Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.723.102$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Бушай І. М. 
Психологічні особливості розвитку образу світу школярів : моногр. / І. М. Бушай; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - Чернігів, 2007. - 382 c. - Бібліогр.: с. 344-372. - укp.

Висвітлено психологічні аспекти становлення образу світу школярів різних вікових категорій, зокрема, учнів початкових, середніх і старших класів. Розглянуто теоретико-методологічні питання розвитку образу світу дитини: психологічний зміст категорії "образ світу", наявні підходи його дослідження у психології та суміжних дисциплінах, зародження та подальший розвиток в онтогенезі людини. Запропоновано модель образу світу, наведено концепцію динамічної рівноваги у системі образ світу - образ "Я" підростаючої особистості.

Освещены психологические аспекты становления образа мира школьников возрастных категорий, в частности, учеников начальных, средних и старших классов. Рассмотрены теоретико-методологические вопросы развития образа мира ребенка: психологическое содержание категории "образ мира", существующие подходы его исследования в психологии и смежных дисциплинах, зарождение и дальнейшее развитие в онтогенезе человека. Предложена модель образа мира, приведена концепция динамического равновесия в системе образ мира - образ "Я" подрастающего поколения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691589 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Котельник А.  
Соціально-психологічні чинники формування ціннісних орієнтацій старшокласників / А. Котельник // Соц. психологія. - 2007. - № 6. - С. 146-154. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто соціально-психологічні чинники, що впливають на формування ціннісних орієнтацій учнів-старшокласників. На базі сучасних соціально-психологічних методик визначено структуру термінальних та інструментальних цінностей, пов'язаних з особистісними характеристиками. На підставі результатів психологічного експерименту обгрунтовано напрями формування та розвитку моральної особистості випускників загальноосвітніх закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Грись А. М. 
Психолого-педагогічні умови ефективного використання світоглядних діалогів у процесі навчання : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Грись; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2004. - 17 c. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз сутності, психологічних характеристик і педагогічного потенціалу навчальних світоглядних діалогів, визначено критерії їх ефективності (пізнавальний, оцінно-ціннісний, діяльнісний). З'ясовано, що ефективність навчальних світоглядних діалогів на уроці залежить від сформованості в їх учасників готовності до творчої співпраці у єдності її ціннісно-мотиваційних (емоційної і особистісної відкритості та взаємної поваги, визнання унікальності та водночас принципової рівності) та інструментальних компонентів (рівнів розвитку вмінь і навичок ведення діалогу (здатності проектувати, ініціювати, керувати діалогом), сформованості особистісно значимого способу пізнавальної діяльності, комунікативної компетентності. Доведено, що становлення світогляду школярів у процесі діалогу стимулюється реалізацією комплексу психолого-педагогічних умов, які передбачають: організацію співробітництва суб'єктів навчального процесу, зокрема, шляхом актуалізації суб'єктивного досвіду в пізнавальній активності учнів, створення на уроці атмосфери, що сприяє розкриттю індивідуальності кожного з них; поєднання об'єктивності в оцінюванні вчителем способу вирішення обговорюваної проблеми з його загальною позитивною налаштованістю під час оцінювання діяльності учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА329968 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Горбунова В. В. 
Психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. В. Горбунова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2003. - 19 c. - укp.

Розглянуто етнічну свідомість особистості як своєрідну та неповторну смислову систему інтерпретації етнічної реальності. Досліджено психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці: характер міжетнічного сприймання особистості, рівень її ціннісно-смислової когнітивної складності в етнічній сфері, особливості змістовного наповнення етнічної свідомості особистості. Доведено, що ефективними засобами розвитку зазначеної свідомості у юнацькому віці є інформування в даній сфері та залучення до творчої діяльності. За результатами дослідження розроблено формуючий експеримент з розвитку етнічної свідомості особистості, основою якого є тренінг "Етнічна картина світу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю958

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА327321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бушай І. М. 
Психологічні основи становлення образу світу дітей шкільного віку : автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / І. М. Бушай; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 41 c. - укp.

