Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (44)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Э383$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Шокало О. А. 
Агатангел Кримський - дослідник і перекладач Гафіза Ширазького (освоєння феномену суфізму на українському грунті) / О. А. Шокало // Сх. світ. - 2005. - № 1. - С. 142-151. - Бібліогр.: с. 150-151. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э383 + Ш407.3(4УКР)д

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21929 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Мариновська О.  
"Казки дервішів" у контексті суфізму / О. Мариновська // Людина і політика. - 2002. - № 1. - С. 96-106. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

На підставі положень суфійського віровчення розглянуто суть збірки "Казки дервішів". Проаналізовано особливості суфійського віровчення, визначено фактори та методи впливу на процес формування читацької інтерпретаційної парадигми смислових нашарувань, за допомогою малюнків розкрито структурну модель поняття істини.


Ключ. слова: суфізм, "Казки дервішів"
Індекс рубрикатора НБУВ: Э383-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16653 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сегеда І.  
Суфійська символіка в поезії Гафіза / І. Сегеда // Слово і час. - 2003. - № 8. - С. 67-73. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)952.314-4 + Э383-103.61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Прушковська І. В. 
Значення поезії та митця у суфізмі / І. В. Прушковська // Сходознавство. - 2007. - № 38. - С. 119-125. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045:Э + Э383

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69560 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Кулик А. С. 
Суфійська символіка гіндімовної поезії Аміра Хусро Дехлеві / А. С. Кулик // Сходознавство. - 2008. - № 41/42. - С. 57-67. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э383-56 + Ш5(5ІНД=522.311)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69560 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Ярош О. А. 
Людина в "містичній парадигмі": антропологічна доктрина суфізму : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.04 / О. А. Ярош; НАН України. Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди. - К., 2002. - 16 c. - укp.

Досліджено формування філософсько-антропологічної доктрини у суфізмі, у провідній містичній течії ісламу та її вплив на культурні феномени ісламської традиції. Представлено перспективу осягнення людського буття в контексті символічного світовідношення. Проаналізовано основні положення суфійської антропології та їх зв'язок з усталеними інститутами ісламської культурної традиції на прикладі культури Ірану. Обгрунтовано тезу про амбівалентність людського буття, що поєднує символічність і креативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.21 + Ю3(0)415.1-365 + Э383-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317456 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Коваленко Ю. В. 
Суфійська модель моральнісного самовдосконалення (історико-етичний аспект) : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.07 / Ю. В. Коваленко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 17 c. - укp.

Розглянуто моральнісний потенціал філософсько-етичної доктрини класичного суфізму як альтернативу сучасним політизованим формам мусульманства. Визначено, що суфізм є моральнісною компенсацією духовної девальвації ісламу у практиці суспільного побутування. Виявлено, що суфійська система самовдосконалення людини "тарікан" є програмою такого її розвитку, який грунтується на формуванні моральнісної домінанти у самовияві особистості. Доведено, що для класичного суфізму реалізацією "божественного" призначення людини є знаходження нею високого моральнісного смислу в будь-якому прояві її буття. Показано, що на відміну від філософсько-етичного розуміння цілісності особистості релігійне світосприйняття вбачає її у єдності людини з богом. Зроблено висновок, що віра є переживанням інтегрованості індивіда в цілісності буття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э383-4 + Ю3(0)415.1-365

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Козловский И. А. 
Избранные лекции по теории и практике религиозного мистицизма. Т. 2. Суфизм / И. А. Козловский; Гос. ун-т инф-ки и искусств. интеллекта. - Донецк : Норд-Пресс, 2010. - 583 c. - рус.

Рассмотрены история, философия, особенности формирования и развития суфизма. Дана информация о суфийских братствах. Уделено внимание концепции "совершенного человека" Ибн ал-Араби. Охарактеризованы базовые термины и особенности суфийского пути.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э383 я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: В351889/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Брильов Д. В. 
Суфізм та ісламізм: глобальний та локальний контекст : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.11 / Д. В. Брильов; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - К., 2011. - 19 c. - укp.

Проаналізовано сучасні тенденції розвитку ісламістських рухів і суфійських тарікатія, а також нові форми їх діяльності у вигляді мережевих структур, та особливості - глобальні та локальні - взаємовідносини між цими течіями у сучасному ісламі. Встановлено, що аналіз основних підходів до розуміння ісламізму, тенденцій його історичного розвитку й ідеологічних засад дозволяє встановити релігійні, ідеологічні та соціальні чинники виникнення та поширення ісламізму та констатувати його головні ідеологічні засади. Серед соціальних чинників виникнення ісламізму виділено національно-визвольний рух на Близькому Сході та пов'язані з ним соціально-політичні процеси всередині мусульманської спільноти та поза її межами. Розглянуто сучасні дослідження суфізму, його теоретичні положення й організаційні аспекти, що дозволяє системно осмислити взаємовідносини між суфізмом й ісламізмом і виявити їх характерні наслідки в глобальному вимірі та в локальному, зокрема, - українському контексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э383 + Э388 + Э380.9(4УКР)-66

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Семчук Ю. Й. 
Антропоцентричні інтенції ісихастських і суфістських практик особистісного розвитку свободи / Ю. Й. Семчук // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр. - 2015. - Вип. 7. - С. 36-49. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми індивідуальної свободи в містичних течіях ісихазму і суфізму на території України. Вповні розкрити питання походження ісихазму і суфізму, особливостей містичних практик та їх перетікання-переймання на шляху до істини у поєднанні із Сущим. З метою реконструкції цілісного світомислення пустельників в проявах особистісної свободи обоження автор застосовує гуманітарний аналіз (аналізу й синтезу, порівняння, абстрагування, узагальнення), герменевтичний, феноменологічний методи - у дослідженні специфіки містичного способу пізнання реальності і метод компаративістики - у дослідженні та порівнянні різних типів містично-релігійних течій, що виявило на поставу органічне означення всього обширу досліджуваної проблематики в синтезі історії філософії з філософією релігії, психологією, феноменологією та історією релігії. Через власні спостереження автора в чині послушника Іоанно-Предтеченського Скита Свято-Введенської Оптиної Пустині виявлено за духовними практиками анахоретів усталений чин генези ісихастських традицій, ще від сподвижників Паїсія Величковського. Досліджено впливи і використання фундаментального зібрання ісихастських текстів "Добротолюбія" духовними наставниками в околишньому і зверхньому світі. Послідовно доведено, позаяк в духовних практиках ісихазму і суфізму простежується кардинальні розбіжності в прийнятті обоження, але перманентний потяг духовного пізнання означений єдиним поступом до істини, хоча і різними шляхами - однією Дорогою до Бога. Реконструйовано зусилля містиків на волінні пізнання істини, як у християнських практиках нежданого осяяння пізнання вищої Сутності, так і в пізнанні Сущого в суфізмі, через "сердечну вістку", явлену Божу благодать в одержанні духовного зору й дару розмислу й прозірливості поза вольовими інтенціями спостерігача. У містичних течіях, ісихазмі і суфізмі, попри наявність розгалужених шкіл і практик домінують особистісні прояви єднання із Богом через свободу власного воління відданого на налаштування камертону буття - власному Серцю. Головною таїною містиків було не перенесення теоретичних знань через покоління, а передача пошукачам істини: власної жаги пізнання, нестерпу переживання аскезної ініціації, нестрим одержаного осяяння, щастя обоження, надрив Любови. Суфістські практики були тільки завісою для неутаємничених приходьок, формою того змісту, який треба співпереживати, а не навчати.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э383 + Э210.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського