Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (9)Книжкові видання та компакт-диски (119)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ146.563(4УКР)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Українське сакральне мистецтво: традиції, сучасність, перспективи. (Українське сакральне мистецтво ХІІІ - ХV століть) : Матеріали третьої міжнар. наук. конф., (Львів, 4 - 5 трав. 1995 р.) / ред.: Е. Мисько; Україн. Католиц. ун-т ім. Св.Климента-Папи. - Л., 2001. - 120 c. - укp.

Висвітлено низку питань з історії, перспективи вивчення та популяризації українського сакрального мистецтва періоду XIII - XV ст. Детально розглянуто митрополичу та художню діяльність Петра Ратенського, історичний шлях розвитку ураїнського іконопису XIV - XV ст. Увагу приділено особливостям скульптури у контексті східнохристиянського храму в Україні, археологічно-архітектурним дослідженням церкви Св. Онуфрія Лаврівського монастиря.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э370.9(4УКР),17 я431 + Щ103(4УКР)32 + Щ146.563(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605649 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Смолина О. О. 
В. Е. Маковский - иконописец (малоизвестные страницы творчества художника) / О. О. Смолина // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 3. - С. 73-82. - Библиогр.: 18 назв. - рус.

Висвітлено дослідження, завдяки яким відкрито факт безпосередньої участі майстра побутового жанру В.Є.Маковського у створенні розписів та іконостасних образів храму Преображення Спасова монастиря у Борках під Харковом. Визначено вагомість роботи у творчій спадщині художника.

Освещены исследования, позволившие обнаружить факт непосредственного участия мастера бытового жанра В.Е.Маковского в создании росписей и иконостасных образов храма Преображения Спасова монастыря в Борках под Харьковом. Определено значение этой работы в творческом наследии художника.

The modern researches allow appear the fact of the direct participation the master of the mode of life painting V.E.Makovsky in creation of the painting work and the icon of the church Preobrazsheny of the Spasov monastery in Borky next to Kharkov. The article is devoted to definition of a place of the painting work in the creative legacy of the artist.


Ключ. слова: Владимир Маковский, жанровая живопись, Спасов монастырь, икона, религиозная картина
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)5-8 + Щ117.166(4УКР-4ХАР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Хлистун А. В. 
Исследование иконы "Воскресение Христово". Проблемы подлинности и атрибуции / А. В. Хлистун // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 3. - С. 188-193. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Висвітлено проблему комплексного дослідження іконопису, необхідного у процесі експертизи й атрибуції. Виділено значення техніко-технологічного аналізу в атрибуції твору мистецтва на прикладі ікони "Воскресіння Христове".

Освещена проблема комплексного исследования иконописи, необходимого при ее экспертизе и атрибуции. Отмечено значение технико-технологического анализа в атрибуции произведения на примере иконы "Воскресение Христово".

The paper deals with some problems in complex examination of the iconpainting. Was mark importance of the technic and technical analyses in attribution of artworks. Cite an example the icon "Resurrection of Christ".


Ключ. слова: икона, реставрация, атрибуция, подлинность
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ101.12 + Щ146.563(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Федосеенко А. И. 
Канонические традиции и изменение трактовки ангельских чинов в украинском искусстве XIX - XX в. / А. И. Федосеенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 3. - С. 164-171. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Визначено еволюційні зміни в часі трактування незримих небесних образів, зокрема в іконографії української православної церкви XIX - XX ст.

Определены эволюционные изменения во времени трактовки незримых небесных образов, в частности в иконографии украинской православной церкви XIX - XX в.

Determination of evolutionchanged in time treatment unvisual and heavens image,the kind of iconography in Ukrainian orthodoxy church XIX - XX century.


Ключ. слова: ангел, атрибуция, иерархия, икона, иконография, канон, символика
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)5/6-3

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Степовик Д. В. 
Сучасна українська ікона: З іконотворчості Христини Дохват = Contemporary Ukrainian Icon. From the icon painting of Christina Dochwat : Альб. / Д. В. Степовик. - К. : Мистец., 2005. - 304 c. - укp.

На підставі аналізу іконотворчості видатної української майстрині Христини Дохват, уродженки Тернопільщини, розглянуто особливості сучасної української ікони у період з другої половини ХХ - початку ХХІ. Висвітлено богословсько-філософські та художньо-естетичні питання сучасного ікономалярства, а також вплив на сучасну українську ікону національної традиції та світових досягнень у сакральному мистецтві.

На основании анализа иконотворчества известной украинской художницы Христины Дохват, рожденной на Тернопольщине, рассмотрены особенности современной украинской иконы в период со второй половины ХХ - начало ХХІ вв. Освещены богословско-философские и художественно-эстетические вопросы написания икон, а также влияние на украинскую икону национальной традиции и мировых достижений в области сакрального искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-465.6 + Щ146.563(4УКР)6 + Щ143(7США=УКР)6-8 Дохват Х.

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Іванченко Н. А. 
Празничний ряд іконостасу Спасо-Преображенської церкви с. В.Сорочинці / Н. А. Іванченко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 7. - С. 19-26. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що празничний ряд є цілісним утворенням завдяки наявності у кожному його елементі літургійної символіки та взаємопроникненню тем, що зближує його з гімнографічними творами. Оригінальність та змістовність празничного ряду Сорочинського іконостасу роблять його особливим національним явищем у східнохристиянській іконографії ХVIII ст.

Отмечено, что праздничний ряд остался целостным образованием благодаря проникновению каждого его элемента литургийной символикой и взаимопроникновению тем, которая сближает его с гимнографическими произведениями. Оригинальность и содержательность праздничного ряда Сорочинского иконостаса делают его особым национальным вкладом в восточнохристианскую иконографию XVIII ст.

Festala line has remained integral education due to permeation of his each element liturgy by symbolics and interosculation by what pulls together it with hymn by products. Originality and richness of content of a celebratory line Sorochinskiy of an iconostas do by his special national contribution in east-Christian iconography XVIII centuries.


Ключ. слова: ікона, церква, історія, мистецтво
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)4 + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Евтушенко С. В. 
Примитив из Шибириновки / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 4. - С. 77-84. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Запропоновано атрибуційну інтерпретацію давньоукраїнського живописного "Покрову", досліджено проблеми взаємин іконографії, символіки, контекстуальності давньоукраїнських "Покровів" і традиції художнього примітива.

Предложена атрибуционная интерпретация староукраинского живописного "Покрова", исследованы проблемы взаимоотношений иконографии, символики, контекстуальности староукраинских "Покровов" и традиции художественного примитива.

In article the interpretation, meant by attribution, of old Ukrainian painted "Intercession" is submitted, the basic argument connected with a problem of mutual relations of old Ukrainian "Intercession's" iconography, symbolics, of old Ukrainian "Intercession's" context's aspects with primitive art's tradition, is stated.


Ключ. слова: Покров, примитив, атрибуция
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4Укр)3-3 + Щ101.12 + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Смоліна О. О. 
Розвиток ремесел та іконопису при монастирях Слобідської України у II половині ХІХ - початку ХХ століть / О. О. Смоліна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 5. - С. 42-51. - Бібліогр.: 47 назв. - укp.

Наведено нові відомості про майстерні іконопису та декоративно-ужиткового мистецтва при монастирях Слобідської України з часу їх відродження (у другій половині ХІХ ст.) і до закриття (на початку ХХ ст.). Запропоновано перелік імен художників, які працювали в цих майстернях.

Приведены данные о мастерских иконописи и декоративно-прикладного искусства при монастырях Слободской Украины в период со времени их возрождения (во второй половине ХIХ в.) и до закрытия (в начале ХХ в.). Предложен список имен художников, работавших в этих мастерских.

Clause contains the new data on workshops ikonopis and decorative - applied art at monasteries Slobodskaia Ukraine in the period from time of their revival in second half ХIХ in and before closing in the beginning ХХ in. Opening by the author of a line of names of the artists working in these workshops, has value for formation of an authentic picture of development of art creativity in this region.


Ключ. слова: монастир, майстерня, ремесло, іконопис, Слобожанщина
Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-647.2 + Щ146.563(4Укр)5 + Щ123(4Укр)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Евтушенко С. В. 
Украинский "Покров": Традиции "Конклюзии" и "Тезиса" / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 7. - С. 73-79. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Зроблено спробу нової атрибуційної інтерпретації відомого українського художнього раритету, проаналізовано проблему взаємозв'язку традиції українських живописних композицій на сюжет "Покрови" та художнього примітива.

Предпринята попытка новой атрибуционной интерпретации известного украинского художественного раритета, проанализирована проблема взаимосвязи традиции украинских живописных композиций на сюжет "Покрова" и художественного примитива.

In article a new attempt of known Ukrainian art rarity's attribution is undertaken, the problem of interrelation of tradition of the Ukrainian painting's compositions on a plot of "Intercession" with primitive art is analysed.


Ключ. слова: "Покров", атрибуция, примитив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)4 + Щ101.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Александрович В.  
Холмська ікона Богородиці / В. Александрович; Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича НАН України. - Л., 2001. - 40 c. - (Іст. та культурол. студії). - укp.

Наведено результати досліджень унікальної пам'ятки східнохристиянського малярства у широкому контексті іконопису православного Сходу та католицького Заходу VII - XIV ст. Холмської ікони Богородиці, знайденої у вересні 2000 р.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.114 + Щ146.563(4УКР)-3л61 + Щ143(4УКР)3-465.6 л61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА616688 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Евтушенко С. В. 
"Покров" из Вышенок / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 11. - С. 66-73. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Розглянуто унікальний пам'ятник пізнього українського культового живопису, який за характеристиками відповідає специфіці художнього примітива. Запропоновано обгрунтування його атрибуційної інтерпретації й аргументацію висновків щодо його місця, серед подібних раритетів.

Рассмотрен уникальный памятник поздней украинской культовой живописи, который по ряду характеристик отвечает специфике художественного примитива. Предложены обоснование его атрибуционной интерпретации и аргументация, касающаяся выводов о месте, занимаемом им среди подобных раритетов.

The unique monument of late Ukrainian cult painting, which adequate on a number of characteristics to primitive art's specificity, is considered. The substantiation of its attribution's interpretation and also the argument of conclusions about its place in a line of similar rarities, are offered.


Ключ. слова: "Покров", атрибуция, примитив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР) + Э372.27-575.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Паньок Т. В. 
Про деякі особливості художньої творчості слобожанських іконописців / Т. В. Паньок // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 106-108. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто іконописні осередки Слобожанщини, деякі історичні відомості про розвиток іконопису.

Рассмотрены иконописные очаги Слобожанщины, некоторые исторические ведомости о развитии иконописи.

The iconography`s centers of Slobozhanshina. Some historical lists about iconography`s development.


Ключ. слова: іконопис, Слобідська Україна
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4Укр)-8 + 372.27-575.1

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Евтушенко С. В. 
Эвристические коннотации к "Покрову" из Вышенок: Иннокентий Гизель / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 2. - С. 64-71. - Библиогр.: 19 назв. - рус.

Рассмотрена эвристическая проблематика, сопряженная с уникальной староукраинской иконой, "парафразирующей" сюжет "Покрова" и содержащей портретные изображения выдающихся современников XVII в., в том числе, как предполагается, Иннокентия Гизеля.

Висвітлено евристичну проблематику, сполучену з унікальною давньоукраїнською іконою, що "парафразує" сюжет "Покрови" та містить портретні зображення видатних сучасників XVII ст., у тому числі, як припускається, Інокентія Гізеля.

Article is devoted to a heuristic problematics, connecting with a unique old-Ukrainian icon, which "paraphrases" a plot of "Intercession" and contains the portraits of XVII century's outstanding contemporaries, including, as it's supposed, Innoсent Gizel's portrait.


Ключ. слова: "Покрова", іконографія, примітив
Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-575.1 + Щ146.563(4УКР)3 + Щ147.53(4УКР)3-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бахмет Н.  
Аналіз "образу" М. Гейка в контексті давніх традицій іконопису / Н. Бахмет // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 5. - С. 3-7. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Указано, что иконопись играла важную роль в украинском искусстве со времени Киевской Руси. "Образ" - один из высочайших моментов развития в творчества М. Гейка.

Iconography has a large part in Ukrainian art from the time of Kiev Move. "Obras" is one of the highest moment of M. Gaike's art development.


Ключ. слова: мистецтво, іконопис, традиції, колір
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-8 + Щ146.563(4УКР)-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Федь І. А. 
Іконічна інтенція героїчного : Моногр. / І. А. Федь; Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ : Канцлер, 2004. - 203 c. - Бібліогр.: с. 192-203. - укp.

На підставі сакрального мистецтва, яке утверджує традиції світової та української культури, обгрунтовано можливості для вирішення протиріччя сучасного світу та створення свого внутрішнього світу за законами гармонії та краси. Проаналізовано специфічну своєрідність знакової символіки української іконографії. У контексті філософії святості розкрито трансцедентальну сутність героїчного. Охарактеризовано філософсько-естетичну інтенцію героїчного у працях Г.Сковороди та К.Юнга.

На основе сакрального искусства, утверждающего традиции мировой и украинской культуры, обоснованы возможности для решения противоречий современного мира и создания своего внутреннего мира по законам гармонии и красоты. Проанализирована специфическая своеобразность знаковой символики украинской иконографии. В контексте философии святости раскрыта трансцедентальная сущность героического. Охарактеризована философско-эстетическая интенция героического в трудах Г.Сковороды и К.Юнга.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР) + Ю811.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА648921 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дундяк І. М. 
Процесійні ікони Київської Русі / І. М. Дундяк // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 3. - С. 39-44. - Бібліогр.: 25 назв. - укp.

Розглянуто малодосліджені аспекти українських процесійних ікон. Проаналізовано малочисельні давньоруські ікони такого типу й вказано їх особливості.

Рассмотрены малоисследованные аспекты украинских процессионных икон. Проанализированы древнерусские иконы такого типа и указаны их особенности.

The artides investigates scantily explored aspects of Ukrainian procession icons. Rare old Russian icons of this type have hen analysed and their features are indicated.


Ключ. слова: типологічна група, процесійні ікони, іконографія
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)31 + Э372.27-503.20

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Паньок Т. В. 
Роль місцевих осередків та проблеми осмислення іконописної спадщини Слобожанщини на початку ХVІІ - ХVІІІ ст. / Т. В. Паньок // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 1. - С. 21-29. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Зазначено, що в процесі становлення слобожанського релігійного живопису мала місце складна взаємодія українських та російських художніх форм релігійного виразу. Показано вплив народного естетичного розуміння на слобожанський іконопис ХVІІ - ХVІІІ ст.

Указано, что в процессе становления слобожанской религиозной живописи имело место сложное взаимодействие украинских и русских художественных форм религиозного выражения. Показано влияние народного эстетичного понимания на слобожанскую иконопись ХVІІ - ХVІІІ.

During a becoming slobozanshina of religious painting had a place composite interplay of Ukrainian and Russian art forms of religious expression. By creative activity of the whole breeds of unknowns of the artists this discordant condition was adducedto definite synthesis. His capability was conditioned by force of influencing of national aesthetic comprehension. For this reason slobozanshina the icon-painting ХVІІ - ХVІІІ grows out of original creative process, which one makes interesting page in a history of the Ukrainian icon-painting.


Ключ. слова: Слобожанщина, іконопис, іконографія, монастир, храм
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4Укр)4-699

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Евтушенко С. В. 
Эвристические коннотации к "Покрову" из Вышенок: Иеромонах Симеон и князь Голицын / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 1. - С. 65-71. - Библиогр.: 18 назв. - рус.

Сформульовано та верифіковано атрибуційні припущення, що стосуються персонажів унікального зразка українського художнього примітива - ікони "Покрова" із села Вишеньки.

Сформулированы и верифицированы атрибуционные предположения, касающиеся примечательных персонажей уникального образчика украинского художественного примитива - иконы "Покров" из села Вышенки.

The attribution's assumptions, which are related with remarkable personages of Ukrainian "primitive" art's unique sample - of "Intercession's" icon from village Vyshenky, are formulated and subjected to verification.


Ключ. слова: "Покров", атрибуция, примитив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4Укр)-32

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Евтушенко С. В. 
Эвристические коннотации к "Покрову" из Вышенок: Митрополит Гедеон и другие... / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 2. - С. 31-38. - Библиогр.: 15 назв. - рус.

Розкрито проблемні аспекти атрибуції унікальної пам'ятки українського живопису, що інтерпретує сюжетну тему "Покрова" у проекції на історичні реалії кінця XVII ст. та відповідає оригінальній традиції художнього примітива.

Раскрыты проблемные аспекты атрибуции уникального памятника украинской живописи, интерпретирующего сюжетную тему "Покрова" в проекции на исторические реалии конца XVII ст. и соттветствующего оригинальной традиции художественного примитива.

The problem heuristic aspects, connecting with Ukrainian painting's unique monument, which interprets a subjective theme of "Intercession" in a projection to historical realities of the 17th century's end and which also corresponds of primitive art's original tradition are specified.


Ключ. слова: "Покров", иконография, примитив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4Укр)-3 + Щ101.12 + Э372.27-575

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Евтушенко С. В. 
Эвристические коннотации к "Покрову" из Вышенок: Самойловичи? / С. В. Евтушенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 4. - С. 67-74. - Библиогр.: 16 назв. - рус.

Обгрунтовано та верифіковано атрибуційні припущення щодо персонажів унікальної ікони, яка використовує іконографічну схему "Покрови" та представляє традицію художнього примітива.

Обосновываются и верифицируются атрибуционные предположения, касающиеся персонажей уникальной иконы, использующей иконографическую схему "Покрова" и представляющей традицию художественного примитива.

The attribution's assumptions concerning of unique icon's personages are proved and checked. This icon uses iconography's circuit of "Intercession" and represents art primitive's tradition.


Ключ. слова: "Покров", атрибуция, примитив
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ146.563(4УКР)-3 + Щ101.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського