Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (54)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>A=Андрущенко Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Андрущенко В. П. 
Філософський словник соціальних термінів / В. П. Андрущенко, Т. В. Андрущенко, В. Г. Антонечко, В. С. Бакіров, Г. П. Балабанова, А. К. Бичко, І. В. Бичко, К. Ю. Богомаз, І. В. Бойченко. - 3-є вид., доповн. - К.; Х. : Вид-во "Р.И.Ф.", 2005. - 670 c. - укp.

Висвітлено досягнення соціальної філософії, наведено філософські визначення соціальних термінів.

Освещены достижения социальной философии, приведены философские определения социальных терминов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6я212

Шифр НБУВ: ВА664347 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Андрущенко Т. І. 
Феномен естетичного (філософсько-історичний аналіз) / Т. І. Андрущенко. - К. : Знання України, 2007. - 270 c. - укp.

Розкрито унікальну роль естетичного у житті людини та суспільства. Викладено теоретико-методологічні та світоглядні аспекти дослідження феномену естетичного у філософії та культурі. Висвітлено проблему естетичного в античній філософії та культурі, філософії середніх віків, епох Ренесансу та Просвітництва, філософії марксизму. Особливу увагу приділено категорії естетичного у філософії та культурі модернізму та пост-модернізму.

Раскрыта уникальная роль эстетического в жизни человека и общества. Изложены теоретико-методологические и мировоззренческие аспекты исследования феномена эстетического в философии и культуре. Освещена проблема эстетического в античной философии и культуре, философии средних веков, эпох Ренессанса и Просвещения, философии марксизма. Особое внимание уделено категории эстетического в философии и культуре модернизма и постмодернизма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.1 + Ю8 г(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА697501 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Андрущенко Т.  
Зовнішні чинники президентської кампанії 2004 року / Т. Андрущенко // Політ. менеджмент. - 2005. - № 3. - С. 71-79. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Розглянуто вплив результатів президентських виборів 2004 року на роль України в геополітичному та геоекономічному просторі. У запропонованому дослідженні проаналізовано значення для України зовнішніх чинників президентської кампанії 2004 року. Використано відкриті інформаційні джерела.


Ключ. слова: президентська кампанія, внутрішньополітична ситуація, зовнішні чинники
Індекс рубрикатора НБУВ: Ф052 + Ф3(4УКР)64 + Ф087

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24488 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Андрущенко Т. І. 
Естетичне як соціокультурний феномен (філософсько-історичний аналіз) : автореф. дис... д-ра філософ. наук / Т. І. Андрущенко; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. - Л., 2008. - 32 c. - укp.

На підставі історико-філософського та культурологічного підходів створено сучасну концепцію естетичного як соціального феномену, що набуває значення духовно-аксіологічної та світоглядної детермінанти за нових екзистенційних умов існування людства. Доведено, що "естетичне" є процесом, продуктом і результатом адекватного споглядально-чуттєвого, художньо-емоційного відображення тієї або іншої предметності, реалізованої у дійсності відповідно до її внутрішньої сутності у найбільш досконалій формі. Здійснено філософську рефлексію ідеї естетичного, зокрема, досліджено його онтологічний, гносеологічний, антропологічний та аксіологічний виміри у контексті історико-культурної еволюції людства та зміни філософських парадигм. Доведено, що "естетичне" у філософії та культурі (в історичному та сучасному аспектах) не збігається, а лише локалізується в них приблизно так, як "ідеал" і "реальність", що має суб'єктивні й об'єктивні причини. Проаналізовано сучасний соціокультурний контекст розуміння естетичного, який формується під впливом глобалізації й інформаційної революції, а також модернізаційних процесів, що відбуваються в Україні. Зроблено концептуальну антиципацію ролі естетичного у сучасній цивілізації на підставі визначення причин зміни у ставленні та розумінні естетичного та поширення ознак аномії як суспільного феномену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*671.112

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357324 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Андрущенко Т. В. 
Європейська політика України: проблеми формування та реалізації (політологічний аналіз) : Автореф. дис... канд. політ. наук : 23.00.02 / Т. В. Андрущенко; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2003. - 19 c. - укp.

Проаналізовано актуальність, передумови формування та розвитку європейської політики України, її стратегічне значення та роль у загальнодержавній зовнішній політиці, інституційні засади та конкретні заходи її реалізації, особливості співробітництва з прикордонними європейськими державами. Доведено правомірність визначення європейської політики як одного з головних векторів зовнішньополітичної стратегії України. Висвітлено можливі переваги для України та Європи в результаті здійснення європейської політики, обгрунтовано механізми та засоби упередження та уникнення можливих ризиків. Запропоновано положення, що визначають європейський напрям як стратегічну лінію зовнішньополітичного курсу України. Проаналізовано особливості взаємодії зі стратегічними партнерами України в контексті динаміки осмислення та реалізації її національних інтересів, головні форми та методи співробітництва України з європейськими організаціями та державами. Зроблено висновок щодо системного, довготривалого й суперечливого характеру реалізації європейської політики України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф4(4УКР) + Ф043.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326464 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Михальченко М. І. 
Вища освіта України як фактор цивілізаційного визначення молоді : монографія / М. І. Михальченко, Т. В. Андрущенко, О. І. Бульвінська, М. П. Лукашевич, В. І. Рябченко, Н. В. Скотна, З. Ф. Самчук, В. М. Ткаченко, О. В. Уваркіна, Л. М. Червона; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. - К. : Пед. думка, 2010. - 309 c. - укp.

Висвітлено перспективи модернізації й еволюціонування вищої освіти (ВО) України та соціального буття в контексті цивілізаційного визначення молоді, аксіологічних, телеологічних, освітньо-педагогічних та ідеологічних факторів цивілізаційної ієрархії буттєвих пріоритетів сучасної ВО. Описано модернізаційні та цивілізаційні ознаки політичних змін в Україні у сучасний період. Проаналізовано роль освіти в цивілізаційному вихованні молоді. Розкрито взаємодію влади й опозиції у визначенні цивілізаційного шляху України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) + С5*674.56*421.251

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737559 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Авєріна О. І. 
Громадські організації у дискурсі демократизації суспільства : монографія / О. І. Авєріна, Т. І. Андрущенко, О. О. Беслюбняк, В. П. Бех, Ю. В. Бех, М. А. Бойчук, К. Ю. Галушко, Г. Я. Дідух, Л. С. Дубчак, Є. О. Ємельяненко; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2011. - 679 c. - Бібліогр.: 533 назв. - укp.

Проаналізовано вплив громадських організацій (ГО) на розгортання процесів демократизації. Розкрито зміст етапів історичного розвитку ГО, визначено діяльнісно-ментальну основу їх функціонування, та поле законодавчої регламентації їх діяльності. Описано узагальнювальну типологію ГО та особливості функціонування їх основних форм в контексті глобалізації та інформаційної революції. Доведено, що процес демократизації суспільства за участю ГО породжує систему державно-громадського управління. Визначено механізм реалізації влади ГО, особливості політичної участі на різних етапах прийняття державноуправлінських рішень. Викладено критерії оцінювання ефективності впливу ГО на процеси демократизації суспільства, модель системи державно-громадського управління в єдності основних принципів, атрибутів, засобів і моделей дорадчих органів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф032.22 + Ф023

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО30547 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Ващенко К. О. 
Політологія для вчителя : навч. посіб. для студ. пед. ВНЗ / К. О. Ващенко, В. О. Корнієнко, Т. В. Андрущенко, С. С. Бульбенюк, С. Г. Денисюк; ред.: К. О. Ващенко, В. О. Корнієнко. - К. : Вид-во ім. М.П. Драгоманова, 2011. - 406 c. - укp.

Розкрито теоретико-методологічні проблеми політологічного знання, показано розвиток поглядів видатних зарубіжних і вітчизняних мислителів на політику. Проаналізовано місце та роль політичних суб'єктів у системі політико-владних відносин суспільства та держави. Розглянуто засади політики, її сутність, першооснову, причину та джерела існування. Увагу приділено питанням, що стосуються людського виміру політики, а також її духовним основам - політичній свідомості, ідеології, культурі. Розкрито питання, пов'язані з політичними режимами, етнонаціональною та демографічною політикою, світовим політичним процесом, сучасними глобальними проблемами та специфікою українських реалій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф0 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА746939 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Андрущенко Т.  
Філософія освіти : навч. посіб. / Т. Андрущенко, В. Бех, Ю. Бех, М. Бойченко, В. Гайденко, М. Култаєва, С. Клепко, І. Степаненко. - К. : НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2009. - 329 c. - укp.

Висвітлено загальну проблематику філософії освіти в контексті визначення філософських напрямків її розвитку. Розглянуто проблеми освіти в її філософській рефлексії, розкрито онтологічні, антропологічні, епістемологічні, аксіологічні, естетичні аспекти. Особливу увагу приділено гендерній освіті та освітньому менеджменту.

Освещена общая проблематика философии образования в контексте определения философских направлений её развития. Рассмотрены проблемы образования в её философской рефлексии, раскрыты онтологические, антропологические, эпистемологические, аксиологические, эстетические аспекты. Внимание уделено гендерному образованию и образовательному менеджменту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Юя73-1 + Ю252:Ч30я73

Шифр НБУВ: ВА730247 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Андрущенко Т. В. 
Ціннісний дискурс цивілізацій / Т. В. Андрущенко; МОНМС України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2011. - 439 c. - укp.

Розглянуто складний і суперечливий процес ціннісного дискурсу сучасної цивілізації. Проаналізовано основні причини та види цивілізаційних зіткнень, варіанти їх мінімізації, а також можливості досягнення взаємодії на основі утвердження демократії й таких світоглядно-моральних і політичних установок, як миролюбство, толерантність, екологічна безпека, дотримання прав людини, солідарність. Розглянуто місце та роль України у світовому процесі, її участь у подоланні ціннісного розколу цивілізації. Здійснено критичний аналіз сучасних футурологічних концепцій, обгрунтовано прогноз параметрів "нового світу". Визначено перспективи та проблеми глобалізації управління світовим розвитком. Розкрито основи теорії формування єдиної цивілізації людства. Показано роль національних держав у цивілізаційних конфліктах. Увагу приділено проблемам становлення політичної толерантності в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*327.01 + Ю6*327.31 + Ч111.162

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА752335 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шевчук М. О. 
Шлях до скарбу знань : навч. посіб. / М. О. Шевчук, Т. В. Андрущенко; Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2009. - 114 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проаналізовано майстерність навчатися як важливий компонент успіху в оволодінні професійними уміннями та навичками. Висвітлено психофізіологічні особливості студентів, розглянуто питання удосконалення пам'яті у процесі навчання, наведено характеристику розумової діяльності та рекомендації з розвитку мислення, підвищення продуктивності навчальної праці студентів відносно кожного етапу працездатності. Розкрито аспекти самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів.

Проанализировано мастерство обучатся как важный компонент успеха в овладении профессиональными умениями и навыками. Освещены психофизиологические особенности студентов, рассмотрены вопросы усовершенствования памяти в процессе обучения, даны характеристика умственной деятельности и рекомендации по развитию мышления, повышения продуктивности учебного труда студентов относительно каждого этапа трудоспособности. Раскрыты аспекты самостоятельной учебно-познавательной деятельности студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.44я73

Шифр НБУВ: ВА720974 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Михальченко М. І. 
Вища школа, як соціальний інститут і механізм соціалізації молоді : монографія / М. І. Михальченко, Т. В. Андрущенко, В. Ф. Баранівський, О. І. Бульвінська, К. О. Ващенко; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 319 c. - укp.

Проаналізовано перспективи розвитку освітньої галузі, обумовлені адекватністю розгляду освітньої системи, значущості та функціональних особливостей її елементів. Розкрито питання кризи класичної гуманістичної моделі в сучасних системах вищої освіти. Подано інформацію про концептуальну модель процесу соціалізації особистості студента. Висвітлено соціалізацію як всезагальний процес набуття молодим поколінням соціального досвіду. Розкрито роль ВНЗ у формуванні життєвих орієнтирів сучасної української молоді. Охарактеризовано світоглядні пріоритети студентської молоді як передумову формування політичної та професійної орієнтації. Обгрунтовано роль професійного спорту в реалізації пріоритерів України на стратегічне входження у світовий цивілізаційний простір.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.350.0 + Ч481.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА760967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Андрущенко Т. 
Виховна функція мистецтва в освітньому процесі / Т. Андрущенко // Рідна шк.. - 2011. - № 1/2. - С. 8-12. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано сутність поняття "естетична культура особистості". Виокремлено функціональні елементи у структурі естетичної культури особистості. Виділено рівні, що її визначають: естетичну діяльність та естетичну свідомість. Висвітлено функції естетичного виховання й естетичної культури в системі особистісно орієнтованої освіти. Виокремлено основні критерії естетичного розвитку особистості. Розглянуто умови, за яких відбувається формування естетичної культури учнів у середній школі та студентів у ВНЗ. Наголошено на ролі книги у естетичному вихованні та самовихованні. Зазначено, що праця є головним чинником самовиховання естетичного в особистості, що недостатньо слабко використовується в сучасній системі освіти. Констатовано важливість створення необхідних педагогічних умов, що забезпечують можливість естетичного розвитку особистості.

Проанализирована сущность понятия "эстетическая культура личности". Рассмотрены условия, при которых осуществляется формирование эстетической культуры. Раскрыты функции эстетического воспитания и эстетической культуры в системе личностно ориентированного образования. Сделан акцент на важности создания необходимых педагогических условий, обеспечивающих возможность эстетического развития личности.

Concept of aesthetic culture of personality is thoroughly analyzed in the article, also considered conditions, under which the formation of aesthetic culture takes place. Function of aesthetic education and aesthetic culture in the system of student-centered learning is highlighted. Emphasis is made on the importance of creation of necessary pedagogical conditions that ensure opportunity of aesthetic development of personality


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355 + Ч481.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Андрущенко Т. В. 
Вимоги до конкурентоспроможного спеціаліста / Т. В. Андрущенко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 5. - С. 43-47. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто якості спеціаліста, фахівця, який спроможний конкурувати на сучасному ринку праці. Сформульовано вимоги до спеціаліста за умов змін у суспільстві, що розвивається. Структуровано риси професійної компетентності та складові конкурентоспроможності.

Рассмотрены качества специалиста, профессионала, способного конкурировать на современном рынке труда. Сформулированы требования к специалисту в условиях изменений в развивающемся обществе. Структурированы черты профессиональной компетентности и составляющие конкурентоспособности.

Qualities of a specialist, a professional able to compete at the modern market of labor are considered. An attempt to formulate requirements to the specialist under the conditions of changes in the developing society is made. Professional competence features and compeitiveness components are structured.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Андрущенко Т. 
Філософська сутність та предметне поле естетичного / Т. Андрущенко // Філос. освіти. - 2006. - № 2. - С. 83-90. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто актуальну для сучасної філософії освіти проблему предметного поля та філософської сутності естетичного. Особливу увагу звернено на естетичне переживання як вихідний пункт побудови естетичної картини світу. Визначено перспективи тематизації проблеми естетичного, що розглянуто як феномен розгортання сутнісних аспектів людського буття. Доведено, що суворих критеріїв вимірювання рівнів естетичності не існує й існувати не може.

Рассмотрена актуальная для современной философии образования проблема предметного поля и философской сущности эстетического. Акцентировано внимание на эстетическом переживании как исходном пункте создания эстетической картины мира. Определены перспективы тематизации проблемы эстетического, которая рассмотрена как феномен разворачивания сущностных аспектов человеческого бытия. Доказано, что строгих критериев измерения уровня эстетичности не существует и существовать не может.

The article deals with the the problem of a subject field and philosophical essence aesthetic. It is actual problem for modern philosophy of education. The corresponding literature on this problematics is analysed. The attention is stressed on aesthetic experience as a starting point of creation of an aesthetic picture of the world. It is noticed, that obtaining of that problems deduces it on wide enough prospect that is considered as a phenomenon of deployment of intrinsic aspects of human life. It is proved, that strict criteria of measurement of a level of aesthetic do not exist and cannot exist.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч300в2:Ю2 + Ю811.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Андрущенко Т. 
Комплексний підхід в естетизації навчально-виховного процесу студентів музично-педагогічних навчальних закладів / Т. Андрущенко // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2007. - № 2. - С. 63-70. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено проблему формування якісного, високохудожнього педагогічного репертуару професійної майстерності в естетизації навчально-виховного процесу. Зазначено, що в основі цього процесу використовується шевченківська тема, що сприяє створенню конкретної естетичної ситуації переживання феномену прекрасного.

Исследована проблема формирования качественного, высокохудожественного педагогического репертуара профессионального мастерства в эстетизации учебного процесса. Подчеркнуто, что в основе этого процесса используется шевченковская тема, что способствует созданию конкретной эстетической ситуации переживания феномена прекрасного.

The article deals with the problem of formation of qualitative, highly artistic pedagogical repertoire of professional skill in aesthetic of educational process. It is underlined, that in a basis of this process the theme that promotes creation of a concrete aesthetic situation of experience of a phenomenon fine is used шевченковская. Corresponding conclusions by results of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.355 + Щ31р(4УКР)3:Ю8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Андрущенко Т. 
Антропоцентричний характер естетичного ідеалу епохи Ренесансу і сучасність / Т. Андрущенко // Вища освіта України. - 2007. - № 3. - С. 97-102. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Досліджено антропоцентричний характер естетичного ідеалу епохи Ренесансу. Розглянуто й охарактеризовано близькість науки та мистецтва у визначенні місця та ролі людини у світі у зазначену епоху. Доведено соціальну значущість діяльності митців і мислителів Ренесансу.

Исследован антропоцентрический характер эстетического идеала эпохи Ренессанса. Рассмотрена и охарактеризована близость науки и искусства в видении места и роли человека в мире в указанную эпоху. Доказана социальная значимость деятельности художников и мыслителей эпохи Ренессанса.

The article deals with the anthropocentrically character of an aesthetic ideal of an epoch of the Renaissance. The affinity of a science and art in vision of a place and a role of the person in the world during the specified epoch is considered and characterized. The social importance of artists and thinkers of an epoch of the Renaissance is proved.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.181 + Ю812.282.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Андрущенко Т. 
Естетичне у творчості представників патристики та Блаженного Августина / Т. Андрущенко // Вища освіта України. - 2006. - № 3. - С. 94-98. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Підкреслено, що філософія середньовіччя має у власних межах свою "класику" - патристику. Визначено фундаментальні передумови естетичної свідомості, які заклали ранні отці церкви (апологети ІІ - ІІІ ст.): віра у втілення Логосу, християнське розуміння людини в єдності її душі і тіла, концепція любові тощо. Акцентовано увагу на тому, що апологетам належить пріоритет у введенні в обіг такої важливої категорії, як символічний образ в трьох його головних модифікаціях: наслідувальний образ, символіко-алегоричний і знаковий. Розкрито місце патристики у теології та історії філософії. Наведено основні ідеї патристичної теології. Висвітлено головні принципи естетичного ставлення людини до світу в епоху середньовіччя: людина - істота стражденна, усе - від Бога, а отже, світ пояснюється Богом. Розглянуто естетичне начало у творчості Августина, зокрема його погляди на мистецтво та красу природи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)414-33 + Ю812.25 + Э37-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Андрущенко Т. 
Естетичний ідеал Просвітництва та особливості концептуальних підходів до виховання / Т. Андрущенко // Вища освіта України. - 2007. - № 2. - С. 84-89. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано естетичний ідеал епохи Просвітництва. Розглянуто й охарактеризовано концепції виховання та освіти видатних філософів зазначеної епохи. Доведено, що виховання особистості, на думку тогочасних учених, повинно здійснюватись через здобуття знання, у поєднанні істини, добра та краси.

Проанализирован эстетический идеал эпохи Просвещения. Дана характеристика концепциям воспитания и образования известных философов указанной эпохи. Доказано, что воспитание личности, по мнению философов-просветителей, должно происходить посредством получения знаний, в соединении истины, добра и красоты.

The article deals with the aesthetic ideal of an epoch of Enlightenment. The characteristic is given to concepts of education and education of known philosophers of the specified epoch. Education of the person is proved, that, in opinion of philosophers - educators, should occur by means of noegenesis, in connection of true, goods and beauty.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)433

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Андрущенко Т. 
Особливості епохи Ренесансу: ідеологія, освіта та культура / Т. Андрущенко // Вища освіта України. - 2007. - № 1. - С. 19-26. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано сутність ідеології та культури епохи Ренесансу, з одного боку, як заперечення релігії, з другого - як продовження пошуку істини, зокрема естетичними засобами. З'ясовано соціальні та ідейні передумови зародження доби Ренесансу. Особливу увагу звернено на універсалізм в творчості митців даного періоду; розкрито мотиви подібного явища. Доведено, що естетика Ренесансу була своєрідним "карт-бланшем" для людини як індивіда на необмежені творчі пошуки.

Проанализирована сущность идеологии и культуры эпохи Ренессанса, с одной стороны, как отрицание религии, с другой - как продолжение поиска истины, в частности, с помощью эстетических средств. Выяснены социальные и идейные предпосылки зарождения эпохи Ренессанса. Акцентировано внимание на универсализме в творчестве культурных деятелей данного периода; раскрыты мотивы подобного явления. Доказано, что эстетика Ренессанса была своеобразным "карт-бланшем" для человека как индивидуума на неограниченные творческие поиски.

This article deals with the analysis of the essence of ideology and culture of an epoch of the Renaissance, on the one hand, as denying of religion, with another - as continuation of search of true, in particular, with the help of aesthetic means. Social and ideological preconditions of origin of an epoch of the Renaissance are found out. The attention on universality in creativity of cultural figures of the given period is stressed; motives similar by universality are opened. It is proved, that the aesthetics of the Renaissance was original "help" for the person as individual on unlimited creative searches.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)4-7 + Ю73(0)43 + Ч113(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського