Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (84)Книжкові видання та компакт-диски (699)Журнали та продовжувані видання (39)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 403
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Цуканенко І. В. 
Принципи фактурно-поліфонічної організації в сучасній українській фортепіанній музиці : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. В. Цуканенко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 1998. - 16 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено питанням визначення зв'язків між поняттями поліфонії та фактури. В роботі розвивається новий теоретичний напрямок, який грунтується на концепції специфіки дії логічних поліфонічних принципів та законів психології музичного сприйняття в конкретному музичному творі. Встановлено, що поліфонічний тип мислення пов'язаний з деякими закономірностями та явищами, характерними для музики ХХ століття, зокрема, української. Запропоновано нове поняття - фактурно-поліфонічний комплекс, а також його класифікація. Представлено методи наукового і методологічного використання нових понять, висока ефективність яких є обгрунтованою теоретично та підтвердженою практичним аналізом музичних творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4УКР)6-713 + Щ310.55

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Польская И. И. 
Поэтика фортепианных дуэтов Ф.Шуберта / И. И. Польская; Харьк. гос. акад. культуры. - Х., 1998. - 80 c. - Библиогр.: 55 назв. - рус.

Проанализирована эстетика дуэтного творчества Ф.Шуберта (1797-1828),охарактеризованы оркестральность и фортепианность дуэтов композитора. Раскрыта поэтика шубертовских фантазий, сонат, вариаций, дивертисментов, маршей, полонезов, рондо как основных жанровых разновидностей в музыкальной архитектонике творчества композитора.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4АВС)5-81 Шуберт + Щ315.42-03(4АВС)5-81 Шуберт

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА594123 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Матковська М. В. 
Творча самостійність учня в інтерпретації музичного твору / М. В. Матковська // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 3. - С. 138-141. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Дается развернутый анализ компонентов, активно влияющих на формирование самостоятельности ученика-пианиста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.544 + Щ315.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лисенко Л. Ф. 
Павло Кіндратович Луценко та його учні : Шляхи формування Харк. піаніст. шк. / Л. Ф. Лисенко. - Х. : Лівий берег, 1998. - 80 c. - укp.

Розглядається життя та різнобічна діяльність широко відомого в Європі на початку ХХ ст. піаніста - професора і педагога П.К.Луценка. Автор з сучасних естетичних і методологічних позицій намагається відновити реальну картину музичного життя тих років, прослідкувати шляхи формування харківської піаністичної школи в історичній єдності культур українського і російського народів та прогресивних тенденцій світового піанізму. Дається оцінка і розкривається значення творчості ряду інших маловідомих музикантів, серед яких А.Ф.Бенш, Р.В.Геніка, А.В.Шульц-Евлер та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42(4УКР)6-83 Луценко

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588153 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ланцута Л. В. 
Українська фортепіанна соната: теорія, історія, сучасні тенденції : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. В. Ланцута; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено вивченню української фортепіанної сонати, її історії та сучасного стану. У роботі здійснено спробу поглиблення теорії жанру фортепіанної сонати, що розглядається як складноорганізоване, системне явище. У кореляції з провідними художньо-естетичними вимогами часу подано періодизацію розвитку української фортепіанної сонати до 1970-х років, прослідковано шляхи формування національного різновиду жанру, завершеного у творах Л.Ревуцького, Б.Лятошинського. Період розвитку української фортепіанної сонати з 1970-х до початку 1990-х років розглядається як новий етап еволюції жанру, пов'язаний з якісним стрибком і оновленням його структури, здійснених у неоромантичному, неокласичному та неоконструктивістському типах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-041-03(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА301343 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Фрайт О. В. 
Особливості втілення принципу програмності в українській фортепіанній музиці : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Фрайт; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - К., 2000. - 18 c. - укp.

Вперше в контексті європейських традицій розглянуто проблему еволюції програмності в українській фортепіанній музиці. Визначено специфіку програмного мислення українських композиторів від початку ХІХ ст. до сьогодення. Самобутні національні особливості виразно проявились у фольклорному типі програмності, який зародився в надрах найдавніших зразків клавірної музики. Звернення українських авторів ХХ ст. до фольклорних джерел свідчить про їх актуальність у художньому світогляді нації. В українській фортепіанній музиці знайшли своє вираження інші типи програмності, в тому числі, звукозображальний, картинний, сюжетний тощо. Зміна стильових напрямків суттєво вплинула на розширення програмної тематики, на способи та засоби її втілення. Творчі здобутки останніх десятиліть у фортепіанному жанрі підтвердили інтерес сучасних українських композиторів до найрізноманітніших позамузичних паралелей та асоціацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Укр)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гердова Т. С. 
Комунікативні функції темпо-ритму у виконавській інтерпретації як культурологічна проблема (на прикладі фортепіанних концертів Л.Бетховена) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.01 / Т. С. Гердова; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено один з важливих аспектів проблеми художнього спілкування. Показано, що функція виконавця у процесі актуалізації твору не вичерпується інтерпретацією, а вимагає спілкування зі слухачем. Велике значення часового параметра в організації музичного твору визначило темпо-ритмічний ракурс вивчення проблеми. Темпо-ритмічні закономірності організації художньої цілісності циклу в фортепіанних концертах Л.Бетховена розглянуто як основу виконавського діалогу. Висвітлено комунікативні властивості найважливіших темпо-ритмічних засобів у циклічній формі концерту, відзначено їх системний характер. На прикладі виконавських інтерпретацій фортепіанних концертів Л.Бетховена висвітлено темпо-ритм як інструмент виконавського впливу на слухача.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.53 + Щ310.712 + Щ315.42-03(4НІМ)-81 Бетховен

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Новічкова Т. В. 
Спогади про вчителя (до 100-річчя з дня народження Р.С.Горовиць) / Т. В. Новічкова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 159-162. - укp.

Висвітлено прийоми і принципи методики гри на фортепіано видатного педагога Регіни Самійлівни Горовиць - викладача-методиста відділу спеціального фортепіано Харківського державного музичного училища ім. Б.М.Лятошинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7(4Укр)6-83 Горовиць

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лисенко Л. Ф. 
Павло Кіндратович Луценко та його учні: Шляхи формування Харківської піаністичної школи / Л. Ф. Лисенко. - Х. : Факт, 2000. - 80 c. - укp.

Розглянуто період становлення молодої української виконавської школи та перебудови музичного навчання на початку ХХ ст., формування педагогічних кадрів і концертуючих піаністів, висвітдено діяльність засновника харківської піаністичної школи, видатного концертуючого піаніста і талановитого педагога П.К.Луценка та його учнів. З сучасних естетичних і методологічних позицій відтворено дійсну картину становища музичного життя даного періоду, простежено джерела і шляхи формування харківської піаністичної школи в історичній послідовності культур російського та українського народів. Пов'язуючи народження професійної виконавської школи з заснуванням харківського відділення Російського музичного товариства та музичного училища та діяльністю І.І.Слатіна, надано оцінку та розкрито значення творчості ряду таких талановитих, але маловідомих музикантів і піаністів, як А.Ф.Бенш, Р.В.Геніка, А.В.Шульц-Евлер та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(4УКР)6-83 Луценко П. + Щ313(4УКР-2ХАР)62-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Чернявська М. С. 
Муціо Клементі: "Прогрес фортепіано - імітація оркестру..." / М. С. Чернявська // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 149-159. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Клементі зробив значний і багатогранний внесок в розвиток фортепіанного мистецтва. Він одним з перших розкрив нові звукові можливості фортепіано і переваги його перед клавесином. Кращі твори композитора-піаніста містять у собі глибину музичної думки, визначену промовистість і художній зміст. У них знайшов своє втілення "симфонічний" склад його мислення, одним з яскравих прикладів якого є словнозвісна "Патетична сцена". Клементі сприяв своїми фортепіанними творами виникненню піанізму нового типу, що дало змогу новому фортепіано вийти на широку концертну естраду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Іта)51-81 Клементі

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Некрасов Ю. І. 
Комплексне навчання гри на фортепіано : Навч.-метод. посіб. / Ю. І. Некрасов; Одес. держ. консерваторія ім. А.В.Нежданової. - О. : АстроПринт, 2000. - 148 c. - Бібліогр.: 133 назв. - укp.

Розглянуто шляхи формування музично-педагогічного мислення у професійній діяльності на рівні висунутих вимог, роль і місце засобів наочності у процесі навчання. Висвітлено особливості застосування зорових і комбінованих засобів наочності, конкретних слухових засобів навчання. Визначено загальну структуру застосування засобів наочності у різних жанрах. Проаналізовано суб'єктивно-психологічні передумови виконавської інтерпретації, питання використання елементів музичної критики у навчанні як педагогічних важелів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7 р (4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Польська І. І. 
Проблеми жанрової типології фортепіанного виконавства / І. І. Польська // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 171-180. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Визначено та проаналізовано деякі типологічні характеристики жанрових різновидів, що існують у фортепіанному мистецтві. Основними типологічними різновидами фортепіанного виконавства є сольне фортепіанне виконавство, ансамблеве виконавство, яке включає такі жанрові сфери: суто фортепіанні ансамблі; ансамблі за участю фортепіано; фортепіанне виконавство з музичним колективом (оркестром чи хором), що теж має два типи - концертування з оркестром і участь у колективному оркестровому (хоровому) виконавстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чернявська М. С. 
Л. Ван Бетховен і фортепіанна культура кінця ХУІІІ - початку ХІХ ст.(проблема формування фортепіанної фактури) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / М. С. Чернявська; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Досліджено проблему еволюції фортепіанного мистецтва бетховенської епохи з її особливостями і закономірностями, рушійною силою. Висвітлено тенденції розвитку фортепіанного виконавства й педагогіки на межі XVІІІ - XІХ ст., а також стан і взаємозв'язки фортепіанної творчості Бетховена з діяльністю видатних піаністів-сучасників. Вперше надано об'єктивну оцінку внеску відомих піаністів-виконавців зазначеної доби в процес формування фортепіанної музики, зокрема фортепіанної фактури. Визначено роль малих п'єс у творчості Бетховена та піаністів-виконавців у процесі еволюції музики. Висвітлено процес трансформації жанрів музики XVIII ст. у перехідну епоху, що передувала музичному романтизму XІХ ст. Досліджено еволюцію фортепіанної музики залежно від технічних і художніх засобів виконавства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Нім) + Щ313(4Нім)4-81 Бетховен Л.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316364 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Касьяненко Л. О. 
Виконавська інтерпретація фактури прелюдій Ф.Шопена : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. О. Касьяненко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 17 c. - укp.

Досліджено проблему виконавської інтерпретації фактури на прикладі трактування "Прелюдій" opаторії 28 для фортепіано Ф.Шопена. Вперше комплексно розглянуто питання виразного потенціалу виконавської інтерпретації фортепіанної фактури. Проаналізовано й узагальнено систему засобів виразності, що використовуються для виконавського втілення фактури твору. Розроблено понятійний апарат, адекватний меті, завданням і методиці дослідження. Синтезовано наукові досягнення дослідження фактурних явищ у галузі теоретичного музикознавства та теорії музичного виконавства. Виявлено та проаналізовано стильові витоки "Прелюдій", закорінених у музиці епохи бароко. Запропоновано жанрову класифікацію твору, що не дублює існуючі підходи. Визначено та проаналізовано певні тенденції трактувань музичного твору, а також питання виразних можливостей та нескінченної множини виконавської інтерпретації фортепіанної фактури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.052.4-03(4ПОЛ)5-81 Шопен + Щ315.472-712

Шифр НБУВ: РА313805 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Черноіваненко А. Д. 
Фактура у визначенні виражальних властивостей баянної музики : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / А. Д. Черноіваненко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - О., 2001. - 16 c. - укp.

У контексті еволюції баянної фактури в музиці ХХ ст. розкрито зміст її поняття. Описано специфіку баянних фактурних характеристик як атрибутики музично-художнього вираження. Запропоновано концепцію баянної специфіки деяких фактурних формул у художньому процесі фактуроутворення як характерної ознаки сучасного етапу баянної творчості. З позицій смислотворчого процесу фактуроутворення проаналізовано твори для баяна Вл.Золотарьова, С.Губайдуліної, Е.Денисова, В.Бонакова, В.Власова, К.Цепколенка. Визначено фактурно-детерміновану специфіку баянного виконавства як "інструментальний театр".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-713

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Чернявська М. С. 
З історії формування фортепіанної фактури / М. С. Чернявська // Культура України. Мистецтвознав.. - Х., 2001. - Вип. 8. - С. 144-152. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Висвітлено аспекти формування фортепіанної фактури в період виникнення та вдосконалення фортепіано, обгрунтовано музикознавчий та виконавський погляди на музичну фактуру.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-1 + М762.2г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Кужелев Д. 
Семантика та інструментальна стилістика сучасної баянної творчості / Д. Кужелев // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Мистецтво і освіта : зб. наук. пр. - 2001. - Вип. 6. - С. 37-46. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проанализировано исполнительское воплощение семантики и инструментального стиля баянных произведений второй половины ХХ века. Рассмотрены тенденции обновления интонационно-выразительной палитры музыкантов. Освещены основы творческой интерпретации композиторского замысла.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.46-712

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Павло Кіндратович Луценко і сучасність : Зб. матеріалів Міжнар. наук. конф., Харків, 17 - 25 жовт. 2000 р. / ред.: Н. Л. Бабій; Харк. держ. ін-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х. : Факт, 2001. - 96 c. - укp.

Досліджено маловідомі сторінки історії музичної культури України першої третини ХХ ст. Висвітлено етапи її розвитку, насамперед у Харкові - одному з найбільших мистецьких центрів України даного періоду. Особливу увагу приділено творчій особистості видатного діяча культури, професора П.К.Луценка - фундатора музичної освіти Харкова на початку ХХ ст. Розглянуто праці з теорії музики, музичної педагогіки та історії музики і музичної освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-73(4УКР)6-83 Луценко, П. + Щ31 р(4УКР-2ХАР)31 я431(0) + Щ313(4УКР-2ХАР)6-69 я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА604681 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Кущова Е. В. 
Фортепіанні партити Марка Кармінського / Е. В. Кущова // Культура України. Мистецтвознав.. - Х., 2001. - Вип. 8. - С. 161-166. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто проблеми виконавської інтерпретації фортепіанних творів композитора М.Кармінського. На підставі аналізу численних виконавських версій зроблено висновок, що розкриттю художніх намірів митця більше відповідає академічне виконання творів без відтінку сентиментальності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Укр)6-81 + Щ315.42-713

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сирятський В. О. 
Піаністична спадщина Мусоргського в контексті європейської фортепіанної культури : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. О. Сирятський; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Вперше докладно та всебічно проаналізовано піаністичну реформу Мусоргського та її вплив на подальший розвиток фортепіанного мистецтва. Висвітлено шлях композитора до піаністичної реформи та її обумовленість характерними рисами його особистості, пов'язаними з відмінними акцентуйованими якостями темпераменту митця. Розглянуто проблему використання Мусоргським виразових можливостей свого "нового" фортепіано для розбудови музичної форми та досліджено основні тенденції в інтерпретації найвидатнішого фотепіанного твору Мусоргського - "Картинки з виставки".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Рос)5-81Мусоргський М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315862 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського