Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (157)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ147.6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 31
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Золотухина Н.  
Крым в творчестве художников конца XIX века / Н. Золотухина // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 4. - С. 52-61. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проаналізовано кримську тематику в творчості російських художників кінця ХІХ - початку ХХ ст.: М. Левітана, А.Куінджі, М.Латрі. Розглянуто різні аспекти живописної манери художників, які відрізняються оригінальністю підходів до образного відображення кримського пейзажу. Звернуто увагу на такі категорії, як композиція, колорит, колір, світло тощо, зважаючи на особливості палітри М.Левітана, А.Куінджі, М.Латрі.

Проанализирована крымская тематика в творчестве российских художников конца XIX - начала XX вв: М.Левитана, А.Куинджи, М.Латри. Рассмотрены различные аспекты живописной манеры художников, отличающихся оригинальностью подходов к образному отражению крымского пейзажа. Обращено внимание на такие категории, как композиция, колорит, цвет, свет и другие, обуславливающие особенности палитры М.Левитана, А.Куинджи, М.Латри.

In the article the analysis of the Crimean subjects in the works of the Russian painters of the end of the XIX - the beginning of the XX centuries: M.Levitan, A.Kuindji, M.Latri is done. The different aspects of the pictorial manner of the painters that distinguish by the originality of the figurative reflection of the Crimean scenery are considered. The author turns to the categories such us composition, colouring, light, colour and other that condition the peculiarities of the palette of M.Levitan,A.Kuindji and M.Latri.


Ключ. слова: крымский пейзаж, композиция, колорит, творческий метод
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4РОС)53-390(4УКР-6КРМ) + Щ147.63(4РОС)53-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Король С.  
Традиція ведути у львівських топографічних краєвидах / С. Король // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 2. - С. 42-52. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто особливості розвитку ведути в образотворчому мистецтві Галичини першої половини ХІХ ст. Вперше насвітлено діяльність окремих митців, проаналізовано характерні риси їх творчого методу та внесок у збагачення художньої виразності цього підвиду пейзажу.

Рассмотрены особенности развития ведуты в изобразительном искусстве Галиции первой половины ХІХ в. Впервые освещена деятельность отдельных художников, проанализировано характерные черты их творческого метода, а также их вклад в обогащение художественной выразительности этого подвида пейзажа.

The article deals with peculiarities of the development of view landscape in the Halytchyna's fine art of the first half of the XIXth century. It showes the activity of some artists, analized special features of their creative method and their place in the development of the "vedutta" artistic expression.


Ключ. слова: пейзажний жанр, ведута, видові завдання, пізнавально-розповідна функція
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР331)51-476 + Щ147.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Павлова Т. В. 
Пейзаж як екологічна концепція / Т. В. Павлова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 10. - С. 49-54. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто походження і становлення пейзажного жанру в зв'язку з екологічною проблематикою, розкритою в культурологічному контексті.

Рассмотрено происхождение и становление пейзажного жанра в связи с экологической прoблематикой, раскрытой в культурологическом контексте.

The article runs about the genesis and the formation of the landscape in context of the ecology and culture.


Ключ. слова: пейзаж, екологія, культура
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ147.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шилова Е.  
Импрессионистические тенденции в творчестве мастеров "Товарищества южно-русских художников" (Г.А.Ладыженский, К.К.Костанди) / Е. Шилова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 9. - С. 167-176. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Аргументовано, що в 1880 - 1890 рр. у російському, українському та польському пейзажному живописі відбувалися схожі процеси, що свідчили про формування імпресіоністичного напрямку. Для художників даного періоду було характерним звернення до національного пейзажу, що відтворював глибокий, зворушливий образ Батьківщини.

Аргументировано, что 1880 - 1890-е гг. в русской, украинской и польской пейзажной живописи происходили сходные процессы, которые свидетельствовали о формировании импрессионистического направления. Для художников данного периода было характерным обращение к национальному пейзажу, воссоздававшему глубокий и проникновенный образ Родины.

Russian, Ukrainian and Polish landscape painting of1880-1890-s reveal the similar processes, that indicated the development of impressionism. It was common for the artists of that time to pay attention to national landscape, which reconstructed a deep and hearty image of the Native land.


Ключ. слова: Русское искусство, украинское искусство, польское искусство, пейзаж, импрессионизм
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)53-233 + Щ147.63(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Соколинский В. М. 
Модель формирования личности художника-педагога средствами живописи пейзажа / В. М. Соколинский // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 68-72. - рус.

Модель формування особистості художника-педагога засобами живопису пейзажу повинна забезпечуватися відповідним підбором професорсько-викладацького складу, що забезпечує реалізацію цієї моделі.

Модель формирования личности художника-педагога средствами живописи пейзажа должна обеспечиваться соответствующим подбором профессорско-преподавательского состава, обеспечивающего реализацию этой модели.

The model of shaping of the person of the artist - teacher should be provided with tools of painting of a landscape by appropriate selection of professor-teaching structure providing implementation of this model.


Ключ. слова: художник-педагог, живопись, пейзаж
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ147.6р(4Укр)3-42

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Соколинский В. М. 
Некоторые вопросы развития технологии пейзажной живописи / В. М. Соколинский // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 64-68. - рус.

Зазначено, що у рамках публікації неможлио докладно розглянути широке коло питань, зв'язаних з історією розвитку технології пейзажного живопису, однак, наголошено що майбутнім художникам-пейзажистам необхідно глибоко вивчати кращі традиції майстрів минулого.

Указано,что в рамках публикации невозможно подробно рассмотреть широкий круг вопросов, связанных с историей развития технологии пейзажной живописи, однако акцентировано внимание, что будущим художникам-пейзажистам необходимо глубоко изучать лучшие традиции мастеров прошлого.

Within the framework of our publication we can not explicitly consider a wide circle of problems connected to a history of development of a process engineering of landscape painting. However it is necessary to mark, that it is necessary to the future landscape-artists deeply to study the best traditions of the wizards of the past.


Ключ. слова: пейзажная живопись
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ147.608.0-17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Павлова Т. В. 
Домашний мир в пейзажной живописи П.А.Левченко / Т. В. Павлова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 3. - С. 130-141. - Библиогр.: 20 назв. - рус.

Зазначено, що побутові мотиви в пейзажі чи фіксація побутових вражень в інтер'єрному живописі П.А.Левченко, з їх регіональною системою затишку, - частина того ж сакрального цілого, що він і його сучасники втілювали в національному пейзажі.

Указано, что бытовые мотивы в пейзаже или фиксация бытовых впечатлений в живописных интерьерах П.А.Левченко, с их региональной "системой уюта", - часть того же сакрального целого, которое он и его современники воплощали в национальном пейзаже.

Genre motives in landscape painting or fixation of such impressions in interior painting by P.A. Levchenko, with their regional "system of comfort" is the part of the sacral whole, which he and his contemporaries put into the national landscape.


Ключ. слова: пейзаж, интерьер, предметный мотив, культура
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4Укр)5-8 Левченко П. + Щ147.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Чернов Д. В. 
Время, человек и природа в западноевропейской пейзажной живописи XVI - XVII вв. [Електронний ресурс] / Д. В. Чернов // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 3. - С. 114-124. - Библиогр.: 36 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2007/

Рассмотрена проблема символики времени в западноевропейской живописи XVI - XVII вв. Значительное внимание уделено интерпретации категории времени в отдельных произведениях П.Брейгеля, П.Рубенса и К.Лоррена.

Розглянуто проблему символіки часу в західноєвропейському живописі XVI - XVII ст. Значну увагу приділено інтерпретації категорії часу в окремих творах П.Брейгеля, П.Рубенса і К.Лоррена.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ147.63(0)4-3

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Аронець М. М. 
Денис-Лев Іванцев. Життя і творчість : моногр. / М. М. Аронець. - К. : Грані-Т, 2008. - 159 c. - Бібліогр.: с. 80. - укp.

Проаналізовано творчість видатного українського художника Д.-Л.Іванцева в контексті новітніх течій у європейському мистецтві ХХ ст. та складних політичних подій другої половини ХХ ст. на основі вивчення особистого архіву художника.

Проанализировано творчество выдающегося украинского художника Д.-Л.Иванцева в контексте новейших течений в европейском искусстве ХХ ст. и сложных политических событий второй половины ХХ ст. на основе изучения личного архива художника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8ІванцевД.-Л. + Щ147.63(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС45091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Золотухина Н. А. 
Крымские пейзажи Ф.Захарова [Електронний ресурс] / Н. А. Золотухина // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 8. - С. 35-41. - Библиогр.: 8 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2005/

Проаналізовано кримські пейзажі Ф.Захарова. Розглянуто проблему традицій і формування індивідуального творчого стилю майстра. Основну увагу приділено функції світла та кольору у створенні образного світу пейзажів Ф. Захарова.

Проанализированы крымские пейзажи Ф.Захарова. Рассмотрена проблема традиций и формирование индивидуального творческого почерка мастера. Основное внимание уделено функции света и цвета в создании образного мира пейзажей Ф.Захарова.

The contents of the article are dedicated to the analysis of the Crimean landscapes painted by F.Zaharov. The problem of the traditions and the forming of the individual creative hand of the painter have been considered. The main attention has been maiden to the function of light and color in the making of the picturesque world in the landscapes of F.Zaharov.


Ключ. слова: пейзаж, колорит, цвет, свет, творческая индивидуальность
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 + Щ147.63(4УКР-6КРМ)-390

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Носенко А. И. 
Пейзажи Н.А. Шелюто в контексте пленэрной живописи второй половины ХIХ - ХХ века (Одесская живописная школа) [Електронний ресурс] / А. И. Носенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 7. - С. 95-108. - Библиогр.: 12 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Творчість Н.А. Шелюто - одного з провідних майстрів пейзажу Одеської живописної школи розглянуто у контексті світового мистецтва. Показано еволюцію творчості митця. Виявлено особливості його живописної системи.

Творчество Н.А.Шелюто - одного из ведущих мастеров пейзажа Одесской живописной школы рассмотрено в контексте мирового искусства. Показана эволюция творчества художника. Выявлены особенности его живописной системы.

Creative work of N. A. Sheluto - the one of the leading masters of landscape art of Odessa art school is examined in the context of world art. The evolution of artists work is shown. The peculiarities of artist's painting system are uncovered.


Ключ. слова: пейзаж, пленэр, свет, композиция, Одесская школа
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)61-8 + Щ147.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Немцова В. С. 
Пейзажний живопис Петра Левченка [Електронний ресурс] / В. С. Немцова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 2. - С. 100-108. - Библиогр.: 14 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2007/

Висвітлено основні факти біографії та найбільш відомі твори харківського майстра пейзажного живопису П.Левченка, своєрідність таланту якого полягає в індивідуально-яскравому втіленні концепції ліричного пейзажно-побутового жанру.

Рассмотрены основные факты биографии и наиболее известные произведения харьковского мастера пейзажной живописи П.Левченко, своеобразие таланта которого составляет индивидуально-яркое преломление концепции лирического пейзажно-бытового жанра.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ147.63(4УКР-2ХАР)5-8

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Побожій С. І. 
Петро Левченко і Сумщина / С. І. Побожій. - Суми : Унів. кн., 2006. - 88 c. - укp.

Розглянуто зв'язки відомого українського художника П.О.Левченка (1856 - 1917). із Сумщиною, зокрема з Путівлем. Проаналізовано твори живопису та графіки, виконані митцем у даному місті. Висвітлено особливості етюдів путивльської серії, визначено їх роль і місце в творчості художника.

Рассмотрены связи известного украинского художника П.А.Левченко (1856 - 1917) с Сумщиной, в частности с Путивлем. Проанализированы произведения живописи и графики, выполненные им в данном городе. Освещены особенности этюдов путиловской серии, определены их роль и место в творчестве художника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)5-8 Левченко П + Щ147.63(4УКР)5-8 Левченко П.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Березіна І.  
Подільська ведута в акварелях Наполеона Орди та Яна Мюнтца / І. Березіна // Народознав. зошити. - 2004. - № 3-4. - С. 428-430. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ145.73(4УКР)5-8 + Щ145.73(4ФРА)5-8 + Щ147.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68851 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Березіна І. В. 
Старожитнє зодчество України у творчості Наполеона Орди [Електронний ресурс] / І. В. Березіна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 1. - С. 3-13. - Бібліогр.: 29 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2007/

Проаналізовано творчий доробок майстра архітектурного пейзажу Н.Орди. Висвітлено типологію архітектурних об'єктів, створених художником на теренах сучасної України.

Проанализировано творческое наследие мастера архитектурного пейзажа Н.Орды. Освещена типология архитектурных объектов, созданных художником на территории современной Украины.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР)я6 + Щ154.761(4ПОЛ)5-8 + Щ147.63(4ПОЛ)5-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Немцова В.  
Харьковская пейзажная школа (последняя четверть ХІХ - начало ХХ века) [Електронний ресурс] / В. Немцова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 4. - С. 109-118. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Висвітлено творчість видатних майстрів українського пейзажу С.Васильковского, П.Левченко, М.Ткаченко, М.Беркоса у контексті типологічних ознак харківської пейзажної школи.

Освещено творчесто выдающихся мастеров украинского пейзажа С.Васильковского, П.Левченко, М.Ткаченко, М.Беркоса в контексте типологических признаков харьковской пейзажной школы.

The article is devoted to creation of prominent masters of the Ukrainian landscape S.Vasilkovskiy, P.Levchenko, M.Tkachenko, M.Berkos, the problem of tipologicheskih signs of Kharkov landscape school is staged in it.


Ключ. слова: художественная школа, пейзаж настроения, творческая индивидуальность, пленерная живопись.
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ147.63(4УКР-2ХАР)53-2-8

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Левченко О. Ом. 
Іван Айвазовський та Тарас Шевченко - митці світового рівня / О. Ом. Левченко // Освіта на Луганщині. - 2008. - № 1. - С. 123-129. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Творчість І. К. Айвазовського та Т. Г. Шевченка збагачено знанням світової культури, реалістичними принципами через аналіз існуючої соціальної нерівності, висвітлення бажань через художньо-образне зображення в образотворчому мистецтві та літературі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 + Щ103(4УКР)5-8 + Щ143(4РОС)5-8 + Щ147.68

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мисюга Б. В. 
Краєвид у малярстві Галичини першої третини XX ст. (традиції та інновації образної мови) : автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / Б. В. Мисюга; Львів. нац. акад. мистец. - Л., 2009. - 18 c. - укp.

Досліджено краєвид як складову загальної образної морфології художнього твору в малярстві Галичини першої третини XX ст. Розкрито суть понятття "галицька традиція зображення краєвиду". Висвітлено етап виникнення й еволюцію даного явища. Виявлено естетичні передумови інновацій художньої мови у зображеннях краєвиду. На підставі комплексного аналізу творчості художників Галичини даного періоду визначено цілісність образної мови у зображеннях краєвиду, що мала прояв у певних естетичних і формальних ознаках. Проаналізовано специфіку трактування краєвиду у контексті естетичних концепцій, стилів і напрямків. Визначено умови, що вплинули на формування самобутніх регіональних особливостей художнього образу краєвиду в малярстві Галичини першої третини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР-9ГАЛ)61-3 + Щ147.63(4УКР-9ГАЛ)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363907 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Золотухіна Н. А. 
Культурно-стильова своєрідність образа кримської природи : автореф. дис... канд. культурології : 26.00.01 / Н. А. Золотухіна; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено художньо-стильові модуси в образі кримської природи у творчості художників XIX - XX ст. Розглянуто проблему зв'язку культури та людини, людини та природи як першої, основної форми буття. Розкрито значення категорії художнього образу. Обгрунтовано тезу, згідно з якою художньо-стильові модуси - основа формування цілісної художньої системи освоєння світу. Увагу приділено образу Криму у творчості українських і російських художників - значному явищу у культурному полі України (І. Айвазовського, С. Свєтославського, С. Васильківського, В. Орловського, І. Труша, А. Куінджі, К. Богаєвського, М. Волошина). Розглянуто новаторство Ф. Васильєва та О. Купріна у створенні символічного образу кримської природи. Обгрунтовано ролі М. Самокиша, організатора школи кримського образотворчого мистецтва та М. Барсамова, першого дослідника кримського пейзажного живопису як провідні. Розглянуто творчі портрети видатних кримських художників, а саме: Ф. Захарова, Я. Басова, В. Толочка, В. Бернадського. На підставі аналізу робіт Ф. Захарова зроблено висновок щодо синтезу реалізму й імпресіонізму в його художній картині світу, розкрито глибокий зв'язок Людини та Природи. Обгрунтовано художньо-стильове різноманіття творчого методу Я. Басова, романтичний модус його акварелей. На підставі культурологічного аналізу творчості В. Толочка та В. Бернадського розкрито гуманістичний характер їх образного світу, основою якого є художня правда, її запропоновано розглядати як синонім краси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР-6Крм)5/6-390 + Щ147.63(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366347 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Смирнова Т. Б. 
Становлення пейзажного жанру в німецькому живописі та графіці першої третини ХVІ століття в контексті ренесансної картини світу : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.05 / Т. Б. Смирнова; Акад. образотворч. мистец. і архіт. - К., 2000. - 20 c. - укp.

Дисертацію присвячено проблемі виникнення та еволюції німецького пейзажного жанру доби Відродження в контексті докорінної перебудови світогляду. Розглянуто проблему концептуальної цілісної та стадіальної неповторності німецького живописного та графічного пейзажу, а також чинники, що зумовлюють унікальність даного явища. Вперше запропоновано комплексний аналіз арсеналу стилістичних засобів, адекватних своєрідній концепції німецького ренесансного пейзажу: закономірностей композиційної побудови в контексті ідейного навантаження, міри реальності краєвидів, багаторівневості символічних структур та специфіки емоційного сприйняття традиційних категорій. У науковий обіг введено нові підходи до комплексного аналізу національного варіанта пейзажу в системі жанроутворюючих впливів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4НІМ)43 + Щ153(4НІМ)43 + Щ147.6 + Щ155.76

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308074 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського