'яті Георгія Олексійовича Балла, людини і фахівця, який багато в чому допоміг становленню спеціалістів лабораторії метолодогії і теорії психології інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України та кафедри психології і педагогіки Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Проблема професійної культури викладача вищої школи, яка розглядається в статті, багато разів обговорювалась з ним. Зокрема, Г. О. Балл особливу увагу приділяв таким складникам професійної культури викладача вищої школи як нормативно-репродуктивні, що забезпечують усталеність засобів і способів функціонування людських спільнот і окремих осіб, і діалогічно-творчі, завдяки яким відбувається оновлення й розвиток людського буття. При цьому він підкреслював, що одним з нормативних смислів стосовно професії викладача вищої школи, як здійснювача суспільної функції, є налаштованість на педагогічну комунікацію, що будується на діалогічних засадах. Зазначено, що в останні роки дуже часто говорять про необхідність переведення частини, а подеколи й усіх лекційних занять у вищій школі на дистанційну форму навчання. Виправданням для таких нововведень начебто слугує наявність в Internet сучасних інформаційних ресурсів, необхідних для формування в майбутніх випускників ВНЗ усіх професійних компетенцій, перелік яких зазначається в програмах навчальних дисциплін. За умов, що склалися, публікація даної статті має нагадати усім працівникам вищої освіти, які важелі розвитку професійної культури майбутніх фахівців вища щкола може втратити через обмежену реалізацію принципу діалогічних засад в освіті через стрімке розповсюдження інформаційно-комунікаційних технологій і перехід на дистанційне навчання студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9 + Ч481.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29126:Філос.Псих.Пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Університет у сучасному суспільстві: місія, проблеми, виклики : колект. монографія / Г. І. Калінічева, В. Ю. Худолей, М. Ю. Чікарькова, Т. А. Васильєва, О. В. Винославська, Н. В. Глушко, З. І. Зайцева, Л. Г. Кириченко, Т. А. Майборода, О. М. Радченко, А. В. Фастівець, А. С. Воронцова, О. Б. Давліканова, Ю. В. Демченко, Л. М. Заліток, Е. М. Кісілюк, О. Й. Комариця, С. І. Лавриненко, Т. М. Макаренко, І. В. Перевозова, П. В. Сацький, Л. М. Стрільчук, А. Л. Філіпюк; ред.: Г. І. Калінічева; Приват. ВНЗ ''Міжнар. наук.-техн. ун-т ім. акад. Ю. Бугая''. - Чернігів : ЧНТУ, 2019. - 251 c. - укp.

Проаналізовано філософські, історичні, політологічні, правові та психолого-педагогічні проблеми функціонування університету як важливого соціального інституту, що формує інтелектуальну еліту нації. Висвітлено роль та суспільну місію університету в історії європейської цивілізації, вказано на напрями та тенденції розвитку університетської освіти в ХХ - ХХІ ст. Визначено складові модернізаційної стратегії розвитку системи вищої освіти України. Акцентовано увагу на європейських стандартах сучасної університетської освіти, соціальній відповідальності суб'єктів освітнього процесу за якість вищої освіти, специфіці фахової підготовки студентів у закладах вищої освіти України та впровадженні інноваційних технологій навчання в освітній процес з метою забезпечення конкурентоспроможності випускників на ринку праці. Важливе місце приділено проблемі збереження національної ідентичності університетської освіти України в контексті інтернаціоналізації освітнього простору, національно-культурній ідентичності студентів в полікультурному соціальному просторі сучасного університету та важливості національно-патріотичного виховання студентської молоді в умовах глобалізації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833470 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Вища освіта України в контексті цивілізаційних змін та викликів: стан, проблеми, перспективи розвитку : колект. монографія / Г. І. Калінічева, О. Є. Бродецький, О. В. Винославська, В. О. Гатченко, І. В. Горохолінська, Б. Л. Дем'яненко, В. М. Дем'яненко, З. І. Зайцева, Л. М. Заліток, О. О. Карпенко, О. А. Кривильова, С. І. Лавриненко, О. М. Любовець, А. А. Майстренко, П. В. Сацький, Н. Л. Сосницька, К. Б. Олексенко, Р. І. Олексенко, Г. В. Ортіна, І. О. Рижик, К. С. Тараненко, А. С. Чайковський, А. В. Фастівець, М. Ю. Чікарьова; ред.: Г. І. Калінічева; Приватний вищий навчальний заклад "Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая". - Київ : Фенікс, 2020. - 399 c. - Бібліогр. в знесках - укp.

Проаналізовано філософські, історичні, суспільно-економічні, психолого-педагогічні проблеми функціонування вищої освіти в контексті цивілізаційних змін і викликів. Висвітлено концептуальні засади розвитку університетської освіти в історії європейської цивілізації, вказано на становлення сучасних тенденцій та трендів у системі вищої освіти на глобальному та національному рівнях. Досліджено місії сучасних університетів, здійснено аналіз викликів, що стоять перед сучасною освітянською спільнотою. Акцентовано увагу на оновленні парадигми вищої освіти та важливості компетентнісного підходу у процесі підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Важливе місце приділено методичним і дидактичним аспектам організації освітньо-виховного процесу, складовим формування ціннісної системи в університетському середовищі та необхідності національно-патріотичного виховання молодого покоління України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА851592 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського