Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (39)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ310.17$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Фіськова С.  
Стратегія та комунікативність музичного роману / С. Фіськова // Слово і час. - 2005. - № 1. - С. 65-68. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.444.9 + Щ310.17:Ш5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Романчук Н. В. 
Историческая взаимосвязь спорта и музыки в Древнем мире / Н. В. Романчук // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 1. - С. 127-132. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Розглянуто аспекти розвитку взаємозв'язку спорту і музики в стародавньому світі, проаналізовано його історичні витоки.

Рассмотрены аспекты развития союза спорта и музыки в Древнем мире. Проанализированы исторические источники для определения взаимосвязи этого союза.

In article theoretical aspects of development of the union of sports and music in the Ancient world are considered. The basic attention is given to the analysis of historical sources for definition of interrelation of this union.


Ключ. слова: спорт, музыка, Древний мир
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч513(0)3 + Щ313(0)3:Ч51 + Щ310.17:Ч51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти : Зб. наук. пр. Вип. 17 / ред.: Т. Б. Вєркіна; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2006. - 302 с. - рус.

Висвітлено проблеми методології та творчої практики на сучасному етапі розвитку музичного та театрального мистецтва, новітні тенденції розвитку вітчизняного мистецтвознавства. Проаналізовано особливості інтерпретації музики бароко на баяні. Розкрито аспекти формування вокально-виконавської основи хормейстерів. Описано феномен класичного бельканто в італійській опері, типологію жанру реквієму, особливості хорового виконавства мотетів XVII ст. в "Шести мотетах" Й.С.Баха. Визначено жанр концерту як складову частину сучасного педагогічного репертуару в творчості українських композиторів другої половини ХХ ст.

Освещены проблемы методологии и творческой практики на современном этапе развития музыкального и театрального искусства, новейшие тенденции развития отечественного искусствоведения. Проанализированы особенности интерпретации музыки барокко на баяне. Раскрыты аспекты формирования вокально-исполнительской оперы хормейстеров. Описаны феномен классического бельканто в итальянской опере, типология жанра реквиема, особенности хорового исполнительства мотетов XVII ст. в "Шести мотетах" И.С.Баха. Определен жанр концепта как составная часть современного педагогического репертуара в творчестве украинских композиторов второй половины ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.173.3

Шифр НБУВ: Ж69990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Рощенко О. Г. 
Діалектика міфологеми і нова міфологія музичного романтизму : Автореф. дис... д-ра мистецтвознав. / О. Г. Рощенко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2006. - 33 c. - укp.

Створено теорію міфологеми як одиниці міфу, універсального поняття, завдяки якому є можливим виявлення взаємодії між мистецтвами, філософією, науками. Запропоновано визначення міфологеми. Розроблено типологію, структуру, історичну класифікацію цього елементу символічної структури. На підставі дослідження нової міфології як філософського вчення про мистецтво майбутнього розглянуто специфіку функціонування міфологем у художньому творі. Установлено парадигматичну роль нової міфології у формуванні ідеалів романтичного мистецтва. Проведено енциклопедичний аналіз з метою усвідомлення суті вченого стилю у музичних взірцях нової міфології. Досліджено музичний романтичний твір як "новий міф", енциклопедію-хаос у фрагментарній формі арабески, що базується на методах математики (комбінування), фізики (експериментування), хімії (змішування).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.22 + Щ310.17 + Щ313(0)-224

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА341718 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Самойленко О. І. 
Діалог як музично-культурологічний феномен: методологічні аспекти сучасного музикознавства : Автореф. дис... д-ра мистецтвознав. : 17.00.03 / О. І. Самойленко; Нац. муз. акад. ім. П.І.Чайковського. - К., 2003. - 36 c. - укp.

Здійснено багаторівневу типологію діалогу як музично-культурологічного феномену на основі поетичного підходу. Розроблено концепцію "розуміючого музикознавства", що принципово оновлює методологію музикознавчого дослідження. Визначено музикознавчі аспекти бахтіології та відповідні їм ряди категорій. Виявлено методичні та аналітичні можливості тріадного структурування діалогу. Розвинуто ідею "ідеального над-адресата" - третього в діалозі, який дає змогу розробити єдині критерії типології діалогу в різних його формах, у тому числі - на різних рівнях музичної поетики. Запропоновано семантичну типологію музики та наведено текстологічні засади даної типології. Досліджено різноманітні музичні феномени, що дозволяє створювати типологію музикознавчого семантичного аналізу. Розкрито особливу роль російської композиторської школи рубежу XIX - XX ст. у формуванні умовного смислового музичного діалогу. Зіставлено діалог музики з культурою, а також самодіалог музики, який виявляє особливі властивості музики як контексту "діалог культур". Зазначено, що нове уявлення про універсалії музичної культури та їх анатомічні передумови дає змогу співвідносити з ними певні множинності текстових формул - стилістичні синтагми музики та поглиблювати підхід до явища інтертекстуальності. Апробовано підхід до катарсису як до акту розуміння, у зв'язку з чим визначено діалогічні функції "художнього очищення" та їх композиційні чинники. Розглянуто психосемантичні перспективи теорії діалогу в музикознавстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31г(4УКР)6 + Щ311.1 + Щ310.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324869 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Д'ячкова О. А. 
Метафора як фактор художньої активності музичного твору : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. А. Д'ячкова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 1999. - 16 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено питанням визначення поняття метафори у музикознавстві та дослідження цього тропу як фактора художньої активності музичного твору. У роботі систематизовано існуючі теорії метафори у ракурсі їх потенціалу стосовно музикознавства; дано дефініції поняттям "художня метафора", "мовна метафора", виявлено системний характер художньої метафори у музичному творі. Усі аналітичні спостереження спираються на твердження, що важливою ознакою художньої метафори в музиці є можливість її розпізнавання на слух. Потенціал художньої активності метафори пов'язано із семантично контрастним до контексту цитуванням історичних, національних або індивідуальних стилів, жанрів або тем інших музичних творів. Головні положення дисертації проілюстровано прикладами метафор фортепіанного циклу С.Прокоф'єва "Миттєвості", вокального циклу Б.Лятошинського "Місячні тіні" та опери П.Чайковського "Пікова дама".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА305640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Супрун В. О. 
Музично-словесний твір як процес смислоутворення : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / В. О. Супрун; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2008. - 19 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.17:Ш + Щ314.3-713.5 + Щ317

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА335243 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сидорова О. А. 
Музичні інтерпретації драми Г.Ібсена "Пер Гюнт": проблема втілення художньої концепції людини : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. А. Сидорова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2003. - 16 c. - укp.

Цілеспрямовано досліджено особливості втілення "художньої концепції людини" в музичних творах різних за жанровою специфікою, історико-національною та індивідуально-композиторською стилістикою. Уперше, завдяки здійсненому інтонаційному аналізу, введено до українського музикознавства оперу "Пер Гюнт" В.Егка та одноіменний балет А.Шнітке. Розглянуто концепцію відомої музики Е.Гріга до ібсенівської драми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326666 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Михайлова О. В. 
Поетика камерно-вокальної лірики Франсіса Пуленка : автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О. В. Михайлова; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2009. - 19 c. - укp.

Досліджено поетику камерно-вокальної лірики Ф.Пуленка. Розкрито властивості вокальної мелодії та фортепіанного супроводу, їх співвідношення та рольові функції відповідно до характеру поетичних образів і стильової своєрідності поетичної мови. Простежено зв'язок вокальних творів Ф.Пуленка з корінням національної музичної культури, зокрема з традицією французської chanson. Виявлено принципи циклізації вокальних мініатюр композитора. Розглянуто динаміку авторських художніх прийомів у контексті індивідуального поетичного стилю. Запропоновано нову періодизацію вокальних творів, створених Ф.Пуленком для голосу та фортепіано. Результати проведеного дослідження можуть бути використані в навчальних курсах "Історія світової музичної культури", "Аналіз музичних творів", "Історія і теорія музичного виконавства", а також для професійної підготовки музикознавців, композиторів, музичних критиків і виконавців у класах камерного співу та концертмейстерської майстерності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Пуленк Ф. + Щ314.043-3(4ФРА)6-81 Пуленк Ф. + Щ310.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Олексюк Г. В. 
Рецепція музичних творів крізь літературно-художню призму / Г. В. Олексюк // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2009. - № 2. - С. 255-261. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто синтез літературно-художніх і музикальних образів, засоби їх сприйняття в нинішньому соціокультурному просторі, актуалізацію методів виховання творами письменства та музики. Доведено, що рецепція духовних цінностей, зосібна художніх, виступає своєрідною складовою цілісної системи образотворення: взаємодія літератури та музики та їх мистецьке засвоєння.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.045 + Щ310.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кон О. О. 
Возможности интеграции русского языка и музыки в начальных классах / О. О. Кон // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 204-206. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Рассмотрены новые возможности интегрирования русского языка и музыки, что в значительной мере способствует эффективности образовательного процесса, поскольку расширяет и углубляет способности восприятия учебного материала учащимися. Показаны конкретные пути реализации связи школьных предметов "Музыка" и "Русский язык" для обучения русскому языку учащихся начальных классов. Обобщены идеи взаимосвязи и единства музыки и языка. Проведены параллели между задачами изучения музыки и филологических предметов в школе. Подчеркнуто, что процесс интеграции требует существенных изменений в содержании, структуре учебных предметов, усилений в них общих идей и теоретических концепций.

Розглянуто нові можливості інтегрування російської мови і музики, що значною мірою сприяє ефективності освітнього процесу, оскільки розширює та поглиблює здібності сприйняття навчального матеріалу учнями. Показано конкретні шляхи реалізації зв'язку шкільних предметів "Музика" і "Російська мова" для навчання російській мові учнів початкових класів. Узагальнено ідеї взаємозв'язку й єдності музики і мови. Проведено паралелі між завданнями вивчення музики та філологічних предметів у школі. Підкреслено, що процес інтеграції вимагає істотних змін у змісті, структурі навчальних предметів, підсилень в них загальних ідей і теоретичних концепцій.

Consider new ways to integrate the Russian language and music, which greatly contributes to the effectiveness of the educational process, as broadens and deepens the power of perception by students of educational material. Showing concrete ways to implement communications of school subjects "Music" and "Russian language" to learn the Russian language primary school children. The paper summarizes the ideas of relationship and unity of music and language. Conducted a parallel between the problems of studying music and philological subjects at school. It is emphasized that the integration process requires significant changes in the content, structure, subjects, increased their general ideas and theoretical concepts.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-911 + Щ310.17:Ш14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Ягодзинська І. О. 
Музичне та вербальне у процесі смислового становлення художнього тексту (Р. Вагнер - Т. Манн - Б. Бріттен) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. О. Ягодзинська; Одес. нац. муз. акад. ім. А.Н. Нежданової. - О., 2012. - 16 c. - укp.

Досліджено процеси взаємодії музичного та вербального смислових компонентів у художніх текстах на прикладі "вагнерівського елементу" в творах Т. Манна та "вагнерівсько-маннівського" - в опері Б. Бріттена "Смерть у Венеції" за новелою Т. Манна. Проблему виявлення механізмів зазначеної взаємодії, а також інтерпретації її результатів, представлених народженням нового типу мистецького синтезу, розв'язано за рахунок залучення у дослідження поняття фрейм. Аналіз ранніх творів Т. Манна та різних інтерпретацій новели "Смерть у Венеції" з застосуванням фреймової методики дозволив відстежити на глибинному рівні процес перекладу музичних структур у вербальне мовлення, розкрити вплив специфічного музичного контексту творчості Т. Манна на формування нових художніх творів, виявити інтертекстуальний зв'язок між творчістю Р. Вагнера, Т. Манна та Б. Бріттена.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Щ313.(4НІМ)5-81 Вагнер Р. + Щ313(4ВЕЛ)6-81 Бріттен Б.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА392221 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Гужва О. П. 
Ріхард Штраус на шляху до синтезу мистецтв / О. П. Гужва // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2007. - № 3. - С. 63-69. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Визначено найбільш суттєві риси творчості Р.Штрауса, сформовані ставленням митця до літературної програмності як основи творчих задумів. Розкрито сутність категорії програмності, а також симфонізму як методу художнього узагальнення, що використовувався у жанрах симфонії та сонати, а з часом - в інших жанрах музичного мистецтва. Досліджено особливості використання методу симфонізму у творчості Р.Штрауса. Висвітлено здобутки композитора у розвитку жанру симфонічної поеми та опери, зокрема, проаналізовано такі його музичні твори, як "Соломія" (1905), "Електра" (1908), "Кавалер роз" (1910), "Дафна" (1937). Розглянуто особливості використання традицій та інновацій у творчості Р.Штрауса.

Определены основные отличительные черты творчества Р.Штрауса, сформированные отношением композитора к литературной программности как основы творческих замыслов. Раскрыта сущность категории программности, а также симфонизма как метода художественного обобщения, используемого в жанрах симфонии и сонаты, а со временем - и в других жанрах музыкального искусства. Исследованы осоенности использования метода симфонизма в творчестве Р.Штрауса. Освещены достижения композитора в развитии жанра симфонической поэмы и оперы, в частности, проанализированы такие его музыкальные произведения, как "Соломея" (1905), "Электра" (1908), "Кавалер роз" (1910), "Дафна" (1937). Рассмотрены особенности использования традиций и инноваций в творчестве Р.Штрауса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)5/6-81 + Щ310.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мистецтво сучасної України : навч. посіб. / Л. В. Анучина, О. В. Бурлука, В. С. Немцова, Г. С. Савченко, О. В. Уманець; ред.: Л. В. Анучина, О. В. Уманець. - Харків : Нове слово, 2009. - 92 c. - Бібліогр.: с. 89-91 - укp.

Висвітлено й узагальнено процеси, які тривали в культурному житті України, починаючи з 1990-х рр. На основі звернення до новітніх творів літератури, театру, кінематографа, музики, образотворчого мистецтва розкрито особливості змін у професійній художній творчості. Зазначено, що основою для висвітлення питань про сучасне українське мистецтво є періодичні видання, в яких аналізується плин і події художнього життя країни, розглядаються творчі здобутки окремих митців, простежуються тенденції розвитку окремих видів мистецтва. Увагу приділено аналізу матеріалів часописів "Українська культура", "Політика і культура", "Український театр", "Березіль", "Народна творчість та етнографія", "Київське музикознавство", "Музика", "Бандура", "Образотворче мистецтво", "Музейний провулок", "Художники України". Подано інформацію про мистецькі твори, що з'явилися в незалежній Україні, основні тенденції розвитку сучасного вітчизняного мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.17(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Шалагінов Б. 
"Гра в бісер": від мистецької утопії Новаліса до музичної утопії Г. Гессе / Б. Шалагінов // Слово і Час. - 2017. - № 6. - С. 48-55. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито образ музики в романі Г. Гессе "Гра в бісер". З'ясовано питання: що слугувало як акустичний прототипо "касталійської музики"; у чому естетична суть касталійської "гри в бісер" і який її зв'язок з естетикою єнського романтизму; у чому полягає "ізоморфність" касталійського способу життя, звучання касталійської музики та специфічного тону розповіді про життя головного персонажа; які історичні події лежать в основі політико-релігійно-естетичної утопії в романі. Гессе робить драматичну проекцію в майбутнє й розкриває драматичні вади "модерністичного проекту" німецьких романтиків на межі XVIII - XIX ст. Ця утопія передбачала створення засобами мистецтва та вільного філософування нової інтелектуальної раси в Європі, що мала втілити ідеал духовної повноти існування людини, як її задумала природа. Романтики вірили, що "проект" покладе початок "тисячолітнього рейху" краси, віри і права (Новаліс).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.17:Ш + Ш5(4НІМ)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Фрайт О. 
Музично-вербальна емінентність: виміри та парадиґми : [монографія] / О. Фрайт. - Дрогобич : Ред. вид. від. Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка , 2020. - 489 c. - Бібліогр.: с. 456-479 - укp.

Присвячено компаративістичним вимірам музики й слова, їх контактам, зв’язкам і впливам. Програмові фортепіанні композиції, вокальна музика, "музична" проза, музична номеносфера заголовків у літературі та інші синтетичні парадигми творчості українських авторів поєднуються емінентністю (термін Г.-Ґ. Ґадамера), що трактується тут як кроскультурне взаємовивищення та взаємопрезентування двох мистецтв. Розглянуто емінентний вимір програмованості у фортепіанній музиці українських композиторів. Визначено емінентний вимір української вокальної музики. Досліджено музично-вербальної емітентності у музічній критиці й публіцистиці письменників,мистецтвознавстві та в белетристиці музикантів. Визначено емінентний вимір музичної номеносфери заголовків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Щ315.42-73(4УКР)-83 + Ш1 в2:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Молчко У. Б. 
Публіцистична діяльність Дениса Січинського на шпальтах щоденника "Діло" / У. Б. Молчко // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 30-36. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Наведено огляд музично-критичного доробку галицького композитора Дениса Січинського, що вийшов друком на сторінках "Діло". Розглянуто тематику рецензій, в яких висвітлювалося культурно-освітнє життя Східної Галичини кінця ХIХ - поч. ХХ ст. З'ясовано жанровий спектр пресових матеріалів митця. Описано творчі здобутки українських композиторів, визначних співаків С. Крушельницької, О. Мишуги, М. Левицького, хорового колективу "Львівський Боян", диригента О. Нижанківського, появу нових музичних видань. Проаналізовано особливості публіцистичного стилю журналіста. Досліджено джерелознавчу цінність, пізнавальну та просвітницько-виховну функції газетних публікацій Д. Січинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР)5-8Січинський Д. + Ш5(4УКР)5-4Січинський Д. 534 + Щ310.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Бардашевська Я. М. 
Специфіка опрацювання композитором В. Степурком поетичних текстів / Я. М. Бардашевська // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2019. - Вип. 30. - С. 126-132. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Доведено особливу ретельність композитора В. Степурка в осягненні смислового поля, символіки і метафоричності канонічних, фольклорних та інших словесних текстів у впливі на особливості драматургії й архітектоніки композицій. Філігранність роботи композитора з текстами пов'язана з власним відчуттям сакрального. Цим зумовлена увага до кардинальних фраз, довкола яких розгортається смисловий простір віршів, де психологізм сприйняття "сюжету", особистісні переживання так чи інакше виявляються причетними до аури сакральності. Вважаючи жанр аурою, в якій функціонує музичний твір, композитор використовує матеріал найрізноманітніших стильових пластів і рішуче підпорядковує їх власним художнім задумам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Щ313(4УКР)-81 Степурко В. + Ш400.045:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Фрайт О. В. 
Філософська категорія емінентності: проєкція на музично-літературне кореспондування / О. В. Фрайт // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2022. - Вип. 40. - С. 79-85. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Узагальнено внесок українських музикознавців до процесу формування компаративних студій у царині мистецтвознавства, висвітлено основні досягнення (фундаментальні ідеї і положення та часткові напрацювання) й запропоновано запровадження філософсько-герменевтичної категорії "емінентного тексту" Г.-Г. Гадамера як термінологічної одиниці ідіому музично-культуральної компаративістики. Предметом дослідження є концептуалізація музично-вербальної емінентності як культурно-мистецького феномена, що грунтується на творчій інтерпретації закладеного у творі додаткового змісту. Розглянуто деякі виміри сполучення музики й слова (програмна й вокальна творчість, "музична" проза, музична критика письменників і белетристика музикантів, музична номеносфера в літературі) у руслі сучасних компаративістичних теорій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Ю812.453.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Юхимук Я. В. 
Музичний екфразис: зміст і форма : [монографія] / Я. В. Юхимук; ред.: Т. Свербілова, Є. І. Мазніченко, І. Л. Яловнича; Національна академія наук України, Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка. - Київ : Наукова думка, 2023. - 214, [1] c. - (Проєкт "Наукова книга"). - Бібліогр.: с. 201-[215] - укp.

Монографію присвячено вирішенню питань щодо природи екфразису (інтермедіальна чи інтертекстуальна), форм його вираження, ідентифікації музичного екфразису з-поміж інших тропів та явищ. Звернено увагу на функціональність музичного екфразисму як прийому в художніх текстах. Висвітлено авторські модифікації музичного екфразису в українській літературі. Дослідження подане у формі доведення теореми бінарності екфразису.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.174 + Ш400.045:Щ31

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА864549 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського