1. |
Галичанська А. В. Родинна традиція як умова запобігання міжпоколінних конфліктів у підлітків у сім'ї : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. В. Галичанська; ДВНЗ "Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника". - Івано-Франківськ, 2011. - 20 c. - укp.Показано, що міжпоколінна конфліктність підлітків на тлі нормативної кризи виявляється у стратегіях конфліктної поведінки в сім'ї. Родинні традиції реалізуються на двох рівнях (особистісному та груповому), що дозволяє на основі аналізу їх структурно-змістових показників виокремити чотири типи сімей з різною орієнтацією на родинні традиції. Доведено, що попри вікову інтолерантність підлітки виявляють більшу готовність до узгодженої міжпоколінної взаємодії (цілісність, збалансованість, несуперечливість окремих складових), ніж середнє покоління. З'ясовано, що розвиток толерантності членів родин з низьким рівнем орієнтації на традицію у процесі комунікативно-поведінкового тренінгу призводить до оптимізації готовності підлітків і дорослих до узгодженої міжпоколінної взаємодії. Скачати повний текст Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.331.2 + Ю983.402.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА380189 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
2. |
Костенко С. Е. Педагогічні умови формування моральної поведінки підлітків у сім'ї : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. Е. Костенко; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2013. - 20 c. - укp.Досліджено проблему формування моральної поведінки підлітків у сім'ї. Уточнено сутність поняття моральної поведінки підлітків, визначено структурні компоненти, рівні та критерії, показники її сформованості. Обгрунтовані педагогічні умови, що сприяють активізації морального виховання у сім'ї спрямованого на формування моральної поведінки підлітків. Доведено, що ефективність формування моральної поведінки підлітків у сім'ї підвищиться за умов впровадження у виховний процес загальноосвітнього закладу системи позаурочних заходів, зміст яких грунтується на засадах виділення педагогічних умов - готовність батьків до здійснення морального виховання підлітків на основі використання культурологічного підходу до створення виховного простору; моральна самоідентифікація підлітка, основою якої є актуалізація його життєвого (витагеного) досвіду в процесі створення ситуації успіху, що забезпечують високий та достатній рівні сформованності моральної поведінки підлітків в сім'ї. Розглянуто педагогічні умови реалізовані за допомогою культуроорієнтованої технологіі та групи методів: інформаційно-просвітницькі методи (метод бесіди, метод індукції), метод ігрового моделювання, метод топографічного підходу, метод іміджування, метод додатковості, метод колективно-перспективного очікування, метод морального гартування. Зазначено основу технології, яка склала парадигму культуровідповідності та культуротворчості, орієнтовану на усвідомлення та реалізацію в моральному вихованні культурних цінностей. Визначено, що принципом конструювання технології виховання виступило сполучення трьох проекцій: соціальної, культурної і особистісної. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.331.2 + Ч491.352
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА397401 Пошук видання у каталогах НБУВ
|