В руслі особистісно-моделювальної парадигми стверджено положення про те, що вихідною засадою становлення особистості учнів на різних вікових етапах розвитку виступає їх образ світу як результат психічного відображення оточуючої реальності. Згідно з теоретичними установками особистісно-моделювального підходу вибудовано авторську концепцію становлення образу світу особистості школярів. Обгрунтовано питання генезису образу світу в діалектичному взаємозв'язку з образом "Я", його зміст, структуру та типологічні особливості на кожному вільному етапі дорослішання дитини. Встановлено сутність психологічних механізмів і закономірностей функціонування образу світу, основні підходи щодо його психодіагностики у школярів початкових, середніх і старших класів. Створена психологічна модель образу світу дозволяє узагальнити зовнішні чинники та особистісні детермінанти становлення образу світу учнів, виявити критерії, рівні та показники структурно-динамічних і типологічних відмінностей цього процесу, їх вплив на ефективність соціалізації школярів, поведінку. Розроблено та впроваджено у практику навчально-виховного процесу школи та діяльність психологічної служби систему психокорекції образу світу учнів, різні форми профілактичної та особистісно-розвивальної роботи з їх батьками, вчителями. Апробовано програму активізації образу світу дітей шкільного віку, що спрямована на нівелювання особистісних дисгармоній розвитку, девіацій поведінки, порушень соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.102 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368669 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бутузова Л. П. 
Врахування психологічних особливостей особистісних ставлень підлітків до небезпеки ураження ВІЛ при проведенні превентивної роботи / Л. П. Бутузова // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 263-265. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Подано психолого-педагогічні рекомендації щодо вдосконалення превентивних аспектів статевого виховання підлітків з урахуванням специфіки їх особистісних ставлень до небезпеки ураження ВІЛ.

Представлены психолого-педагогические рекомендации по усовершенствованию превентивных аспектов полового воспитания подростков с учетом специфики их личностных отношений к опасности поражения ВИЧ.

The psychological-pedagogical recommendations for improvement of preventive aspects of sexual education of the teenagers in view of specific of their personal relations to the danger of a HIV infection are represented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.358 + Ю983.723.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Марчук С. 
Теоретичний аналіз психологічних особливостей перфекціонізму у юнацькому віці / С. Марчук // Психол. перспективи. - 2021. - Вип. 37. - С. 141-154. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкрито теоретичний аналіз психологічних особливостей перфекціонізму у юнацькому віці. Мета роботи - теоретичний аналіз психологічних особливостей перфекціонізму у юнацькому віці. Методи. В основу дослідження покладено теоретичні методи: аналіз, синтез та узагальнення наукових джерел із проблем вивчення перфекціонізму та психологічних особливостей юнацького віку. Результати. До результатів належить теоретичний аналіз базових позицій вивчення перфекціонізму в осіб юнацького віку. Представлено огляд досліджень різних науковців до причин виникнення перфекціоністських тенденцій. Стаття містить опис деяких вікових особливостей виникнення і розвитку перфекціонізму. Проведений аналіз наукової літератури вказує на те, що батьки мають істотний вплив на розвиток перфекціонізму у дітей. Доведено, що пробле ма перфекціонізму досить нова в українській науковій літературі, і наявність потреби дослідження перфекціонізму вимагає більш глибокого аналізу цього феномену на сучасному етапі розвитку психологічної науки в Україні. Зроблено опис психологічних особливостей періоду юнацтва, зокрема, новоутворень у юнацькому віці та кризи ідентичності. Описані окремі індивідуально-типологічні передумови розвитку перфекціонізму. Зазначено актуальність вивчення перфекціонізму саме в юнацькому віці. Визначено, що кожен тип перфекціонізму має вплив на формування особистості юнаків. Ступінь вираженості кожного типу перфекціонізму в юнацькому віці є різним. Констатовано, що найбільш представленим є високий рівень перфекціонізму, орієнтованого на себе в осіб юнацького віку. Висновки: у висновках зазначено, що перфекціонізм як психологічний феномен має значний вплив на формування особистості. Для юнацького віку є характерними завищені вимоги до себе, тому юнаки вважають, що оточуючі пред'являють їм завищені вимоги. Відповідно до наукових досліджень, високий рівень перфекціонізму, орієнтованого на себе, найбільш характерний для осіб юнацького віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.3-723 с + Ю983.723.102.3 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського