Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (14)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.174$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Сидорова О. А. 
Музичні інтерпретації драми Г.Ібсена "Пер Гюнт": проблема втілення художньої концепції людини : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. А. Сидорова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2003. - 16 c. - укp.

Цілеспрямовано досліджено особливості втілення "художньої концепції людини" в музичних творах різних за жанровою специфікою, історико-національною та індивідуально-композиторською стилістикою. Уперше, завдяки здійсненому інтонаційному аналізу, введено до українського музикознавства оперу "Пер Гюнт" В.Егка та одноіменний балет А.Шнітке. Розглянуто концепцію відомої музики Е.Гріга до ібсенівської драми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326666 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Олексюк Г. В. 
Рецепція музичних творів крізь літературно-художню призму / Г. В. Олексюк // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2009. - № 2. - С. 255-261. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто синтез літературно-художніх і музикальних образів, засоби їх сприйняття в нинішньому соціокультурному просторі, актуалізацію методів виховання творами письменства та музики. Доведено, що рецепція духовних цінностей, зосібна художніх, виступає своєрідною складовою цілісної системи образотворення: взаємодія літератури та музики та їх мистецьке засвоєння.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045 + Щ310.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ягодзинська І. О. 
Музичне та вербальне у процесі смислового становлення художнього тексту (Р. Вагнер - Т. Манн - Б. Бріттен) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. О. Ягодзинська; Одес. нац. муз. акад. ім. А.Н. Нежданової. - О., 2012. - 16 c. - укp.

Досліджено процеси взаємодії музичного та вербального смислових компонентів у художніх текстах на прикладі "вагнерівського елементу" в творах Т. Манна та "вагнерівсько-маннівського" - в опері Б. Бріттена "Смерть у Венеції" за новелою Т. Манна. Проблему виявлення механізмів зазначеної взаємодії, а також інтерпретації її результатів, представлених народженням нового типу мистецького синтезу, розв'язано за рахунок залучення у дослідження поняття фрейм. Аналіз ранніх творів Т. Манна та різних інтерпретацій новели "Смерть у Венеції" з застосуванням фреймової методики дозволив відстежити на глибинному рівні процес перекладу музичних структур у вербальне мовлення, розкрити вплив специфічного музичного контексту творчості Т. Манна на формування нових художніх творів, виявити інтертекстуальний зв'язок між творчістю Р. Вагнера, Т. Манна та Б. Бріттена.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Щ313.(4НІМ)5-81 Вагнер Р. + Щ313(4ВЕЛ)6-81 Бріттен Б.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА392221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Фрайт О. 
Музично-вербальна емінентність: виміри та парадиґми : [монографія] / О. Фрайт. - Дрогобич : Ред. вид. від. Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка , 2020. - 489 c. - Бібліогр.: с. 456-479 - укp.

Присвячено компаративістичним вимірам музики й слова, їх контактам, зв’язкам і впливам. Програмові фортепіанні композиції, вокальна музика, "музична" проза, музична номеносфера заголовків у літературі та інші синтетичні парадигми творчості українських авторів поєднуються емінентністю (термін Г.-Ґ. Ґадамера), що трактується тут як кроскультурне взаємовивищення та взаємопрезентування двох мистецтв. Розглянуто емінентний вимір програмованості у фортепіанній музиці українських композиторів. Визначено емінентний вимір української вокальної музики. Досліджено музично-вербальної емітентності у музічній критиці й публіцистиці письменників,мистецтвознавстві та в белетристиці музикантів. Визначено емінентний вимір музичної номеносфери заголовків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Щ315.42-73(4УКР)-83 + Ш1 в2:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Молчко У. Б. 
Публіцистична діяльність Дениса Січинського на шпальтах щоденника "Діло" / У. Б. Молчко // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 30-36. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Наведено огляд музично-критичного доробку галицького композитора Дениса Січинського, що вийшов друком на сторінках "Діло". Розглянуто тематику рецензій, в яких висвітлювалося культурно-освітнє життя Східної Галичини кінця ХIХ - поч. ХХ ст. З'ясовано жанровий спектр пресових матеріалів митця. Описано творчі здобутки українських композиторів, визначних співаків С. Крушельницької, О. Мишуги, М. Левицького, хорового колективу "Львівський Боян", диригента О. Нижанківського, появу нових музичних видань. Проаналізовано особливості публіцистичного стилю журналіста. Досліджено джерелознавчу цінність, пізнавальну та просвітницько-виховну функції газетних публікацій Д. Січинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР)5-8Січинський Д. + Ш5(4УКР)5-4Січинський Д. 534 + Щ310.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бардашевська Я. М. 
Специфіка опрацювання композитором В. Степурком поетичних текстів / Я. М. Бардашевська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 126-132. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Доведено особливу ретельність композитора В. Степурка в осягненні смислового поля, символіки і метафоричності канонічних, фольклорних та інших словесних текстів у впливі на особливості драматургії й архітектоніки композицій. Філігранність роботи композитора з текстами пов'язана з власним відчуттям сакрального. Цим зумовлена увага до кардинальних фраз, довкола яких розгортається смисловий простір віршів, де психологізм сприйняття "сюжету", особистісні переживання так чи інакше виявляються причетними до аури сакральності. Вважаючи жанр аурою, в якій функціонує музичний твір, композитор використовує матеріал найрізноманітніших стильових пластів і рішуче підпорядковує їх власним художнім задумам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Щ313(4УКР)-81 Степурко В. + Ш400.045:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Фрайт О. В. 
Філософська категорія емінентності: проєкція на музично-літературне кореспондування / О. В. Фрайт // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2022. - Вип. 40. - С. 79-85. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Узагальнено внесок українських музикознавців до процесу формування компаративних студій у царині мистецтвознавства, висвітлено основні досягнення (фундаментальні ідеї і положення та часткові напрацювання) й запропоновано запровадження філософсько-герменевтичної категорії "емінентного тексту" Г.-Г. Гадамера як термінологічної одиниці ідіому музично-культуральної компаративістики. Предметом дослідження є концептуалізація музично-вербальної емінентності як культурно-мистецького феномена, що грунтується на творчій інтерпретації закладеного у творі додаткового змісту. Розглянуто деякі виміри сполучення музики й слова (програмна й вокальна творчість, "музична" проза, музична критика письменників і белетристика музикантів, музична номеносфера в літературі) у руслі сучасних компаративістичних теорій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Ю812.453.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Юхимук Я. В. 
Музичний екфразис: зміст і форма : [монографія] / Я. В. Юхимук; ред.: Т. Свербілова, Є. І. Мазніченко, І. Л. Яловнича; Національна академія наук України, Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка. - Київ : Наукова думка, 2023. - 214, [1] c. - (Проєкт "Наукова книга"). - Бібліогр.: с. 201-[215] - укp.

Монографію присвячено вирішенню питань щодо природи екфразису (інтермедіальна чи інтертекстуальна), форм його вираження, ідентифікації музичного екфразису з-поміж інших тропів та явищ. Звернено увагу на функціональність музичного екфразисму як прийому в художніх текстах. Висвітлено авторські модифікації музичного екфразису в українській літературі. Дослідження подане у формі доведення теореми бінарності екфразису.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Ш400.045:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА864549 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського