Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (938)Журнали та продовжувані видання (23)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ153$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 105
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Жаборюк А. А. 
Малярська творчість Тараса Шевченка / А. А. Жаборюк. - О. : Астропринт, 2000. - 120 c. - Бібліогр.: 100 назв. - укp.

Розглянуто основні етапи мистецької творчості Т.Г.Шевченка - видатного митця, основоположника українського реалістичного образотворчого мистецтва. Проаналізовано найвизначніші малярські та графічні твори портретного, пейзажного, побутового та історичного жанрів. Всебічно досліджено еволюцію ідейно-естетичних поглядів художника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)5-8 Шевченко Т.Г. + Щ153(4УКР)5-8 Шевченко Т.Г.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА608110 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Руссова С. Н. 
Н.Заболоцкий и А.Тарковский. Опыт сопоставления / С. Н. Руссова. - К. : Віпол, 1999. - 119 c. - Библиогр.: 262 назв. - рус.

Проанализированы сущность философской поэзии Н.А.Заболоцкого и А.А.Тарковского в контексте русской и мировой философской мысли, в частности, литературный процесс 20-х гг. ХІХ в. и проблема традиций и новаторства как основополагающие факторы формирования философской направленности поэзии Н.А.Заболоцкого и А.А.Тарковского. Прослежена аллюзия в их поэтическом творчестве, исследуются категории Пространства и Времени в "моделях мира" поэтов, а также подчеркнуто место и роль циклов в поэтических системах Н.Заболоцкого и А.Тарковского.Охарактеризованы жанровые формы, система лейтобразов и лейтмотивов, строфический и рифменный репертуар философской лирики поэтов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР)6-8 Кравець я6 + Ш5(4РОС)6-4 Заболоцкий 535 + Ш5(4РОС)6-4 Тарковский 535

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА593822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Пахаренко В.  
Незбагнений апостол : Світобачення Шевченка / В. Пахаренко. - 2-ге вид., доп. - Черкаси : Брама-Ісуеп, 1999. - 295 c. - укp.

Досліджується своєрідність художнього світобачення Т.Г.Шевченка - його джерела, механізм, визначальні складники, провідні ідеї. В окремому розділі автор виділяє та характеризує основні суспільні стереотипи сприймання постаті й доробку митця.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР)5-8 Шевченко + Ш5(4УКР)5-4 Шевченко я44

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА592468 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шевчук В. Г. 
Графическое наследие М.Волошина / В. Г. Шевчук // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 4. - С. 112-129. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Висвітлено творчий шлях М.Волошина, який привів його до відтворення художнього способу Кимерії - південно-східного Криму. Розглянуто взаємовплив М.Волошина і К.Богаєвського, роль японської графіки в становленні Волошина-аквареліста. Проаналізовано найбільш значні акварелі М.Волошина, присвячені пейзажам Коктебеля. Зроблено висновок про формування індивідуального мальовничо-графічного методу, який обумовлює образну цілісність творчості М.Волошина.

Освещён творческий путь М.Волошина, приведший его к воссозданию художественного образа Киммерии - юго-восточного Крыма. Рассмотрено взаимовлияние М.Волошина и К.Богаевского, роль японской графики в становлении Волошина-акварелиста. Проанализированы наиболее значительные акварели М.Волошина, посвященные пейзажам Коктебеля. Сделан вывод о формировании индивидуального живописно-графического языка, который обусловливает образную целостность творчества М.Волошина.

The article is dedicated to the analysis of the development of M.Voloshin, who created the image of the Cimmeria, the southeastern Crimea. The mutual influence of M.Voloshin and C.Bogaevskiy, the role of the Japanese drawing are considered in the formation of Voloshin as a water-colour painter. The most significant water-colours of Voloshin that are dedicated to the landscapes of Koktebel are analyzed in this article. As a result the conclusion about the formation of the individual graphic language that conditions the figurative integrity of Voloshin's work is drawn.


Ключ. слова: пейзаж, акварель, творческая индивидуальность, колорит, ритм
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ145.73(4РОС)6-390(4УКР-6КРМ)-1 + Щ153(4РОС)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гладун О.  
Деякі тенденції розвитку українського графічного дизайну 1990-х років / О. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 1. - С. 126-132. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Тенденції графічного дизайну України 1990-х рр. розглянуто на прикладі харківської мистецької школи, виявлено їх специфіку.

Тенденции графического дизайна Украины 1990-х гг. рассмотрены на примере харьковской художественной школы, выявлены их специфические особенности.

Tendencies of development and specific fearures of graphics design of Ukraine (1990-th) are considered on the example of Kharkiv art school.


Ключ. слова: графічний дизайн, харківська школа графіки, В.Лесняк
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР-2ХАР)63-29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Голомша М.  
Інтерпретація Шевченкіани львівськими графіками другої половини ХХ століття / М. Голомша // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 9. - С. 9-16. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено проблему образної інтерпретації творчості Т.Шевченка, розглянуто роботи деяких львівських графіків, які прилучились до Шевченкіани. Зроблено спробу дослідити Шевченкіану у львівській графіці, шляхи її розвитку, поєднання традицій та інновацій.

Рассмотрена проблема образной интерпретации творчества Т. Шевченко в кратком анализе некоторых работ львовских графиков рассказано о развитии этой темы, её традициях и новшествах.

Shevchenkiana gained new features in process of her development: widening of ploted and expressed spectra, aspire of authors to enrichment artistic means for embodiment of grandeur poetical word. Pointed feeling of heroic and lyric dyeing, peculiar connection of inspiration and lyrics, loyalty of traditions, innovation in her interpretation.


Ключ. слова: Т. Шевченко, Шевченкіана, інтерпретація, графіка, ліногравюра, літографія
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР-2ЛВО)63-321.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мельник І. А. 
Історико-культурні чинники видозмін у системі української графіки кінця ХІХ - початку ХХ ст. / І. А. Мельник // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 5. - С. 62-70. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто історико-культурні чинники, які вплинули на розвиток та збагачення галузі графіки в мистецтвознавчому процесі України. Простежено вплив розвитку книги та графічних технік на формування різновидів естампної графіки.

Рассмотрены историко-культурные факторы, которые повлияли на развитие и обогащение отрасли графики в искусствоведческом процессе Украины. Прослежено влияние развития книги и графических техник на формирование разновидностей эстампной графики.

The historical and cultural factors which has influenced on the development and enrichment of the graphic art in the art historical process of Ukraine art considered in the given article. The influence of the book and graphic techniques development onthe forming of the whole system of graphic art is observed in the article.


Ключ. слова: історико-культурні процеси, графічне мистецтво, видова структура, графічні техніки
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР)53 + Щ155

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гладун О. Д. 
Володимир Побєдін як представник Харківської школи графіки / О. Д. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 5. - С. 34-42. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Висвітлено творчий доробок і педагогічну діяльність В. Побєдіна - професора кафедри графічного дизайну ХДАДМ, проаналізовано його внесок у розвиток мистецтва оформлення товарного знака.

Освещены творческие достижения и педагогическая деятельность В. Победина - профессора кафедры графического дизайна ХГАДИ, проанализирован его вклад в развитие искусства оформления товарного знака.

The article spotlights creative achievements and pedagogical activity of professor of chair of graphical design of KSADA and analyzes his contribution to the development of art and trade mark.


Ключ. слова: мистецтво України, графічний дизайн, товарний знак, графічна школа, система викладання
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр)6-8Побєдін В. + Щ158.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Іващенко О. В. 
Журнальна графіка Анатоля Петрицького / О. В. Іващенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 10. - С. 39-49. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Досліджено творчу діяльність видатного українського митця XX ст. Анатоля Петрицького в галузі журнальної графіки у 1920-ті р. Виявлено характерне для майстра у цьому виді творчості - поєднання рис конструктивізму та експресіонізму.

Исследована творческая деятельность выдающегося украинского художника XX столетия Анатолия Петрицкого в области журнальной графики в 1920-е годы. Выявлено характерное для мастера в этом виде творчества соединение черт конструктивизма и экспрессионизма.

The article deals with research of creative activity of the outstanding Ukrainian artist of the 20th century Anatol Petrytsky in the sphere of magazine graphic-arts of the 1920-es. The author analyses the characteristic feathers of the master - the combination of the constructivism and expressionism.


Ключ. слова: українське мистецтво, журнальна графіка, конструктивізм, експресіонізм
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр)61-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Соколюк Л. Д. 
Михайло Бойчук як графік / Л. Д. Соколюк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2002. - № 8. - С. 7-15. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано графічні роботи засновника бойчукізму Михайла Бойчука, які збереглися, а також виявлено образи-символи, що зв'язують його мистецтво з глибинними народними коренями, і які використано бойчукістами. Розглянуто пошуки Бойчуком сучасної мистецької форми.

Проанализированы сохранившиеся графические работы основоположника бойчукизма Михаила Бойчука, выявлены образы-символы, связывающие его искусство с глубинными народными корнями, и использованные бойчукистами. Рассмотрены поиски Бойчуком современной художественной формы.

The article is dedicated to the graphic works of Mychailo Boichuk as a founder of Boichukism. It analyses images-symbols connecting his art the profound folk roots used by Boichukists. The author also examines the searches by Boichuk of contemporary art forms.


Ключ. слова: українське мистецтво, бойчукізм, графіка, художня форма, образи-символи
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лагутенко О.  
Полістилізм книжкової графіки А. Страхова / О. Лагутенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2002. - № 1. - С. 33-38. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано особливості художніх течій у сфері книжкової графіки 1920 - початку 1930-х рр. На підставі дослідження творчості А. Страхова висвітлено значення даного мистецького напрямку для цілісного розвитку національної культури.

Проанализирована книжная графика 1920 - начала 1930-х гг., отображавшая различные художественные течения и имевшая большое значение для целостного развития национальной культуры, на примере творчества А.Страхова.

Fullness the book diagrams 1920 - beginning of the 1930-th years by different art currents had the large meaning for integrity of development of the Ukrainian culture. Tasks, which were decided here, in many respects coincided with the requirements facing to the Ukrainian fine art in general.


Ключ. слова: графіка, книжка, історія, мистецтво
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ157.3(4Укр)61-2 + Щ153(4Укр)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Волинська О.  
Художньо-освітня та громадська діяльність Осипа Сорохтея / О. Волинська // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 2. - С. 9-21. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Прослідковано шлях становлення видатного галицького художника Осипа Сорохтея (1890 - 1941 рр.) - митця-педагога, громадянина-патріота, гідного представника української нації. Детально проаналізовано розроблену ним методику проведення занять з техніки малюнка та трудового навчання.

Прослежен путь становления известного галицкого художника Осипа Сорохтея (1890 - 1941 гг.) - художника-педагога, гражданина-патриота. достойного представителя украинской нации. Детально проанализирована разработанная им методика преподавания рисунка и трудового обучения.

In the article is shown the formation of the famous Galician painter Osyp Sorohtey (1890-1941) as the artist-pedagogue and the citizen and patriot of the Ukrainian nation. In detail was analysed his methology of conducting the lesson of the drawing and labour training.


Ключ. слова: художник, педагог, нація, мистецтво
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр)6-8 Сорохтей О. + Щ15р(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гладун О. Д. 
Володимир Ненадо і харківська школа графіки / О. Д. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 2. - С. 6-16. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано творчість харківського художника В.Ненадо. Висвітлено його мистецькі пошуки, визначено роль у розвитку харківської школи графіки.

Проанализировано творчество харьковского художника В.Ненадо. Рассмотрены его творческие поиски, определена роль в развитии харьковской школы графики.

Creativity of the Kharkiv artist of V.Nenado is analyzed. His creative searches are considered. The role in development of the Kharkiv graphics school is defined.


Ключ. слова: Ненадо, харківська школа графіки, українська графіка
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр-2Хар)6-2 + Щ153(4Укр)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Когут Г. В. 
Килим з гербом гетьмана Павла Полуботка / Г. В. Когут // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 1. - С. 56-63. - Библиогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено відомий лише з малюнку В. Кричевського килим з гербом Павла Полуботка. Запропоновано датувати виготовлення килима першою чвертю XVIII ст., проаналізовано художньо-стилістичні особливості та інтерпретовано семантику орнаментації виробу.

Исследован известный по зарисовке В. Кричевского гербовый ковер гетьмана Павла Полуботка. Предложено датировать изготовление ковра І-ой четвертью XVIII в., осуществлен анализ художествено-стилистических особенностей и интерпретирована семантика орнаментации изделия.

The article focused on the lost carpet with the coat of arms of Hetman Pavlo Polubotok (known only after the drawing by V.Krychevskyj). The author dating that carpet to the first quoter of XVIIIth century. The article combines the precious stylystic analysis of the artifact with the interpretation of the meaning of its design.


Ключ. слова: українське килимарство, орнаментація, Павло Полуботок
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4УКР)6-8 + Щ126.2(4УКР)4 + Т214(4УКР)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гладун О. Д. 
Мальовнича Україна Василя Мироненка / О. Д. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 1. - С. 10-19. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто роль В.Мироненка як представника харківської мистецької школи у розвитку техніки виконання ліричного пейзажу в Україні, збереженні етнічної пам'яті в період заідеологізованості культури в 1930 - 1950-ті рр., продовженні шевченківської лінії в офорті.

Рассмотрена роль В.Мироненко как представителя харьковской художественной школы в развитии техники выполнения лирического пейзажа в Украине, сохранении этнической памяти в период заидеологизированости культуры в 1930 -1950-е гг., продолжении шевченковской линии в офорте.

The article deals with the role of Vasyl Mironenko as the representative of Kharkiv art school in the development of the lyrical landscape in Ukraine, in storing of the ethnical memory in the period of ideologization of culture in 1930-1950-es, continuation of Shevchenko's line in etching.


Ключ. слова: українська графіка, Мироненко, пейзаж, офорт
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ155.76 + Щ153(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Лагутенко О.  
Многомерность художественного языка графики Марка Эпштейна / О. Лагутенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 11. - С. 56-66. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Розглянуто графічну спадщину М.Епштейна, його творчий розвиток, пов'язаний з загальноєвропейською художньою еволюцією та відродженням єврейського мистецтва на початку ХХ ст.

Рассмотрено графическое наследие М.Эпштейна, творческое развитие мастера, связанное с общеевропейской художественной эволюцией и возрождением традиций еврейского искусства в начале ХХ в.

The article is devoted to the graphic legacy of Mark Epshtain. The author makes an accent on the creative development of an artist which is connected with European art evolution and revival of Jewish art in the beginning of ХХ century.


Ключ. слова: М. Эпштейн, художественная эволюция, графика, еврейское искусство
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(0=Євр)61-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Прокатова Т.  
Офорти Даніеля Ходовецького в колекції Харківського художнього музею / Т. Прокатова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 9. - С. 101-103. - укp.

Розглянуто твори Д. Ходовецького - представника польського та німецького мистецтва кінця XVIII cт., які знаходяться у колекції західно-європейського мистецтва ХХМ.

Рассмотрены произведения Д. Ходовецкого - представителя польского и немецкого искусства конца ХХVIII ст., которые содержатся в коллекции западноевропейского искусства ХХМ.

The article contains information about creation of D.Hodovetsky, the well - known Polish and German artist at the end of XVIII centure. There are many his works in collection of Kharkov Fine Arts Museum.


Ключ. слова: Польське та німецьке мистецтво, офорт, епоха просвітництва
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Нім)4-8 + Щ155.512.1 + Щ101.3-2(4Укр-2Хар)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Кузьменко А. Ф. 
Памяти Сергея Максимовича Солодовника - педагога, художника и человека / А. Ф. Кузьменко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 79-81. - рус.

Подано основні принципи навчання С.М.Солодовника. Розглянуто критерії досконалістіволодіння предметом "Рисунок" і методику викладання.

Рассмотрены основные принципы обучения С.М.Солодовника, а также совершенство владения предметом "Рисунок" и методика преподавания.

Main principles of training of S.M.Solodovnika. Perfection of possession of a subject "Figure" and a technique of teaching.


Ключ. слова: Солодовник. Рисунок
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ15р(4Укр)3-34 + Щ153(4Укр)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Гладун О.  
Нові засоби виразності у графіці Харкова 1990-х років на прикладі художньої практики Олега Векленка / О. Гладун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 1. - С. 3-7. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано художню практику харківського дизайнера-графіка О.Векленка в полікультурному контексті кінця ХХ ст. та розглянуто як пошук адекватних часові засобів виразності.

Проанализирована художественная практика харьковского дизайнера-графика О.Векленко в поликультурном контексте конца ХХ века и рассмотрен поиск адекватных времени способов выразительности.

The art practice of Kharkiv graphics designer O.Veklenko is analised in the policultural context of the end of XX century is spotlighted as the searches of the expression methods adequate to time.


Ключ. слова: харківська школа графіки, О.Векленко, станкова графіка, засоби виразності
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ153(4Укр-2Хар)64-8 + Щ129.053(4Укр-2Хар)64-8 Векленко О.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Стасенко В. В. 
Творчість Олександра Антонія Тарасевича у контексті еволюції образної системи української графіки (на основі графічної інтерпретації ікони Холмської богородиці) / В. В. Стасенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 3. - С. 135-143. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Проаналізовано окремі етапи творчості О.А.Тарасевича, зокрема характерні особливості роботи майстра над графічною інтерпретацією ікони Холмської Богородиці.

Проанализированы отдельные этапы творчества А.А.Тарасевича, в частности, характерные особенности мастера над графической интерпретацией иконы Холмской Богоматери.

The article concerns some of the stages of Oleksandr Antoniy Tarasevych creative work. The artist's specific approach to graphic treating of the Virgin icon from Kholm is analyzed.


Ключ. слова: Олександр Антоній Тарасевич, книжкова графіка, ікона Холмської Богородиці
Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.114 + Щ153(4УКР)4-8 + Щ153(4УКР)4-3:9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського