Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (7)Книжкові видання та компакт-диски (35)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч435.221$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Харченко Л.  
Характеристика психомоторики молодших школярів з легкою формою розумової відсталості / Л. Харченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 24. - С. 42-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено рівень розвитку та особливості психомоторних здібностей учнів віком 9 - 10 років з легкою формою розумової відсталості.

Исследован уровень развития и особенности психомоторных способностей у учеников в возрасте 9 - 10 лет с лёгкой формой умственной отсталости.

In this article the level of development and peculiarities of psychomotorics abilities of slightly mentally lagged younger-school-aged children (9-10 years old) are investigated.


Ключ. слова: розумова відсталість, психомоторні здібності, тести
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Прохоренко Л. І. 
Особливості формування самоконтролю у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (на матеріалі текстових математичних задач) : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. І. Прохоренко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2008. - 21 c. - укp.

Досліджено особливості формування самоконтролю в процесі розв'язання текстових математичних задач у дітей із затримкою психічного розвитку молодшого шкільного віку. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови розвитку даної якості, розглянуто методики формування її компонентів. Описано структуру самоконтролю, передумови, механізми та динаміку його розвитку. Визначено рівні й особливості недостатньої сформованості самоконтролю в процесі розв'язання текстових математичних задач молодшими школярами із затримкою психічного розвитку. Розкрито характер і причини недостатньої сформованості даної якості. Доведено, що поетапний і цілеспрямований вплив на компоненти самоконтролю, стимулювання мисленнєвої та мовленнєвої діяльності під час розв'язання текстових математичних задач дітьми із затримкою психічного розвитку позитивно впливають на формування даної якості особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА359344 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лазоренко Т. М. 
Психологічна адаптація до процесу навчання дітей 6 - 8 років із затримкою психічного розвитку : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / Т. М. Лазоренко; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2002. - 21 c. - укp.

Висвітлено проблему психологічної адаптації до навчання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку (ЗПР). Акцентовано увагу на адаптації наукової та міждисциплінарної проблеми, розкрито її зв'язок із психічним здоров'ям, проаналізовано критерії соціально-психологічної адаптації до школи, а також сучасні результати досліджень ЗПР, описано особливості їх прояву. Визначено структурні компоненти механізму психологічної адаптації до навчання у дітей 6 - 8 років із ЗПР, основними компонентами якого є: психічний стан (пізнавальна діяльність та емоційний стан), фізичний та соматичний стани. Виявлено рівні психологічної адаптації у дітей із ЗПР. Проведено апробацію механізму за умов функціонального об'єднання "школа - дитячий садок". Доведено високу ефективність застосування механізму психологічної адаптації в корекційній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.91 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319420 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кузнєцов А. М. 
Психологічні особливості адаптації розумово відсталих першокласників до навчання : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / А. М. Кузнєцов; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Наведено модель і теоретично обгрунтовано виокремлення факторів, компонентів, які входять до моделі психолого-соціальної адаптації розумово відсталих першокласників до навчання, а також виокремлено структурні одиниці кожного фактора. Визначено основні труднощі, які ускладнюють розвиток структурних одиниць даних факторів, та шляхи оптимізації процесу адаптації у розумово відсталих першокласників. Розроблено методичні рекомендації з даної прблеми для вчителів, вихователів, медичних працівників, які працюють у допоміжній школі, а також для батьків дітей з розумовою відсталістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кашуба Л. В. 
Розвиток зв'язного мовлення молодших школярів із затримкою психічного розвитку засобами образотворчого мистецтва : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. В. Кашуба; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено актуальну психолого-педагогічну проблему розвитку зв'язного мовлення молодших школярів з затримкою психічного розвитку (ЗПР) засобами образотворчого мистецтва. Визначено компоненти, показники та критерії оцінювання стану сформованості зв'язного мовлення цих школярів, з урахуванням яких розроблено модель, програму та корекційно-розвивальну методику дослідного навчання, спрямовану на використання образотворчих засобів. Відзначено, що розвиток зв'язного мовлення молодших школярів з ЗПР засобами образотворчого мистецтва сприяє особистісному становленню, оптимізації міжособистісних стосунків, відкриває можливості успішної соціальної інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ч435.221 + Ш141.14-917.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА364773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Проскурняк О. І. 
Соціально-психологічна адаптація учнів молодших класів допоміжної школи-інтернату : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / О. І. Проскурняк; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2004. - 18 c. - укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, здійснене на основі вивчення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційного впливу на учнів початкових класів допоміжної школи-інтернату під час проведення позакласної виховної роботи. З'ясовано сутність соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, визначено та вивчено її структурні компоненти (спілкування, міжособистісні стосунки, психологічний клімат), досліджено прояви дезадаптації. Розроблено адаптаційно-розвивальну програму для учнів молодших класів, спрямовану на усунення проявів дезадаптації, розвиток адаптаційних можливостей та підвищення рівня адаптації, доведено ефективність її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю948.25 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331249 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Геращенко С. І. 
Формування комунікативних умінь у розумово відсталих старшокласників у процесі вивчення граматики (на матеріалі вивчення прикметника) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / С. І. Геращенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2010. - 21 c. - укp.

Досліджено актуальну психолого-педагогічну проблему формування комунікативних умінь розумово відсталих старшокласників у процесі вивчення граматичної теми "Прикметник" засобами використання різних лексичних, стилістичних, лексико-граматичних і граматико-стилістичних вправ. Розроблено показники, критерії та рівні сформованості комунікативних умінь розумово відсталих учнів, розглянуто особливості їх формування. Розроблено методику розвитку моленнєвих і комунікативних умінь таких школярів і встановлено залежності рівня їх сформованості від граматичних знань і мовленнєвих умінь, зокрема, з теми "Прикметник". Обгрунтовано психолого-педагогічні та методичні засади формування комунікативних умінь розумово відсталих учнів як чинника психологічного розвитку школярів, їх особистісного становлення, оптимізації міжособистісних стосунків та успішної соціалізації у суспільстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ш141.14-917

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Мамешина М. А. 
Особенности проведения подвижных игр у детей с умственной отсталостью / М. А. Мамешина // Слобожан. наук.-спорт. вісн. - 2012. - № 1. - С. 9-12. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Раскрыты особенности проведения подвижных игр с детьми, которые имеют отклонения в умственном развитии. Рассмотрены: понятие умственная отсталость, формы проявления, особенности физического развития и двигательной сферы, методика проведения подвижных игр разной направленности на занятиях физическим воспитанием с умственно отсталыми детьми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Р733.645.028

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Малигіна А. 
Психологічні особливості дітей із затримкою психічного розвитку / А. Малигіна // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2012. - 17, вип. 5. - С. 88-96. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто проблему психолого-педагогічного аналізу стану проблеми дослідження особистості дитини з затримкою психічного розвитку (ЗПР) у зарубіжній і вітчизняній психологічній науці. Показано, що дітям із ЗПР притаманні такі специфічні особливості, як знижена пізнавальна активність, розпад інтелектуальної продуктивності, слабкість пізнавальних інтересів, обмеженість, вибірковість знань та уявлень про оточуюче, несформованість навичок спілкування, ускладнених мовленнєвою патологією, що позначаються на їх розвитку, навчанні та соціальній адаптації тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Андрющенко Н. П. 
Взаємодія ігрової та навчальної діяльності / Н. П. Андрющенко // Дефектологія. - 2007. - № 1. - С. 38-40. - укp.

Проаналізовано роль дидактичних ігор в навчанні учнів спеціальної школи. Визначено п'ять вимог щодо використання ігор на уроках української мови з дітьми з різними розумовими і психічними вадами. Розкрито методику застосування чотирнадцяти ігор. Розглянуто обов'язкові елементи навчальної діяльності, які надають їй характер гри.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ш141.4-917

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Якобчук Є. Л. 
Календарно-тематичне планування уроків з курсу "Основи здоров'я" у 2 - 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей / Є. Л. Якобчук // Дефектологія. - 2007. - № 3. - С. 16-26. - укp.

Подано методичні рекомендації та поурочний план роботи з курсу "Основи здоров'я" у ІІ - IV класах шкіл для розумово відсталих дітей. Висвітлено зміст уроків з таких розділів: людина і здоров'я, основи безпеки життєдіяльності. У кожному з розділів подано теми, кількість уроків для кожної з тем і час на засвоєння уроків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Р128.94р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Компанець Н. М. 
Новий зміст трудового навчання молодших школярів із затримкою психічного розвитку / Н. М. Компанець // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 5-7. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Зазначено, що реформа спеціальної освіти передбачає у дітей з затримкою психічного розвитку формування здатності після школи адаптуватися до життя у соціумі. Підкреслено, що розвиток здатності дитини працювати з різними за тактильними характеристиками матеріалами, пов'язаний з поліпшенням мисленнєвої діяльності, є основою для корекційно-розвивальної роботи. Розкрито значення внеску у розвиток дітей: введення у словник дитини термінів, що позначають техніку виготовлення виробів; мовлєнневого супроводу дитиною своїх трудових операцій; робіт заданого і творчого характеру; індивідуальних операцій та колективної діяльності. Визначено завдання, призначення, очікувані результати уроків трудового навчання. Проаналізовано за розділами програму трудового навчання, наголошено на її новизні та можливостях, які вона відкриває творчому вчителю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221-266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Трикоз С. В. 
Орієнтовне планування уроків навчального курсу "Я і Україна" (підготовчий, 1, 2 класи) / С. В. Трикоз // Дефектологія. - 2007. - № 3. - С. 7-16. - укp.

Подано план роботи з молодшими школярами допоміжних шкіл під час засвоєння ними навчального курсу "Я і Україна" та деяких навчальних предметів з природничих наук. Курс є новим у навчальному плані допоміжної школи. Його мета - цілісне уявлення про світ, усвідомлення своєї належності до природи та суспільства. Завдання курсу полягає у формуванні у розумово відсталих школярів системи уявлень про об'єкти живої та неживої природи, традиції українського народу, культурні та статево-рольові норми поведінки. У плані вказано теми розділів та уроків, подано методичні рекомендації до їх проведення, кількість годин на кожну з тем програми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Б.р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ардобацька К. В. 
Орієнтовне тематичне планування уроків з математики для 3 класу допоміжної школи / К. В. Ардобацька // Дефектологія. - 2007. - № 3. - С. 3-7. - укp.

Подано орієнтовний план проведення уроків з математики для розумово відсталих дітей. Визначено послідовність вивчення розділів з математики, що значно полегшить вчителям складання як перспективних, так і поурочних планів. Наведено теми і кількість годин, матеріал для повторення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + В1р1-311

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кущенко І. В. 
Особливості засвоєння техніко-технологічних знань розумово-відсталими учнями початкових класів / І. В. Кущенко // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 26-30. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Зазначено, що засвоєння техніко-технологічних знань є компонентом трудової підготовки учнів, а урахування психологічних особливостей учнів - умова підвищення ефективності трудового навчання. Визначено завдання дослідження: вивчити наявні в учнів техніко-технологічні знання з урахуванням їх структури, якісних показників та рівнів сформованості; вивчити особливості пізнавальних процесів учнів тощо. Розкрито підходи до визначення змісту поняття "техніко-технологічні знання"; обрання показників для вивчення техніко-технологічних знань учнів; вивчення психічних пізнавальних процесів, які забезпечують засвоєння знань. Розглянуто шляхи застосування знань як вищий якісний показник їх засвоєння. Названо показники для оцінки ефективності виконання трудового завдання. Висвітлено основний метод дослідження - експериментальний, тобто розв'язання учнями практичних завдань. Докладно розкрито методику дослідження. Представлено наукові результати дослідження, які призвели до висновку, що техніко-технологічні знання розумово відсталих молодших школярів в цілому характеризуються як недостатньо сформовані, що перебувають на низькому та середньому рівнях. Вміщено таблицю "Матриця інтеркореляцій показників технологічних знань, психічних пізнавальних процесів та виконання трудового завдання розумово відсталих молодших школярів".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Блеч Г. О. 
Педагогічне забезпечення якості знань розумово відсталих учнів на уроках природознавства у допоміжній школі / Г. О. Блеч // Дефектологія. - 2007. - № 2. - С. 48-52. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

За результатами дослідження розроблено методику забезпечення якості природничих знань. Визначено суть їх формування та етапи становлення. Акцентовано увагу на дидактичних умовах якісного формування знань з природознавства: здійснення системно-структурного аналізу змісту природничого матеріалу; дотримання поетапності формування природничих понять, використання міжпредметних зв'язків; конструювання системи пізнавальних завдань для формування природничих понять. Розглянуто специфіку пізнання об'єкта на етапах сприймання, уявлення та понятійному. У вигляді таблиці представлено модель процесу формування природничих знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Б.р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Золотоверх В. В. 
Удосконалення змісту освіти розумово відсталих дітей на основі аналізу попереднього досвіду навчання / В. В. Золотоверх // Дефектологія. - 2007. - № 3. - С. 54-56. - укp.

Проаналізовано результати дослідження, проведеного лабораторією олігофренопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки АПН України за напрямом "Науково-методичне забезпечення реалізації змісту початкової освіти дітей з порушеннями інтелекту" на період 2005 - 2008 рр. Науково обгрунтовано основні принципи організації їх навчання. Розроблено програми з усіх навчальних предметів для підготовчого та І - IV класів на засадах індивідуального та диференційованого підходу до визначення змісту навчання, вимог і рівнів засвоєння знань, фізичного розвитку, стану здоров'я емоційного стану особистості. У навчальних програмах визначено загальний для всіх учнів обсяг знань, умінь і навичок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.211 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Марчук Т. Ф. 
Уроки читання у 1 класі шкіл інтенсивної педагогічної корекції за новою програмою / Т. Ф. Марчук // Дефектологія. - 2006. - № 3. - С. 9-13. - укp.

Визначено завдання уроків читання в навчанні молодших школярів з затримкою психічного розвитку (ЗПР). Висвітлено смисловий та технічний аспекти читання. Вказано на різновиди способу читання. Обгрунтовано зміст та розкрито ключові поняття декількох тем програми для учнів з ЗПР для І класу. Наголошено на особливостях формування навчальних досягнень у учнів та особливостях здійснення з ними інтенсивної педагогічної корекції. Надано методичні рекомендації педагогам щодо вирішення важливих завдань уроків читання: виявлення в учнів розуміння змісту тексту, розвиток емоційної сфери дітей, формування у дітей уяви тощо. Розглянуто компонент навички читання - виразність читання та способи роботи над ним.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ш141.4-973

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Білорус Л. 
Використання елементів розвивального навчання на уроках математики в молодших класах для дітей із ЗПР / Л. Білорус // Дефектологія. - 2009. - № 4. - С. 30-32. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано дидактичну основу та розроблено пропозиції щодо використання елементів програми "Школа - 2000" для математичного розвитку дошкільників і молодших школярів з порушеннями розвитку, за якою заняття по суті є системою дидактичних ігор, у процесі яких діти досліджують проблемні ситуації, виявляють істотні ознаки і зв'язки, роблять висновки, відбувається особистісно орієнтована взаємодія дорослого з дитиною і дітей між собою. Висвітлено дидактичні принципи даної програми (психологічної комфортності, суб'єкт-суб'єктної діяльності учня та вчителя, цілісного уявлення про світ, варіативності, творчості, безперевності). Зазначено, що практичного застосування елементи програми набули в київській спеціальній ЗОШ "Надія", і більшість дітей із порушеннями розвитку уже наприкінці навчання у другому класі завдяки поступовому та послідовному залученню до навчального процесу показали значний інтелектуальний прогрес.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + В1 р1-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Прохоренко Л. 
Корекційно-розвивальний зміст курсу "математика" в 5 - 6 класах школи інтенсивної педагогічної корекції / Л. Прохоренко // Дефектологія. - 2009. - № 3. - С. 18-20. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто завдання математичної освіти у спеціальних школах, яке спрямоване на розвиток навчально-пізнавальної діяльності та мислення учнів, які мають порушення психо-фізичного розвитку, у тому числі і дітей із затримкою психічного розвитку. Висвітлено труднощі з опанування цими дітьми математичних знань та корекційно-розвивальну роботу, яка сприяє вдосконаленню системи математичних знань, умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + В1 р21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського